20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Bromwich - Newcastle 05. Desember, kl.14.30  (Lest 51617 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: West Bromwich - Newcastle 05. Desember, kl.14.30
« Svar #45 på: 01. Des. 2010, 20:45 »
Shola Ameobi er en ålreit squad player i PL, men det er vanskelig å være uenig i Daniel om at han ikke er god nok til å spille fast. Han vil prestere noen gode kamper, men han har altfor mange av de kampene hvor han er altfor dårlig.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 01. Des. 2010, 20:46 »
Ta et eksempel da: Peter Løvenkrands, er han god nok for PL? Selv om han har kontrakt i en PL klubb, så er han jo langt i fra god nok.

Simmi

• Gjest
« Svar #47 på: 01. Des. 2010, 20:55 »
Shola Ameobi er en ålreit squad player i PL, men det er vanskelig å være uenig i Daniel om at han ikke er god nok til å spille fast. Han vil prestere noen gode kamper, men han har altfor mange av de kampene hvor han er altfor dårlig.
Enig, og det er det jeg mener. Kan kanskje virke som om jeg vil "satse" på Shola og la han spille fast hele tida, men det jeg egentlig mener er at han er en bra squad-player i Premier League. Hvis vi kjøper en spiss i januarvinduet som danker ut Shola, må vi likevel ikke selge Shola fordi han holder et greit PL-nivå, når han ikke er helt elendig vel og merke  ;)

Og Daniel, Løvenkrands er bak Ameobi i rekka. Og det er en grunn til det. Nettopp at han ikke er god nok for PL. men han er ikke så langt unna som du skriver.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 01. Des. 2010, 21:05 »
Ta et eksempel da: Peter Løvenkrands, er han god nok for PL? Selv om han har kontrakt i en PL klubb, så er han jo langt i fra god nok.

Vi er et nyopprykka lag Daniel, og her må ting bygges stein for stein. Ameobi viste i fjor at han langt i fra er en dårlig fotball spiller, og har også vist denne sesongen at han holder mål. Hvorfor han ikke skal kunne forsvare en plass i vår stall på det stadiet vi er på nå, må du forklare. Hvem skulle vi kunne hente som nyopprykka klubb, som er det Shola er no?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 01. Des. 2010, 21:12 »
Hehe, hvem vi kunne henta inn for å erstatte Ameobi? Den lista er så lang, så den orker jeg ikke begynne på engang. Shola bør max være et 3. valg på spissplass, ikke en spiller i startellveren, slik han er nå.

Bygge stein for stein sier du? Hva hadde nå skjedd om Carroll hadde blitt skadet? Da hadde vi mest sannsynlig starta med Ameobi og Løvenkrands på topp, og det hadde endt med katastrofe. Da hjelper det lite å bygge stein på stein.

Og til slutt: Det er helt riktig at Shola var god i fjor, men hva hjemper det denne sesongen? Han er, og har alltid vært en spiss på CCC-nivå.

Simmi

• Gjest
« Svar #50 på: 01. Des. 2010, 21:16 »
Orker ikke å diskutere mer, men det er en ting jeg vil si:

Shola var ikke bare god i fjor, han har vært bedre enn på lenge i år også.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 01. Des. 2010, 21:19 »
Ja, det sier vel mest om hvor SINNSYKT ræva han har vært tidligere, mens han bare har vært svak denne sesongen! ;)

Simmi

• Gjest
« Svar #52 på: 01. Des. 2010, 21:23 »
Ja, det sier vel mest om hvor SINNSYKT ræva han har vært tidligere, mens han bare har vært svak denne sesongen! ;)
Haha  :P  Tror ikke vi kommer til å bli enige noengang, så gidder ikke mer.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 01. Des. 2010, 22:08 »
Hehe, hvem vi kunne henta inn for å erstatte Ameobi? Den lista er så lang, så den orker jeg ikke begynne på engang. Shola bør max være et 3. valg på spissplass, ikke en spiller i startellveren, slik han er nå.

Bygge stein for stein sier du? Hva hadde nå skjedd om Carroll hadde blitt skadet? Da hadde vi mest sannsynlig starta med Ameobi og Løvenkrands på topp, og det hadde endt med katastrofe. Da hjelper det lite å bygge stein på stein.

Og til slutt: Det er helt riktig at Shola var god i fjor, men hva hjemper det denne sesongen? Han er, og har alltid vært en spiss på CCC-nivå.

Så det du mener er at vi skulle solgt Shola, Løven, Best og Xisco før sesongen, og satset på å erstatte disse med 3-4 nye? Står på mitt om Shola holder det nivået vi skal forvente å spille på i år, så får vi heller bytte ut han før neste sesong. Defensiv midtbane og en kant spiller var langt viktigere å hente før sesongen, og det gikk på bekostning av en spiss og gjerne skulle sett inn.

Skal Shola absolutt ut, som vi veit scorer mål i ny og ne når det trengs, så skal også: Løven, Best, Xisco, Smith, Guthrie, Perch, Harper, Routledge også ut. Da blir det straks verre...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 01. Des. 2010, 22:19 »
Ameobi scora mot Wigan og to mot Sunderland. Må han score to i hver kamp for å holde PL-nivå?

Jeg er enig i at Ameobi ikke forsvarer en plass i 11eren hvis ambisjonene skrues opp et hakk, men han er og har alltid vært uforutsigbar og en fin joker å ha på benken. Og vær så snill, ikke sammenlign Løvenkrands med Ameobi. Han har scoret ca 35 mål i PL på ni sesonger med mange skader og vekslende tillit. Ikke så halvgærent, selv om det selvfølgelig ikke er ypperste PL-klasse.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 01. Des. 2010, 22:34 »
Jeg har vel gjerne vært sett på som veldig negativ fan av Shola - men jeg syns ikke han har vært skammelig dårlig i spesielt mange kamper i år. Jeg syns han har stabilisert seg på et nivå som er helt greit ut fra hvor vi ligger i leia akkurat nå. Jeg syns jo eksempelvis Løvenkrands er noen klasser dårligere enn Shola. Løvenkrands klarer overhodet ikke prege spillet vårt på noen som helst måte nesten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 02. Des. 2010, 08:22 »
Alltid vært litt Shola-antagonist, men han var rett og slett helt fantastisk i kampene mot S.land, Arsenal og Westham. Så fikk han en skade,  og dette har preget spillet hans. Skal åpenbart ikke forvente at en småsyk spiller skal herje i verdens hardeste liga. Håper han blir frisk asap, fordi vi savner hans dimensjon i spillet. Det er ikke tilfeldig at Nolan ikke har scoret etter Sholadinhios skade..Sholas hold-up spill var glimrende i de kampene.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 02. Des. 2010, 11:35 »

På tide du stikke fingeren i jorda. Mi kjempar om å ungå nedrykk denne sesongen, då er ein Ameobi i form meir enn god nok for oss. At han spelar halvskada seier vel meir om nivået på spissane bak Carroll og Ameobi...

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 02. Des. 2010, 12:17 »
Ameobi<3
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 02. Des. 2010, 12:19 »
Jeg var også en Ameobi hater, men nå håper jeg at han avslutter karrieren hos oss. Tenk han har spilt her i 10 år. Han er jo en kultfigur. Av alle newcastlespillerne blir jeg mest glad når han skårer. I tillegg ler jeg litt :)

Men på sikt er han ikke mer en et 4 valg på spissplassen for oss. Håper selvfølgelig at vi får inn bedre spillere.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /