20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Fulham 13.November kl.16.00  (Lest 32180 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham 13.November kl.16.00
« Svar #180 på: 13. Nov. 2010, 18:35 »
Statistikk lyver Frode: Greit at Fulham hadde mange skudd på mål. Men det var ingen som Krul hadde problemer med.Bortsett fra tverliggerskuddet. De sjansene til Carroll, og Løven x 2 var derimot enorme. Kun marginer som gjør at ballen ikke havnet i nota..Teller vi med den åpenbare straffa ender 100 %-sjansestatistikken 4-1 i favør castle

Uansett frusterende at vi ikke tar kampen. Men folk bør ikke klage over at dette var en dårlig kamp. Vi hadde de største sjansene mot et lag som kun har sluppet inn 13 mål i år. Og vi er nyopprykket.
« Siste redigering: 13. Nov. 2010, 18:40 av InspectorC »

Simmio

• Gjest
« Svar #181 på: 13. Nov. 2010, 18:40 »
Dette var ikke en dårlig kamp overhodet. Vi spilte god fotball mot et av de beste forsvarene i PL. Vi hadde 5 enorme muligheter, og i tillegg ble vi snytt for straffe.
Det positive er at vi er bedre enn et middels godt PL-lag. Vi er mao. for gode til å rykke ned.

Angående at NUFC er for gode til å rykke ned, det sa vi for 2 sesonger siden også. Vi får se hvor klubben ligger etter de 4 neste kampene. En ting er sikkert, med slik hjemmeform er det ikke langt til streken og under den også.

Nå er jeg drittlei nedrykksnakk hver eneste kamp. Vi tror ikke vi er bedre enn det vi er, og lagmoralen er 99 % bedre enn det den var under nedrykksesongen.

Jeg er sikker på at det snur på hjemmebane, og når vi spiller så bra som vi gjør på bortebane er det ikke fullstendig krise.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 13. Nov. 2010, 18:46 »
Statistikk lyver Frode: Greit at Fulham hadde mange skudd på mål. Men det var ingen som Krul hadde problemer med. De sjansene til Carroll, og Løven x 2 var derimot enorme. Kun marginer som gjør at ballen ikke havnet i nota..

Synes du glemmer veldig mye her. Krul hadde en kjemperedning på en corner i 1. omgang, og tverrliggeren står vel og rister enda etter at Fulham smalt ballen i den på tampen.

Dessuten er det vel verdt å nevne at den sesongen NUFC rykket ned fra PL tapte klubben 7 kamper på hjemmebane. Så langt har vi tapt 3 kamper og vi har ikke møtt noen av de 6 øverste lagene på hjemmebane enda. Viktige poeng er tapt mot enklere motstandere enn det som vil komme.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 13. Nov. 2010, 18:51 »
4-2 i sjanser da :) Vi er ujevne ja, men det var kun kampen hjemme mot Stoke vi virkelig fortjente å tape. Nå har vi vel 2 seire, 2 uavgjort og 3 tap på hjemmebane. Men samtidig har vi tatt viktige trepoengere borte mot West Ham, Everton og Arsenal. Hvilket vi ikke gjorde da vi rykka ned. Vi spiller flott fotball til tider, noe vi heller ikke gjorde da vi rykka ned. Vi har lagmoral til 1000, noe vi heller ikke hadde. Dessuten er det lag i ligaen som virker mye svakere enn oss. Og da tenker jeg spesielt på West H, Wigan, Wolfes, WBA, og Blackpool.

