20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommer Kjøp 05  (Lest 19555 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sommer Kjøp 05
« Svar #45 på: 12. Mai 2005, 14:35 »
KA e det Robert gjør som e så bra då olav??Han kan spille som en gud, men det er bare gjennomsnitt to kamper i året!Resten spiller han noenlunde,blør ikkje for laget,jobber ikkje,eneste positive er dødballene hans!N'zogbia er i dag en bedre ving enn robert,det er  milner og!De blør hvertfall for klubben!Satser på at de blir litt bedre på innlegg(på forumet)!
Robert e god,men det som e dumt e at han tror han e endå bedre,samme som lua-lua som skulle løpe gjennom alle!(men som avogtil klarte det)
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sommer Kjøp 05
« Svar #46 på: 12. Mai 2005, 15:12 »
At Milner og N`Zogbia gjør det bedre på vingen enn Robert er vanskelig for meg å fatte. James Milner vil aldri bli bedre enn Robert. Når du sier at han er en lat spiller tar du rimelig feil. Kanskje du bare så på fotballkamper før jul, men nå i ettertid har Robert virkelig blitt en av våre store arbeidsgamper. Han er her, han er der og han er overalt! Stemmer at han spiller som en gud en gang iblant. Det gjør han sånn ca hver tredje kamp. Ellers gjør han en grei innsats, som er både bedre enn det Zogbia og Milner ville ha gjort.
Og det er vel lov til å ha litt tro på seg selv Leslie? Skal Robert kanskje gå rundt å syte over hvor dårlig han er da? Blir han bedre av den grunn kanskje?
Men at du ser på Milner som en bedre spiller som Robert gjør bare innlegget ditt enda mer lattervekkende. James Milner, den kvisete drittungen fra Leeds, blir det aldri en stor spiller av. Hadde troen på han i starten, men han har vært for dårlig. For øyeblikket holder han samme nivå som vår egen O`Brien, han med den store nesa.

Ikke ta dette som personlig kritikk, men jeg bare måtte kommentere innlegget ditt Leslie.

UrzaiZ

• Supersub
    • Vis profil
Sommer Kjøp 05
« Svar #47 på: 12. Mai 2005, 17:24 »
Hverken Milner, Robert eller N`Zogbia er gode nokk for Newcastle...I hvertfall hvis du ser på årets sesong..Jeg går nesten så langt at jeg vill si at vi gjerne kunne hatt Gamst på venstre i steden for Lauren Rotbert...åja ikke siter skrivefeilen på Robert...den er der med vilje

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sommer Kjøp 05
« Svar #48 på: 12. Mai 2005, 17:47 »
Robert har hatt en helt for jævlig sesong!Han er arrogant og jævlig,liker bedre at en kvisete drittunge som James Milner spiller enn Robert!Du vet godt at Robert ikkje presterer i noen kamper!Han har hatt en elendig sesong,du har riktig i at han har blitt bedre å jobbe bakover,men han slår utrolig mye feilpasninger!
Eg har sett hver eneste Newcastle kamp som har gått på TV i år,og eg har ikkje blitt imponert over Robert! Tre gode kamper iår har han spillt,eg vil ikkje ha han i klubben,vi må ha en bedre!Du forguder Robert,det forstår eg,men du skjønner når du blir eldre,du vil ha en som spiller for laget,ikkje for seg sjølv!

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sommer Kjøp 05
« Svar #49 på: 12. Mai 2005, 17:51 »
Robert har hatt en helt jævlig sesong!(Mange som har hatt det i år)

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sommer Kjøp 05
« Svar #50 på: 12. Mai 2005, 18:33 »
Vil bare legge til at Robert har sinnsykt med kvaliteter bortsett fra jobbingen,men han presterer nesten aldri,og han prestrere aldir over lengre tid

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sommer Kjøp 05
« Svar #51 på: 13. Mai 2005, 13:34 »
Jeg synes du er i overkant krass i kritikken mot Robert nå. Jeg har fulgt Robert i flere sesonger, og selv om han ikke er noe arbeidsjern, så har jeg lært meg å leve med at han er den han er, og den han er er fantastisk.
Robert er ikke arrogant, han er selvsikker. Ja, han kan kanskje fremstå litt arrogant når han har så stor tru på seg sjøl som han har, men det er bare en ekstrem stor selvtillitt. Og selvtillitt er bra, selv om han selvsagt burde hatt evnen til å se på seg selv med et kritisk blikk. Men gi nå blaffen i det. Robert er på godfot med mange britiske sportsjournalister. Det er kanskje ikke det beste selskap for en mann som Robert, men det finnes de som har brukt journalistene til noe som er mye verre enn Robert. Robert er flink til å klage på at han ikke får spille, noe han vanligvis får, men jeg mener vi kan leve med det. Robert mener aldri noe vondt med det, han er bare ikke godt nok utstyrt i toppetasjen, til å skjønne hvorfor han av og til benkes. Det er ikke noe verre enn det.

