20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Fulham 13.November kl.16.00  (Lest 32133 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham 13.November kl.16.00
« Svar #195 på: 13. Nov. 2010, 19:50 »
Vi har noen dårlige resultat hjemme i år... kan ikke stikkes under en stol, men å være misfornøyd med uavgjort mot fjorårets finalist i europaleague synes jeg er noe råflott..

vi rykket opp i år og skal etter alle sannsynligheter ligge rett under midten av tabellen. da er det et greit resultat.

Akkurat Erlend. Det er en del som glemmer at vi er et nyopprykket lag. Og vi har 2 av toppscorerene i PL. Vi kunne vært i en mye verre posisjon. Dessuten er jeg rimelig sikker på at vi kommer til å få forsterkninger i januar. Og at vi kommer til å ha en god mulighet til å slå lag ala Blacpool, Wigan og Burn på bortebane.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 13. Nov. 2010, 20:37 »
Frode; du må gjerne prøve å svartmale. Men hvis du leser posten min her....vi har altså kun en gang tapt to kamper på rad = vi plukker jevnt med poeng! Det er en bra trygghet :)

Det er ikke snakk om å svartmale noenting som helst, men heller å se realiteten i dette. At du er fornøyd med 2 poeng av 15 mulige på hjemmebane når motstanderne heter Blackpool, Wigan, Stoke, Fulham og Blackburn er helt greit for meg, men jeg er langt ifra fornøyd med poengfangsten når jeg ser hva motstanderne heter, og det synes jeg at jeg har full rett til å utrykke.
Kan også ta med at Fulham, Stoke og Wigan har vært blant de desidert svakeste lagene på bortebane i PL de sesongene de har vært der. Spesielt Stoke og Fulham har vært grusomme på fremmed gress.

Jeg sier ikke at vi skulle vunnet samtlige, men 2 av 15 poeng synes jeg er direkte håpløst, og en mellomting hadde nok vært godkjent.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 13. Nov. 2010, 20:47 »
Frode; du må gjerne prøve å svartmale. Men hvis du leser posten min her....vi har altså kun en gang tapt to kamper på rad = vi plukker jevnt med poeng! Det er en bra trygghet :)

Det er ikke snakk om å svartmale noenting som helst, men heller å se realiteten i dette. At du er fornøyd med 2 poeng av 15 mulige på hjemmebane når motstanderne heter Blackpool, Wigan, Stoke, Fulham og Blackburn er helt greit for meg, men jeg er langt ifra fornøyd med poengfangsten når jeg ser hva motstanderne heter, og det synes jeg at jeg har full rett til å utrykke.
Kan også ta med at Fulham, Stoke og Wigan har vært blant de desidert svakeste lagene på bortebane i PL de sesongene de har vært der. Spesielt Stoke og Fulham har vært grusomme på fremmed gress.

Jeg sier ikke at vi skulle vunnet samtlige, men 2 av 15 poeng synes jeg er direkte håpløst, og en mellomting hadde nok vært godkjent.

Jeg er helt enig i det du skriver, men samtidig må man se mer på helheten. Hvis man for eksempel sier 10 av 15 poeng på disse "lette" hjemmekampene da, da hadde vi stått med 26 poeng og vært ett foran Manu på tabellen. Ikke at det hadde vært noe annet enn orgasmisk, men realistisk er det ikke. Jeg synes at vi totalt sett har stått for en absolutt brukbar poengfangst, hvor og mot hvem poengene hentes er egentlig det samme når status skal gjøres opp. Skulle absolutt sett at vi hadde smadret de svakere lagene hjemme, men jammen er det godt å slenge seg tilbake på lørdagskvelden etter en overraskende borteseier mot eksempelvis Arsenal også.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 13. Nov. 2010, 21:00 »
Dagens kamp er ok spør du meg, men det er kampen mot Blackburn som øydelegg. Hadde mi teke 3 poeng der so hadde nok dei fleste vore nøgde med 1 poeng idag. Og då 7 poeng på dei siste 3. Mot eit Fulham som er ekspertar på uavgjort er vel 0-0 ok, og mi burde sett minst ein av sjansane våre. Eg irriterar meg ikkje øve tapte 2 poeng idag, men tapte poeng mot Blackburn, Stoke, Wigan og Blackpool. Håpar at CH og laget snart greie "knekka koden" mot slike type lag på heimabana.

