20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 663758 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #555 på: 27. Feb. 2012, 16:26 »
Synes det største problemet sist sesong var at vi veldig ofte slet med å dominere kampene på hjemmebane, der vi skal være sterke. Spesielt mot de dårligste lagene. På våre 19 hjemmekamper, tok vi kun fem seire, og statistikken totalt var 5-8-6, likevel med småpene +14 i målforskjell.

Denne sesongen har vi så langt spilt 13 hjemmekamper, hvorav uttellingen er syv seire, totalt 7-4-2. Ikke alle seirene har vært like imponerende, men synes gjennomgående vi har vært vesentlig bedre i kampene på hjemmebane denne sesongen. Og når man sammenlikner fjorårets poengsnitt hjemme, som var 1,21 mot det som foreløpig er på 1,92 i år, tror jeg det skal være vanskelig å argumentere for at dette i større grad skyldes flaks, enn det at vi faktisk har forbedret oss kraftig denne sesongen.

Såvidt jeg husker fra sist sesong gikk svært mye av spillet vårt ut på å spille ballen ut til Barton på kanten, som gjerne fra rundt midtbanen pumpet ballen inn mot Carroll (eller Ameobi og Best). Så er ikke så sikker på at spillestilen vår heller har gått så veldig mye bakover, jeg heller mer imot at den har gått et lite steg i riktig retning, selv om vi muligens har et lite stykke igjen opp til Barca  :fisk:

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #556 på: 27. Feb. 2012, 16:28 »

. Men jeg takker også Alan Pardew for å ha fått Ba til å blomstre så til de grader mye mer enn han har gjort noen gang før.

Du mener alle hoofballene Ba har fått servert?
If it has tits or wheels, count on problems!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #557 på: 27. Feb. 2012, 16:31 »
Flatline, du vet du indirekte sier i første avsnitt av vi er blant dem som har underprestert?

Spillestilen vår i starten av sesongen var ikke nødvendigvis så pen, men den var effektiv, og den ga oss resultater. Etter hvert føler jeg vi begynte å se et lag som turte å spille mer fotball, åpne seg litt mer opp, men da varierte resultatene noe. Så har Pardew igjen begynt å "låse" spillestilen vår, til en langt mer direkte stil, mye lange baller og lite kreatvivt, offensivt spill. Det har dessverre heller ikke gitt oss resultater. Så spørs det om Pardew tør å gjøre noe med det, eller om han fortsetter med den samme gamle leksa som gjorde oss uslåelige i starten av sesongen. Jeg er redd den oppskriften ikke lenger funker. Overraskelsesmomentet er borte. Topplagene begynner å kjenne duften av E-cup, og har satt opp dampen. Vi begynner å kjenne lukta av det samme, og roer ned på tempoet, for ikke å risiskere at vi faktisk oppnår noe. Klassisk Newcastle. Vi "feiger" ut, når det kommer til stykket. Mer elller mindre ubevisst.

Pardews spillestil har på langt nær vært under enhver kritikk. Men svakhetene blir VELDIG godt synlig når vi ikke får resultater. Og derfor er jeg helt enig i at vi må prøve å gjøre noe med det, vi må tørre å åpne oss opp, tørre å ta i bruk andre våpen enn bare de aller mest brukte. Tørre å satse.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #558 på: 27. Feb. 2012, 16:32 »
Bra post Jon. Helt enig.  Jeg tror ikke klubben hadde hentet såpass tekniske små spillere hvis ikke målet var å utvikle en mer spillende stil. Det er også lettere for topp6 lage å ha mer ballbessitelse. Kvalitetet de innehar i laget gjør at motstanderen ofte ligge lavere. Motstanderen står ofte høyere mot oss og setter press på de dårlige backene og når også willi.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 27. Feb. 2012, 16:34 »
Og at vi ALLTID spiller LAAAAAAANGE HØØØØØYE baller, såkalte hoofballs er en "sannhet" med veldig store modifikasjoner. Vi har spilt veldig mye sånn i det siste, og det kommer vel litt av begrenset selvtillit, samt at vi har vært litt rådville i dårlige perioder.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #560 på: 27. Feb. 2012, 16:37 »
Bra post Jon. Helt enig.  Jeg tror ikke klubben hadde hentet såpass tekniske små spillere hvis ikke målet var å utvikle en mer spillende stil. Det er også lettere for topp6 lage å ha mer ballbessitelse. Kvalitetet de innehar i laget gjør at motstanderen ofte ligge lavere. Motstanderen står ofte høyere mot oss og setter press på de dårlige backene og når også willi.

