20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 379584 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1440 på: 15. Mars 2013, 15:12 »
...hvilket gjør det enda mer idiotisk at vårt medisinske støtteapparat fant ut at det var helt greit å slenge han utpå plastunderlag i minus 10 etter noen måneders skadeavbrekk.
Forøvrig kan jeg ikke annet enn å si at Pardew overhodet ikke kan gå fri for ansvar her. Han var nok fullt klar over hvilken gamble han tok - og sa i forkant at Ben Arfa muligens var aktuell for innhopp de siste 20-30 minuttene. Dette minner meg eksempelvis om Graeme Souness som rusha Dyer og Emre tilbake til en match mot ManU (correct me if I'm wrong) bare for å forlenge skadeavbrekkene deres.

Veldig enig her Kristoffer.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1441 på: 15. Mars 2013, 16:26 »
Evt. så kan man legge deler av skylden på ben Arfa og Ben Arfas hamstring. Det er tydelig at baksiden av låret til benny er i dårlig stand, og jeg regner med at Ben Arfa selv har kjent problemer med hamstringen både før og under kampen i moskva. Spørsmålet er om han sa i fra eller ikke. Fysioene og legene til Newcastle er langt ifra tankelesere, og selv om skader ofte oppdages under en medisinsk kontroll, er det til syvende og sist ben arfa selv som må si ifra hvis han kjenner at det lugger. Ja, jeg er enig i at det var en drøy vurdering at første kamp etter langt skadeavbrekk skulle være en time på kunstgress, men alt i alt tipper jeg Ben Arfa selv var med på vurderingen at han skulle spille. Jeg tror ikke hverken pardew eller det medisinske apparatet fortalte han at han skulle spille, han sa nok ifra selv at han var klar.

Det virker som mange tror fotballspillerne bare går rundt og derper når de er skadet, og løper inn på banen med skumle smerter i kroppen, bare fordi det medisinske apparatet sier at det går bra. De kan, og må, si ifra de også.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1442 på: 15. Mars 2013, 17:57 »
Jeg visste det jævla hjernedøde hele gjengen. Selvom pardew får beskjed at han er "fit" så kan han brukr den lille ekorn hjernen sin og tenke seg at kanskje ikke det smarteste og gjøre med en som har vært ute i 3 mnd og slenge han på en kunstgress bane i minus grader. Han burde aldri starta , burde kommet innpå i stoke kampen de siste 15 og bygget seg opp derifra.
lt;3 Newcastle <3

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1443 på: 15. Mars 2013, 18:47 »
Dette er så fordømt historieløst. Har man plutselig glemt at hamsringskader har vært et problem i denne klubben siden 1998? Skadeforebyggende arbeid har vi ALLTID vært ræva på.

Arbeidsfordelingen i en fotballklubb er ganske klar. Fysio og lege tar medisinske avgjørelser og får Pardew beskjed om at Ben Arfa er fit, så forholder han seg til det.

Såklart er dette det medisinske apparatet sitt ansvar. Det er opplagt at dere som er Pardew-motstandere bruker dette som et argument i deres korstog mot Pardew. Hadde pipa hatt en annen lyd om det samme hadde skjedd etter Stoke-kampen? Jeg tviler.

Oscillons From The Anti-Sun

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1444 på: 15. Mars 2013, 19:27 »
Tror du fergusob hadde gjort det med feks rvp? Pardew må kunne bruke hodet. Sier ikke at alt er hans feil men han har også en del av ansvaret.
lt;3 Newcastle <3

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1445 på: 15. Mars 2013, 19:33 »
Kunstgress er ikke gift. Er ikke sikkert at kampen i Russland har gjort så mye forskjell fra eller til, problemet har jo vært der i lang tid.