Det siste Robert sa til media, var at laget hadde hatt en elendig sesong, og det er jo så sant som det kan få blitt. Er det ikke? Det er håpløst av Souness å bli fornærma over det. En mann som Alex Ferguson lærte tidlig sine spillere at i media roser man hverandre, og all kritikk skal taes internt. Derfor er lagmoralen i Manchester langt bedre enn her. Det er noen som har forsøkt å kritisere Ferguson offentlig. De spiller ikke i Man Utd i dag. Prinsipp er prinsipp, og det får man inn så til de grader med teskje at ikke engang Robert kan greie å forstå feil.

Robson lærte seg tidlig å leve med at Robert ikke er helt som alle andre. Men Robson hadde evnen til å ta slike ting opp internt. Souness sank ned på et enda lavere nivå enn Robert, når han valgte å kjefte tilbake på Robert via media. Det skal du bare ikke gjøre. Offentlig skal du støtte dine spillere. Skal du kjefte på dem kan du gjøre det der offentligheten ikke har adgang. Som på managerens kontor, for eksempel.

Men la oss se på fotballspilleren Robert. Han har fart, teknikk, og en venstrefot som slår like gode innlegg, som skudd. Når Robert er i form sitter innleggene hans nærmest klistret på pannebrasken til en av våre spisser. Robert er en spiller som må oppmuntres til å spille bra. Men det er klart, spiller han dårlig og er ute av form, så må han få beskjed om det, ved at han blir satt ut av laget. Det gjorde også Robson. Men han var rask med å sette inn Robert igjen, slik at han kunne få opp motivasjonen til å jobbe. I år har vi ikke hatt noe spillesystem. Det er tilfeldig om vi prøver å spille oss gjennom via venstre kant, høyre kant eller sentralt. Dermed vet ikke Robert helt hva han skal gjøre. Skal han avansere med ball, skal han slå inn tidlig, skal han skjære innover fra rundt 20 meter for å komme i skuddposisjon? Ingen har svaret på det. Ikke Souness, ikke Saunders, ikke Murray, ikke Shearer, ikke Kluivert, ikke JJ og ikke Robert selv. Det er INGEN som vet hvordan man skal spille. Dermed blir det til at Robert gjør det som faller han inn der og da. Det kan være et feilvalg, og da kan Robert bli seende dårlig ut. Men i år har Robert vist noe han ikke tidligere har vist. En evne til å jobbe bakover på banen. En evne til å hjelpe backen med forsvarsarbeidet. Og jeg synes han lyktes godt med det. Det var selvsagt i vår gode periode fra nyttår og frem til påske at dette var mest fremtredende, for da hadde laget fått en eller annen vitamininnsprøytning. Robert spilte godt. Vi vant flere kamper, og Robert var svært delaktig i mange av de seirene. Han varierte med å utfordre langs kanten, slå inn tidlig, eller skjære tidlig inn med ballen i beina. Likevel manglet laget en fast spillestil. Og det tror jeg også var årsaken til at vi ikke greide å komme tilbake etter at seiersrekka stoppet mot Portsmouth.

Når ting begynte å gå galt, ble Robert mindre motivert. Etter en stund ble Robert lei av at laget bare tapte og spilte dårlig, og valgte å ta en telefon til en av sine journalistvenner. Vips, så ble saken slått stort opp i media, og hylekoret startet. Jeg nekter konsekvent å være med på det hylekoret. Grunnen er at Robert er en god spiller, som vi ikke har råd til å miste. Ja, han er mye av og på. Litt for mye av, til tider. Men når han er på, så er det svært få venstrevinger her i verden, som er særlig bedre enn Robert. Ja, jeg er enig i at det er et problem at Robert er så ustabil i prestasjonene, men hvis vi klapper Robert på skuldra og oppmuntrer han til å jobbe, så er jeg sikker på at de store øyeblikkene kan komme mye oftere.

Vi skal ikke dømme Robert etter årets sesong. Årets sesong har vært en vandrende skandale, og sannsynligheten er stor for at vi gjør en dårligere sesong poengmessig, enn 97/98-sesongen, når en viss annen skotsk manager, Kenny Dalglish, var i ferd med å ødelegge laget vårt. Og det er grunn til bekymring når mannen som ledet oss i vår hittill dårligste PL-sesong hadde en betydelig bedre CV og arbeidssøknad enn mannen som kan slå sin tidligere Liverpool-kollegas bunnrekord.

Jeg mener det er på tide at vi tilgir Robert, kvitter oss med Souness, og ansetter en manager som IKKE er tidligere Liverpool-spiller. Hva med en tidligere Arsenal-spiller heller? (ja, jeg tenker på O'Leary)
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Sommer Kjøp 05
« Svar #52 på: 13. Mai 2005, 20:04 »
Lest alt du har skrevet Joakim. *klapp, klapp, klapp*. Nå ble Robert-kritikerne stille i den mosegrodde pipa.

