20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Bromwich - Newcastle 05. Desember, kl.14.30  (Lest 51634 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

svell

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: West Bromwich - Newcastle 05. Desember, kl.14.30
« Svar #270 på: 05. Des. 2010, 16:34 »
Sesongen ligner mer og mer på det jeg regnet med før det hele begynte. Så fort karantenene og skadene kommer er det nesten håpløst. Savner Nolan og Barton på flere måter på midtbanen/offensivt. Både når det gjelder å skape ting med ballen og når det gjelder insats. Blir viktig å få de tilbake.
Defensivt ser man at tryggheten er helt borte etter at karantenene kom. Forrige helg gikk det fint, men i dag var det nok tilbake til noe som minner om nedrykksåret. Historisk har jeg likt Taylor, og jeg håper han signerer ny kontrakt, men ikke for en hver pris. Colo og Willy er hjertelig velkommen tilbake begge to.

Bredden i Newcastle tåler ikke at 4 viktige spillere er ute med karantener/skader samtidig. Så enkelt er det.

Når det gjelder januar så hadde jeg ikke begynt å grine av noen forsterkninger...

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #271 på: 05. Des. 2010, 16:35 »
Krul ser mer og mer ut som en keeper som aldri kommer til å bli god nok. For et rotehode han er. Håper Harper er frisk snart eller Forster hentes tilbake. Orker ikke mer av dette møkket. Nå sier jeg ikke at det er Krul sin feil at vi taper men er så mye som er irriterende i denne kampen, jeg bare tok for meg en ting.

Newcastle må kjøpe Foster i vinter ja!!

Haha...vi blir rundspilt også begynner folk å skylde på keepern?? Er det mulig.....

Problene våre er på midten i dag, og de er direkte skyld i de to første måla. Mål nummer tre så står stopperne ubegripelig høyt i banen, mens Jose Enrique ligger 10 meter innenfor.

Jeg sier ikke at KEEPER er skyld i at vi taper idag. Men er så masse ting å legge fingern på og Krul er en av dem. Han gjør faan meg ikke en matchvinnende redning ever. Engang har jeg sett det mot Arsenal. Eller så slepper han inn så å si alt. Kansje jeg har blitt bortskjemt med Given i alle disse år men Krul er rett og slett ikke god nok. Surrehode.
Ba Ba Ba!!!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 05. Des. 2010, 16:36 »
Helt natta for Sol Campbell og Steven Taylor?? Faen asså! Vi fremstår faen meg som et latterlig lag i dag. Udisiplinert, evneveike og late. Fy faen for en møkkakamp. Nå må vi begynne å heve oss. De to siste bortekampene har vært katastrofalt dårlig!

Hva er det krul gjør? må jo kaste seg inn i beina der!! svakt!!

Men helt håpløst forsvarspill i forkant. Dette var jævlig.

Krul kan ikke gjøre noe der. Dessuten, risikere å få rødt kort i den situasjonen der? Lurt sagt..herre.

Fordelen med å være keeper er vell at du kan kaste deg inn med hendene? slik jeg så det var det 50/50 duell, og krul kunne kommet først på den ballen. herre.

Så du mener han burde selge seg i den duellen?? WBA spillern er jo først på ball. Er en ganske grei keeperregel at man skal stå på beina lengst mulig. I denne duellen ville det vært en gambling å kaste seg inn. Skaff deg spilleforståelse, og gidd ikke å uttale deg når du overhodet ikke har peiling på keepere.

Dine personangrep på forumbrukere når ny høyder. gratulerer  :)
Han nøler i forkant, vi ser det fra keepervinkelen også. Jeg gidder ikke å diskutere med folk som seg på seg som keepertrener orakel. Som Thorstvedt også sier så er han mye på halvdistanse.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #273 på: 05. Des. 2010, 16:37 »
Haha...vi blir rundspilt også begynner folk å skylde på keepern?? Er det mulig.....

