20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660377 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1695 på: 21. April 2013, 20:30 »
Mange gode innlegg her nå, og mange gode poeng som forsvarer Pardew. Er forsåvidt enig i at det blir for enkelt å kun rette fingeren mot Pardew og si at alt er hans feil. Han har absolutt ikke hatt optimale arbeidsforhold, hva angår skader, suspensjoner, form på sentrale spillere osv. Tror det er bred enighet om at under normale forhold hadde denne sesongen gått bedre enn hva den har gjort.

Like fullt, jeg stusser veldig på at folk feier om ikke alt, så veldig mye, under tepper angående hvordan vi fremstår på banen, og hvordan Pardew velger å disponere spillere.
For min del holder ikke argumentet med at vi overpresterte ifjor, og underpresterer i år. Når jeg ser på hvordan vi fremstår i år kontra ifjor, så ser jeg faktisk ikke de helt store forskjellene. I fjor ble vi "reddet" av marginer, ekstreme enkelt-prestasjoner, og selvsagt mange "ikke-tilfeldige" faktorer som innsats, defensiv struktur osv. Men vi har egentlig ikke fremstått så veldig forskjellig hva angår taktikk, underholdning, faktisk rettferdige resultat osv, så jeg er tilbøyelig til å tro at årets sesong er mye nærmere enn fjorårets sesong angående hva vi kan forvente oss av Pardew som manager.

Vi har sett veldig lite antydning til vilje til å spille offensiv fotball, eller i det minste ha ett offensivt mønster. Jada, defensiv struktur først, så offensivt etter hvert, flotte greier det, men på to og ett halvt forventer jeg faenmeg mye bedre offensivt mønster enn hva vi har klart å oppnå. Dette på tross av skader, nye spillere osv. Vi trenger ikke å være Barca eller Arsenal hva angår samhandling, men hvertfall noe.

I tillegg syntes jeg Pardew viser utrolig lite vilje til å i det hele tatt prøve. Det er alltid en skuffelse å se lag-uttaket, taktiske disposjoner i løpet av kampen, og når alt dette så til de grader uteblir, begynner jeg å lure på hvor lenge vi skal sitte og vente og se om det faktisk skjer noe.

Jeg ser gjerne at Pardew aldri setter sin fot i nærheten av Newcastle igjen etter denne sesongen, men vi får ikke inn noe bedre alternativ tror jeg, derfor kan vi like gjerne ha han for kontinuitet og stabilitetens skyld.
Så siden jeg tror Pardew blir, håper jeg virkelig at vi er litt heldige med skader og kan stable på beina en sterk stall og 11er over tid neste sesong. Da bør vi kunne forvente store forbedringer, for som sagt, så syntes jeg nå tiden begynner å renne ut for Pardew. Nei han trenger ikke ta oss til CL neste år, men det må være noen form for progresjon snart, fordi jeg føler vi har stått på stedet hvil i over to år nå.
En bra oppsummering. Tror ingen her ELSKER Pardew, han har masse å rette opp etter årets sesong. Problemet er at vi mest sannsynlig ikke kommer til å ansette noen som er flere nivåer bedre, og da kan vi like gjerne la være.  Alt for mange trenere blir sparket i frustrasjon uten at det ligger noen klar plan for veien videre bak. Og det fører veldig sjelden med seg bedre resultater på lang sikt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1696 på: 21. April 2013, 20:35 »
Det skal være sagt at styret vel bør ha fått med seg hvordan ståa har vært med laget nå, selv etter en veldig god handel i januar. Så de skal da kunne ha hatt nok av tid både til å evaluere Pardew, samt vurdere andre mulige kandidater. Da de sparket Hughton virket det jo som en veloverveid greie som de egentlig hadde planlagt lenge. Og Hughton hadde ikke i utgangspunktet resultater eller spill som tilsa at han burde vært sparket.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1697 på: 21. April 2013, 20:38 »
Kunne Gus Poyet vert et alternativ, eller er jeg på bærtur?

