20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660603 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #255 på: 12. April 2011, 01:21 »
Etter Carroll salget? Troppen burde jo blitt forsterket før salget av Carroll.. Da Carroll ble solgt var det jo ikke tid igjen!

Er ikke mine penger som blir brukt til nye spillere. Får dessverre heller ikke en krone av Carroll salget i lommeboka mi.

Slik som denne sesongen har vært er det ikke mye som skulle til for at vi kunne ha kjempet om 6 plassen. Dessverre så har vi en tropp som er sårbar for tap av 1-2 spillere.

Det er jo selvsagt bra at Pardew ikke kasta inn ville bud som f. Eks 15 mill pund for Carlton Cole etc. i de siste minuttene av overgangsvinduet, men synst bare det er latterlig av han å skylde på liten tropp i april mnd. Fant han ut av det no?

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #256 på: 12. April 2011, 05:39 »
Re: Carroll, så synes jeg ikke Pardew kan klandres. Han fant ikke noe erstatter før han ble solgt fordi det ikke var planen å selge ham.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #257 på: 12. April 2011, 06:07 »
Synes vi burde ha hentet en spiss uavhengig av at Carroll ble solgt. Løven er elendig, Ameobi er skadet i 2/3 av hver sesong, Ranger er best som subersub og Best hadde vært tragisk frem til han fikk sjansen etter Carroll-salget.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 12. April 2011, 06:42 »
Alan Pardew concerned at NUFC squad size

- There were not a lot of options on the bench for us, and that is a worry.

-
“When games are not really flowing and there is nothing happening, you want to try to change it.

“We had four young boys on the bench.

Kommer det som et sjokk på Pardew at troppen til Newcastle er syltynn? Dette burde han gjort noe med i vinduet i januar. Skader og karantener kommer i fotball derfor blir det for dumt å sutre no. Carroll og Routledge forsvinner og inn kommer Kuqi og Ireland som neppe kommer til å spille 90 fulle min. denne sesongen.

6-7 nye spillere må inn til sommeren!!

Nå var det jo ikke akkurat sånn at han hadde uendelig med midler å handle for da. At Ireland fortsatt ikke har spilt for oss, var det nok ingen som hadde forutsett. Og på det tidspunktet vi sikret oss ireland syntes jeg det var en veldig god deal, det synes jeg fremdeles da vi ikke betaler en krone av lønna hans før han spiller for oss. Kuqi må du ta for det han er, han er kun en nødløsning som ble hentet inn i siste liten da det ikke var noen andre alternativer. Jeg synes Pardew gjorde helt rett i å ikke kaste penger i hytt og pine for å hente inn en erstatter for carroll i januarvinduet. Det er mye bedre å vente til sommeren da man har mye bedre tid til å siktre seg ut hvilke spillere man skal prøve seg på, og de er dessuten vesentlig billigere til sommeren. Jeg tror ikke Pardew hadde så alt for mye han skulle ha sagt da Carroll ble solgt, og det er ikke hans skyld at vi ikke rakk å få inn en erstatter på så kort tid.

At stallen er for tynn er noe alle kan se, men som sagt hadde ikke pardew all verden av midler til å forsterke i vinter, så jeg synes ikke det er hans skyld. Det blir først til sommeren vi får se hva Pardew virkelig er god for når det gjelder spillerkjøp. Nå har han mye penger å bruke, og han virker som en klok mann med god fotballforståelse, så jeg stoler på at han bruker pengene godt ;)

For meg var Ireland ein like mykje nødløysning som Kuqi. Mi gambla jo skikkeleg sidan mi lånte han mens han fortsatt var skada. Om ikkje Ireland snart får spelt nokre kampar for oss, so tykkjer eg det var ein dårleg avtale.
« Siste redigering: 12. April 2011, 06:44 av lgrinde »

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #259 på: 12. April 2011, 06:51 »
Synes vi burde ha hentet en spiss uavhengig av at Carroll ble solgt. Løven er elendig, Ameobi er skadet i 2/3 av hver sesong, Ranger er best som subersub og Best hadde vært tragisk frem til han fikk sjansen etter Carroll-salget.

Det er jeg helt enig i, men helt isolert sett, så skjønner jeg hvorfor en erstatter ikke var klar før han ble solgt. Snakket om en erstatter, ikke en partner.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 12. April 2011, 09:58 »
Alan Pardew concerned at NUFC squad size

- There were not a lot of options on the bench for us, and that is a worry.