Det finnes jo ikke tvil om at det er Tim Krul sin feil at vi taper i dag. Hadde Steve Harper stått, hadde Jonas måket unna ballen i forkant av 1-0, og Guthrie hadde hvertfall ikke falt i forkant av 2-0.
Nei, skal vel bli godt å få tilbake Harper....  ::)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #274 på: 05. Des. 2010, 16:37 »
Jonas og enrique er ikke verdt skoa de går i.

Hadde det ikke vært for nettopp disse to, hadde ting sett, om mulig, enda verre ut.  Enrique var, sammen med Tiote, best for oss i dag.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 05. Des. 2010, 16:39 »
Mrlove.. hvis du ønsker å framstå som en voksen og autoritær person som har mer erfaring en alle andre her inne så etterstreb ihvertfall å skrive mest mulig norsk. Jeg klarte ikke å lese innlegget ditt.

Jeg fikk en dårlig magefølelse når jeg hørte at Barton ikke skulle spille. Han og Tioute hadde balansert midtbanen bedre. Guthrie falt desverre helt igjennom idag. Sol var sliten i slutten av kampen og må vell ta ansvar for det 3 målet. Han og Enrique kommuniserte ikke godt nok idag. Når Sol fikk ballen i forsvar og trakk ut imot linjen traff han på Enrique hver gang slik at vi ble brutt. Et godt eks er Odemwinge sjangsen i første omgangen. Hadde Enrique lagt seg bredt så hadde ikke det skjedd. telte 3-4 sånne hendelser i kampen.

Vi møtte en veldig godt lag idag! De var maks tent og umulig å spille imot. Vi hevet oss i andre omgang og var nær å snu kampen, men marginene vi har hatt tidligere i år var ikke med oss.

Ranger er igjen positiv i innhoppet. Loven var positiv han også, men hans missnøye sprer seg nok utover i laget. Vil se han positiv i kroppsspråket igjen. Laget savnet idag en spiller med stor trygghet i forsvaret, en sentral midtbane spiller med litt driv siden våre ble liggende alt for lavt i banen hele kampen igjennom og tapte 2 ballene. Sist men ikke minst trengte vi en løpssterk spiss på topp.

Med andre ord. Colo, Barton og en ny spiss/Ranger. Når de er ute av laget er vi ekstremt sårbar.

1 valg. Barton 2 valg. Guthrie 3 valg. Smith. Det er ganske drastisk fall i offansive kvaliteter... Da taper vi kampen ganske greit..
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 05. Des. 2010, 16:40 »
Det var ikke Krul sin skyld at vi taper, men han var faen ikke noe god i dag heller!!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 05. Des. 2010, 16:40 »
Krul ser mer og mer ut som en keeper som aldri kommer til å bli god nok. For et rotehode han er. Håper Harper er frisk snart eller Forster hentes tilbake. Orker ikke mer av dette møkket. Nå sier jeg ikke at det er Krul sin feil at vi taper men er så mye som er irriterende i denne kampen, jeg bare tok for meg en ting.

Det er enkelte av oss som er så gamle at de husker tilbake til Givens første kamper og sesonger. I løpet av en sesong kunne han flere brølere som medførte mål. I en periode håpte jeg Harper skulle stå i mål i stedet. Men Given fikk tillit OVER TID. Det samme må Krul også få. Given var også 21 år da  han kom til Newcastle. Og jeg mener Krul er bedre nå enn hva Shay var i begynnelsen.  Verken Given eller Carroll ville ha vært så gode som de er nå hvis det ikke var fordi at begge fikk kontinuerlig spilletid i Castle. Man må tørre å se talentet og satse. Så får det heller være at hans mangel på rutine kanskje medfører et par mål i mot. Men jeg har ennå til gode å se Krul gjøre like store tabber som Shay. Enkelte av dem var meget store.

Peter

• Gjest
« Svar #278 på: 05. Des. 2010, 16:40 »
Danny Guthrie er helt pinlig dårlig. Han har igjen vist at han ikke behersker PL nivå og at han burde kastes på hodet ut av klubben i sommer. Håper nå virkelig at skaden er såpass alvorlig så vi slipper å se det spøkelsesbleke ansiktet hans mere.