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1698 på: 21. April 2013, 20:42 »
Det skal være sagt at styret vel bør ha fått med seg hvordan ståa har vært med laget nå, selv etter en veldig god handel i januar. Så de skal da kunne ha hatt nok av tid både til å evaluere Pardew, samt vurdere andre mulige kandidater. Da de sparket Hughton virket det jo som en veloverveid greie som de egentlig hadde planlagt lenge. Og Hughton hadde ikke i utgangspunktet resultater eller spill som tilsa at han burde vært sparket.
Det var sikkert veloverveid, men det virker mer og mer som et merkelig valg og understreker egentlig poenget - det er ingen vits å sparke en trener bare for å hente inn en ny som ligger på samme nivå.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #1699 på: 21. April 2013, 20:46 »
Eg er nok ein av dei på dette forumet som er mest pro-Pardew. Men denne sesongen har det vore mange rare valg, og kanskje mest av alt - usikkerheit. Taktiske grep kan enten fungere eller ikkje, men det er når grepet kjem for seint/ikkje i det heile tatt det verkeleg irriterer meg.

Håper dog han ikkje vert sparka i sommar. Eg trur me klarer å holde oss oppe, og då har me ein kjempesjanse til å bygge vidare på den aukande kvaliteten i spelarstallen vår. Me har ingen EL til neste år, så trur me er side om side med Liverpool/Everton neste sesong.

Tilslutt. Trusselen om nedrykk gjer kven som helst nervøse. Både spelarar (mest) og Pardew. Det kan eg forstå. Om me kjemper mot nedrykk til neste år og, er tålmodigheita mi slutt. Ikkje før. Howay the lads!

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1700 på: 21. April 2013, 20:48 »
Han hadde sikkert vært høyaktuell, men igjen - hva er vitsen med å sparke Pardew for å hente inn en trener som ikke har bevist noe på høyt nivå? Det er ingenting som tilsier at Poyet skal ta klubben til nye høyder. Alt han har er to gode sesonger med Brighton and Hove bak seg. Hva er det med Poyets fotballfilosofi som sier at han er rett match for klubben?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1701 på: 21. April 2013, 20:50 »
Alt er bedre enn det vi har nå. Pardew er i ferd med å ta fra både spillere og fans gnisten. Det er lett å se. Det jeg ønsker meg nå er en manager med offensiv tankegang, som ikke hele tiden bruker unnskyldninger på unnskyldninger. Og som lar de gode spillerne vi nå har få utfolde seg, ikke minimere bruken av evnene deres.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1702 på: 21. April 2013, 20:56 »
Grunnen til at Hughton ble sparket var vel fortolket det at Hugton "hadde tatt laget så langt han var i stand til". Hvorvidt det faktisk var et rett valg eller ikke tror jeg faktisk aldri vi helt sikkert kan konkludere med. I likhet med Norwich (bare i enda større grad der) hadde Hughton et teknisk begrenset mannskap å ta av, men han spilte helt klart etter styrkene våre.

Det er også da lov å spørre følgende: Har Pardew maktet å utvikle laget vårt videre siden han tok over etter Hughton? Har vi et tydeligere offensivt spillmønster? Er vi bedre organisert defensivt? Jeg veit ikke om jeg kan si ja på noen av spørsmålene, jeg. Vi er nedrykkslag defensivt, farlig elendige. Offensivt er det også mye å utsette på, det er strengt tatt en gjenganger når vi diskuterer matchene våre. Dette til tross for at Pardew i utgangspunktet har et langt bredere register å spille på når vi ser på spillermateriale. Vi har en Cabaye som er en playmaker av øverst hylle og antakeligvis kan gå rett inn på laget til vinneren av årete Premier League. Generelt har Pardew fått et langt bredere teknisk register siden han tok over - hvilket også var hans uttalte mål for laget vårt. Vi skulle bli et langt mer spillende lag i stand til å spille ut lag langs bakken. Potensialet er der - men det lugger stadig offensivt.

