20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager

Klopp
15 (65.2%)
Remi Garde
1 (4.3%)
Frank De Boer
7 (30.4%)

Stemmer totalt: 23

Skrevet av Emne: Hvem vil du se som vår neste manager?  (Lest 223319 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du se som vår neste manager? (med ny avstemming)
« Svar #630 på: 11. Jan. 2015, 14:31 »
Liker det jeg leser om Garde her:
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/remi-garde-newcastle-uniteds-new-8419823

Liker det som står der, men så er det, det med erfaringen hans, som ikkje er den beste. Men, det skal seiast, De Boer sin erfaring er heller ikkje den største. Har tross alt berre styrt det desidert beste laget i nederland, vanskelig å dømme nokon på det. Men synes at desse to peiker seg ut som dei to mest spennende namna som er aktuelle slik det ser ut nå, og begge står for ein offensiv fotball om vi skal tru artikkelen til chronicle.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Tremblem

• Gjest
« Svar #631 på: 11. Jan. 2015, 14:40 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/remi-garde-newcastle-uniteds-new-8419823

Liker det som står der, men så er det, det med erfaringen hans, som ikkje er den beste. Men, det skal seiast, De Boer sin erfaring er heller ikkje den største. Har tross alt berre styrt det desidert beste laget i nederland, vanskelig å dømme nokon på det. Men synes at desse to peiker seg ut som dei to mest spennende namna som er aktuelle slik det ser ut nå, og begge står for ein offensiv fotball om vi skal tru artikkelen til chronicle.

Noen toppkandidat med masse erfaring får vi vel neppe tak i uansett. Om valget da står mellom en, i PL-sammenheng, uprøvd manager med potensiale som Garde eller de Boer, eller en eller annen rundbrenner av en britisk manager som Bruce eller McClaren, velger jeg førstnevnte.

Verken Mourinho, Wenger eller Rodgers hadde særlig med erfaring heller. Det viktigste er at de har en attraktiv filosofi, samt evnen til å gjennomføre den.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #632 på: 11. Jan. 2015, 14:46 »
Wenger og Rodgers, greit nok. Mourinho kan du virkelig ikke mene at var uten erfaring.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #633 på: 11. Jan. 2015, 14:57 »
?The only thing I will say ? and I?ve said this to Lee ? is that I?ve been in this situation before and, if you don?t do something about it in a short space of time, you can end up drifting,? said Carver. ?And what this football club can?t be doing is drifting, so a decision has to be made sooner rather than later. For everybody?s benefit.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #634 på: 11. Jan. 2015, 14:58 »

Noen toppkandidat med masse erfaring får vi vel neppe tak i uansett. Om valget da står mellom en, i PL-sammenheng, uprøvd manager med potensiale som Garde eller de Boer, eller en eller annen rundbrenner av en britisk manager som Bruce eller McClaren, velger jeg førstnevnte.

Verken Mourinho, Wenger eller Rodgers hadde særlig med erfaring heller. Det viktigste er at de har en attraktiv filosofi, samt evnen til å gjennomføre den.

Vil heller ikkje ha engelsk rundbrenner, og synes det er spennende med med eit litt ukjent namn, som har potensiale og den riktige filosofien.

Tremblem

• Gjest
« Svar #635 på: 11. Jan. 2015, 15:08 »
Wenger og Rodgers, greit nok. Mourinho kan du virkelig ikke mene at var uten erfaring.

Uten erfaring fra PL, beklager manglende presisering.

« Siste redigering: 11. Jan. 2015, 15:11 av Tremblem »

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #636 på: 11. Jan. 2015, 15:26 »
Den siste fra Chronicle var ekstremt pro-Garde. Likte best det at han har favorittsystem å spille, men han ser også laget an før han velger formasjon. Det er veldig viktig og noe som har vært fraværende med Pardew.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #637 på: 11. Jan. 2015, 16:12 »
http://frenchfootballweekly.com/2013/04/28/olympique-lyonnais-the-tactical-debrief/

Leste litt på denne, og fant egentlig endel likheter med Pardew?
Nå måtte vel Garde innfinne seg med en ny realitet der PSG kom med alle sine millioner og Lyon slet med mager økonomi ut fra hva jeg har lest? Har inntrykk av at du, Milburn, uansett har god peiling på fransk fotball, så du vet sikkert mer om dette? En seiersprosent på 50 % er jo heller ikke ille da.
Så er det jo en gang slik at vi ikke får noen manager/trener fra øverste hylle under Ashley. Da gjelder det jo å finne noen som kan optimalisere resultatene under dagens modell.