Kampen i ett er oppsummert med ett ord: Rævva. Vi kommer til noen gode muligheter av og til, men vi spiller totalt sett elendig. Den lista med de raskeste i PL som Campbell var så god på, var sansynligvis lista fra 60 metern fra fjerde klasse. Campbell var fryktelig svak. Taylor var hakket bedre, men også en svak kamp av vår pengegriske stopper.
Bare Enrique i forsvaret jeg gir godkjent idag. The Simpsons ble rundlurt av Tchoyi 534 ganger.

På midtbanen synes jeg vår kjære Sheik spilte bra som vanlig, mens Spøkelset Guthrie/Smith og Jonas var en ren katastrofe. Routlegde overrasket dog igjen og spilte ganske bra. Innleggene var dessuten gode så lenge han spilte. Jeg synes det var dårlig taktisk av Hughton å ta ut Wayne mot Ranger. Greit nok at Ranger kom inn, men burde heller tatt ut Løven selv om han også var nettopp byttet inn.

Ameobi spilte igjen svakt og neste kamp skal han se kampen fra tribunen. Få Ranger inn på spiss fra start! Carroll spilte dårlig, selvom han fikk lite å jobbe med. Burde scoret på sjansen som Løven tok returen til.

Kan ikke egentlig si jeg gleder meg til neste kamp mot Pool...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 05. Des. 2010, 16:40 »
Helt natta for Sol Campbell og Steven Taylor?? Faen asså! Vi fremstår faen meg som et latterlig lag i dag. Udisiplinert, evneveike og late. Fy faen for en møkkakamp. Nå må vi begynne å heve oss. De to siste bortekampene har vært katastrofalt dårlig!

Hva er det krul gjør? må jo kaste seg inn i beina der!! svakt!!

Men helt håpløst forsvarspill i forkant. Dette var jævlig.

Krul kan ikke gjøre noe der. Dessuten, risikere å få rødt kort i den situasjonen der? Lurt sagt..herre.

Fordelen med å være keeper er vell at du kan kaste deg inn med hendene? slik jeg så det var det 50/50 duell, og krul kunne kommet først på den ballen. herre.

Så du mener han burde selge seg i den duellen?? WBA spillern er jo først på ball. Er en ganske grei keeperregel at man skal stå på beina lengst mulig. I denne duellen ville det vært en gambling å kaste seg inn. Skaff deg spilleforståelse, og gidd ikke å uttale deg når du overhodet ikke har peiling på keepere.

Dine personangrep på forumbrukere når ny høyder. gratulerer  :)
Han nøler i forkant, vi ser det fra keepervinkelen også. Jeg gidder ikke å diskutere med folk som seg på seg som keepertrener orakel. Som Thorstvedt også sier så er han mye på halvdistanse.

Personangrep fordi jeg mener du ikke har spilleforståelse? Det er smart å si. Du må gjerne være uenig med meg hvis du fortsatt synes det er morsomt å tolke den situasjonen feil helt til i morgen tidlig.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #280 på: 05. Des. 2010, 16:40 »
Nei... sukk og stønn... Detta var DEPRIMERENDE!

Hadde virkelig troa på at vi skulle utligne og slåss om poengene på rundt 60 minutter. Kommer til en bråte sjangser vi ikke klarer å sette. Carroll igjennom med Løven på siden. Går for langt før han spiller. Gutierrez igjennom. Går helt til dørlinjen før han legger inn - Carroll ligger bak i stedet for i midten (fikk riktignok returen men brenner den en kilometer over). Campbell header to godt utafor. Lamme innlegg av Guthrie. Frispark som lander bak dørlinja. Osv.

Så rygger og rygger vi. Blunder etter blunder også er det plutslig 3-0. Guti demonstrerer fortvilelsen i laget ved å måke miccen langs banen (håper ikke *det* får noen etterspill).

Desperasjon og fortvilelse gjennomsyrer spillet etter 2-0 målet og det medfører at ingenting går helt som det skal. Trist å se på.

