20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Bromwich - Newcastle 05. Desember, kl.14.30  (Lest 51946 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: West Bromwich - Newcastle 05. Desember, kl.14.30
« Svar #75 på: 04. Des. 2010, 18:59 »
Guthrie kommer ikke til å spille på kant i morra. Enten går Barton inn for Routledge på kanten, eller så går han inn for Guthrie sentralt.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #76 på: 04. Des. 2010, 19:09 »
Klarer ikkje heilt å lese ut av artikkelen noko som tyder på at Routledge er meir utsatt enn Guthrie.
Eg trur, og håpar, at det er sistnevnte som må vike. Då får vi sjå ein Barton i sin rette posisjon, og mtp. kor bra han har gjort det på sida, kan han i sitt rette element vere heilt fantastisk.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 04. Des. 2010, 21:01 »
Gleder meg noe jævli til matchen nå! Lenge siden jeg har gledet meg så mye faktisk. Deilig med Barton tilbake og med Carroll i storform har jeg klokketro på 3 poeng!

Howay the lads!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 04. Des. 2010, 21:27 »
Håper virkelig Barton får spille sentralt jeg også. Hans pasningsfot er langt bedre enn Guthries. Han kan få i gang kantene i bakrom. Da har vi muligheten til å ta dette, så fremt Jonas og Routledge klarer å levere fra seg gode crossere.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 04. Des. 2010, 21:50 »
Enig. I tillegg har vi 2 stk som kan ta for seg på midten. Barton har også større fysisk tilstedeværelse en Guthrie. Håper Routledge kan bygge på forrige kamp.
Bortebane gjør at WBA kommer til å angripe denne kampen. Vi kommer til å få større bakrom i forhold til hjemmekampene. Barton fordeler baller godt til sidene og slår gode dødballer. Men vi har fortsatt til gode å se gode stikkere langs bakken i bakrom. Men han har vist tidligere at han kan det, så vi får nok også denne typen passninger også snart.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #80 på: 04. Des. 2010, 21:59 »
Hver gang jeg har sett newcastle bakfull har det endt med seier. Når jeg derimot har vært edru kvelden før har det endt med tap. Sorry men vi taper imorgen :S skal skjerpe meg fra neste helg av.

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #81 på: 04. Des. 2010, 22:04 »
Barton har også trekket en del inn fra sin ving posisjon. Han har hatt gode crossere og innlegg men det fra litt bak i banen og ikke nede med dødlinjen. Føler Routh har større potensiale til å utfordre å komme seg ned til linja for innlegg. Håper vi bruker begge, gleder meg!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 04. Des. 2010, 22:08 »
Er det så viktig å komme ned til dødlinja a? Barton sine innlegg litt lengre bak i banen har vist seg å være kanon, så da skjønner jeg ikke maset etter å komme til linja?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 04. Des. 2010, 22:26 »
Beckham trengte vel ikke komme seg til dødlinja, ei heller en Bentley i form ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 04. Des. 2010, 22:32 »
Ei heller Solano.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 04. Des. 2010, 22:50 »
Er det så viktig å komme ned til dødlinja a? Barton sine innlegg litt lengre bak i banen har vist seg å være kanon, så da skjønner jeg ikke maset etter å komme til linja?

Crossere er selvsagt bra når WBA er uetablert i forsvar, men det er uhyre vanskelig å score på crossere lengre bak fra banen. Den mot Arsenal kom f.eks på en tabbe fra keeper.  Hadde vi derimot hatt en bakromsspiss, er crossere et godt angrepsvåpen fordi dette gir Carroll mulighet til å stusse spisspartneren igjennom. Problemet er at vi ikke har bakromsspiss.  Å ha vinger som er i stand til å slå innlegg 45 grader eller mellom keeper og forsvar gjør ting mye vanskeligere for motstanderen og en ting som bør skje ofte når vi har gode boksspillere ala Sholadinhio og Carroll. Hvis midtbanen i tillegg er flink til å fylle etter vil det skapes sjanser. Hvis barton crosser langt bak i banen innebærer det at carroll sannsynligvis må heade tilbake til Sholadinho som da garantert vil ha en eller to forsvarer mellom seg og målet.  Jeg er tilhenger av enkel fotball hvor folk løper i rom og bruker få touch, og bruker man raske kombinasjoner er det ikke så forbanna vanskelig å komme til innlegg fra kanten. Routledge og Jonas er f.eks alt for lite flinke til å bruke overlappene når dem kommer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 04. Des. 2010, 23:14 »
Det der kommer helt an på Inspector. Det finnes flere fordeler med innlegg fra siden som kommer fra lenger bak i banen. Det krever riktignok bedre presisjon og kvalitet på innleggene, men det har sine klare fordeler også. Spissene, i dette tilfellet Carroll og Shola vil ha mer rom å løpe når innlegget kommer. Hvilket betyr at det blir lettere å time mot ballen, og ikke minst å kunne løpe seg fri fra en forsvarer. Det krever gode avslutninger, men Carroll er en av de beste hodespillerne i ligaen og Shola er en brukbar avslutter han også.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 04. Des. 2010, 23:36 »
Bare se på målet til Carroll mot West Ham f.eks. Når innlegget kommer i det rommet det gjorde der er det jo nesten fullstendig umulig for forsvarerene å forholde seg til hva de skal gjøre.

Holmen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #88 på: 05. Des. 2010, 00:30 »
Denne drar vi i land!

Borteseier 3-0: Carroll (2), Ranger

Howay ;D
Could have been worse, I could have been born a Mackem.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 05. Des. 2010, 09:14 »
Bare se på målet til Carroll mot West Ham f.eks. Når innlegget kommer i det rommet det gjorde der er det jo nesten fullstendig umulig for forsvarerene å forholde seg til hva de skal gjøre.

Det er jo akkurat slike innlegg jeg vil ha som jeg sa ovenfor: mellom forsvarer og keeper. Og innlegget kom fra rundt 20-25 meter ut fra dødlinjen. Målet kom av at Sholadinhio og Barton samspilte. Førstnevnte holdt på ballen og gjorde det mulig for Barton og Carroll til å flytte seg etter. Jeg mener ikke at vi skal komme HELT NED til dødlinja, men i nærheten av den ala Bartons innlegg. Og at det er nøkkelen til å vinne kampen. Vingene og backene må komme i rundt, spille enkelt og få den ballen inn i boksen. Og Routledge må ikke stoppe opp og la mostanderen komme oppi ham. Shola og Carroll er gode, men det er ikke nødvendig å lage vanskeligere arbeidsforhold for dem hvis det kan inngås med litt enkel fotball i lengderetning ala Drillio :)  Stoke og Blackburn  klarte å låse av vingene. Dermed endte vi med å slå baller inn mot Carroll fra midtbaneområdet. Det er slike diagonale crossere vi ikke kan slå så mange av, fordi vi ikke har bakromsspiss til å ta seg av Carrolls stussere..
« Siste redigering: 05. Des. 2010, 10:02 av InspectorC »