20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager

Klopp
15 (65.2%)
Remi Garde
1 (4.3%)
Frank De Boer
7 (30.4%)

Stemmer totalt: 23

Skrevet av Emne: Hvem vil du se som vår neste manager?  (Lest 223306 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du se som vår neste manager?
« Svar #450 på: 05. Sep. 2014, 21:54 »
Dersom Lennon skal bedømmes som PL-manager mener jeg jo en må la CL-historikken hans veie tyngst. Celtic imponerte jo veldig i matchene mot Barca.
Å vurder hvordan han klarte seg i SPL er litt vagt da Celtic der er så overlegent alt annet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #451 på: 05. Sep. 2014, 23:27 »
Hvis man skal drømme litt, og være en smule urealistisk, synes jeg Bielsa er en meget spennende type. Akkurat signert for Marseille mener jeg, så er jo uaktuell. Men gjort mye bra og spennende i sin karriere.

Ut fra hva jeg leser om han virker han til å gå helt ekstremt inn i prosjektene han tar tak i - samt vil ha voldsomt med kontroll i klubben. Tyder jo både på at han vel ikke uten videre forlater Marseille når han nettopp har starta der, samt at det høres ut som om han ikke helt passer Ashley veldig godt.

Absolutt! Bielsa er en type jeg har veldig sansen for, og liker fotballen han står for. Men veit jo at han ikke forlater Marseille med det første, så lanserer han ikke som en reel kandidat :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #452 på: 06. Sep. 2014, 12:51 »
Neil Lennon!

Ung, dyktig, sulten og med en offensiv tilnærming til spillet. Sterk nok til å stå imot Ashley og er aldri redd for å la unggutter slippe til eller mixe ting opp litt. Finnes selvfølgelig mange gode alternativer der ute, men av de jeg ser på som realistiske så er Lennon den vi burde gå for. Si hva man vil om SPL, men han klarte, i den svake ligaen, å skape et lag som mer enn en gang frusterte Barcelona i CL.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #453 på: 06. Sep. 2014, 14:04 »
Frank De Boer! Vil se den offensive og moderne spillerstilen han representerer i Newcastle. Underholdende å se på. Det er slik jeg vil se Newcastle. Quote fra De Boer:

?I see opportunities at Tottenham Hotspur, just as Liverpool and Newcastle, they are sleeping giants."

Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #454 på: 06. Sep. 2014, 14:32 »
Frank De Boer! Vil se den offensive og moderne spillerstilen han representerer i Newcastle. Underholdende å se på. Det er slik jeg vil se Newcastle. Quote fra De Boer:

?I see opportunities at Tottenham Hotspur, just as Liverpool and Newcastle, they are sleeping giants."

Boer hadde vært en drøm!

Men tror aldri han ville jobbet under mike!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #455 på: 06. Sep. 2014, 16:33 »

Boer hadde vært en drøm!

Men tror aldri han ville jobbet under mike!

Er ikke sikkert. De Boer er kanskje en stigende stjerne på managerhimmelen. Kan tenkes at MA er villig til å åpne pengeboken og være mer fleksibel hvis det må til for at De Boe skal komme hit.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #456 på: 06. Sep. 2014, 18:50 »
Ashley vet ikke hvem De Boer er engang.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #457 på: 06. Sep. 2014, 19:02 »
Ashley vet ikke hvem De Boer er engang.

Får krysse fingrene for at Mike Ashley henvender seg til Graham Carr å spør han om han har noen manager i kikkerten, rimelig sikker på at han følger med på Ajax. Ajax står jo for mye av det Mike Ashley er aller mest glad i:) Utvikle egne spillere for så å shippe dem avgårde.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #458 på: 06. Sep. 2014, 19:17 »
...og ikke minst det totalt motsatte fotballfilosofisk fra hva Pardew står for. Her skal en bli god på å spille fotball, ikke sparke fotball.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #459 på: 16. Sep. 2014, 08:00 »
Tim Sherwood vil veldig gjerne ta over etter Pardew!
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/tim-sherwood-would-jump-chance-7776605

Hva synes folket om Sherwood? Fikk ikke sett mange kampene med han som sjef for Spurs. Er det offensiv fotball? Er det et evt valg man kan være fornøyd med (hvis det mot formodning skulle skje)?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #460 på: 16. Sep. 2014, 09:46 »
Langt mer offensivt enn det vi er vant til, etter det jeg kan trekke ut i fra de Spurs-kampene jeg så i fjor. Er heller ikke redd for å slippe til unggutta, var under Sherwood at Bentaleb kom fra intet og inn i startelleveren på bekostning av Paulinho, Dembele, Sandro og Capoue.

Sier ja takk til Tim Sherwood, sier vel egentlig ja takk til det meste som har en sjanse til å få oss ut av dette uføret.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #461 på: 16. Sep. 2014, 09:47 »
Tim Sherwood vil veldig gjerne ta over etter Pardew!
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/tim-sherwood-would-jump-chance-7776605

Hva synes folket om Sherwood? Fikk ikke sett mange kampene med han som sjef for Spurs. Er det offensiv fotball? Er det et evt valg man kan være fornøyd med (hvis det mot formodning skulle skje)?

