20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Bromwich - Newcastle 05. Desember, kl.14.30  (Lest 51910 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: West Bromwich - Newcastle 05. Desember, kl.14.30
« Svar #300 på: 05. Des. 2010, 17:43 »
Men det er vel også mulig at andre som SELV sitter med en oppfatning av at de har bra peiling likevel er uenige med deg, og da trenger de ikke å bli rakket ned på.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #301 på: 05. Des. 2010, 17:50 »
Da var folk i gang igjen på forumet etter et tap. Problemet oppstår jo når folk ikke holder seg til sak, men til person.

mrlove bør slutte å kalle medsupportere inkompetente idioter og implisere at meningene hans er mer verdt enn alle andres siden han har vært supporter siden 92.

Kø1 bør slutte å tro at han har monopol på formeninger om keepere. Hver jævla gang det blir diskusjon om keepere kaller han motparten for idioter som ikke har peiling og fremhever seg selv som keeperekspert. Dropp ad hominem, kø1, og sats heller på saklig argumentasjon.

Hva er vitsen med å legge skjul på at jeg har bedre peiling på emne enn de aller fleste? På en annen side så er jeg faktisk ganske forsiktig med å gå inn i diskusjoner om ting jeg ikke er så flink på. Hvis du faktisk leser det jeg skriver, så ser du at jeg argumenterer for det jeg skriver. Lykke til på politiskolen.

Problemet er når du bruker dette som et argument, og til å signalisere at "dette vet jeg bedre enn deg, så hold kjeft!".

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #302 på: 05. Des. 2010, 17:51 »
Trasig forestilling!
Det verste er at vi ikke engang prøver å hjelpe hverandre når en lagkamerat har ballen.. står i ro å venter på at vedkommende skal finte hele west brom å score. det hadde kanskje funket vi hadde hatt messi.
Samtidig er målene vi slipper inn pinlige, får stå innenfor 16 i en evighet å sikte før han scorer. Å guthrie da, som vel ikke hadde en positiv ingripen hele kampen. Like blek i spillet sitt som han selv er. Enrique og tiote våre beste etter min mening, selv om di heller ikke va mer en Ok.
Og i motsetning til andre lag i PL har vi kantspillere som verken kan slå innlegg eller score. Noe som gjør at vi har aaaalt for få målfarlige spillere i laget.
Vi må gjøre noe i januar, låne mest sannsynlig.

Holmen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #303 på: 05. Des. 2010, 18:08 »
4-5-1 neste bortekamp? Kan ikke fortsette slik uten å gjøre noe. Midtbanen vår blir jo overkjørt.

Noen som vet når Nolan og Joey er tilbake? Har vi ikke de klare nå snart, kan dette bli skummelt. Guthrie er bare ikke god nok.

Håper ting skjer i januar. Helst en eller to gode sentral midtbanespillere. Vi er ekstremt sårbare på midten. Og kanskje en ving?

Could have been worse, I could have been born a Mackem.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #304 på: 05. Des. 2010, 18:14 »
Sentralt på midten er vel en av de posisjonene vi er best beskodd i utgangspunktet, men Guthrie sitt håpløse spill og en Smith som blir bare dårligere og dårligere er langt fra betryggende. Svært uheldig når Nolan og Barton er ute på likt.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 05. Des. 2010, 18:24 »
Mange sentrale midtbanespillere i stallen, dessverre holder ikke back-up´ne våre stand. Smith og Guthrie er for dårlige. Ser heller at vi satser på Vuckic på bekostning av Guthrie når han er klar igjen. Guthrie har fått sjansen den siste måneden, og han har ikke akkurat tatt vare på den...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #306 på: 05. Des. 2010, 18:35 »
Spiller Barton og Tiote har vi jo Gosling, Vuckic, Smith, Guthrie og kanskje Nolan i back-up.
Synes vi er godt bekledd der og problemet er bare at alle er ute med skade samtidig. Har ikke penger til å hente mer midtbanespillere, de får vi heller bruke på spiss/ving.

Smith og Guthrie håper jeg nå er sist i køen. Har stor tro på Gosling og når han blir skadefri vil vi nok ikke se Guthrie med første. Er det noen som foresten vet når han er klar?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 05. Des. 2010, 18:47 »
Det er sant, håper Gosling slår til. Ellers er jeg enig i at Vuckic bør få sjansen mot pool hvis Barton/Nolan fremdeles er ute. Har ikke vært så halvgæren når han har spilt i ligacupen, og det kan ikke bli verre enn Guthrie i dag.

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #308 på: 05. Des. 2010, 18:56 »
Enig med dere der at Vuckic bør få sjansen om andre er skadet. Spørsmålet er vel hvem vi skal bruke på topp. Med en halvskadd Shola og Nolan ute hadde det vært spennende med en start for Ranger. Men jeg tror Mr. Hughton vil hi Løven sjansen i og med han scoret i dag.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #309 på: 05. Des. 2010, 19:05 »
Jeg tror alt kommer til å løsne rundt juletider. Da er både Ben arfa og Gosling tilbake. Kanskje vi får inn enn spiss og en ving.  Vi er så tynt besatt at det sier seg selv at det preger kamper sterkt når uerstattelige spillere er ute. I dag manglet vi Barton, Nolan, Williamson, Colo og Ben Arfa. I tillegg bærer Shola åpenbart preg av å være skadet.

