20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Fulham 13.November kl.16.00  (Lest 32092 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

svell

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham 13.November kl.16.00
« Svar #210 på: 14. Nov. 2010, 11:43 »
Det gjør vi ikke nei - men det er helt klart en kode vi bør knekke kjapt. Mulig vi rett og slett må bli litt mer kyniske, selv om vi spiller på hjemmebane?

Hvordan skal vi bryte ned motstandere som beleirer egen 16 meter med å bli mer kyniske? Personlig mener jeg det er riktig å prøve å angripe på hjemmebane og prøve å ha mest mulig passningsspill. Selv om det ikke har ført til alt for mye poeng til nå så vil det gjøre det til slutt. Om vi nå skulle gå over til å bli kyniske på hjemmebane blir det en tung sesong. Kynisme henger ofte sammen med at man blir litt baktung og ikke får nok eget angrepsspill til å score mål. Jeg tror at resultatene vil komme mot de antatt svakere motstanderne på St. James' utover sessongen. Det tar bare tid å bli bedre. Hvis alle de antatt svake lagene kommer til St.James' og opptrer som f.eks Blackburn så får vi masse trening mot slike type lag, og da blir man bedre. Min mening er at fotball handler om å score flest mål, ikke slippe inn minst. Spesielt på hjemmebane.

Jeg er enig i at det er en litt skuffende poengfangst hjemme mot de svakere lagene, men jeg er ikke overasket. Som fler har sagt før; vi er nyopprykket, og prestasjoner og resultater vil svinge. Men intill videre er jeg overbevist om at vi kommer til å ta mer poeng på St.James' og jeg er overbevist om at den riktige veien å gå er å spille ball i stedet for å være kyniske.

Til slutt. For at man ikke skal slite seg helt ut er man nødt til å ha eget spill. Personlig elsker jeg å se hvordan laget spiller seg ut av forsvar og fremmover på banen. Selv om Carrol er god på hodet vil han miste ballen en del ganger om vi bare måker den fremover. Hvor mange lag har vi ikke sett som har stått i egen 16-meter og spilt kynisk? De måker ballen framover, og får bare en ny angrepsbølge i mot.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 14. Nov. 2010, 12:31 »
For all del, det er fint at mi greier spela oss ut av eige forsvar for so og angripa. Men spelarane må skjønna når det er best å MÅKA ballen til helvette vekk. Ta for eksempel Tiote mot Blackburn, der skal han vera kynisk og få den ballen vekk. Av og til verte det litt for mykje Barcelona-fakter bak der og plutsleg havnar mi i unødvendig farlege situasjonar, som fort fører til baklengs. Og det er slike feil lag som Blackburn og Stoke lever av...

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #212 på: 14. Nov. 2010, 13:12 »
‎"Newcastle falt ned til 7.-plass på tabellen, men ligger bare fire poeng bak den viktige 4.-plassen".
Vel optimistisk tankegang av TV2-Sportens skribenter synes jeg!
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #213 på: 14. Nov. 2010, 13:27 »
Når det gjeld måking vs. Barcelona-style, er det viktig å differensiere mellom to ting. a) kven som har ballen og b) kvar på banen det føregår.

Det er stor forskjell innad i backfiraren på kven som bør dra av menn og starte nye angrep bakfrå. Colo og Jose gjer det sistnemnte som regel på utmerka vis, medan eg helst ser at Willo og Simmo får ballen i lengderetninga.

Tiote er i ein posisjon der han i større grad bør velge det trygge. Såg det også ved eit par tilfelle i går, der han nesten rota vekk ballen når laget var i ubalanse. Dette (i tillegg til den heftige kortsankinga) trur eg han kjem til å venne av seg etter kvart som han blir meir akklimatisert til Premier League. Som defensivt anker er du i ein livsviktig posisjon i avleveringsfasen fordi a) mange av medspelarane går framover når ballen er i laget og b) fordi midtbanen og kampen om ballen er tettare enn i forsvaret.

For å illustrere det med eit eksempel frå i går. Eg har meir tiltru til Colo, som kun blir jaga av Andy Johnson enn eg har til Tiote, som gjerne fekk på seg både Davies, Gera og Murphy umiddelbart. I sånne eksempel bør mannen på ball av og til tenke mindre på attraktiv fotball til fordel for meir kyniske valg.   

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 14. Nov. 2010, 13:42 »
Hvorfor er det så ræva med folk på St.James' om dagen? Fortsatt boikott mot Ashley, eller er det arbeidsledigheten som er hovedårsaken?

44 000? Flaut!

Holmen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #215 på: 14. Nov. 2010, 14:13 »
Er vel bare mot Sunderland det har vært over 50 000?! Det er skuffende...
Could have been worse, I could have been born a Mackem.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 14. Nov. 2010, 14:42 »
Lite profiler/stjerner i år, og med det følger lavere forventninger. Tipper det skal ha mye av skylda...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 14. Nov. 2010, 14:50 »
Lite profiler/stjerner i år, og med det følger lavere forventninger. Tipper det skal ha mye av skylda...

Har liksom litt vondt for å tro at geordiene svikter laget pga. mangel på stjerner. Når laget ligger på 4-5.plass, som vi har gjort i det siste, skulle det ikke vært noe problem å fylle stadion...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 14. Nov. 2010, 14:52 »
Newcastle-supportere er motgangssupportere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 14. Nov. 2010, 15:04 »
Tror nok arbeidsledigheten må ta sin del av skylda. Syns jeg har sett flere ledige seter rundt omkring på Premier League arenaene denne sesongene enn tidligere.
« Siste redigering: 14. Nov. 2010, 15:06 av chickenman »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 14. Nov. 2010, 15:06 »
Jeg har nevnt på det til diverse folk jeg har truffet på i Newcastle i høst. Er flere som rett og slett nekter å gå på kampene fordi MA har ødelagt klubben etter deres mening, og billettprisene er noe av årsakene her. Det er også mye arbeidsledighet virker det som og etter finanskrisa så sliter folk med å få råd til å dra på kamper
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 14. Nov. 2010, 15:25 »
Veldig enig, Hans J! Det går ikke nødvendigvis på å spille gampe-fotball, men mer på å vite når en bør ta mindre risiko på egen halvdel. Syns vi havner unødvendig mye i trøbbel fordi vi blir for breiale bakover og for omstendelige.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 14. Nov. 2010, 20:53 »
Haha! Du var maks uheldig ja. Han var jo heldig. Godt gjort å møte supermac,  han stiller velvillig opp. Panzer svarer med å klarer å klistre igjen lukene..Du var vel kanskje litt ute av fatning? Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg vært litt irritert på meg selv..hehe
Hva kunne supermac fortelle da?

Var litt sur ja, men gjort er gjort :)

Jeg spurte han bare om han trodde på seier, det gjorde han.  Han var live på radio, så fikk ikke tid til å snakke noe mer med han :)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #223 på: 20. Nov. 2010, 17:12 »
Litt blod på tann nå, så hjelper det...