Vel, det posetive ved Sherwood er at han er en del av den nye generasjonen managere som er "up and coming" og delvis "litt inn" i dagens fotball. Setter dette opp som posetivt i forhold til nytenking, i motsetning til f.eks Warnock som ble ansatt igjen i Palace, OG det faktum at en del her inne på forumet har ytret ønske om en ung og nytenkende manager. Denne artikelen du linker til, nevner jo også at Sherwood vil ønske å ta med seg Les Ferdinand som en del av trenerteamet sitt, noe som helt klart ville vært et sjakktrekk for å få supporterne i ryggen fra dag én.

Minuset? Ja for det måtte jo komme. Sherwood har svært lite erfaring som manager. Jeg sier ikke at det er avgjørende i forhold til evt å ansette ham, men det er klart at kritikken imot ham kommer lettere med en gang pga manglende erfaring.

Deretter kan vi spørre oss selv? Vil Sherwood gjøre det dårligere enn Pardew? Her tenker jeg at svaret er et soleklart NEI! Og jeg mener faktisk det er avgjørende for klubbens fremtid at det blir gjort grep snart. Det virker ikke som spillerne er motivert til å kjempe for drakta under Pardews ledelse nå, og hvis Pardew ikke klarer å motivere spillerne til det, så er det dessverre ingen vei tilbake. Jeg syns stadig oftere Pardew kommer med unskyldninger når han åpner kjeften, og vrir seg unna eller unngår problemene, og delvis fraskriver seg sin del av ansvaret for dette helvetet klbben står til knes i nå, og da er det dessverre kjørt for Pardew. Flere her inne, meg selv inkludert, har i løpet av årene som har gått skreket etter kontinuitet i klubben. Dessverre så har nok nå Pardew allikevel utspilt sin rolle. Souness har jo et kort avsnitt i den artikelen din om at en manager må få tid, minst en halv sesong, men se på vårsesongen, og starten denne høsten, så tror jeg vi alle ser hvor dette bærer hen, dessverre.

Og til slutt, for å gjøre regnestykket komplett: hvem vil egentlig ha jobben nå under (C)Ashleys regime? En manager hvis stil jeg avskyr av åpenabre grunner, Tony Pulis, stakk fra Palace fordi han ikke fikk nødvendig støtte fra klubben. En manager jeg egentlig ikke vil ha til Newcastle, men jeg vet at han oppnår ting med sine destruktive tankegang. Allikevel er han nå en manager som er langt utenfor rekkevidde for NUFC pga den øverste lederen vi sliter med. Dette var are for å nevne ett eksempel. En manager vi tidligere ville avskydd er nå dessverre faktisk utenfor rekkevidde!
Steve Bruce hører jeg er favoritten til å overta. Men vil han? Ifølge ham selv: nei, han vil ikke. Og hvis man tenker på det: hvorfor skal han forlate det han er i ferd med å bygge i Hull til fordel for dette rotet av en klubb? De Boer og Bielsa er lansert ser jeg, men spesielt sistnevnte ville aldri ta denne jobben under Mike (C)Ashley, og ellers føler jeg at begge er for "utradisjonelle valg" for en konservativ brite som (C)Ashley.
Til syvende og sist: kanskje Sherwood ikke er så gærnt allikevel? En manager som Moyes er nok muligens et tryggere valg hvis man skal se på realistiske kandidater, men uansett så koker nå alt ned til at: NÅ MÅ NOE SKJE! Dette kan IKKE fortsette!

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #462 på: 16. Sep. 2014, 09:49 »
Frank de Boer, Steve Bruce, Steve McClaren, Tim Sherwod (med Sir Les på slep), en eller annen fransk kødd. Hvem vet, kanskje til og med Colo er en fantastisk manager. Så lenge det ikke blir Tony Pulis.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #463 på: 16. Sep. 2014, 11:03 »
Ikke for å henge ut folk, men på generelt grunnlag; det er idiotisk å skrike etter kontinuitet bare for kontinuitetens skylde. Kontinuitet må ha en sammenheng med en klar langsiktig plan og strategi som det tar tid å implementere for å kunne "høste fruktene" av kontinuiteten. Liverpool under Rodgers er ett utmerket eksempel på dette. Han kommer med en klar plan og ett mål han jobber mot fra dag en, på ett ekstremt detaljert nivå. Dette gir ingen umiddelbar suksess, men man ser fort at det ligger ut uforløst potensialet der som vil slå ut i (full) blomst om man har tålmodighet.

Under Pardew har det derimot aldri vært tegn på noen plan og mål som kan nås om man har tålmodighet, og derfor har jeg aldri sett poenget om å skrike etter kontinuitet bare for å ha det. Da er det mer kontinuitet i Ashley's måte å styre klubben på.

Jeg er ikke helt sikker på Sherwood, men det kan ikke bli dårligere, hverken resultatmessig eller underholdningsmessig, enn Pardew. Utover det tar jeg gjerne en nederlandsk manager med en noenlunde ok merittliste, mye basert på fotballen og filosofien som regjerer i Nederland. Moyes er også helt klart ett alternativ, posisjonen Everton har nå er mye takket være han, under relativt strenge rammer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #464 på: 16. Sep. 2014, 11:13 »
Hvis du siktet til mitt innlegg over så mener jeg på ingen måte at klubben bør la Pardew fortette videre nå for "kontinuitets skyld" hvis man kan bruke det uttrykket.