20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 663755 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #630 på: 28. Feb. 2012, 20:54 »
Mener virkelig noen her at vi må ha ny manager nå? Hvor lenge er det siden vi lå på 6 plass i PL? Vet at fotballsupportere er kjent for å ha dårlig hukommelse men dette. Om vi ikke spiller perfekt fotball, hva så? Dette er mye morsommere enn på lenge! Hvem hadde ærlig talt ventet dette før sesongen?

For meg er  alt bedre en 10.plass overraskende bra. Og samtidig begynner vi å bli sett på som en seriøs fotballklubb igjen, ikke en klovneklubb som sparker en manager i året, med spillere som  er mer opptatt av å lage bråk utenfor banen enn å spille fotball.

Så lenge det ikke er snakk om nedrykk bør vi la Pardew sitte, ja kanskje helt til han ikke vil mer selv. Da kanskje vi blir sett på som seriøse nok klubb til at noen av de beste manageren folk drømmer om her inne, faktisk kan være reale kandidater en vakker dag.

Jeg - og et par andre her inne - mener at vi på sikt bør oppgradere Pardew på samme måte som man oppgraderer posisjoner ute på banen, det være seg høyreving, vingback e.l. Jeg er takknemmelig for den posisjonen han har ført oss til i dag, men også frustrert over måten han behandler Ben Arfa på, og den triste fotballen vi produserer.

For at klubben skal utvikle seg videre sportslig tror jeg - det på sikt - er mer gavnlig med en manager som har en mer positiv fotballfilosofi - tatt i betrakning spillermaterialet vi råder over i dag.
If it has tits or wheels, count on problems!

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #631 på: 28. Feb. 2012, 21:27 »
På sikt.... Det kan jeg kanskje være enig i. Men ser ikke helt hvilken manager som skulle være interessert i ta over, hvis vi nok en gang sparker en manager uten særlig god grunn. Pardew er tross alt en  manager som det ser ut skal avslutte på topp ti av tabellen.  Vi er dessverre ikke å regne som en toppklubb enda.

Skjønner hva du mener med trist fotball, men det er tross alt bedre å vinne enn å tape. Husker jeg en gang i tiden var veldig opptatt av hvordan Norge skulle spille fotball, men det var virkelig trist når vi prøvde det (Hareide) og bare tapte.

Når det kommer til Ben Arfa, kan det tross alt være grunner til at han benkes som ikke vi vet om. Kanskje han ikke presterer på trening? Og det siste innhoppene har virkelig ikke hvert all verden. Som ving virker det ikke som han er interessert i ta i et tak bakover på samme måte som R. Taylor.
FVM

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #632 på: 28. Feb. 2012, 21:40 »
Kanskje... samtidig er ofte geniale spillere ikke i samme grad interessert i å spytte blod på trening.
De vet de er gode - og det er greit nok.

Romario møtte jo knapt opp på trening, og i enkelte tilfeller nektet han faktisk å trene.
Hva gjorde Sir Bobby Robson? Startet han, uke ut og uke inn.

Fordi han visste han presterte i kamp. 
If it has tits or wheels, count on problems!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #633 på: 28. Feb. 2012, 21:47 »
Det er uansett godt gammelt vasprat å foreslå å kvitte oss med Pards nå. Jeg er ikke overvettes begeistret selv, men ting kan endre seg ved å gi ham tid. Han blir klokere med alderen, og nå de siste to kampene har han jo selv, helt uoppfordret, sagt at han må ta på seg skylden for taktiske blundere som har tapt kampen for oss. det tyder jo på at han lærer av disse feilene.

I tillegg må jeg jo si at det ikke er lett for Pards å spille attraktiv fotball med den utskiftningen av troppen vi har hatt under ham, samt tildels svært dårlige spillere på enkelte posisjoner i startelleveren. (Simmo/Raylor/Squiddo og tildels Jonas/Shola)

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #634 på: 28. Feb. 2012, 22:36 »
Mener virkelig noen her at vi må ha ny manager nå? Hvor lenge er det siden vi lå på 6 plass i PL? Vet at fotballsupportere er kjent for å ha dårlig hukommelse men dette. Om vi ikke spiller perfekt fotball, hva så? Dette er mye morsommere enn på lenge! Hvem hadde ærlig talt ventet dette før sesongen?

For meg er  alt bedre en 10.plass overraskende bra. Og samtidig begynner vi å bli sett på som en seriøs fotballklubb igjen, ikke en klovneklubb som sparker en manager i året, med spillere som  er mer opptatt av å lage bråk utenfor banen enn å spille fotball.

Så lenge det ikke er snakk om nedrykk bør vi la Pardew sitte, ja kanskje helt til han ikke vil mer selv. Da kanskje vi blir sett på som seriøse nok klubb til at noen av de beste manageren folk drømmer om her inne, faktisk kan være reale kandidater en vakker dag.

