20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vintersport  (Lest 60351 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #165 på: 01. Mars 2011, 14:23 »
Nok en fin dag! Sølv og bronsje er absolutt godkjent! Og hvor var Rickardson? ;)

Haha...blei en finfin 42 plass på Richardson. Svenskene hadde møkkaski i dag og glipptak allerede opp til passering 2km. For så dårlig er ikke Olsson, Hellner, Richardson og Sødergren.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 01. Mars 2011, 14:24 »
Neida - måtte bare dra den! Svenskene fikk vel knapt topp 20-plassering! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 01. Mars 2011, 14:26 »
Er gøy å se svenskene rote seg bort på resultatlista! Tror beste svenske var 17. Både Hellner og Richardsson ute av topp 30  ;D

Simmi

• Gjest
« Svar #168 på: 01. Mars 2011, 14:58 »
Fantastisk dag! Det er så deilig at vi har to på pallen selv om Northug ikke er med. I tillegg er det kult at Heikkinen, en outsider, vinner :)

Nok en gang helt elendig ski for svenskene. Det er så deilig! ;D

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 01. Mars 2011, 15:00 »
Hvis det er bare skiene som er grunnen til svenskenes kollaps så er det jo fullstendig skandale. Rickardsson går fra å vinne med over et halvt minutt til å være nr. 42 3.11 bak på 10 dager. Ikke at det overrasker meg at han ikke er i samme form, men at det er så ekstremt må skyldes en stor del på andre faktorer.

Er på mange måter glad for finsk gull. De har godt av en opptur!

Simmi

• Gjest
« Svar #170 på: 01. Mars 2011, 15:02 »
Hvis det er bare skiene som er grunnen til svenskenes kollaps så er det jo fullstendig skandale. Rickardsson går fra å vinne med over et halvt minutt til å være nr. 42 3.11 bak på 10 dager. Ikke at det overrasker meg at han ikke er i samme form, men at det er så ekstremt må skyldes en stor del på andre faktorer.

Er på mange måter glad for finsk gull. De har godt av en opptur!

De hadde virkelig dårlige ski, men Rickardsson sa i at intervju med Svt at han kjente seg veldig seig og tung.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 01. Mars 2011, 15:04 »
Sa det samme etter 3-mila da, Rickardson - at han ikke følte seg i topp slag. Hellner gav heller ikke skiene all skyld på SVT etter dagens løp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 01. Mars 2011, 15:36 »
Nei, og Rickardsson er også langt bak Johan Olsson som er beste svenske. Helt klart et dårlig tegn å være suveren i generalprøven.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 01. Mars 2011, 19:53 »
Britiske James Lambert har blitt kastet ut av VM, fordi FIS mener det er for farlig for han å lande på kulen. Men om en norsk prøvehopper lander på kulen, så er det liksom greit?

Jeg greier ikke helt se forskjellen på en 45-åring og en 25-åring all den tid begge lander på kulen. Lambert har norsk trener, bor i Norge, trener i Norge og har hoppet 93 meter på sitt beste. Hvis Phillip Boit kan gå fellesstart i langrenn, så må Lambert kunne hoppe i Holmenkollen.

http://www.vg.no/sport/ski/vm/2011/artikkel.php?artid=10082569
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 01. Mars 2011, 22:56 »
Er gøy å se svenskene rote seg bort på resultatlista! Tror beste svenske var 17. Både Hellner og Richardsson ute av topp 30  ;D

Helt klart at det svenske smøreteamet har bommet voldsomt til nå i VM, med unntak av sprinten. Dette er også noe de har innrømmet idag. De hadde jo f.eks. ikke skiene klare før rett før start i dagens renn.

Jeg tror svenskene er i toppform men at det er smøreteamet som ødelegger.
Norge og Northug hadde jo tragiske resultater under sist OL`s åpningsrenn nettopp på grunn av dårlige ski. Northug endte vel da et sted mellom nummer 40 og 50, men kom sterkt tilbake senere i mesterskapet.
Det viser jo at det er umulig å få til gode resultater om ikke skiene og dagsform klaffer 100%.

Er forresten ikke bare svenskene som sliter med snøen og smøringen. Cologna, tyskerne med Teichmann i spissen, italienerne, Legkov og de andre russerne var også svake idag. Russerne var jo veldig sterke på søndagens 30 km, så jeg forventet mer av dem idag.

