Evt. så kan man legge deler av skylden på ben Arfa og Ben Arfas hamstring. Det er tydelig at baksiden av låret til benny er i dårlig stand, og jeg regner med at Ben Arfa selv har kjent problemer med hamstringen både før og under kampen i moskva. Spørsmålet er om han sa i fra eller ikke. Fysioene og legene til Newcastle er langt ifra tankelesere, og selv om skader ofte oppdages under en medisinsk kontroll, er det til syvende og sist ben arfa selv som må si ifra hvis han kjenner at det lugger. Ja, jeg er enig i at det var en drøy vurdering at første kamp etter langt skadeavbrekk skulle være en time på kunstgress, men alt i alt tipper jeg Ben Arfa selv var med på vurderingen at han skulle spille. Jeg tror ikke hverken pardew eller det medisinske apparatet fortalte han at han skulle spille, han sa nok ifra selv at han var klar.
Det virker som mange tror fotballspillerne bare går rundt og derper når de er skadet, og løper inn på banen med skumle smerter i kroppen, bare fordi det medisinske apparatet sier at det går bra. De kan, og må, si ifra de også.