20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Interesse for å kjøpe Newcastle-drakter?  (Lest 5963 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Interesse for å kjøpe Newcastle-drakter?
« på: 24. Sep. 2010, 20:31 »
Hei

Jeg er i kontakt med Puma Norge og vurderer å importere 50 nye Newcastle-hjemmedrakter til salg i vår kommende supportershop. Å importere disse vil imidlertid innebære en del risiko for supporterklubben ettersom at innkjøpet av så mange trøyer vil ta en stor del av TAN-kassa. Derfor vil jeg gjerne spørre dere her på forumet om det er noen interesse for å kjøpe de nye Puma-draktene som ble lagt ut for salg for to måneder siden?

Prisen for medlemmer ville ha blitt ca 629,- og 679,- for ikke-medlemmer.

Hadde vært supert om de som faktsik er interesserte kunne ha svart her så snart som mulig. Må ta en avgjørelse innen mandag :)
« Siste redigering: 24. Sep. 2010, 20:37 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Interesse for å kjøpe Newcastle-drakter?
« Svar #1 på: 24. Sep. 2010, 20:36 »
Er det inkludert trykk og PL-merker?

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 24. Sep. 2010, 20:37 »
Er det inkludert trykk og PL-merker?

Jeg fikk ikke noe informasjon om det, så er ganske sikker på at det ikke inkluderer trykk og PL-merker.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3 på: 24. Sep. 2010, 20:39 »
Heilt klart interessert! :)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 24. Sep. 2010, 20:40 »
Syns det bør være større prisforskjell for å "lokke" folk til å bli medlemmer. 599,- og 699,- kanskje. Har personlig ikke kjempelyst på hjemmedrakta, så gjerne ta inn en 3. drakt :P

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 24. Sep. 2010, 20:41 »
Prisen er fryktelig stiv! Ja, jeg vet at slik er det bare, men når man vet at man får drakta til £45 i England, så kommer ihvertfall ikke jeg til å kjøpe den for 629,-.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 24. Sep. 2010, 20:43 »
På sportsdirect er det £35, men med trykk og frakt var man opp i noe nesten som 629,-

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 24. Sep. 2010, 20:45 »
Prisen er fryktelig stiv! Ja, jeg vet at slik er det bare, men når man vet at man får drakta til £45 i England, så kommer ihvertfall ikke jeg til å kjøpe den for 629,-.

Saken er vel den at det er svært vanskelig å få drakta til den prisen i Norge. 45 pund er vel ca 450 kroner. Pluss på frakt på 50 kr, 11 % toll, 100 kr i fortollingsgebyr og 25 % MVA så er du plutselig oppe i nesten 800 kr.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 24. Sep. 2010, 20:58 »

Saken er vel den at det er svært vanskelig å få drakta til den prisen i Norge. 45 pund er vel ca 450 kroner. Pluss på frakt på 50 kr, 11 % toll, 100 kr i fortollingsgebyr og 25 % MVA så er du plutselig oppe i nesten 800 kr.
Joda, men hvor mange er det som faktisk kjøper drakter i Norge lenger? Det hadde selvfølgelig vært knall for supporterbutikken å ha drakta, men som du sier selv også, så er det en stor risiko å ta.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 25. Sep. 2010, 02:34 »
Jeg vet selv at jeg uten trykk ikke vil være interessert i å betale over 600 kroner for drakta, når jeg sannsynligvis blir å reise over i løpet av sesongen, og kan kjøpe drakta i England, med trykk for 200 kroner mindre.

Nå er det selvsagt ikke alle som reiser over. Men gjør regning med at dette fort kan være svært unge folk som ikke har egen økonomi, og hvis foreldre kanskje ikke nødvendigvis ønsker å betale over 600 kroner for en "t-skjorte" til guttungen. (når jeg sier "t-skjorte" tenker jeg på hvordan uinteresserte foreldre kan tenke, og bruker mine egne foreldre som referanse. Tror mange ser en fotballdrakt som ikke noe særlig mer enn en t-skjorte, som er fryktelig, fryktelig dyr)

I utgangspunktet bør jo en supportershop med respekt for seg selv selge klubbens drakter, men i vårt tilfelle er det en stor investering, med stor risiko.

Og jeg er ganske usikker på om vi har en egnet målgruppe for dette blant medlemsmassen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 25. Sep. 2010, 04:28 »
Gode poeng, Joakim. Dersom ikke flere viser interesse innen mandag så takker jeg nei til tilbudet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 25. Sep. 2010, 09:26 »
Det spørs jo da.  Enkelte unger er jo fotballinteresserte pga faren. Men jeg synes uansett at 50 drakter høres ut som en  risiko ja. Hvis jeg skulle ha begynt å solgt drakter ville jeg tatt inn et litt mindre antall enn 50. I tillegg ville jeg ha solgt for samme pris til medlemmer og ikke-medlemmer. Dette for å sjekke responsen og for å få i gang omsetningen. Hvis draktene etterhvert fyker unna som hakka møkk kan du kanskje begynne å prissubsidiere draktene: dvs litt dyrere for ikke medlemmer og litt billigere for medlemmer.   

