20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Chelsea 28. November. kl.14.30  (Lest 28830 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 28. November. kl.14.30
« Svar #150 på: 28. Nov. 2010, 21:11 »
Kan gjerne la Panzer fortsette å skrive rating for min del, har ingenting i mot det jeg, men for brukerne sin del måtte det jo være bedre at vi fikk en "folkets rating" i steden for Panzer sin personlige mening.

Folkets rating burde da vært medlemmenes rating. Hvis ikke kan hvem som helst gi ratinger, noe som kan gi helt fucka ratinger. Man ser mye av det på skysports osv, derfor jeg helst titter på "eksperten" sin rating.

Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #151 på: 28. Nov. 2010, 21:12 »
Jeg har lenge tenkt på å fikse en "NewUtd-børs" slik som SkySports har, hvor brukerne på denne siden evt. kunne ha stemt selv og kommet frem til en "fasit" (gjennomsnitt). Problemet er at vi har brukt langt mer enn budsjettert på selve websiden i år. Spesielt det nye designet kostet en del. Skal prøve å fikse det til neste sesong.

På den andre siden så synes jeg det er bra at Panzer fortsetter med sine vurderinger. Alle er inneforstått med at slike ratinger er subjektive og bare representerer forfatterens oppfatninger om spillernes innsats. Å samle en "folkets rating" vil ta noen dager om vi ikke har et automatisert system, og da er det jo ikke like interessant lenger for de som ikke har sett kampen og gjerne vil sjekke hvem som spilte bra etter kampslutt (eller dagen etterpå).
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 28. Nov. 2010, 21:12 »
Joda, ser den, men på en side som newutd.no, så ser jeg for meg at det stort sett er Newcastle-supportere som er innom, derfor vil ikke ratingen bli fucka sånn som det ofte blir på andre sider der alle type fans er inne og stemmer.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 28. Nov. 2010, 21:18 »
Joda, ser den, men på en side som newutd.no, så ser jeg for meg at det stort sett er Newcastle-supportere som er innom, derfor vil ikke ratingen bli fucka sånn som det ofte blir på andre sider der alle type fans er inne og stemmer.

Kan godt være. Vi slipper muligens unna de verste bitre motstandersupportere som gir rævva ratinger på pur faen. Hakke oversikt over hvem som er innom egentlig.

Jeg har lenge tenkt på å fikse en "NewUtd-børs" slik som SkySports har, hvor brukerne på denne siden evt. kunne ha stemt selv og kommet frem til en "fasit" (gjennomsnitt). Problemet er at vi har brukt langt mer enn budsjettert på selve websiden i år. Spesielt det nye designet kostet en del. Skal prøve å fikse det til neste sesong.

Hadde vært sweet!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #154 på: 28. Nov. 2010, 22:46 »
Hva er vitsen? fotball er følelser, og er det noe dette forumet har lært meg, så er "brillene" til den som skriver ratingen minst like viktig som faktisk prestasjon på banen, ref Luque, El Donkey, Emre, Oba osv osv. Den som har en oppfatning om en enkelt spiller, har farget syn på prestasjonen.

Dette betyr at Sholadinho må ha minst 9 på Skysports før jeg gir ham en 6'er for eksempel.

For å bidra litt med min subjektive mening, så var el Donkey og Dannyboy skuffende i dag, mens midtforsvaret spilte over mine forventinger. Enrique var BB, mens Tiote og Carroll ikke var langt unna. Krul, Jonas og Simpson på det jevne, mens Rout viser at han har potensial men ikke spilleforståelse.

Hvis min tese om subjektivitet stemmer sånn noenlunde, så blir dette innlegget slaktet av Guthrie og Sholadinho elskerne på forumet, som straks vil lure på om jeg er med mine fulle fem. Slik er fotballen, og derfor mener jeg det er uinteressant gjennomsnittet mener. Da kan vi heller bruke Opta statistikken for å underbygge et "objektivt" syn, så kanskje kan vi heller gjengi en status på den her på siden?

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 28. Nov. 2010, 22:49 »
Hva er vitsen? fotball er følelser, og er det noe dette forumet har lært meg, så er "brillene" til den som skriver ratingen minst like viktig som faktisk prestasjon på banen, ref Luque, El Donkey, Emre, Oba osv osv. Den som har en oppfatning om en enkelt spiller, har farget syn på prestasjonen.

Dette betyr at Sholadinho må ha minst 9 på Skysports før jeg gir ham en 6'er for eksempel.

For å bidra litt med min subjektive mening, så var el Donkey og Dannyboy skuffende i dag, mens midtforsvaret spilte over mine forventinger. Enrique var BB, mens Tiote og Carroll ikke var langt unna. Krul, Jonas og Simpson på det jevne, mens Rout viser at han har potensial men ikke spilleforståelse.

