20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660377 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1680 på: 20. April 2013, 18:13 »
Etter Reading-kampen i januar var jeg klokkeklar på at Pardew burde få sparken. Ting bedret seg etter det med nye spillere og ny giv, men det vi leverer for tiden er så dårlig at jeg snart ikke orker å se på det mer. Vi har et spillermaterial som er bedre enn det her, og det at vi ligger nede i gjørma har mye med Pardew å gjøre.

Elendige disposisjoner hvor Jonas er førstemann på blokka hver kamp. I dag tas Haidara av for Ben Arfa og Jonas tilbake på backen, hvor han så ut som en bedriftsspiller for en uke siden. Bytte av Shola først, og ventingen med Ben Arfa illustrerer ganske bra ståa denne sesongen. Pardew klarer ikke å bytte til riktig tid. Hvorfor spiller f.eks Tiote over Perch hver gang, når Perch har vært mye bedre enn TIote denne sesongen. Det finnes ingen konkurranse om plassene på laget vårt, for laget plukkes ut på meritter og ikke form.
Dødballene våre er latterlige. Jeg vet ikke hvor mange ganger han skal sitte å se på den driten der, før han gjør noe. Forbanna utrolig.

Tenk hvis vi hadde hatt en offensiv innstilling hver kamp, jeg er skråsikker på at vi hadde tatt mer poeng da, enn hva vi har nå med vår feige fotball. Man må tørre, for å vinne. Forventer ikke festfotball og klikk klakk, men forventer at vi tar initiativ i kamper og prøver! Det er helt greit å tape hvis vi gjør et godt forsøk. Denne sesongen har vi tapt et drøss av kamper fordi vi spiller på motstandern sine premisser og tar null initiativ selv.

Det er også så mye mer som er gærnt,  men det tar altfor mye tid å ramse det opp.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1681 på: 20. April 2013, 20:08 »
Pardew får stryk med glans av meg denne sesongen. So til dei grader og det sjølv om han tok oss til kvarfinale i EL. Sesongen før det gjorde han det veldig bra. Slik sett nullar dette seg litt ut. Eg orkar ikkje akkurat no å ta standpunkt til om han bør gå eller ikkje. Mi får halda oss i PL først. Dessutan er det for min del avhengig av kven mi eventuelt får inn som erstattar. Då må mi ha ein klar og han må vera ein som heilt klart og tydeleg kan ta oss steget vidare. Den mannen er ikkje lett å få tak i trur eg.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1682 på: 20. April 2013, 20:45 »
Vil ha en manager som vil spille fotball. De to periodene de 20 siste åra hvor vi har spilt offensiv fotball under keegan og robson var jo de desidert beste sesongene. Da var det gøy å se på newcastle spille. Da gleda du deg fordi du viste det ville bli mål på mål. Jeg tar gjerne et tap innimellom så lenge vi forsøker og spiller fotball. Et tap er verre og svelge når det kommer fordi managern din er så jævli optatt av å ri en ledelse som funker 1 av 20 ganger og han ennå ikke lærer. Hvorfor skal gutierrez spille kant når han bidrar med nada hver gang? Jo fordi han er defensivt god. Og hvorfor skal han på død og liv ha ben arfa til å løpe hjem hele tida. La ben arfa bruke kreftene sine offensivt. Sier ikke han ikke skal jobbe men når det første pardew tenker om benny er a han må jobbe hjem. Han må bruke styrkene dems på riktig måte. Hvorfor skal det lempes lange baller på cisse? Er han carroll? Som sagt han må klare å bruke styrken til spillerne. Få et system. Det evner han ikke fordi det eneste han tenker er forsvar forsvar forsvar. Og han klarer jo ikke få laget til å holde tett. Men allikevel skal han på død å liv gjøre det igjen og gjøre idiotiske bytter gang på gang. Få han ut.
lt;3 Newcastle <3

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1683 på: 20. April 2013, 22:09 »
Limer inn en link jeg fant på NO:

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/southampton/7971476/Southampton-sack-Alan-Pardew-due-to-concern-over-staff-morale-at-St-Marys.html

Begynner snart å se tendenser i Newcastle også i form av reaksjoner fra spillere. Cisse virker ikke helt seg selv og i dag må Cabaye ha stått opp på feil fot eller noe. Han kan hvertfall ikke være fornøyd med måten Newcastle spiller på. Har så mange gode kvaliteter i dette laget nå til å spille en mye mer attraktiv fotball.

Håper virkelig det skjer noe snart nå for pokker hvor kjipt det er om vi starter neste sesong lik denne og diskusjonene rundt Pardew blomstrer opp igjen i oktober/november.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1684 på: 20. April 2013, 23:00 »
Souness Pld 83    W 36, D 18, L 29   win percentage 43.37%
Pardew    107    39   29   39   36.44%
lt;3 Newcastle <3

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1685 på: 20. April 2013, 23:15 »
Skjønner ikke hvorfor vi fortsatt har AP i sjefstolen men i skrivende stund synes jeg det er greit at når
han fortsatt er her synes jeg vi kan vente til etter sesongen.
Men etter en så bra sesong i fjor og etter mange veldig bra kjøp synes jeg det skal forventes mye mere.
Mener han må gå uansett om vi rykker ned eller ikke, dette har vært en skandale sesong.
Vi gjør det dårligere nå enn når vi rykket opp med en tropp soM er 10 ganger så bra.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1686 på: 21. April 2013, 11:36 »
Det er ikkje bra å sjå Newcastle for tiden, ingen glede eller innsats frå spelarane. Og det er ikkje stort bedre på sidelinja med ein "clueless" manager, som veit ikkje kva han holder på med. Ifjor levde me lenge på ei stor medgangsbølge, men avsluttningen på sesongen var fæl som denne sesongen. Så tedense var der alt i fjor.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1687 på: 21. April 2013, 12:44 »
Det er ikkje bra å sjå Newcastle for tiden, ingen glede eller innsats frå spelarane. Og det er ikkje stort bedre på sidelinja med ein "clueless" manager, som veit ikkje kva han holder på med. Ifjor levde me lenge på ei stor medgangsbølge, men avsluttningen på sesongen var fæl som denne sesongen. Så tedense var der alt i fjor.

Vi taper tre av de fire siste kampene forrige sesong, med et ekstremt tøft kampprogram på slutten. Tar vi de 10 siste kampene forrige sesong, så vant vi sju av disse. Spinnvilt å påstå at vi avslutta sesongen grusomt... Vi ryker på én stygg smell på de 10 kampene og det er mot Wigan. City kampen var positiv mot et fantastisk lag.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1688 på: 21. April 2013, 12:46 »
Jeg har ALLTID støtta Pardew, men igår fikk jeg virkelig en "oppkvikner". Han er feig og evneveik, uten noe som helst evne til å forandre seg til motstandere. ETT trekk fra WBA er med på å destruere oss fullstendig, mens han bruker 25 minutter på å gjøre noe som helst. Og hva gjør han? Setter innpå Shola.

Jeg mener nå at kontinuitet i klubben, som jeg har vært en hard kjemper for, bare er noe piss. Jeg vil heller nå være stabilt ustabil enn å spille stablit destruktivt. Vi er Entertainers. Vi skal vinne ved å score flere mål enn motstanderen. Vi har alltid driti i clean sheets. Vi vinner 4-3 fordi vi tørr.

I fjor var vi nogle ustabile. Vi vant kamper, men hadde også de arbeidsughella, hvor vi tapte 4-0 mot Fulham etc. Da kunne vi fremdeles vinne neste kamp. Nå taper vi 7-3, 4-0, 0-3 osv. men har ikke nubbsjans til å svare neste kamp. Etter forrige kamp, SKAL, det går en faen i alle som spiller på Newcastle. Idag var vi bevegelige i 15 minutter. Etter det var vi stillestående, uten gnist og vilje. Vilje burde være på topp til å bevise at forrige kamp var et arbeidsuhell. Men nei, dette har noe med Pardew å gjøre. Det er jo åpenbart.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1689 på: 21. April 2013, 12:47 »
men avsluttningen på sesongen var fæl som denne sesongen.

Det er vel å ta hardt i?

Siste ti kampane i 2011/12-sesongen:

Mar 18    FT   Newcastle United   1-0   Norwich City   
Mar 25    FT   West Bromwich Albion   1-3   Newcastle United   
Apr 1    FT   Newcastle United   2-0   Liverpool   
Apr 6    FT   Swansea City   0-2   Newcastle United   
Apr 9    FT   Newcastle United   2-0   Bolton Wanderers   
Apr 21    FT   Newcastle United   3-0   Stoke City
Apr 28    FT   Wigan Athletic   4-0   Newcastle United   
May 2    FT   Chelsea   0-2   Newcastle United   
May 6    FT   Newcastle United   0-2   Manchester City   
May 13    FT   Everton   3-1   Newcastle United   

21 av 30 moglege poeng. City-tapet var på ingen måte ei skandale det heller, med stangskot frå HBA på 0-0 mot eit lag i knallform. Everton-kampen var i tillegg ubetydelig, då 5. plassen var sikra. Så av kampar av betydning er det vel berre Wigan-kampen som med rette kan omtalast som "fæl".