Simmio

• Gjest
« Svar #184 på: 13. Nov. 2010, 18:52 »

Fotball er ikke statistikk, Frode. Vi spiller bra mot gode lag, og derfor tror jeg vi tar seiere selv om det kommer gode lag på besøk.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 13. Nov. 2010, 18:59 »
Jeg ser bare ikke at vi storspiller så veldig hver bidige kamp. Innimellom ja som f.eks. Villa og Sunderland kampene. Men jeg mener at 3 poengerne borte mot Arsenal og Everton var noe heldige, selv om laget spilte bra i disse kampene.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #186 på: 13. Nov. 2010, 19:02 »
Etter min mening fortjener Enrique sjansen på Spanias landslag. De har ikke akkurat flust med gode venstrebacker.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 13. Nov. 2010, 19:02 »
Et par av seierene har vært litt heldige, akkurat som at et par-tre av tapene har vært noe ufortjente. Det er helt naturlig, og vil jevne seg ut over en lang sesong. Jeg mener heller ikke at vi kan utelukke nedrykk allerede i november når ligaen er såpass jevn, men utifra hvordan vi og flere av de andre lagene har fremstått så ser jeg på det som rimelig usannsynlig.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 13. Nov. 2010, 19:04 »
Etter min mening fortjener Enrique sjansen på Spanias landslag. De har ikke akkurat flust med gode venstrebacker.

Kunne ikke vært mer enig. Enrique i stedet for Capdevila anyday. Beviste det nok en gang i dag, og jeg ville ikke bytta'n mot noen andre venstrebacker i PL.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 13. Nov. 2010, 19:23 »
Hjemmeformen er selvsagt urovekkende, MEN vi må se sesongen under ett og jeg synes vi har levert godt OG vi plukker jevnt med poeng hele tiden! Kun en eneste gang denne sesongen har vi tapt to kamper på rad i ligaen! Det er jævla bra gjort!!

Inspector; Krul hadde en vanvittig redning fra Dempsey tror jeg det var. Halvveis ut i 1.omg på en corner. Han kaster seg ut og ofrer seg 100%. Veldig heltemodig!
Jeg er enig med deg i at vi har sjanser vi bør score på, men det hadde også Fulham, selv om jeg følger vi hadde flere farligheter.

Frode; du må gjerne prøve å svartmale. Men hvis du leser posten min her....vi har altså kun en gang tapt to kamper på rad = vi plukker jevnt med poeng! Det er en bra trygghet :)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #190 på: 13. Nov. 2010, 19:26 »
Fikk bare sett førsteomgangen pga diverse greier. Synes ikke akkurat at vi virket så veldig farlige, men det gjør vi egentlig sjelden når Løvenkrands spiller. Har ikke akkurat så veldig mye til overs for den fyren.

Må for øvrig også si meg enig i Daniel i den diskusjonen som var før kampen når en fyr så på det som fornuftig å benke BÅDE Caroll og Nolan. Da hadde vi nok gått på en grei smell i dag.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 13. Nov. 2010, 19:30 »
Realiteten er at så lenge vi holder oss over 1 poeng i snitt per kamp så bør plassen være forholdsvis sikker.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 13. Nov. 2010, 19:34 »
Vanligvis har det holdt med ca 1 poeng i snitt pr kamp ja, men så jevn som ligaen har vært sålangt denne sesongen, kan kravet for å holde seg brått være 40+.

Det som er urovekkende som flere prøver å påpeke er at vi har hatt en VELDIG enkel rad med kamper på hjemmebane sålangt denne sesongen. Snart kommer topplagene på rekke og rad, og jeg forventer ikke veldig mye poeng fra de kampene.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 13. Nov. 2010, 19:38 »
Selv om tabellen er uhyre jevn, ser vi allerede at de som ligger under streken alltid har ett poeng per kamp eller mindre. Birmingham har vel 13 nå og ligger på 18. I den situasjonen har vi ikke vært siden vi tapte mot scum i første runde.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 13. Nov. 2010, 19:43 »
Vi har noen dårlige resultat hjemme i år... kan ikke stikkes under en stol, men å være misfornøyd med uavgjort mot fjorårets finalist i europaleague synes jeg er noe råflott..

vi rykket opp i år og skal etter alle sannsynligheter ligge rett under midten av tabellen. da er det et greit resultat.
Han kom, ble mett og dett var dett....