Ut i fra dagens kamp mener jeg williamson og colo er et bedre midtstopperpar enn Taylor og Campell. sistnevnte virket rusten. De har begge vært ute en stund. Williamson og Colo er flinkere til å holde bakken langs bakken, hvilket forenkler spillet. Dog spiller de marginalt til tider, men summa summarum er jeg overbevist om at det i det lange løp lønner seg å spille ballen ut av forsvar i stedet for å pole den ut og dermed bli satt umiddelbart under press igjen.

Konklusjonen er at vi stilte med et betraktelig svekket lag. 5 nøkkelspillere ute. Det sier seg selv at med den tynne stallen vi har så resulterer det i at vi sliter. Men vi må ha tolmodighet. Når alle disse er tilbake igjen, vil resultatene komme. Det er jeg helt sikker på.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #310 på: 05. Des. 2010, 19:07 »
Jeg tror alt kommer til å løsne rundt juletider. Da er både Ben arfa og Gosling tilbake.

Etter hva jeg har hørt kommer ikek Ben Arfa tilbake før i mars eller april.........

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #311 på: 05. Des. 2010, 19:10 »
Jeg tror alt kommer til å løsne rundt juletider. Da er både Ben arfa og Gosling tilbake.

Etter hva jeg har hørt kommer ikek Ben Arfa tilbake før i mars eller april........
HATEM BEN ARFA is hoping to make a sensational January return as his recovery from a double leg break progresses ahead of schedule.

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-united/nufc-news/2010/12/05/magpies-star-targets-early-return-from-injury-79310-27768705/

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #312 på: 05. Des. 2010, 19:18 »

Etter hva jeg har hørt kommer ikek Ben Arfa tilbake før i mars eller april........
HATEM BEN ARFA is hoping to make a sensational January return as his recovery from a double leg break progresses ahead of schedule.

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-united/nufc-news/2010/12/05/magpies-star-targets-early-return-from-injury-79310-27768705/

Da får vi krysse fingrene og håpe at han finner formen raskt. Vi må snart begynne å sanke noen trepoengere, om ikke er vi å finne i bunnstriden ganske kjapt.
Allerede neste helg da vi møter LFC spiller flere av bunnlagene mot verandre. Blant andre Wolves - Birmingham, Stoke - Blackpool og Everton - Wigan, alle bak NUFC på tabellen. Taper vi mot LFC raser vi nok ganske nærme streken allerede etter neste helgs runder er ferdigspilt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #313 på: 05. Des. 2010, 19:31 »
Har Ben Arfa vært en tur innom Snåsa?

Vi gjorde en ræva kamp i dag. Førsteomgangen, og spesielt førstemålet til WBA, var et skrekkens flashback til nedrykkssesongen. Det er synd å si det, men det var så til de grader halvhjerta defensiv innsats av SAMTLIGE involverte spillere. Fra Carroll til Campbell. Ingen som gadd å gå i kroppen på motspiller, ingen som gadd å ofre seg for å hindre at Tchoy fikk avslutte. Avslutningen er så vanvittig bra, at det neppe hadde noen betydning for utfallet at Krul var dekket av både med- og motspiller, og ikke hadde nubbesjans til å se utgangen av skuddet. Førsteomgangen var en katastrofe. Det var null innsats, null vilje. Null positiv innstilling. Det var bare lett jogging hjemover, det sto bom stilt fremover, og pasningene var forferdelige. Det var kun vår defensive midtbanespiller som hadde noen livsviktige interceptions.

Vi lot WBA kjøre fullstendig over oss. Vi gadd ikke ta tak i kampen. Det virket som at spillerne trodde vi kom til å kjøre fullstendig over WBA og leke oss med dem. Det virket som at de trodde alt kom til å gå helt av seg selv, og de behøvde ikke å løfte en finger. Det tok en halvtime før de forsto at dette ikke var tilfelle, og da var det altfor sent.

Vi prøvde å heve oss de første 20 av andre omgang. Vi hadde flere gode muligheter til å komme ajour, men lykken sto ikke de kjepphøye bi. Vi hadde ikke marginene på vår side, og ballen gikk enten millimeter utenfor eller ble reddet på streken. Dermed kunne WBA puste lettet ut, og fikk andremålet helt gratis, pakket inn i julepapir og en lapp med påskriften: TIL: Odemwinge FRA: Danny Guthrie.
Etter 2-0 var spillerne våre mentalt ferdige med kampen. De ga opp. De gadd ikke jobbe mer. De hadde tapt. Og de ville bare hjem, hjem, hjem. Dette gjorde at ingen spillere hevet et eneste øyenbryn da WBA fikk leke seg til 3-0 og fullstendig game over.

MEN: Dette er bare en downperiode. Jeg er helt sikker på at vi klarer å reise oss igjen. Jeg er helt sikker på at vi kommer sterkere tilbake. Og jeg er fremdeles helt sikker på at Chris Hughton er riktig mann til riktig tid, og sannsynligvis det beste vi kan få.

Vi er et nyopprykket lag, og som inspektøren sier, når vi mangler 5 såkalte nøkkelspillere, så kommer vi til å slite. Det bør ikke komme som noe sjokk på noen. Det verste med dagens kamp var derimot at den "I don't give a shit"-holdningen som preget nedrykkssesongen var tilbake i litt for store deler av kampen. Denne holdningen er vår verste fiende. Hvis vi snarest mulig får luket vekk den, så har vi gode sjanser til å gi Liverpool en real fight hjemme på e-postadressen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #314 på: 05. Des. 2010, 19:35 »
Stiller meg bak den oppsummeringen, Joakim. Jeg tror vi kan reise oss nå når vi møter antatt sterkere motstand. Det passer oss tilsynelatende best.