Og jeg må altså si dette i det uendelige - men det skal altså ikke være mulig at vi kan fortsette med disse forferdelige dødballene våre i all tid. Alle ser at det ikke fungerer, men vi gjør akkurat det samme gang på gang. Faretruende at det ikke er gjort noe der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1703 på: 21. April 2013, 21:09 »
Han hadde sikkert vært høyaktuell, men igjen - hva er vitsen med å sparke Pardew for å hente inn en trener som ikke har bevist noe på høyt nivå? Det er ingenting som tilsier at Poyet skal ta klubben til nye høyder. Alt han har er to gode sesonger med Brighton and Hove bak seg. Hva er det med Poyets fotballfilosofi som sier at han er rett match for klubben?
Så lenge vi har den ledelsen som vi har så kommer det aldri til å komme en manager med en solid cv. Ikke fordi de ikke vil hit, men vi kommer aldri til å slenge penger etter en trener. Det er bare å glemme først som sist, men en trener med en klar og tydelig stil er det vi trenger. For med Pardew så fungerer det verken offensivt eller defansivt. Det er igrunnen veldig lite som fungerer under han. Om Poyet er rett mann har jeg ikke peiling på, men han viste en offensiv spillestil mot oss i fa cupen og kjørte over oss realtivt lett..

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1704 på: 21. April 2013, 21:15 »
Grunnen til at Hughton ble sparket var vel fortolket det at Hugton "hadde tatt laget så langt han var i stand til". Hvorvidt det faktisk var et rett valg eller ikke tror jeg faktisk aldri vi helt sikkert kan konkludere med. I likhet med Norwich (bare i enda større grad der) hadde Hughton et teknisk begrenset mannskap å ta av, men han spilte helt klart etter styrkene våre.

Det er også da lov å spørre følgende: Har Pardew maktet å utvikle laget vårt videre siden han tok over etter Hughton? Har vi et tydeligere offensivt spillmønster? Er vi bedre organisert defensivt? Jeg veit ikke om jeg kan si ja på noen av spørsmålene, jeg. Vi er nedrykkslag defensivt, farlig elendige. Offensivt er det også mye å utsette på, det er strengt tatt en gjenganger når vi diskuterer matchene våre. Dette til tross for at Pardew i utgangspunktet har et langt bredere register å spille på når vi ser på spillermateriale. Vi har en Cabaye som er en playmaker av øverst hylle og antakeligvis kan gå rett inn på laget til vinneren av årete Premier League. Generelt har Pardew fått et langt bredere teknisk register siden han tok over - hvilket også var hans uttalte mål for laget vårt. Vi skulle bli et langt mer spillende lag i stand til å spille ut lag langs bakken. Potensialet er der - men det lugger stadig offensivt.

Og jeg må altså si dette i det uendelige - men det skal altså ikke være mulig at vi kan fortsette med disse forferdelige dødballene våre i all tid. Alle ser at det ikke fungerer, men vi gjør akkurat det samme gang på gang. Faretruende at det ikke er gjort noe der.
Bra sagt!

Panserfauzt

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1705 på: 21. April 2013, 21:46 »