Sikkert mye som kan sies om hvorfor vi er så avhengige av Barton, Nolan, Colo - kanskje også Williamson og tilogmed Barfa - men det er ihvertfall ubestridt av vi *er* avhengige av dem for å kunne spille bra fotball.

Blir en lett nervøs juletid med kampprogrammet fremover. Det er nå helt sikkert.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 05. Des. 2010, 16:41 »
Åpne lommeboka Cashley! Nu må det handles

NUFC skulle uansett hatt godt nok lag til å slå Blackpool, Wigan, Fulham, Blackburn og Stoke hjemme.

Men selvfølgelig må det handles nå. 5 kamper uten seier, 4 poeng over streken og med ManCity, Tottenham og LFC i 3 av de 4 neste lover ikke akkurat godt. Birmingham borte innimellom disse.

Hvorfor stiller CH med Ameobi fra start når han har vært så elendig de siste kampene? Hvorfor starter CH med Guthrie når han har spilt så elendig som han har gjort hele denne sesongen? Hvorfor blir det brukt en hel omgang på å få løftet laget over midtbanestreken, var ikke dette noe han burde tatt tak i tidligere?

Bortsett fra en 15-20 minutters periode i 2. omgang var dette en kamp WBA styrte fra A til Å.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 05. Des. 2010, 16:41 »
Og Jonas skulle forøvrig ha klarert den ballen selv. Han trakk seg fra duellen i det WBA-spilleren kom i mot ham. Var vel kanskje redd for å få et nytt gult kort og dermed rødt.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 05. Des. 2010, 16:41 »
Mrlove.. hvis du ønsker å framstå som en voksen og autoritær person som har mer erfaring en alle andre her inne så etterstreb ihvertfall å skrive mest mulig norsk. Jeg klarte ikke å lese innlegget ditt.

Jeg fikk en dårlig magefølelse når jeg hørte at Barton ikke skulle spille. Han og Tioute hadde balansert midtbanen bedre. Guthrie falt desverre helt igjennom idag. Sol var sliten i slutten av kampen og må vell ta ansvar for det 3 målet. Han og Enrique kommuniserte ikke godt nok idag. Når Sol fikk ballen i forsvar og trakk ut imot linjen traff han på Enrique hver gang slik at vi ble brutt. Et godt eks er Odemwinge sjangsen i første omgangen. Hadde Enrique lagt seg bredt så hadde ikke det skjedd. telte 3-4 sånne hendelser i kampen.

Vi møtte en veldig godt lag idag! De var maks tent og umulig å spille imot. Vi hevet oss i andre omgang og var nær å snu kampen, men marginene vi har hatt tidligere i år var ikke med oss.

Ranger er igjen positiv i innhoppet. Loven var positiv han også, men hans missnøye sprer seg nok utover i laget. Vil se han positiv i kroppsspråket igjen. Laget savnet idag en spiller med stor trygghet i forsvaret, en sentral midtbane spiller med litt driv siden våre ble liggende alt for lavt i banen hele kampen igjennom og tapte 2 ballene. Sist men ikke minst trengte vi en løpssterk spiss på topp.

Med andre ord. Colo, Barton og en ny spiss/Ranger. Når de er ute av laget er vi ekstremt sårbar.

1 valg. Barton 2 valg. Guthrie 3 valg. Smith. Det er ganske drastisk fall i offansive kvaliteter... Da taper vi kampen ganske greit..
Han kom, ble mett og dett var dett....

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #284 på: 05. Des. 2010, 16:42 »
Jonas og enrique er ikke verdt skoa de går i.

Hadde det ikke vært for nettopp disse to, hadde ting sett, om mulig, enda verre ut.  Enrique var, sammen med Tiote, best for oss i dag.

Enrique er sammen med Routledge veldig god i dag.
Jonas skal ha for at han prøver hele tiden, men bør gjøre det bedre før 1-0. Grei innsats av disse 3.Tiote ble bedre i 2.omg
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