Ser fram til neste kamp og har tru på revansje mot Bolton :)

vhermstad

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #199 på: 13. Nov. 2010, 21:04 »
Poengfangsten har vært fin den, men skulle også gjerne sett flere poeng på hjemmebane mot de svakere lagene. Hvis vi klarer samme poengfangst resten av sesongen blir det ca 53 poeng ved sesongslutt, noe som ville holdt til 9. plass forrige sesong. Klarer vi det er iallfall jeg kjempefornøyd.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 13. Nov. 2010, 21:04 »
Hver eneste gang vi ikke vinner en kamp, så er det lynsjestemning og nedrykkssnakk på forumet. I dag gjør vi en bra kamp. Jeg ser at mange mener kampen var gørr kjedelig. Si meg, så dere kampen mot Blackburn? Det var en kamp totalt uten målsjanser til noen av lagene. Der ble det scoret tre mål, men ingen av målene kan kalles opplagte sjanser.
Hvis det likevel var sjanser, så var det de tre eneste sjansene kampen så.

I denne kampen har vi fem STORE målsjanser, Fulham har et par store sjanser. Dette var en kamp som bølget begge veier, begge lagene gjorde en god kamp, begge hadde gode keepere. En nøytral supporter ville nok heller foretrukket denne kampen, selv om den endte 0-0, enn Blackburn-kampen, selv om den endte 1-2.

Vi burde scoret mål, men av og til så skjer ikke det, og det er åpenbart at vi var svekket uten Barton og Ameobi. Det må vi ikke glemme. Vi må heller ikke glemme at vi er et nyopprykket lag, som har prestert - i mine øyne - over ALL forventning i starten av sesongen.

Hverdagen vil innhente oss. Vi vil tape noen kamper, vi vil ha dårlige perioder. I dag får vi med oss ett poeng i en kamp som ikke er helt ulik den vi tapte mot Blackpool. Det sier meg at vi har blitt litt bedre siden den gangen.

At vi ikke har greid å slå de antatt svakeste lagene på hjemmebane i år er mer tilfeldigheter, enn det skyldes at vi er dumpekandidater. Noe jeg ikke tror vi er. Det er jevnt, men allerede ser vi klare tendenser til lag som ser betydelig svakere ut enn oss. Vi ligger på sjuendeplass i Premier League. Hvem faen hadde trodd det før sesongen?

I fjor tapte vi hjemme mot Fulham. I dag fikk vi uavgjort.
La oss ta statistikken. Newcastles mål er nevnt først.
Motstander:      2010/11 2008/09 Poengforskjell 
Man Utd b        0-3         1-1     Minus ett poeng
Aston Villa h     6-0         2-0     Ingen poengforskjell
Everton b         1-0         2-2     Pluss to poeng
Stoke h            1-2         2-2     Minus ett poeng
Man City b        1-2        1-2     Ingen poengforskjell
Wigan h           2-2         2-2     Ingen poengforskjell
West Ham b     2-1         1-3     Pluss tre poeng
Mackems h      5-1         1-1     Pluss to poeng
Arsenal b        1-0          0-3     Pluss tre poeng
Blackburn h     1-2         1-2     Ingen poengforskjell
Fulham h        0-0          0-1    Pluss ett poeng
Totalt:      2010/11 vs 2008/09 Pluss NI poeng
Vi har altså tatt ni poeng mer mot de lagene som var i PL også forrige gang.
Denne sesongen har vi 18 poeng på 13 kamper. Forrige sesong hadde vi etter mine beregninger 13 poeng på 13 kamper.