Hvis min tese om subjektivitet stemmer sånn noenlunde, så blir dette innlegget slaktet av Guthrie og Sholadinho elskerne på forumet, som straks vil lure på om jeg er med mine fulle fem. Slik er fotballen, og derfor mener jeg det er uinteressant gjennomsnittet mener. Da kan vi heller bruke Opta statistikken for å underbygge et "objektivt" syn, så kanskje kan vi heller gjengi en status på den her på siden?

Der traff du spikeren :P Flott innlegg !

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 29. Nov. 2010, 08:39 »
Sett chelskimålet i reprise et par ganger nå. Avslutningen var ikke god i det hele tatt. Tror Krul hadde redda den ballen om den ikke hadde touchet tåa til Simpson. Målet er litt typisk for oss: Vi er akkurat det millimetersekundet for sent som gjør at ballen toucher/sneier og ikke blokkeres av  vår forsvarsspiller. Der har vi litt å lære av Scum, Liverpool, Everton og Chelski blant annet. De er mye flinkere til å blokkere skudd ved å ofre seg 100% i slike situasjoner. Dvs å hive seg inn med hele kroppen, i stedet for å blokkere med ei tå.  Du kan se 2-3 spillere fra Everton som samtidig hiver seg ned for å blokkere et skudd innenfor egen 16 m.  Sjeldent jeg ser noe slik i Castle..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 29. Nov. 2010, 08:51 »
Sett chelskimålet i reprise et par ganger nå. Avslutningen var ikke god i det hele tatt. Tror Krul hadde redda den ballen om den ikke hadde touchet tåa til Simpson. Målet er litt typisk for oss: Vi er akkurat det millimetersekundet for sent som gjør at ballen toucher/sneier og ikke blokkeres av  vår forsvarsspiller. Der har vi litt å lære av Scum, Liverpool, Everton og Chelski blant annet. De er mye flinkere til å blokkere skudd ved å ofre seg 100% i slike situasjoner. Dvs å hive seg inn med hele kroppen, i stedet for å blokkere med ei tå.  Du kan se 2-3 spillere fra Everton som samtidig hiver seg ned for å blokkere et skudd innenfor egen 16 m.  Sjeldent jeg ser noe slik i Castle..

Taylor er ganske god på dette. Tykkjer elles at Sol lot seg finta vekk litt for lett på målet. Men ja, eit typisk mål for oss å sleppa inn.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #158 på: 29. Nov. 2010, 09:43 »
Tror Krul hadde redda den ballen om den ikke hadde touchet tåa til Simpson.
Jepp. Ser ut som han hadde dekning for området ballen var på vei i. Var jaggu ikke mye igjen før han hadde tatt den uansett heller. Uflaks.

Uansett synes jeg Krul hadde en relativt sterk kamp med noen gode redninger. Kan overhodet ikke lastes for målet synes jeg (ingen som kan direkte lastes, men som du sier er det de ekstra cm som forsvareren kanskje kunne skaffet seg som kunne vært avgjørende).
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 29. Nov. 2010, 10:02 »
Avslutningen var jo i utgangspunktet direkte svak. Ingen kan lastes for målet som du sier Evind.Men den lille centimeteren har vært avgjørende mot oss opptil flere ganger. Williamson har vært cm fra opptil flere ganger. Og da er det om å gjøre å hive seg foran for å blokkere den kula.  Der er Tayls ganske flink. Dog har han også problemer med å holde seg på føttene i slike situasjoner, og kan selge seg som ei billig hore. Men han gir 100%.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #160 på: 29. Nov. 2010, 10:29 »
Jepp.

Ser forøvrig ut som Taylor får "skylda" for målet i de fleste avisene (ref: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1334005/Newcastle-boss-Chris-Hughton-hails-improving-Andy-Carroll.html [i bunnen]). Men jeg mener da bestemt det var Simpson som hadde den avgjørende tåa?
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #161 på: 29. Nov. 2010, 11:09 »
Det ser virkelig ut som det er Simpson som styrer ballen inn ja. Ikke Taylor. Ser slik ut i reprisen.
Uansett et bra resultat syns jeg selv om vi altid håper på seier.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #162 på: 29. Nov. 2010, 12:15 »
Er vell klart at det er Simpson som "styrer" skuddet i mål. Krul hadde nok klart å redde hadde det ikke vært for det. Men uansett et bra resultat, men surt at vi ikke klarer å holde ledelesen til pause.

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #163 på: 29. Nov. 2010, 13:03 »
Jeg mener fortsatt at vi også kan klandre Guthrie, for ikke å følge løpet til Kalou. Campbell ble lurt trill rundt, Taylor misset, og Simpson blokkerer ballen i mål. Slikt kan skje når vi møter gode spisser.

Hadde bare Guthrie følgt løpet til Kalou hadde han ikke fått ballen og det ville ikke blitt mål.  >:(
« Siste redigering: 29. Nov. 2010, 13:05 av Edelsten »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 29. Nov. 2010, 16:42 »
Kanskje vi hadde uflaks på målet til Chelsea, men vi hadde desto mer flaks da Kalou bommet på åpent mål. Vi hadde absolutt ikke fortjent tre poeng i denne kampen, spør du meg...