VELDIG god kamp av begge nysigneringer. Mycket imponert over Tiote.
Ellers - Colo er fenomenal der bake - men kampens store spiller er i mine øyne, forutenom Ben Arfa, er Joey Barton. Han styrer midtbanen og leker seg tidvis. Fantastisk kamp - veldig bra sesongstart for Joey. Har vært vår klart beste spiller denne sesongen spør du meg.
Aaahhh så deilig. Du summerer det ganske bra der Kristoffer. Jeg triller faktisk en 10'er til Colo i dag. Han var rett og slett helt fantastisk. Gjorde ikke en feil. Synes vi fortjente seiren. Var klart best i 1. omgang. Og vi kunne ha ledet med flere mål før Everton fikk sine største sjanser på slutten av kampen. At Nolan ikke fikk straffa var en gåte. Har ikke vunnet på Goodison siden 2001. Jeg er i skyene over denne prestasjonen.
Krul - God kamp. Gjorde ingen feil da han var involvert.
Perch - 8 Hans beste prestasjon til nå. Tok ut Baines og Pienaar. To spillere som herje mot scum. Skal bare mangle at han ikke klarte å tette forsvaret i 90 minutter.
Colo - 10 BB Vant alt, rolig i alle situasjoner og fantastisk med ball. Hans beste prestasjon i castletrøya, uten tvil.
Williamson - 6.5 Vant alt på hodet. Men var unødvendig marginal i enkelte situasjoner, som kunne ha medført tap. Spesielt holdinga i 1. omgang mot Beckford kunne ha endt i rødt kort. Hadde også en del holding i feltet som dommere kunne ha blåst for. Men i dagens fotball er straffespark nesten blitt vilkårlige. I tillegg hadde han en unødvendig pasning i 1. omgang mot midten som ble brutt, hvilket medførte Evertons eneste mulighet i den omgangen. Skal derimot ha + for at han vinner mange hodedueller. Får han lukt vekk holdinga og småfeilene kan han bli meget god.
Enrique - 8 Igjen en stor kamp. Dog fikk han ikke samme utfordringene på sin side som Perch.
Tioute - 8 For et kjøp. Ser ut som at han har spilt PL i evigheter. Rask, vinner dueller (uten å lage frispark). Var nøyktig i presset og hindret Evertons midtbane å vende opp. Tok med seg ballen fremover også. Kan skjønnte hvorfor twente mener vi fikk ham alt for billig
Arfa - 8 Meget bra debut. Klassemål. Ser hvilke ferdigheter som ligger i gutten. Ble mere og mere dominerende i kampen.
Routledge - 7,5 Kjempekamp. Var noe unøyaktig i spillet til tider. Men var god til å hjelpe Perch bakover, og skapte furoe med sin bevegelighet. Gjorde det enklere nå enn tidligere.
Barton - 9 Jada. Nå begynner Barton å spille som i City. Godt driv, gode dødballer, distribuerer pasninger og vinner dueller. En ekte midtbaneterrier.
Carroll - 7 Fikk ikke mye å jobbe med i dag. Er nok forstatt smårusten etter ankelskaden. Møtte et godt og tøft evertonforsvar. Men vant dueller og skulle ha fått flere frispark
Nolan - 6,75 Spilte mye bedre i dag en mot Blackpool. Vant mange viktige dueller. Men viste flere ganger at han er alt for treig. Derfor mistet han ballen i midten et par ganger, som førte til brudd i mot. Kunne også ha spilt enklere til tider. Pga hans manglende bevegelighet blir Carroll veldig alene på topp.