Klubben har nok et mål om at vi skal utvikle en mer spillende stil. Dette er illustrert ved spillerkjøpene våre ja. Og jeg tror nok også Pardew har et ønske om dette. Men han har aldri hatt lag under seg som har spilt på den måten før.  Han er en klassisk engelsk manager som liker å slå langt

Og jeg tror derfor ikke han helt vet hvordan vi tar steget til å bli en spillende side.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #561 på: 27. Feb. 2012, 16:40 »
Og at vi ALLTID spiller LAAAAAAANGE HØØØØØYE baller, såkalte hoofballs er en "sannhet" med veldig store modifikasjoner. Vi har spilt veldig mye sånn i det siste, og det kommer vel litt av begrenset selvtillit, samt at vi har vært litt rådville i dårlige perioder.
Er ikke værre enn at man går gjennom målene til Ba. Man vil finne få "HOOFBALLS". Hvem husker ikke assisten Cabaye hadde til Ba mot Norwich?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #562 på: 27. Feb. 2012, 16:43 »
Flatline, du vet du indirekte sier i første avsnitt av vi er blant dem som har underprestert?

Spillestilen vår i starten av sesongen var ikke nødvendigvis så pen, men den var effektiv, og den ga oss resultater. Etter hvert føler jeg vi begynte å se et lag som turte å spille mer fotball, åpne seg litt mer opp, men da varierte resultatene noe. Så har Pardew igjen begynt å "låse" spillestilen vår, til en langt mer direkte stil, mye lange baller og lite kreatvivt, offensivt spill. Det har dessverre heller ikke gitt oss resultater. Så spørs det om Pardew tør å gjøre noe med det, eller om han fortsetter med den samme gamle leksa som gjorde oss uslåelige i starten av sesongen. Jeg er redd den oppskriften ikke lenger funker. Overraskelsesmomentet er borte. Topplagene begynner å kjenne duften av E-cup, og har satt opp dampen. Vi begynner å kjenne lukta av det samme, og roer ned på tempoet, for ikke å risiskere at vi faktisk oppnår noe. Klassisk Newcastle. Vi "feiger" ut, når det kommer til stykket. Mer elller mindre ubevisst.

Pardews spillestil har på langt nær vært under enhver kritikk. Men svakhetene blir VELDIG godt synlig når vi ikke får resultater. Og derfor er jeg helt enig i at vi må prøve å gjøre noe med det, vi må tørre å åpne oss opp, tørre å ta i bruk andre våpen enn bare de aller mest brukte. Tørre å satse.

Dette var et bra innlegg Joakim. Og du har rett, slik vi spiller nå - unnskylder resultatet oss. Så lenge resultatet blir bra, kan man ikke si noe på det føler jeg. For da får man " vi er på 6. plass ffs!" tredd nedover huet.  Det sies lite om spillet, og sies det noe - er det negativt - tross seier. Med rette.

Det litt skumle er at vi hvis vi nå SLUTTER å vinne, slutter å ta poeng. Da har vi ikke lenger en unnskyldning. Og siden vi ikke spiller ålreit fotball heller, blir det fort ganske planløst. Og deprimerende.
Hva kan man bygge på et tap der hele laget spilte balle og pasningene knapt når midtstreken før det slås langt?  Et fyrverkeri av en fotballkamp der man taper 4-3 til tross for flott spill og gnistrende overganger er det MASSE positivt å ta med seg fra. Hva slags positiver kan vi ta med oss fra Wolves-kampen, nå sist? Vel, vi har spisser som kan score mål. Men hva med det oppbyggende spillet? Hva med kreativiteten på midten? Hva med vingene? På topp-30 listen over spillere med antall assists, har vi ikke EN spiller fra forsvar eller midtbane.

Hva forteller dette? Er dette noe som er grunn til bekymring? Ikke retorisk btw, ønsker synspunkter.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #563 på: 27. Feb. 2012, 16:53 »
Hvis vi skal kritisere det offensive spillet vårt, må John Carver også nevnes. Hovedansvaret ligger selvfølgelig på AP, men det er John Carver som driller det offensive. Alan Pardew har som de fleste ofte er flinke til å påpeke, en defensiv tankegang. Derfor har de vært sitt område, om man skal se litt svart/hvitt på det, slik vi gjør her om dagen.
På samme måte som at Graham Carr får mye skryt for gullet han graver frem, må også andre deler av støtteapparatet få ris/ros for hvordan vi opptrer. Den sportslige delen i Newcastle består av mer enn Alan Pardew som manager, Graham Carr som sjefspeider og spillerne.
Så kan man som et lite sidenotat også ta med at det har vært en del utenomsportslige ting som også har tatt mye oppmerksomhet. Det legger jeg ikke stor vekt på, men er en del faktorer som må taes med når man snakker hele sesongen.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #564 på: 27. Feb. 2012, 16:53 »
Dette var et bra innlegg Joakim. Og du har rett, slik vi spiller nå - unnskylder resultatet oss. Så lenge resultatet blir bra, kan man ikke si noe på det føler jeg. For da får man " vi er på 6. plass ffs!" tredd nedover huet.  Det sies lite om spillet, og sies det noe - er det negativt - tross seier. Med rette.