Det jeg trekker frem fra denne er at Garde liker å spille 4-1-4-1/4-5-1, ganske likt Drillo med en defensiv midtbanespiller.

"but the main work-horse is their 4-1-4-1."

"Garde likes to play forwards, Jimmy Briand, Alexandre Lacazette, Lisandro Lopez, in the wide positions"

"The wide midfielders often defend deep like this (level with Gonalons) to protect the flanks if the opposition plays with a lot of width."

"After some horrendous individual defensive errors in numerous games, Garde has started trying to protect his back four in recent weeks with unabashedly defensive tactics, even when playing at home, and looking to hit teams on the break"

"The thinking must have been that Grenier?s range of passing would help OL counter-attack"
* slår mye langt..............

"Remi Garde and the coaching staff need to take take some responsibility for the defence not being able to defend reliably for 90 minutes. There is something fundamentally wrong at a club that commits a vast number of errors over the course of not yet half a season"

"some of his statements to the press aren?t helping; before the home game against Toulouse he was calling on his players to remember that good performances this season should earn them a good contract for next season with a different club. It?s hard to imagine, say Pep Guardiola, using that motivational tool."

Av det jeg leser av denne artikkelen er det ikke veldig mye nytt fra Pardew. Han liker å spille med en ensom spiss, han liker å bruke spisser/angrepsspillere som dyptliggende vinger. Han beskytter midtstopperne med å ligge lavt sentralt med midtbanen. Han satser i stor grad på kontringsorientert fotball.

Dette er forsåvidt greit. Man må gjøre det beste ut av det man har. Det som får meg mest til å stusse er at han flere ganger velger å bruke mannsmarkering, i 2015!?!?
Vet at dette var måten de gjorde det på før, 60 og 70 tallet, men......

At folk som kritiserer Pardew ønsker Remi Garde får jeg ikke til å henge på greip om denne artikkelen som Kristoffer postet stemmer.

Uansett så ser det ut til at Remi Garde blir vår neste manager og jeg håper han får tid på å prøve. Ikke bare 5-6 måneder.

Men om det som står i artikkelen stemmer er jeg villig til å ta Carver ut sesongen for å få flere muligheter ved sesongslutt.

Galtier bør vi holde oss unna for alt i verden. Særdeles defensiv manager som overgår det aller meste. Se bare på statistikken for antall mål for og imot for Saint-Etienne de siste sesongene.
« Siste redigering: 11. Jan. 2015, 16:15 av Frode »

Tremblem

• Gjest
« Svar #638 på: 11. Jan. 2015, 17:05 »
Hmm, tydeligvis litt forskjellige oppfatninger av Garde der ute. Stemmer beskrivelsen over sier jeg nei takk, neste kandidat....

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #639 på: 11. Jan. 2015, 17:45 »
Kan sjå sånn ut ja. To ganske motstridende artikler. Vi trenger ein offensiv manager, og dersom han er så lik Pardew som denne artikkelen vil ha det til, så er eg usikker på om eg vil ha han som vår neste trener.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #640 på: 11. Jan. 2015, 17:50 »
Hvis du leser saken Frode refererer til skikkelig, ser du at han fikk en defensiv tilnærming etter skandaløst forsvarsspill. Gode managere har en plan for dette. Jeg ser det som en stor fordel at Garde blir beskrevet som en som klarer å ta de riktige grepene. At grepet i dette tilfellet var å sette inn en defensiv ryddegutt er helt i orden. Jeg tenker pri en: vinne. Deretter kommer det andre. Begrepene attraktiv og underholdende fotball synes jeg er vide begrep. Personlig kan eg sette like stor pris på en susende takckling som en overstegsfinte. Dessuten er det i tidligere saker skrevet at Garde liker å spille med en slags Spielführer på midten og bygge angrep bakfra. Om det blir Garde så blir det spennende å se.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

smiro

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #641 på: 12. Jan. 2015, 00:18 »
Håper vi kunne venta på Frank de boer jeg