Edit: kø1 først der.
-
Denne sesongen har vore ekstremt skuffande. Og ja, det må skje noko. Og samtlege involverte aktørar (det inkluderer også spelarane og dei på styrerommet) må evaluere seg sjølv knallhardt etter denne sesongen. Pardew må legge vekk den cocky holdninga si, og rett og slett våge å ta skikkelege grep. Om han ikkje evnar det, så må Mike finne ein annan mann for jobben. Ein som vil styre kampar, og ein som får piska inn nok faenskap i gutane slik at vi unngår liknande ting som på SJP sist helg. Vi gav vekk initiativet dei fyrste 20 minutta, og det er patetisk i ein derbykamp. Og Benfica-kampen er ikkje ei unnskyldning. Om spelarane så hadde gått til fots frå Beijing til Newcastle på torsdag, er ingen ting anna enn 200 % innstilling godt nok mot mackems. Det var ikkje det vi såg i 1. omgang mot mackems.
« Siste redigering: 21. April 2013, 12:49 av Hans J »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1690 på: 21. April 2013, 12:48 »
Ganske elendig sesongavslutning mot Everton da, men vi hadde jo en fantastisk vår i fjor.
Men jeg er enig. Det er vanskelig å motivere seg til matcher slik vi har fremstått i den store majoriteten av matcher denne sesongen. Vi er bedre - og sett under ett veier ikke skader og EL-slitasjen opp mot en så dårlig tabellplassering som vi ender opp med. Flaut om vi ender opp bak lag som Norwich, Stoke, Mackems blant annet. Og flaut at vi må diskutere overhodet hvorvidt vi er mer underholdende enn de eller ei.
Tror uansett ikke det ender med at Pardew blir sparket så lenge vi holder oss. Men akkurat nå er jeg fristet til å si at vi burde få inn en ny manager etter sesongen når den skal evalueres.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1691 på: 21. April 2013, 12:51 »
Tenkte på Everton og Wigan kampen. Men ser eg tok kanskje litt hardt i.  :-[

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1692 på: 21. April 2013, 13:04 »
Mange gode innlegg her nå, og mange gode poeng som forsvarer Pardew. Er forsåvidt enig i at det blir for enkelt å kun rette fingeren mot Pardew og si at alt er hans feil. Han har absolutt ikke hatt optimale arbeidsforhold, hva angår skader, suspensjoner, form på sentrale spillere osv. Tror det er bred enighet om at under normale forhold hadde denne sesongen gått bedre enn hva den har gjort.

Like fullt, jeg stusser veldig på at folk feier om ikke alt, så veldig mye, under tepper angående hvordan vi fremstår på banen, og hvordan Pardew velger å disponere spillere.
For min del holder ikke argumentet med at vi overpresterte ifjor, og underpresterer i år. Når jeg ser på hvordan vi fremstår i år kontra ifjor, så ser jeg faktisk ikke de helt store forskjellene. I fjor ble vi "reddet" av marginer, ekstreme enkelt-prestasjoner, og selvsagt mange "ikke-tilfeldige" faktorer som innsats, defensiv struktur osv. Men vi har egentlig ikke fremstått så veldig forskjellig hva angår taktikk, underholdning, faktisk rettferdige resultat osv, så jeg er tilbøyelig til å tro at årets sesong er mye nærmere enn fjorårets sesong angående hva vi kan forvente oss av Pardew som manager.

Vi har sett veldig lite antydning til vilje til å spille offensiv fotball, eller i det minste ha ett offensivt mønster. Jada, defensiv struktur først, så offensivt etter hvert, flotte greier det, men på to og ett halvt forventer jeg faenmeg mye bedre offensivt mønster enn hva vi har klart å oppnå. Dette på tross av skader, nye spillere osv. Vi trenger ikke å være Barca eller Arsenal hva angår samhandling, men hvertfall noe.

I tillegg syntes jeg Pardew viser utrolig lite vilje til å i det hele tatt prøve. Det er alltid en skuffelse å se lag-uttaket, taktiske disposjoner i løpet av kampen, og når alt dette så til de grader uteblir, begynner jeg å lure på hvor lenge vi skal sitte og vente og se om det faktisk skjer noe.

Jeg ser gjerne at Pardew aldri setter sin fot i nærheten av Newcastle igjen etter denne sesongen, men vi får ikke inn noe bedre alternativ tror jeg, derfor kan vi like gjerne ha han for kontinuitet og stabilitetens skyld.
Så siden jeg tror Pardew blir, håper jeg virkelig at vi er litt heldige med skader og kan stable på beina en sterk stall og 11er over tid neste sesong. Da bør vi kunne forvente store forbedringer, for som sagt, så syntes jeg nå tiden begynner å renne ut for Pardew. Nei han trenger ikke ta oss til CL neste år, men det må være noen form for progresjon snart, fordi jeg føler vi har stått på stedet hvil i over to år nå.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1693 på: 21. April 2013, 13:26 »
Jeg tror ikke Pardew er vår manager neste sessong. Tror de venter til sessongen er over med og gi han fyken. Kan ikke tenke meg at Cashley fortsetter med pards en sessong til.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1694 på: 21. April 2013, 15:12 »
Jeg kan i alle høyeste grad ser for meg at Mike kommer til å fortsette med Pardew hvis vi forblir oppe. Jeg tror ikke han vil kjøpe andre ut av kontrakter og gi fra seg en slik nikkedukke som Pardew utgir seg for å være for toppen.