Det litt skumle er at vi hvis vi nå SLUTTER å vinne, slutter å ta poeng. Da har vi ikke lenger en unnskyldning. Og siden vi ikke spiller ålreit fotball heller, blir det fort ganske planløst. Og deprimerende.
Hva kan man bygge på et tap der hele laget spilte balle og pasningene knapt når midtstreken før det slås langt?  Et fyrverkeri av en fotballkamp der man taper 4-3 til tross for flott spill og gnistrende overganger er det MASSE positivt å ta med seg fra. Hva slags positiver kan vi ta med oss fra Wolves-kampen, nå sist? Vel, vi har spisser som kan score mål. Men hva med det oppbyggende spillet? Hva med kreativiteten på midten? Hva med vingene? På topp-30 listen over spillere med antall assists, har vi ikke EN spiller fra forsvar eller midtbane.

Hva forteller dette? Er dette noe som er grunn til bekymring? Ikke retorisk btw, ønsker synspunkter.

"Vingene" våre er håpløse, det er ingen skjult hemmelighet.
At vi ikke klarer å kontrollere Wolves på hjemmebane er rett og slett bare tragisk, kan ikke forklares på noen måte rett og slett.

Jeg vil heller tape 6-5 i enn fantastisk fotballkamp mot Wolves, enn å spille 2-2 mot dem i en kamp hvor vi fremstår som komplett tafatte og uten noe som helst mål og mening etter 20 minutter. Ingen tar grep, ingen viser noen vilje til å endre noe.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #565 på: 27. Feb. 2012, 16:57 »
He he, vel vel. Nå må vi ikke ta helt av her da. Poeng er viktig, og på slutten av dagen har det endel å si.
Men det å bli overkjørt på midten hjemme mot Wolves, med toppet lag - det gir meg litt grå hår...

Jeg har sagt det før, 4-4-2 formasjonen vår blir totalt overkjørt om det andre laget stiller med en 5`er på midten. Slenger du i tilllegg et frimerke på Ba så er vi ganske fucked.  Og det virker ikke helt som Pardew har tatt det innover seg.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 27. Feb. 2012, 16:59 »
He he, vel vel. Nå må vi ikke ta helt av her da. Poeng er viktig, og på slutten av dagen har det endel å si.
Men det å bli overkjørt på midten hjemme mot Wolves, med toppet lag - det gir meg litt grå hår...

Jeg har sagt det før, 4-4-2 formasjonen vår blir totalt overkjørt om det andre laget stiller med en 5`er på midten. Slenger du i tilllegg et frimerke på Ba så er vi ganske fucked.  Og det virker ikke helt som Pardew har tatt det innover seg.

Virker som Pardew har 0 evne til å tilpasse seg i flere situasjoner.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #567 på: 27. Feb. 2012, 17:03 »
En ting er ihvertfall sikkert:

For å oppnå suksess med et lag, må dette laget være i stand til å både spille fotball, og dominere kamper. Hvis man tror vi kan oppnå noe slik vi spiller, er man ganske naiv...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #568 på: 27. Feb. 2012, 17:05 »
Kan si meg delvis enig i det siste innlegget Flatline. Kanskje 4-2-3-1 burde kjøres oftere mot lag som vi SKAL slå, ihvertfall hjemme.
Men synes faktisk Pardew har overrasket noen ganger i år, da han ser at vi er i ferd med å tape midtbanen, og slenger innpå en fighter i Perch de siste 10-15. Veit det har lyktes i noen kamper, uten at jeg helt husker hvilke.

Og jeg sier ikke at Perch bør komme innpå ganske ofte, men han er en spiller som kan komme innpå en gang i blant og få et gult kort......
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #569 på: 27. Feb. 2012, 17:07 »
En ting er ihvertfall sikkert:

For å oppnå suksess med et lag, må dette laget være i stand til å både spille fotball, og dominere kamper. Hvis man tror vi kan oppnå noe slik vi spiller, er man ganske naiv...

Det finnes ganske mye naivitet i verden :)
Til og med her på forumet tror jeg.