Word word WORD!!! Kunne ikke sagt det bedre selv. Når vi ser hvordan spillerstallen har utvilket seg til det bedre, og vi har fått større bredde, så klarer AP ikke å utvikle spillet det dugg. Vi sitter med så mye gull av spillere som til tider glitrer om de blir benyttet i riktig posisjon, med formasjoner som passer. Nå brukte AP hele høstsesongen på å få oss til og spille 4-4-2 med Ba og Cisse på topp, det feilet fra dag en, men han var like forbanna sta i sitt opplegg. Nå spiller Cisse bedre i 4-2-3-1 og med oss i angrepsposisjon, men AP er like feig hver gang og legger oss bakpå og vi blir rævkjørt.
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1706 på: 21. April 2013, 21:51 »
Så lenge vi har den ledelsen som vi har så kommer det aldri til å komme en manager med en solid cv. Ikke fordi de ikke vil hit, men vi kommer aldri til å slenge penger etter en trener. Det er bare å glemme først som sist, men en trener med en klar og tydelig stil er det vi trenger. For med Pardew så fungerer det verken offensivt eller defansivt. Det er igrunnen veldig lite som fungerer under han. Om Poyet er rett mann har jeg ikke peiling på, men han viste en offensiv spillestil mot oss i fa cupen og kjørte over oss realtivt lett..
Jeg er enig i at det er lite som fungerer denne sesongen. Men det virker som om alle har glemt at Newcastle framsto solid defensivt i fjor. Som jeg har nevnt tidligere slapp vi inn 3. minst mål i PL! Da sier det seg selv at Pardew har noen slags form for kunnskap om defensiv organisering. Man flakser seg ikke til en slik statistikk.

Blir litt off-topic dette.  Poyet er en balltrillende, defensivt orientert manager, som har uttalt at han heller vil spille 0-0 enn 3-3. Tror han har potensial, og kan godt være han tar over en storklubb om noen år. Men per i dag ser jeg ikke på han som en stor forsterkning i forhold til Pardew. Håper han kommer seg opp med B&H, hadde vært artig å hatt de i PL  :)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1707 på: 21. April 2013, 22:27 »
Det var sikkert veloverveid, men det virker mer og mer som et merkelig valg og understreker egentlig poenget - det er ingen vits å sparke en trener bare for å hente inn en ny som ligger på samme nivå.

Tenker vi slik, kommer Pardew til å sitte for alltid så lenge han bare klarer å holde oss i PL.. Det finnes alltid bedre realistiske alternativer der ute! Vi må bare finne dem. Pardew har tatt oss videre, men føler hans tid er over. Nå er det på tide at vi finner en som kan ta oss enda et steg videre! Det tror jeg nemlig ikke Pardew klarer.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1708 på: 21. April 2013, 23:33 »
En bra oppsummering. Tror ingen her ELSKER Pardew, han har masse å rette opp etter årets sesong. Problemet er at vi mest sannsynlig ikke kommer til å ansette noen som er flere nivåer bedre, og da kan vi like gjerne la være.  Alt for mange trenere blir sparket i frustrasjon uten at det ligger noen klar plan for veien videre bak. Og det fører veldig sjelden med seg bedre resultater på lang sikt.

Er jo sant det du sier, men noen ganger er det bra med nytt blod.
Hadde vært bra med en som kom inn med ny giv, ny filosofi og selvfølgelig ut i fra de mulighetene og spillerne man har, og de mener jeg vi har.
Jeg mener at hvis du ser på Cisse og Cabaye i det siste, virker det som de er veldig frustrerte.
Noe av jobben til en manager er jo og få selvtilit i troppen og gjøre de grep som må gjøres.
Og de er ikke gjort..
« Siste redigering: 21. April 2013, 23:37 av tigerstaden »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1709 på: 22. April 2013, 08:14 »

Er jo sant det du sier, men noen ganger er det bra med nytt blod.
Hadde vært bra med en som kom inn med ny giv, ny filosofi og selvfølgelig ut i fra de mulighetene og spillerne man har, og de mener jeg vi har.
Jeg mener at hvis du ser på Cisse og Cabaye i det siste, virker det som de er veldig frustrerte.
Noe av jobben til en manager er jo og få selvtilit i troppen og gjøre de grep som må gjøres.
Og de er ikke gjort..

Ja, nytt blod samme hvordan blodet er så er det positivt og kan påvirke spillerne og miljøet på en positiv måte.