20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vintersport  (Lest 60353 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #180 på: 02. Mars 2011, 12:02 »
Hattestad går faktisk ankeretappen på lagsprinten, fremfor Northug. Spennende å se hvordan akkurat det slår ut!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 02. Mars 2011, 13:52 »
Tror det er feil valg, som fort kan føre til at gullet ryker. Ola ser dessverre ikke så pigg ut, og man burde nok bare satsa på at han hang med på sine etapper, og legge ansvaret over på Petter på slutten. Håper jeg tar feil. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 02. Mars 2011, 13:58 »
Syns akkurat det samme. Northug var helt fenomenal på stadion i sine etapper, og gikk ellers billig. Hattestad stresser og virker ikke i nærheten like sterk i sporet. Målet må nesten være å sprenge Modin i Petters siste etappe, slik at Hattestad er kvitt Emil.
Det positive med semien er jo i det minste at vi gikk billig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 02. Mars 2011, 14:35 »
Faen, så at Astrid var ute av det allerede fra første etappe.

Simmi

• Gjest
« Svar #184 på: 02. Mars 2011, 14:42 »
Faen, så at Astrid var ute av det allerede fra første etappe.

Syntes det er dårlig at Astrid gikk sisteetappen, den burde Falla gått. Jeg tror ikke at Saarinen hadde ristet av Astrid, det gikk ikke voldsomt fort den siste etappen.

Frode:

Rart, jeg switcha over på SVT for å høre hva svenskene syntes, og da sa Rickardsson at skia var dårlige, men at han allikevel var litt seig og tung i kroppen. Tror ihvertfall det var det han sa :P

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 02. Mars 2011, 15:09 »
Ola var sterkere på siste etappen enn jeg frykta, litt surt at det ikke ble gull, men samtidig er det artig at andre nasjoner når opp og ser at det er mulig.  Bra at ikke svenskene hang med i alle fall! Gratulerer Canada!

Nå krysser vi fingrene for at Håvard Klemetsen går sitt livs løp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 02. Mars 2011, 15:12 »
Det var det han sa ja, Simmi :P
Hehe, vi hadde nok ikke tatt gull uansett, for tror ikke Astrid hadde holdt hardkjøret til Saarinen like bra som Falla gjorde. Astrid viste fra start av at hun ikke var i topp form.
Veldig bra sisteetappe av Ola, men han måtte også gjøre grovarbeidet da han henta inn finnen, det ble antakeligvis utslagsgivende. Men - vi tar sølv, Canada tar gull og Sverige tar ingenting som helst. Må vel sies å være 3-1 i Norge vs Sverige. Unner Harvey og Kershaw dette.

Simmi

• Gjest
« Svar #187 på: 02. Mars 2011, 15:19 »
Deilig at Sverige ikke vant ihvertfall!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 02. Mars 2011, 18:06 »
Når Norge først skulle tape, så var det veldig bra at det var Canada som vant. Kershaw og Harvey er offensive løpere, som tør å prøve. Det liker jeg. Mye bedre med Canada enn Finland, Sverige, Russland eller Tyskland.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 04. Mars 2011, 14:28 »
SVT etter målgang - syntes ingenting om Northugs feiring. For en maktdemonstrasjon! Syyykt konge! :D

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #190 på: 04. Mars 2011, 14:38 »
Northug er en fantastisk showmann, men en enda mer fantastisk sportsmann. Heia, heia!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 04. Mars 2011, 15:41 »
Holdt på å le meg ihjel av oppløpet til Northug. Tidenes morsomste avslutning av et skirenn. Ikke bare var oppløpet genialt, men siste 5km av løpet var herjing. Northug rykka litt, bremsa litt, la seg bakerst, og sklei inn igjen. Siste bakken så rykka han i to-tre sekunder før han titta bak på Hellner og la seg inn igjen :D Lekent!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 04. Mars 2011, 15:45 »
Det er vel nå ingen tvil om hvem som er verdens råeste skiløper. Skjønte det spesielt i Hellner-gropa at dette gikk veien, for der gjorde Northug akkurat det samme som under 30-km, leka seg med resten av feltet. Det er så morsomt å se på. Men, det var bra for underholdninga at det var 5 lag med hele veien - dog i realiteten var det jo bare kamp om sølv og bronsje :D

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #193 på: 04. Mars 2011, 16:57 »
Herlige svar fra Northug og resten av gutta på pressekonferansen etter gullet!

Eldar sier sågar at han synes det er mye verre at svensk presse kaller Petter for en gris, enn at Petter velger å feire et etterlengtet gull på hjemmebane! Helt enig med Eldar (da sluttet også alle spørsmålene om fairplay og annet bullshit!).

Petter svarer også jævlig godt på alle spørsmålene om målpaseringen. Svensk presse maste i vei om han synes det var fairplay å gå sidelengs over streken.

"Hva mener du? Fairplay?  Vi hadde begge ett par ski, ett par staver og ett par skistøvler og konkurransen går ut på å krysse målinjen først! Jeg sperret ingen eller gjorde noe annet ulovlig- Det er faktisk lov å følge etter meg når jeg rykker også!!"

:P

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 04. Mars 2011, 17:07 »
Splittet mellom Sverige og Norge, så egentlig bryr det meg lite kem som vant av Hellner og Northug. Alt eg veit er at Nordmenn på samme måte hadde slakta Hellner om han hadde gjort det samme. Så det er ikke prestasjonen til Northug fyller, men det han gjorde på slutten. Det blir heilt håpløst synst eg. Norge i et nøtteskall hvertfall :)