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1446 på: 15. Mars 2013, 20:54 »
å skylde dette på pardew er å blottlegge seg totalt for innsikt... eneste en kan skylde på pardew er at han kunne bedt ashley om å kvitte seg med folk å med. aparatet. men så lenge så vi ha slitt med dette så kan en jo begynne å lure på treningsbaner o..Trenere og med.folk har kommet og gått men skadene fortsetter. vi har jo gamblet med mange kjøp og kjøpt skadeplagete spillere som vi har fått litt billig. men er det noen i av de 15 beste idag som ikke har vert skadet ila sesongen? perch kanskje? visst det er lov å kalle han en av de 15 beste

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1447 på: 15. Mars 2013, 22:10 »
Så jeg er Pardew-motstander som driver korstog?  :ler:

Medisinske apparatet sitter med størstedelen av skylda her - men det er da vel ikke spesielt vanskelig å peke på at Pardew virket presset til å spille Ben Arfa fra start her for å stille sterkt nok fremover. Det er spesielt  når han i forkant sier at Ben Arfa kanskje kan få 20-30 minutter i form av et innhopp. Var det virkelig bare jeg som reagerte da jeg så Ben Arfa i oppstillinga? Pardew brant seg på dette med samme spiller for noen måneder siden.
Cadel - godt poeng. Men det er vel selvfølgelig ikke unaturlig at spilleren klør etter å komme seg tilbake - så manager og ikke minst det medisinske apparatet har vel allikevel en viktig jobb i å stresse viktigheten av å være forsiktig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1448 på: 16. Mars 2013, 04:48 »
http://m.youtube.com/watch?feature=watch-vrec&v=ydF8_mNzMdc

Så mye bra på så få kamper! Saaaaavn! :grine:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1449 på: 16. Mars 2013, 10:46 »
Sopass. Nei, dessverre ikkje mykje vits å ha ein spelar som er so mykje skada. Synd. Trur mi aldri får sjå HBA cruisa gjøno ein heil sesong og dermed vera kandidat til årets spelar. Han er skjørare enn eit Marie-kjeks. Er det noko det medisinske apparatet kan gjera med det? Ja, tydelegvis mykje som må forbetrast men HBA er veldig skadeutsatt!
Er vel eitt feitt om han merkar at han ikkje greier 90 minutt i Russland eller i England. No er det kanskje håp om at han er klar til sesongoppkøyringa og kan leggja eit skikkeleg grunnlag for neste sesong. Noko han ikkje har vane for å få til.
« Siste redigering: 16. Mars 2013, 10:50 av lgrinde »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1450 på: 16. Mars 2013, 10:53 »
Jeg visste det jævla hjernedøde hele gjengen. Selvom pardew får beskjed at han er "fit" så kan han brukr den lille ekorn hjernen sin og tenke seg at kanskje ikke det smarteste og gjøre med en som har vært ute i 3 mnd og slenge han på en kunstgress bane i minus grader. Han burde aldri starta , burde kommet innpå i stoke kampen de siste 15 og bygget seg opp derifra.

Byggja opp kva då? Hadde vel berre vore same leksa etter Stoke eller Wigan då vel? Viss det er snakk om operasjon so måtte kanskje da til uansett? Må no gå an ha ein spelar som taklar ein heil kamp og ikkje må skånast og skjermast heile tida. Verte ikkje mange minuttane på arfa få!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1451 på: 16. Mars 2013, 10:57 »
Hatem Ben Arfa ruled out until end of season: ?He needs an operation on his hamstring and he could miss the rest of the year." #nufc

Awesome, er det her vi kan diskutere det medisinske apparatet i Newcastle?

Og nok en av Pardew sine feilvurderinger.

Kunne vel skjedd etter Stoke eller Wigan og? Må no gå an å komma til eit punkt der det medisinske apparatet gir beskjed om at no er han klar. Då må han tola ein heil kamp.
Skremmande skadehistorikk på han og den betrast neppe i vår klubb.
« Siste redigering: 16. Mars 2013, 11:01 av lgrinde »

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1452 på: 16. Mars 2013, 14:23 »
Marve skal lage magi no:) ingen vits i og grave seg sjøl om ben arfa blir vekke. Vi har savna ben arfa i mangen kampa, men marve har ikje skjemt seg ut når han e komt innpå og skal ordne biffen:)

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1453 på: 16. Mars 2013, 17:15 »
Så jeg er Pardew-motstander som driver korstog?  :ler:

Må være lov å sette ting litt på spissen noen ganger  ::)

Var vel ikke først og fremst deg jeg sikta til heller.
Oscillons From The Anti-Sun

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #1454 på: 16. Mars 2013, 19:19 »
Det medisinske apparatet våres har vært rusket så lenge jeg kan huske,, er det noe som bør revurderes etter sessongen er det det..