20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10  (Lest 38124 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Man.City - Newcastle kl.14.30 - Søndag 03.10
« Svar #270 på: 04. Okt. 2010, 19:56 »
city hadde en sammenlignbar epidode mellom barton og dabo, der klubben reagerte knallhardt og nærmest avskjediget vedkommende som begikk voldshandlingen.

mye dobbeltmoral ute å går i newcastle, såpass har jeg hvertfall skjønt.

Hvorfor nevner du ikke situasjonen der Barton ødelegger en fotballkarriere? Eller, som han ble beskyldt for hvertfall. Der hvor han stumper røyken i øyet til en junior på treningsleir elns? Kan du fortelle meg hva utfallet av den episoden ble?
Det har Joey Barton fortalt, og den endte med at juniorspilleren ble sparket fra klubben, mens Barton fikk en smekk på fingrene. Hvorfor? Fordi City var interessert i å beholde en av sine beste spillere. Og fordi han andre var "bare" en junior. Mens den store stygge ulven helt klart var Barton.
Håndterte City det riktig?

(Vet at du "Mrs. Poppins" mest sannsynlig har forlatt oss, men er du inne å leser, vennligst svar meg! )
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 04. Okt. 2010, 19:58 »
silva burde trolig fått straffe for city.

Med påfølgande gult kort til vinden som blåste han overende?

Haha, en av de bedre kommentarene. Jeg husker ikke engang situasjonene han mener.

Angående De Jong så går han jo bevisst inn for å skade spillerne. Man skal ikke trenge å fyke inn i taklinger for å vinne ballen med slik kraft at motparten brekker beinet, da mener jeg at det er tilsiktet. Hvor stor skade han gjør har han jo selv ikke kontroll på-
Mange hardhauser av noen fotballspillere opp igjennom tidene som taklet hardt men fair og på ball, det kan ikke sies om De Jong.

Men siden han ikke engang fikk gult kort kan vel FA straffe han i etterkant?
For å få bukt med slike grisespillere som De Jong, Cattermole, Henry, osv burde de utestenges like lenge som spilleren de kvestet er ute. Ihvertfall mitt ønske.....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 04. Okt. 2010, 20:05 »
I tillegg må inkompetente dommere også straffes. Det blir dobbeltmoral å gi managere og spillere straff for ting sagt og ting gjort på banen i etterkant, samtidig som dommerne skal slippe unna katastrofale dårlige avgjørelser. Det er jo dommere i PL som har ølvom. Og disse dømmer i den mest temosterke ligaen i verden, latterlig.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #273 på: 04. Okt. 2010, 20:12 »
Because the referee Martin Atkinson admitted he saw the incident at the time and decided not to punish De Jong, the FA cannot pursue the matter.

Ein håplaus regel, etter mitt syn. For alt vi veit kan det hende Martin Atkinson angra på at han ikkje gav raudt kort etter å ha sett TV-bileta i ro og mak. Sjølv om han ikkje oppfatta alvoret i situasjonen der og då, burde det vore mogleg å sanksjonere for feil i etterkant.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #274 på: 04. Okt. 2010, 20:18 »

Se her. Strakt venstre ben, og fullfører med det høyre. Den strake benet har ikke jeg sett før, noe som gjøre taklingen enda verre. Synes jeg. Spesielt ettersom har farer inn med knottene mot BA også.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #275 på: 04. Okt. 2010, 22:02 »
No såg det faktisk langt styggare ut, ja.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 05. Okt. 2010, 09:55 »
Taklinga blir styggere og styggere for hver gang jeg ser den. MEN: Jeg mener fremdeles ikke det er noen takling som skal kvalifisere til rødt kort.
Men FA må i hvert fall sørge for å flytte herr Atkinson ned en divisjon.
Han er overhodet ikke skikket til å dømme kamper på dette nivået, når han ikke er i stand til å anse den taklingen som en straffbar takling. Jeg er dog litt usikker på hvor godt dommeren kan ha sett taklingen. Noen som har et godt bilde av situasjonen fra dommerens posisjon?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #277 på: 05. Okt. 2010, 17:21 »
Taklinga blir styggere og styggere for hver gang jeg ser den. MEN: Jeg mener fremdeles ikke det er noen takling som skal kvalifisere til rødt kort.

Jeg mener det er en takling som KAN kvalifisere til rødt kort. Spesielt med tanke på stillingen til venstrebenet til De Jong, farten inn i taklingen, samt at han fullfører taklingen.
Jeg mener det er diskutabelt hvilken farge det burde være på kortet. Men andre faktorer som bør tas i betraktning. Uansett mener jeg det er frispark, og kort....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 08. Okt. 2010, 14:22 »
I mine øyne frispark og et soleklart gult kort. Men kortet er for meg gult, og bare gult.
Det er en unødvendig takling, det er en hard takling, men den er ikke veldig stygg.
Klart, ser du taklingen i slow motion på nytt og på nytt, så vil du se detaljer som får deg til å tenke at det kunne vært rødt. Men jeg baserer meg kun på det dommeren skal være i stand til å oppfatte på banen. Og det er at taklingen er unødvendig, altfor hard og mest åpenbart av alt: Han tar mann, ikke ball. Ergo, frispark og gult kort.

At Atkinson ikke gjør noe som helst i den situasjonen er en skandale.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #279 på: 08. Okt. 2010, 17:36 »
I mine øyne frispark og et soleklart gult kort. Men kortet er for meg gult, og bare gult.
Det er en unødvendig takling, det er en hard takling, men den er ikke veldig stygg.
Klart, ser du taklingen i slow motion på nytt og på nytt, så vil du se detaljer som får deg til å tenke at det kunne vært rødt. Men jeg baserer meg kun på det dommeren skal være i stand til å oppfatte på banen. Og det er at taklingen er unødvendig, altfor hard og mest åpenbart av alt: Han tar mann, ikke ball. Ergo, frispark og gult kort.

Det er ikke ofte jeg er enig med deg, men her mener jeg du har helt rett ved alt du skriver.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 09. Okt. 2010, 06:52 »

Det er ikke ofte jeg er enig med deg, men her mener jeg du har helt rett ved alt du skriver.

Kan ikkje verte meir einig eg heller. Det var og er ein stor skandale. Korleis ein dommar oversjå noko so stygt. Og eg er overbevist om at det kosta oss verdifulle poeng.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #283 på: 09. Okt. 2010, 15:28 »
Ganske ironisk da av manageren til Nederland som promoterte den negative fotballen i Vm!!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 10. Okt. 2010, 14:37 »
Etter jeg ser den taklinken igjen gleder jeg meg bare mer og mer til retur-oppgjøret, eneste kampen jeg VIL se Smith på banen. Knekk begge beina på den idioten der, skikkelig provosert av den fyren der nå
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...