-
?When games are not really flowing and there is nothing happening, you want to try to change it.

?We had four young boys on the bench.

Kommer det som et sjokk på Pardew at troppen til Newcastle er syltynn? Dette burde han gjort noe med i vinduet i januar. Skader og karantener kommer i fotball derfor blir det for dumt å sutre no. Carroll og Routledge forsvinner og inn kommer Kuqi og Ireland som neppe kommer til å spille 90 fulle min. denne sesongen.

6-7 nye spillere må inn til sommeren!!

Nå var det jo ikke akkurat sånn at han hadde uendelig med midler å handle for da. At Ireland fortsatt ikke har spilt for oss, var det nok ingen som hadde forutsett. Og på det tidspunktet vi sikret oss ireland syntes jeg det var en veldig god deal, det synes jeg fremdeles da vi ikke betaler en krone av lønna hans før han spiller for oss. Kuqi må du ta for det han er, han er kun en nødløsning som ble hentet inn i siste liten da det ikke var noen andre alternativer. Jeg synes Pardew gjorde helt rett i å ikke kaste penger i hytt og pine for å hente inn en erstatter for carroll i januarvinduet. Det er mye bedre å vente til sommeren da man har mye bedre tid til å siktre seg ut hvilke spillere man skal prøve seg på, og de er dessuten vesentlig billigere til sommeren. Jeg tror ikke Pardew hadde så alt for mye han skulle ha sagt da Carroll ble solgt, og det er ikke hans skyld at vi ikke rakk å få inn en erstatter på så kort tid.

At stallen er for tynn er noe alle kan se, men som sagt hadde ikke pardew all verden av midler til å forsterke i vinter, så jeg synes ikke det er hans skyld. Det blir først til sommeren vi får se hva Pardew virkelig er god for når det gjelder spillerkjøp. Nå har han mye penger å bruke, og han virker som en klok mann med god fotballforståelse, så jeg stoler på at han bruker pengene godt ;)

For meg var Ireland ein like mykje nødløysning som Kuqi. Mi gambla jo skikkeleg sidan mi lånte han mens han fortsatt var skada. Om ikkje Ireland snart får spelt nokre kampar for oss, so tykkjer eg det var ein dårleg avtale.
Dårleg avtale? Me har jo ikkje betalt ei kr i lønn til han og vil ikkje før han spelarar ein kamp for oss.

Det er ein meget god låne deal klubben har fått til der, tros Ireland forsatt er skada.

Ja, la oss få til 6 nye slike avtalar i sommar. Dei spelar ikkje ein einaste kamp for oss neste sesong, pågrunn av langvarig skade, men mi slepp betala løna deira. Genialt! Saumfar markedet etter fleire Goslingar og Ireland`ar.

Eg hadde heller sett mi fekk inn ein som var skadefri, og kunne bidrege i sesongavslutninga. Sjølvsagt er det ein risiko og få inn Ireland som er ute med langvarig skade! Derfor ser eg på det som ei nødløysning og ein gambling, og ikkje som ein god avtale då eg heller ville betalt for å hatt nokon som faktisk kunne spela.
« Siste redigering: 12. April 2011, 11:02 av lgrinde »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 12. April 2011, 11:23 »
Så du mener å hente Dan Gosling, en SÆRS spennende unggutt, på free transfer - er tull?

Spesielt...

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 12. April 2011, 13:07 »
Skal vi hente 2-3 nye langtidsskada spillere i sommer bare fordi de er spennende og gratis? Dan Gosling kommer aldri til å bli noe mer enn en stallfyll for Newcastle.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 12. April 2011, 13:15 »
Så du mener å hente Dan Gosling, en SÆRS spennende unggutt, på free transfer - er tull?

Spesielt...

Du skjønnar kva eg meinar. Ærleg talt.

For eksempel, mi trong forsterkningar i Januar. Nokon som kunne hjelpe oss i siste del av sesongen. Viss valet står mellom 2 ca like gode spelarar. Der den beste er langtidsskada, men ein slepp betala løna so lenge han ikkje spelar og den andre som er litt dårlegare ikkje er skada men mi må betala når mi brukar han. So ville eg ha gjort ein avtale med han som ikkje var skada. Då eg ville ha nytte av han i sesonsavslutninga. Eg ville ikkje gambla på han som var skada. Det hadde i so fall kunn vore ei nødløysning, og sjølvsagt ei gambling.