Simmi

• Gjest
« Svar #175 på: 01. Mars 2011, 22:59 »

Helt klart at det svenske smøreteamet har bommet voldsomt til nå i VM, med unntak av sprinten. Dette er også noe de har innrømmet idag. De hadde jo f.eks. ikke skiene klare før rett før start i dagens renn.

Jeg tror svenskene er i toppform men at det er smøreteamet som ødelegger.
Norge og Northug hadde jo tragiske resultater under sist OL`s åpningsrenn nettopp på grunn av dårlige ski. Northug endte vel da et sted mellom nummer 40 og 50, men kom sterkt tilbake senere i mesterskapet.
Det viser jo at det er umulig å få til gode resultater om ikke skiene og dagsform klaffer 100%.

Er forresten ikke bare svenskene som sliter med snøen og smøringen. Cologna, tyskerne med Teichmann i spissen, italienerne, Legkov og de andre russerne var også svake idag. Russerne var jo veldig sterke på søndagens 30 km, så jeg forventet mer av dem idag.

Nja, både Olsson og Rickardsson sa at de følte seg svært seige og tunge, og at de ikke hadde gjort det veldig bra selv med ok ski. Marcus Hellner derimot har vist at han er i god form.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 01. Mars 2011, 23:05 »
Nja, både Olsson og Rickardsson sa at de følte seg svært seige og tunge, og at de ikke hadde gjort det veldig bra selv med ok ski. Marcus Hellner derimot har vist at han er i god form.

Åhh? Det har ikke jeg fått med meg.

http://www.tv2sporten.no/vintersport/vm/svenskene-fortviler-etter-smoerefiasko-3430711.html

"Best svenske for dagen, Johan Olsson, bekrefter at det var smøringen som slo feil.

? I blant skulle jeg ønske det var løping jeg drev med, sier han oppgitt, og legger til:

? Jeg synes jeg åpnet ganske hardt og forsøkte å trykke til, men så var jeg ni sekunder bak ved første passering, sier Olsson ifølge Aftonbladet.

? Vil ikke være med på dette igjen
Daniel Rickardsson, som vant klassiskrennet i Drammen rett før VM og var regnet som en av de største favorittene, fortvilte også over skiene.

? Den kjentes bra før starten, men jeg fikk ikke så mye hjelp av skiene i dag, det må jeg si, sier Rickardsson."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 01. Mars 2011, 23:11 »
Delvis en sannhet, men jeg tror også det er en sannhet med visse modifikasjoner. For Hellner sin del tror jeg absolutt at han er i meget godt slag - det har han forsåvidt allerede bevisst. Han gjorde nok som Northug gjorde under 15km'ern i OL, gikk sitt eget løp da han skjønte at det ikke gikk og egentlig dreit i plasseringa. Skal huske at Hellner gjorde en egentlig veldig godkjent 3-mil når han havna på 6. plass. Daniel Rickardson åpna jo friskt, og var med å dra opp farta i hovedfeltet, før han datt helt vekk. Forutenom Hellner har de andre distansegutta mye å bevise!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 02. Mars 2011, 01:24 »
Delvis en sannhet, men jeg tror også det er en sannhet med visse modifikasjoner. For Hellner sin del tror jeg absolutt at han er i meget godt slag - det har han forsåvidt allerede bevisst. Han gjorde nok som Northug gjorde under 15km'ern i OL, gikk sitt eget løp da han skjønte at det ikke gikk og egentlig dreit i plasseringa. Skal huske at Hellner gjorde en egentlig veldig godkjent 3-mil når han havna på 6. plass. Daniel Rickardson åpna jo friskt, og var med å dra opp farta i hovedfeltet, før han datt helt vekk. Forutenom Hellner har de andre distansegutta mye å bevise!

Hellner hadde vel dårlige ski på klassiskdelen, og måtte bruke mye kreftet for å komme tilbake i løpet mot slutten. Klarte dermed ikke å avslutte slik han er kapabel til, og som han gjorde da han vant 3-mila i OL. Jeg tror svenskene er i brukbar form, men når skiene er så dårlige, så går det også ut over det mentale for resten av løpet.

Det er selvsagt vanskelig å si om en av svenskene ville vært på pallen med gode ski, men jeg tror helt sikkert en eller flere ville vært greit inne på topp 10 da.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 02. Mars 2011, 01:25 »
Ja, det var selvsagt med i beregninga når jeg sa at han gjorde en veldig godkjent 3-mil ;)