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #642 på: 12. Jan. 2015, 03:04 »
http://frenchfootballweekly.com/2013/04/28/olympique-lyonnais-the-tactical-debrief/

Leste litt på denne, og fant egentlig endel likheter med Pardew?
Nå måtte vel Garde innfinne seg med en ny realitet der PSG kom med alle sine millioner og Lyon slet med mager økonomi ut fra hva jeg har lest? Har inntrykk av at du, Milburn, uansett har god peiling på fransk fotball, så du vet sikkert mer om dette? En seiersprosent på 50 % er jo heller ikke ille da.
Så er det jo en gang slik at vi ikke får noen manager/trener fra øverste hylle under Ashley. Da gjelder det jo å finne noen som kan optimalisere resultatene under dagens modell.

Garde skal ha credz for å gjøre det ganske bra med et (økonomisk) stagnerende Lyon. Stallen han opererte med i Lyon er kanskje litt lik den vi har på Tyneside nå til dags. Ganske ungt lag, der kvaliteten er fremst i banen og med et litt vaklende forsvar.

Han er litt lik Pardew i den forstand at han er en tidligere forsvarsspiller som kan ligge dypt for å prøve og kontre. Gjerne med vinger som jobber hardt bakover. Skal dog sies at han har jobbet godt med Grenier og spesielt Lacazette - som forøvrig så langt denne sesongen ligger DER OPPE blant målscorere i verden (Cristiano 17, Messi / Costa 15, Lacazette 14). Jeg ber til høyere makter at Garde overtaler Ashley til å investere i Lacazette, for han kan potensielt sett bli ren verdensklasse i den riktige klubben.

Mine tvil til Garde er om han har nok erfaring som manager / head coach. Hvor mye må vi se han prøve og feile? Og mitt største argument med å fjerne Pardew - er han så mye bedre?

Men etter litt evaluering finner jeg noen plusser. Han er fransk, selvfølgelig. Kanskje kan han utvikle Ayoze på samme måte som Lacazette. Jeg er spent på om han velger taktikk ut fra mannskap eller omvendt, men er rimelig sikker på at vi vil få se en 4-1-4-1 eller en 4-2-3-1. Sistnevnte med en Cabella der han skal være, nemlig bak spissen. Hva gjør vi da med De Jong? Eventuelt den førstnevnte med Tiote som er soleklart anker, hvor kanskje De Jong og Colback ligger sentralt med Sissoko og Cabella på vingene. Ikke ulikt De Jong sin rolle i Ajax.

Vi har jo uansett et litt utdatert forsvar. Vi bør hvertfall få inn et solid stopperpar, noe jeg tror Garde skal få slite med. Ingen vet jo hvilke rammer han har å jobbe med. Om han greier å lokke med seg Grenier og/eller Lacazette kan vi begynne å snakke.

Kanskje får vi en langsiktig modell a la Wenger. Hvem vet, egentlig. Jeg har jo et vagt, barnslig og kanskje urealistisk håp om at vi faktisk tar et steg opp, og kan være et stabilt lag som er der med Liverpool, Spurs og kanskje kjemper om en CL-plass.  Min personlige favoritt er som mange andre De Boer. Men jeg skal egentlig si meg fornøyd med Ketsbaia, Howe, eller Garde også.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #643 på: 12. Jan. 2015, 04:48 »
Garde vil visst vente til sommern før han eventuelt tar over Newcastle..
http://www.nufcblog.com/2015/01/11/hitch-with-newcastle-hiring-remi-garde/#more-217320

Lurer dog på hvem den andre kandidaten er? C & C sku visst intervjue han i løpet av de neste dagene.. Noen som vet?

Håper bare ikke MA velger enkleste løsning, og ansetter Carver som fulltidsmanager! 

smiro

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #644 på: 12. Jan. 2015, 11:17 »
Da kan det fort bli Carver ut sesongen så enten de boer eller garde fra sommern