Det virker nesten litt på meg som du er fornøyd så lenge vi ikke må slåss for å unngå nedrykk, skremmende. Men som Flatline også nevner, man må hele tiden sette seg nye mål og man må strebe etter å nå disse målene. Jeg mener Pardew har tatt oss så langt han makter å gjøre og nope nytt blod må til før vi kan etablere oss der oppe.

Peter

• Gjest
« Svar #635 på: 28. Feb. 2012, 23:25 »

Det virker nesten litt på meg som du er fornøyd så lenge vi ikke må slåss for å unngå nedrykk, skremmende. Men som Flatline også nevner, man må hele tiden sette seg nye mål og man må strebe etter å nå disse målene. Jeg mener Pardew har tatt oss så langt han makter å gjøre og nope nytt blod må til før vi kan etablere oss der oppe.

LOL, det er jo klart vi er forøyde med en 6. plass 4 poeng bak CL plassen. Det er jo selvfølgelig det vi er fornøyde med! Utrolig at folk faktisk ønsker å sparke Pardew etter at han i klubbens 2. sesong i PL har ført oss sensasjonelt høyt på tabellen. Det værste er at enkelte vil erstatte ham med Martin Jol...  :P

Simmi

• Gjest
« Svar #636 på: 29. Feb. 2012, 00:02 »
Enig Peter.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #637 på: 29. Feb. 2012, 00:06 »
Martin lol
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #638 på: 29. Feb. 2012, 00:11 »
Enig Peter.

Ser du noe utviklingspotensial i Pardew? Evner han snu rundt kamper hvor vi sliter?
Har vi fått noe av det han har "lovt" oss so far?

Peter

• Gjest
« Svar #639 på: 29. Feb. 2012, 00:18 »
Enig Peter.

Ser du noe utviklingspotensial i Pardew? Evner han snu rundt kamper hvor vi sliter?

1. Utviklingspotentsialet har vel allerede kommet fram da vi kom på 11. plass ifjor og nå ligger godt plassert på 6.
2. Pardew har da ofte snudd kamper hvor vi sliter. NUFC-Arsenal ifjor, ManU borte i år, Spurs hjemme, QPR hjemme med Arfa byttet osv.
3. Pardew har da ikke lovet stort annet enn at han ville gjøre oss til en bedre klubb, og det har vi jo også blitt.

Peter

• Gjest
« Svar #640 på: 29. Feb. 2012, 00:19 »
Jeg er ikke superfan av Pardew selv, men å mene noe annet enn at han har gjort en jobb langt over forventet blir bare tullete.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #641 på: 29. Feb. 2012, 00:23 »
Enig Peter.

1. Utviklingspotentsialet har vel allerede kommet fram da vi kom på 11. plass ifjor og nå ligger godt plassert på 6.
2. Pardew har da ofte snudd kamper hvor vi sliter. NUFC-Arsenal ifjor, ManU borte i år, Spurs hjemme, QPR hjemme med Arfa byttet osv.
3. Pardew har da ikke lovet stort annet enn at han ville gjøre oss til en bedre klubb, og det har vi jo også blitt.

1. Jeg snakker om fra nå av og utover. Tror du han er mannen som kan ta oss videre?
3. Pardew kom med den intensjonen om å spille en helt annen fotball enn den fotballen som blir praktisert for øyeblikket i hvert fall.

Peter

• Gjest
« Svar #642 på: 29. Feb. 2012, 00:28 »
Enig Peter.

1. Jeg snakker om fra nå av og utover. Tror du han er mannen som kan ta oss videre?
3. Pardew kom med den intensjonen om å spille en helt annen fotball enn den fotballen som blir praktisert for øyeblikket i hvert fall.

1. Ja, jeg tror Pardew kan føre oss videre.
2. Pardew har sittet som sjef i litt over 1 år og du forventer samba fotball allerede? Tror du Wenger fikk Arsenal til å bli et av verdens mest fintspillende lag på 1-2 år? Gi fyren tid! Nå har vi fått resultatene, det gir Pardew arbeidsro nok til å kunne starte å praktisere en mer teknisk og ballbesittende spillestil videre framover. Beholder vi våre nøkkelspillere i sommer, tror jeg vi får se et helt annet Newcastle lag neste sesong.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #643 på: 29. Feb. 2012, 01:49 »
Meget enig med Peter.

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #644 på: 29. Feb. 2012, 14:38 »
Kanskje... samtidig er ofte geniale spillere ikke i samme grad interessert i å spytte blod på trening.
De vet de er gode - og det er greit nok.

Romario møtte jo knapt opp på trening, og i enkelte tilfeller nektet han faktisk å trene.
Hva gjorde Sir Bobby Robson? Startet han, uke ut og uke inn.

Fordi han visste han presterte i kamp.

En del av problemet er jo at HBA ikke har prestert i kamp i de siste. Hvis han bruker sjansene han får i innhopp litt bedre er jeg sikker på han vil få sjansen fra start av Pardew.

Jeg liker HBA jeg også altså, men å sammenligne han med en av tidenes beste fotballspillere er vel å ta i litt :P
FVM