Dette er mi personlege meining om Ireland-lånet.
« Siste redigering: 12. April 2011, 13:27 av lgrinde »

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 12. April 2011, 13:55 »
Skal vi hente 2-3 nye langtidsskada spillere i sommer bare fordi de er spennende og gratis? Dan Gosling kommer aldri til å bli noe mer enn en stallfyll for Newcastle.
Og det sier du på hvilket grunnlag?
Tror vi skal la gutten spille litt før vi trekker slike konklusjoner. Han har utvilsomt et veldig stort talent, men det sier seg selv at det tar tid å komme seg etter en slik skade som Gosling har vært utsatt for.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 12. April 2011, 14:01 »

Spesielt...

Du skjønnar kva eg meinar. Ærleg talt.

For eksempel, mi trong forsterkningar i Januar. Nokon som kunne hjelpe oss i siste del av sesongen. Viss valet står mellom 2 ca like gode spelarar. Der den beste er langtidsskada, men ein slepp betala løna so lenge han ikkje spelar og den andre som er litt dårlegare ikkje er skada men mi må betala når mi brukar han. So ville eg ha gjort ein avtale med han som ikkje var skada. Då eg ville ha nytte av han i sesonsavslutninga. Eg ville ikkje gambla på han som var skada. Det hadde i so fall kunn vore ei nødløysning, og sjølvsagt ei gambling.

Mulig jeg tar feil nå, men mener å huske at det var slik at når vi inngikk avtalen, så regnet man med at Ireland ville være ute i ca. 2-3 uker til. Med mindre du kan spå fremtiden er det vanskelig å forutse at skaden(som ikke var spes. alvorlig til å begynne med) skulle forverre seg såpass som den har gjort for Ireland sin del. Hadde Pardew visst at Ireland skulle være skadet såpass lenge, tror jeg neppe vi hadde tatt han på lån. Men det er jo lett for deg å sitte og være etterpåklok og si at vi skulle valgt en spiller som ikke er skadet, men hele greia er jo at vi trodde han skulle være skadet i maks 2- 3 uker!
« Siste redigering: 12. April 2011, 14:05 av tveit »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 12. April 2011, 14:10 »
Det virker jo dog som om Pardew har relativt god tru på Ireland uansett, og har lyst på han permanent. Da var jo dette lånet en fin mulighet til å få en fordel når sommeren kommer. I dag hinter jo faktisk Ireland frempå om at han ønsker en permanent overgang hit.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 12. April 2011, 14:43 »
Det har utviklet seg en litt bissar diskusjon inne på denne tråden nå. Gosling blir trukket inn i diskusjonen som ble kjøpt i fjord sommer av hughton. Ireland som ble hentet inn på siste dagen i transfer vinduet og Carroll...

Hvis du sitter med en tom sparegris og en tynn stall. skal du ut og hente spillere tidlig i januar vinduet på free transfers eller hente benkeslitere ifra de lagene over og under oss?

Det er jo det som blir diskusjonen her. ja vi kunne hentet Kuqi inn før vi solgte Carroll slik at vi hadde tryghet i stallen, men det hadde jo blitt ganske så merkelig? Vi hadde jo ikke råd til noen andre. De få spillerne vi ble linket til spillte i Championship og kostet maks £1,5milll. Hvem skulle vi kjøpe?

Vi sitter nå med £35 mill i banken klar til å gå inn i sommeren. Dette er penger ingen hadde drømt om at at vi skulle få for Carroll. Når vi ble tilbydt £25 mill så takket vi pent nei til de? skulle vi kjøpt et par spisser til 5 mill hver og satse på at vi kanskje fikk 10 for Carroll?

Det lukter skikkelig FM ut av denne diskusjonen. Det er akkurat som om man kan peke på en spiller og han vil så klart komme til oss. Det at vi ikke har penger er ingen hindring...  uten penger så burde vi kjøpt godteri... kanskje vi burde stjålet en spiller?
Han kom, ble mett og dett var dett....

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 12. April 2011, 14:53 »
Som sagt.

Sitat

Og med det gir eg meg med den diskusjonen.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #269 på: 12. April 2011, 15:31 »
Som sagt, jeg kommer med min vurdering i høst av AP.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.