UrzaiZ

• Supersub
    • Vis profil
Sommer Kjøp 05
« Svar #53 på: 13. Mai 2005, 21:19 »
Eneste jeg kan utsette på Newcastles venstre ving er de trenger nytt blod..å derfor så er det naturlig å selge Robert når vi kan få en slant penger for han...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Sommer Kjøp 05
« Svar #54 på: 14. Mai 2005, 08:18 »
Ingen kan erstatte Robert nesten Urzaiz, og det vet du godt.

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sommer Kjøp 05
« Svar #55 på: 14. Mai 2005, 11:17 »
Visst faen e det mange som kan erstatte robert!Hvis vi e en toppklbub skal vi no ha en venstreving som kan prestere mer en to kamper på rad!Han har kvaliteter til å gjøre det,men gjør jo det faen aldri!Ikkje denne sesongen han ikkje bare gjør det!I slutten av fjorårssesongen ble han satt ut av laget av Ambrose!
Eg kunne ønske at Robert begynte å prestere over tid,men det gjæø han ikkje!Hvis ikkje han skjerper seg så vil ikkje eg ha han i klubben,han og souness ødelegger lag-ånden med den kranglingen,eg vil heller ha roberrt enn souness,men ndå må vi få en manager som kan få ordfen på han!Tror Robert har respekt for Shearer..:)

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sommer Kjøp 05
« Svar #56 på: 15. Mai 2005, 19:13 »
Nå blir det kanskje lettere og billigere å hente Johnson og Routledge. Jeg sier det igjen:"Johnson og Routledge i en pakkedeal, er perfekt!" :lol:

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sommer Kjøp 05
« Svar #57 på: 29. Juni 2005, 23:50 »
Sitat fra: "geordie-olav"

Scweinsteiger: Nydelig forslag Torjus... (not!) Det siste vi trenger er slike spillere som ødelegger for Newcastle.

Står du fortsatt med din mening om Schweinsteiger Olav?
Haddedu sett så mye av han når du kommenterte han?

validus

• Supersub
    • Vis profil
Sommer Kjøp 05
« Svar #58 på: 30. Juni 2005, 10:35 »
God lesing det der Joakim.. men hva mener du en manager skal gjøre? Gå rundt og klappe alle spillerene på skuldra og si: "Så så.. det går nok bra.. du skal få spille så mye du vil du lille venn. Du kommer nok snart i form igjen..." En manager skal bruke de spillerene som spiller best og gjør det best på trening når han tar ut laget før en kamp! En skal bruke treningen på å komme i form.. ikke i kampen.. Hjelper ikke at Robert bruker tre - fire kamper på å spille bra igjen etter en av hans mange nedturer... Tenk deg hvordan det ville blitt hvis alle på laget hadde gjort det? Nettopp.. Tap av veldig mange viktige poeng. En manager skal tenke på lagets helhet, og bruke de meste egna spillerene.. Det jeg har sett av Robert i år har vært skuffende... MEGET skuffende.. Og du er usikker på om Dyer bør få en ny kontrakt? Hvorfor? Når Robert oppfører seg på den måten han gjør og du vil ha han på laget, hvorfor vil du ha ut Dyer når han spiller bedre og er minst like god på sitt beste som Robert på sitt beste?
ieron Dyer

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sommer Kjøp 05
« Svar #59 på: 30. Juni 2005, 12:57 »
Sitat fra: "validus"
God lesing det der Joakim.. men hva mener du en manager skal gjøre? Gå rundt og klappe alle spillerene på skuldra og si: "Så så.. det går nok bra.. du skal få spille så mye du vil du lille venn. Du kommer nok snart i form igjen..." En manager skal bruke de spillerene som spiller best og gjør det best på trening når han tar ut laget før en kamp! En skal bruke treningen på å komme i form.. ikke i kampen.. Hjelper ikke at Robert bruker tre - fire kamper på å spille bra igjen etter en av hans mange nedturer... Tenk deg hvordan det ville blitt hvis alle på laget hadde gjort det? Nettopp.. Tap av veldig mange viktige poeng. En manager skal tenke på lagets helhet, og bruke de meste egna spillerene.. Det jeg har sett av Robert i år har vært skuffende... MEGET skuffende.. Og du er usikker på om Dyer bør få en ny kontrakt? Hvorfor? Når Robert oppfører seg på den måten han gjør og du vil ha han på laget, hvorfor vil du ha ut Dyer når han spiller bedre og er minst like god på sitt beste som Robert på sitt beste?

Jeg vil forresten kalle Robert for en arrogant, sjølgod jækel når han rett ut påstår at han er bedre enn sine lagkamerater. Mot slutten av sesongen viste det seg jo at han nok ikke var det, og jeg skulle faktisk ha ønska at vi hadde sett mye mer til Zog, Milner og Ambrose fremfor Robert sesongen som gikk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida