20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 663845 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #585 på: 27. Feb. 2012, 17:50 »
jeg tror det var tanken med Guthrie og Ben Arfa byttet mot wolves. Vi klarte ikke å holde på ballen. Eneste problemet var at willi leverte en assist så det ble 2-2. Etter dette ble det gung-ho fotball og Guthire og Ben Arfa bidro til dette sammen med resten av laget.

Wolves er uansett et lag vi skal overkjøre på hjemmebane med de 2ambisjonene" vi har. Vi skulle ikke bare holdt målet tomt, vi skulle også klart å produsere flere mål etter 20.

har aldri sagt noe annet. og slutt å vri og vreng på alle innlegg.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #586 på: 27. Feb. 2012, 17:51 »
^hahahahaha
Same old Shearer, always scoring!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #587 på: 27. Feb. 2012, 18:07 »
Med andre ord, du liker ikke å lese ting du ikke er enig i.
Du tjener likevel en viktig funksjon her på forumet Torfinn, da du sprer positivitet og optimisme.

Litt som newutd.no sitt svar på tangerudbakken. Og det er viktig for moralen.

Nytt eksempel på hva jeg egentlig ikke er så begeistret for. Det har overhodet ingenting med om jeg er enig eller ikke, jeg tror derimot at jeg egentlig er enig i mye av det du mener. Derimot gjør retorikken din og din manglende evne til vise LITT sidesyn det altfor fristende å være uenig. Denne evnen til å "tolke" ting "med andre ord" er også særs lite imponerende.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #588 på: 27. Feb. 2012, 18:10 »
Du tjener likevel en viktig funksjon her på forumet Torfinn, da du sprer positivitet og optimisme.

Nytt eksempel på hva jeg egentlig ikke er så begeistret for. Det har overhodet ingenting med om jeg er enig eller ikke, jeg tror derimot at jeg egentlig er enig i mye av det du mener. Derimot gjør retorikken din og din manglende evne til vise LITT sidesyn det altfor fristende å være uenig. Denne evnen til å "tolke" ting "med andre ord" er også særs lite imponerende.

Jeg tror innerst inne du er litt enig, men du bare liker å provosere litt ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #589 på: 27. Feb. 2012, 18:12 »
Kan ikke se at torfinn gjør annet enn å være saklig, jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #590 på: 27. Feb. 2012, 18:13 »

Jeg har for tiden store problemer med å plukke positiver ut av kampene våre. Dette farger innleggene mine. Ser jeg positive ting påpeker jeg naturligvis det, men det er blitt en økende tendens her på forumet til å påpeke selv de minste selvfølgeligheter som noe bra. En pasninger her og der er ikke bra fotball, tro det eller ei.
If it has tits or wheels, count on problems!

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #591 på: 27. Feb. 2012, 18:19 »
I  forhold til en kommentar ovenfor her om at vi beiner ballen opp og utnytter ikke ballfordelingen i midten godt nok, er jeg helt enig.
Mulig jeg kommer med en brannfakkel her, men begynner også å bli rimelig fed-up med den utrolig lite kreative løsningen vi har på oppbyggende spill. Det virker som det i store deler av kampen er Jonas-Santon mot resten av laget. Noe som gir uttelling hver 4 match, men som for meg ser ut som den generelle gameplanen vår. Er så drittlei å se en av disse to gå seg fast, eller spille ballen ut.  Synes vi bruker Love Boat og Cheiken (som også kan fordele baller greit) altfor lite, hvor vi også vrir spillet bedre.
De siste matchene har det liksom vært Krul-Colo-Santon-Jonas-Santon-Jonas......utspill/innkast/balltap.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #592 på: 27. Feb. 2012, 18:24 »
Det er et enormt problem som ikke er løst i en håndvending, og kommer av at det er ekstremt lite bevegelse fremover. Dette kan delvis skyldes at Pardew ber spillere holde igjen, men jeg tror det i enda større grad skyldes den rigide filosofien han har der alle skal dekke for hverandre og ikke risikere overganger. En ekstremt negativ tankegang som har blitt delvis maskert av det faktum at Ba omgjør sleivpasninger til vakre mål.   Istedenfor å bevege oss som en organisme og et triangel/rektangel oppover blir våre offensive spillere overlatt til seg selv og spiller seg inn i et hjørne. Ben arfa har gjort dette flere ganger og da blir selvfølgelig de lengste slakterknivene hentet ut av godskuffen av intelligensaen her på forumet.

Jeg er stygt redd for at dette ikke er gjort å endre i en håndvending. Om det i det hele tatt er mulig eller ønskelig fra pardews side under hans stewartship? Jeg har mine tvil, og det er en av mine største problemer med mannen.

Ta en titt på Liverpool og hvordan de spiller hjemme med den senile skotten ved roret, bevegelsene fremover og på kantene. Man kan si mye stygt om pool, men vi er milevis, MILEVIS, bak dem på dette området.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #593 på: 27. Feb. 2012, 18:31 »
Ja mulig du er inne på noe. Var egentlig redd for at ingen var med på den der...
Skal bli spennende å se hvordan dette løses for akkurat nå er dette, sammen med lange baller, det eneste offensive grepet vi har, og det er desverre ikke godt nok. Hele England vet jo hvor og hvordan vi skal angripe.
Kan også godt være at vi heller ikke har en god nok høyrekant som alltid kan skape uro, og at vi med det er farlige på begge flanker av banen. Det er greit at Raylor slår gode innlegg, men det er ganske obvious hva som skal skje når vi angriper: Venstreside-dribbling, høyreside-innlegg.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #594 på: 27. Feb. 2012, 18:35 »
Ja mulig du er inne på noe. Var egentlig redd for at ingen var med på den der...
Skal bli spennende å se hvordan dette løses for akkurat nå er dette, sammen med lange baller, det eneste offensive grepet vi har, og det er desverre ikke godt nok. Hele England vet jo hvor og hvordan vi skal angripe.
Kan også godt være at vi heller ikke har en god nok høyrekant som alltid kan skape uro, og at vi med det er farlige på begge flanker av banen. Det er greit at Raylor slår gode innlegg, men det er ganske obvious hva som skal skje når vi angriper: Venstreside-dribbling, høyreside-innlegg.

Med to defensive vinger som ikke utgjør noen trussel mtp innlegg og heller ikke driblingsmessig, er det ganske lett å forsvare seg mot ja. Det er bare å kjøre en 5`er på midten, og sette en, eller if you are feeling paranoid, to forsvarere på Ba. Da har du nøytralisert den ene kontringstrusselen vi har, og samtidig kjører du over midtbanen vår som trekker seg tilbake for å dekke forsvaret. samtidig vil vingbackene våre trekke bakover om du kjører opp vingbackene dine, for å dekke forsvaret.

Vi mangler fart på kantene, og fart i midten.  Du trenger ikke begge deler, men en av delene er greit...
Det er uansett tydelig at lag kommer til st.james med troen slik det ser ut nå. Evner Pards å ta grep?

Peter

• Gjest
« Svar #595 på: 27. Feb. 2012, 18:46 »
Pardew evner og kommer til å ta grep, det er jeg sikker på.
Pardew har i stor grad forbedret oss fra forrige sesong, om du tenker på spillestil. Ifjor med Hughton når vi brukte Carroll alene på topp... jævla god spiller, taktikken funka brukbart, men sett i ettertid var det jævla tragisk å se på måkingen opp til ham. Pardew har denne sesongen evnet å gjøre oss til ett mye mer spillende lag. Vi ser mye skjeldenere at forsvarsspillerne pælmer ballen 2000 meter opp i banen nå(med unntak av Williamson som skyter like langt som NASAs Apollo 11).
Vi spiller oss i mye større grad ut av forsvar nå, til tider er det nesten Barca takter når Santon og Colo finner sambarytmen i egen 16 meter... Jeg er enig i at vi har spillt stusselig og kjipt til tider, men ser vi på framgangen fra ifjor er vi på rett vei. Til neste sesong er jeg 110% sikker på at det vil bli myyyye bedre.