Et annet forslag er å droppe prisforskjellen på medlemmer og ikke-medlemmer fullestendig: Det aller viktigste er at omsetningen på draktene og i nettbutikken går opp, slik at du ved senere anledning kan fremforhandle bedre innkjøpsvilkår på draktene og andre newcastleeffekter. Forhåpentligvis kan dette medføre at folk i Norge (også de som ikke er medlem) handler drakta her i stedet for å kjøpe den fra utlandet.  Scum.no selger f.eks den nyeste drakta for kr 450. Dette er jo på den annen side fullstendig urealistisk pris for oss siden de  er en mye større supporterklubb. Men å hatt en utsalgspris til under 600 kan være den magiske faktoren som gjør at folk kjøper. En suksessfull nettbutikk kan i så måte være behjelpelig til å drifte andre ting som kan være viktigere for medlemmer: enda bedre konkurransepremier (om mulig ;) ) ,  medlemsblad i papir i stedet for pdf, kontinuerlig utvikling av sidene etc. Og det mener jeg det er det aller viktigste. At du skiller mellom medlemmer ikke-medlemmer i nettbutikken gjør at du stenger kunder ute, som ellers ville ha kjøpt hos deg. En god kundeopplevelse i butikken kan videre medføre at de kanskje også melder seg inn i klubben.

Siden dette er et pilotprosjekt, ville jeg heller ha spurt Puma Norge om de kunne være behjelpelige slik at du får sjekket ut responsen uten at klubben tar for stor økonomisk risiko: litt mindre parti til nesten samme pris. Hvis du f.eks hadde klart å fått til en avtale på kr 599 per drakt levert ville flere ha slått til, tror jeg...Men hvor gjennomført er det, har ikke jeg peiling på :)
« Siste redigering: 25. Sep. 2010, 09:42 av InspectorC »

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 25. Sep. 2010, 09:53 »
Inspector: Takker for innspillet. Jeg er enig i en del av det du skriver, men vi har allerede utlovet alle medlemmer 10 % rabatt i den kommende shopen, så det er for sent å gå tilbake nå :)

Glemte for øvrig at vi får igjen MVA på kjøp, så 599 per drakt for er absolutt mulig! Hva med 669 for ikke-medlemmer og 599 (minus 10 %) for medlemmer?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 25. Sep. 2010, 10:36 »
Inspector: Takker for innspillet. Jeg er enig i en del av det du skriver, men vi har allerede utlovet alle medlemmer 10 % rabatt i den kommende shopen, så det er for sent å gå tilbake nå :)

Glemte for øvrig at vi får igjen MVA på kjøp, så 599 per drakt for er absolutt mulig! Hva med 669 for ikke-medlemmer og 599 (minus 10 %) for medlemmer?

Helt i orden ;) Du tjener ingenting på å sette 699 for ikke-medlemmer. . Det eneste du oppnår er at ikke-medlemmer ikke kommer til å kjøpe av deg. Blodsupportere er allerede medlem, men du trenger også å få med deg de som gjerne kunne ha tenkt seg en drakt, men som ikke vil betale medlemsavgift for å få rabatten. Dessverre er de ikke så mange newcastlesupportere i Norge. For å få omsetningen opp må du derfor få med alle. Prisdifferensieringen vil derimot eksludere potensielle kunder.

Hadde vært noe helt annet hvis newutd.no var en godt etablert supporterklubb med en stor medlemsmasse. Da mener jeg din prisdifferensieringsstrategi kunne ha vært hensiktsmessig. Men slik situasjonen er nå, tror jeg det er viktigere å få opp omsetningen i nettbutikken. Og det gjøres ved å ikke ha prisdifferensiering på medlemmer/ikke-medlemmer. Leedsunited.no sin nettbutikk følger mitt eksempel. Ditto gunners.no  Har av prinsipp ikke vært innom scum.no, men kanskje noen andre kunne ha sjekket der.

Så fort jeg er i arbeid igjen kommer jeg til å melde meg inn (student). Og det jeg ville ha sett mest pris på som medlem, er å få tilsendt et medlemsblad i papir, gjerne med farger. Det er forumet og bladet som jeg mener er selve symbolet på en supporterklubb. Et godt supporterblad tilfører supporterklubben en stolthet og forumet binder supporterne sammen. Så lenge man ikke handler i øst og vest vil 10% rabatt ikke bety så mye tror jeg. Man må handle veldig ofte eller frytkelig mye den ene gangen, for at det skal bety noe i lengden. Hvis jeg skulle ha valgt mellom 10% rabatt i butikken og et trykt medlemsblad ville jeg ha valgt sistnevnte, uten tvil. Og nettbutkken kan i så måte være med å finansiere podcast.

Så det er nettopp den diskusjonen som må taes: Hva vil medlemmene ha på sikt: 10% rabatt i butikken. Eller null differensiering, men som igjen medfører høyere omsetning på butikken, som igjen da kan være med på sikt å finansiere et medlemsblad i papir. Det er ingen skam å snu så lenge  medlemmene av newutd.no mener det samme som jeg.
« Siste redigering: 25. Sep. 2010, 11:00 av InspectorC »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 25. Sep. 2010, 11:26 »
Bra sjekka Christian. Hvis draktene selges for 599 kan det jo være en mulighet for at newutd stjeler kunder fra fotballshop, så lenge man ikke må betale for medlemsskap først.... :)