Med andre ord, vi ligger GODT OVER skjemaet fra 08/09-sesongen.
Et skjema vi også må ligge godt over for å overleve i PL.
Carroll og Nolan mangler bare ett mål hver for å ha scoret like mange som Owen og Martins gjorde hele 08/09-sesongen. Vi har allerede 10 bortepoeng, mot 12 totalt i 08/09.

På alle mulige måter ligger vi godt foran nedryksskjemaet. Så kan vi snart slutte å snakke om at vi rykker ned?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 13. Nov. 2010, 21:26 »
Et veldig bra innlegg, Joakim! Applauderes!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 13. Nov. 2010, 22:10 »
Litt vanskelig å skulle trumfe det innlegget der! :P
Jeg er akkurat nå ikke direkte redd for nedrykk - fordi det meste ser langt lysere ut. Forrige gang vi rykka ned spilte vi jevnt over bedriten fotball, og hadde ikke teamspirit whatsoever sammenlignet med i dag. En kamp slik den vi spilte i dag var antakeligvis noe av det bedre vi spilte den sesongen der. I tillegg har vi allerede vunnet flere bortekamper denne sesongen enn da vi rykka ned. Selv om hjemmestatistikken er temmelig nedslående, kan en heller ikke se vekk fra at vi er et BRA bortelag i PL, mens vi fra tidligere av har måttet ta til takke med en seier på utebane i halvåret bortimot.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 13. Nov. 2010, 23:10 »

Å kunne lese er en jævla fin ting. Hvor sier jeg at jeg er fornøyd med hjemmeformen? Jeg skrev at hjemmeformen vår er urovekkende... Det er bare å gratulere deg.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Holmen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #204 på: 14. Nov. 2010, 00:12 »
Hva var publikumstallet igår forresten?
Could have been worse, I could have been born a Mackem.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 14. Nov. 2010, 00:18 »
44,686

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 14. Nov. 2010, 00:30 »
http://newutd.no/newcastle-fulham-0-0/

Kampreferat for de som er interesserte.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #207 på: 14. Nov. 2010, 01:06 »
I og med at vi bare har møtt svakere lag på hjemmebane så kan vi også legge litt av skylda på de også. Bortsett fra Sunderland- og Aston Villa-kampene så har vi bare spilt mot defensivt orientert motstand der vi ikke har mye å komme med.

Poenget er vel at så fort vi møter lag med angrepsvillig fotball vil vi få nok rom til å lage mål, og jeg tror ikke vi lever i en så grusom verden at alle PL-lag vi møter på sd@SJP vil legge seg bakpå.
Gan canny doon Toon!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 14. Nov. 2010, 02:31 »
Det gjør vi ikke nei - men det er helt klart en kode vi bør knekke kjapt. Mulig vi rett og slett må bli litt mer kyniske, selv om vi spiller på hjemmebane?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #209 på: 14. Nov. 2010, 08:34 »
Vi gjør en ganske bra 2. omgang synes jeg. Vi er et nyopprykket lag som hadde fortjent å vinne i dag, så det er ingen vits i å svartmale noe som helst. Synes egentlig at hele laget gjør en brukbar innsats. Carroll og Enrique var som vanlig veldig gode. Krul reddet det som kom, og forsvaret hadde god kontroll. Var vel kanskje på midten av vi slet litt. Manglet virkelig spillertyper som Barton og spesielt Ben Arfa i dag! Spillere som kan utgjøre en forskjell i slike kamper.

Det blir tøft mot Bolton uten Tiote og Barton på midten. Guthrie virker rusten og ser ut som en noe mer teknisk Titus Bramble når han springer utpå der. Har jo nesten samme kroppsbygning og springemåte :P
NewUtd.no: av supportere - for supportere!