Støtter Pardew her, enn så lenge... mannen må bare få plass til ben Arfa i laget nå...!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #596 på: 27. Feb. 2012, 18:50 »
Pardew har i stor grad forbedret oss fra forrige sesong, om du tenker på spillestil. Ifjor med Hughton når vi brukte Carroll alene på topp... jævla god spiller, taktikken funka brukbart, men sett i ettertid var det jævla tragisk å se på måkingen opp til ham. Pardew har denne sesongen evnet å gjøre oss til ett mye mer spillende lag. Vi ser mye skjeldenere at forsvarsspillerne pælmer ballen 2000 meter opp i banen nå(med unntak av Williamson som skyter like langt som NASAs Apollo 11).
Vi spiller oss i mye større grad ut av forsvar nå, til tider er det nesten Barca takter når Santon og Colo finner sambarytmen i egen 16 meter... Jeg er enig i at vi har spillt stusselig og kjipt til tider, men ser vi på framgangen fra ifjor er vi på rett vei. Til neste sesong er jeg 110% sikker på at det vil bli myyyye bedre.

Støtter Pardew her, enn så lenge... mannen må bare få plass til ben Arfa i laget nå...!

Hehe, digger optimismen din Peter. Men jeg mener Houston sin kommandosentral har vært vel så aktiv denne sesongen. Bytt ut Carroll med Ba så har du oppskriften. Same shit, different wrapping!

Peter

• Gjest
« Svar #597 på: 27. Feb. 2012, 18:58 »

Hehe, digger optimismen din Peter. Men jeg mener Houston sin kommandosentral har vært vel så aktiv denne sesongen. Bytt ut Carroll med Ba så har du oppskriften. Same shit, different wrapping!

Jada, det har ikke vært veeldig mye sexy greier i år, men i forhold til ifjor med Houstons kontrolltårn på topp har det blitt mye bedre. Forrige sesong så vi nesten ut som Stoke, bare dårligere  :P
En kan ikke komme bort fra at vi er blitt et mye mer spillende lag, det beste eksemplet er hvordan vi har fremstått i forsvar. Etter at Taylor ble skada har jo Willy sørga for at vi har blitt satt litt tilbake med småspillingen på egen halvdel...
Laget har minst like gode forutsetninger til å spille possesion orientert som Swansea og en minst like god trener. Slapp av, det fine spillet kommer etterhvert. Vi har vært i PL i 1,5 år nå og 50% av stammen fra CCC er borte. Tar tid å integrere spillere og få dem til å spille godt sammen...

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #598 på: 27. Feb. 2012, 18:59 »
I hear you. I might be a tad more pessimistic, but I hear you  :thumbu:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #599 på: 27. Feb. 2012, 19:50 »
Jeg synes tvert i mot at det å bare stirre blindt på tabellen uten noen som helst refleksjoner rundt selve fotballen vi spiller er vel så snevert.

Problemet er at det er ingen her inne som stirrar blindt på tabellen. Er det noko som ser seg blind so er det du. Eg vil påstå eg var eit par veke før deg med å etterlysa gode prestasjonar bak resultata våre. No må me tilbake til Scumskampen for å finna gode prestasjonar og godt i spelt samtlege 90+ot. Det er vel 8 kampar det. Dette er noko Pardew må greia å snu. Sei at me for eksempel fortset i same trenden som mot Wolves i dei siste 12, so er dette eit stort problem og ekstremt skuffande. Då er det og meir naturleg å ta ein diskusjon om Pardew er rett mann eller ikkje. Folk må kunne få kunne vera litt meir reflekterte, ha eit mindre svart/kvit bilde og sei seg lei dommedagsprofetiar enn det du gir uttrykk for.