20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 376431 ganger)

0 medlemmer og 27 gjester leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #615 på: 20. Aug. 2011, 17:28 »
Herregud.. Selv den minste minste skade ender med å bli langtidsskade her i klubben..

Juma

• Gjest
« Svar #616 på: 21. Aug. 2011, 01:57 »
Tilbake i full trening 10.september ;D

http://www.nufcblog.com/2011/08/21/positive-news-on-hatem-ben-arfa/

Ben Arfa broke his leg last October 3rd, following a strong tackle from Nigel de Jong, very early in the game at Manchester City.

The 24 year-old then returned to pre-season training in early July, but was then carried off in the first game of the American tour, against Sporting Kansas on 20th July.

But the good news is that it looks like the damage to his ankle is ligament trouble, and nothing to do with the break he sustained last October.

This is what Alan Pardew said about the injury last night:

?We?ve had some positive news about Hatem ? the second consultation has come back the same as the first ? the break is fine and it?s a ligament problem.?

?I still haven?t seen him play a competitive game yet in my time here.?

Alan Pardew has set the date of  September 10th for Ben Arfa?s return to full training, and it will probably take him a couple of weeks after that to be fit enough to play in the first team.

That means that Ben Arfa could return for the home game against Blackburn on September 24th.

It will be interesting to see where Alan Pardew plays the skillful French International,  but in the past the manager has said he intends to use Ben Arfa as a withdrawn striker, just behind Demba Ba or Shola Ameobi up front.

It will be great to have Ben Arfa back in the side, and the youngster must be very frustrated with the injuries he?s sustained while on Tyneside.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #617 på: 21. Aug. 2011, 11:20 »
He would then be in line for a first-team return in three weeks ? giving him a chance to play when Newcastle go to Wolves on October 1.

Wolves kommer vel til å voldta han slik de gjorde mot Barton i fjor.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #618 på: 21. Aug. 2011, 11:28 »
Sannsynligheten for det er nok stor ja. Jeg gidder uansett ikke å få forhåpninger helt ennå. Ben Arfa var lenge "in line" for a shock return" ifjor også han, uten at jeg helt trodde på det da også, og SE, han spilte ikke igjen. Såvidt jeg kan se så har laget klart seg meget brukbart uten Ben Arfa til nå, og hvis han er helt i grenseland i månedsskiftet september\oktober så er det bare tull å rikikere ham mot Braveheart-gjengen til Wolves. Da har vi saktens tid til å vente en kamp til. Det bør også Pardew forstå!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #619 på: 21. Aug. 2011, 11:44 »
Kan vel ikke stemme..Var jo 4-6 uker tilbake for 2 uker siden...:(

2-3 kampar, vart til 8 kampar. Eg vil tru det fort verte eit par til. Og eg er einig, mi kan ikkje la første kampen verta mot Wolves.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #620 på: 29. Aug. 2011, 14:33 »
Skal bestille meg drakt med Ben Arfa bakpå, noen som vet av en grei plass å bestille fra? på forhånd takk for svar

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #621 på: 29. Aug. 2011, 23:04 »
Har egentlig mine tvil til at Ben Arfa klarer å holde seg skadefri når han er tilbake, og at han kommer tilbake til den har var da han signerte. :-\ Jævli synd at akkurat han, og ikke Løven, skal slite så lenge med skader. :-\ Irriterer meg at han amerikaneren skulle grisetakle ham på den måten bare fordi han visste at Barfa har vært ute med brukket legg. Blir nok flere grisetaklinger på denne mannen, kommer til å bli rene skyteskiva for grisespillerne i PL.. Tror det kommer til å ta lang tid før han er i slag igjen, og han mister nå mye verdifull tid som fotballspiller. Signeringen av Ben Arfa var nesten for godt til å være sant, og det skulle det vise seg å være også.
« Siste redigering: 29. Aug. 2011, 23:11 av thomashaer »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #622 på: 30. Aug. 2011, 09:48 »
Så så, la nå i det minste tvilen komme potensielle syndere til gode. Og la nå Hatem få bli frisk før du feller en dom. Hvis han får trent ordentlig og ikke blir rushet tilbake på banen, så har jeg stor tro på at det skal gå bra. Selv om Karl Henry vil være ute etter å kveste ham fullstendig, bare for å være sikker at han aldri mer kommer tilbake på en fotballbane (mens Henry selv kan holde på i årevis, for det må jo være lov å takle med strake bein i knehøyde).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #623 på: 30. Aug. 2011, 10:15 »
Men nå ble jo ikke akkurat HBA "rushet tilbake denne gangen da.  :P

Hva gjelder de j**** Wolves-gutta så har de sikkert interne veddemål om hvem som klarer å knekke mest i løpet av en sesong.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #624 på: 30. Aug. 2011, 10:21 »
Det er mange fæle folk i de oransje draktene, men tror det er vanskelig å konkurrere med Karl Henry. Taklingen på Jordi Gomez i fjor er et godt bevis på det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #625 på: 30. Aug. 2011, 10:25 »
Wolves var ille i fjor, men hører rykter om at de har sett bra ut i år, hva fint spill angår. Noen som kan bekrefte, evt. avbekrefte?
Nei.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #626 på: 30. Aug. 2011, 10:41 »
Wolves var ganske brutale i begynnelsen på forrige sesong. Det jeg har sett av de i år virker mye bedre. Spill langs bakken og kantene, men med spillere som Henry, O`Hara og Krølle kan det smelle.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #627 på: 30. Aug. 2011, 11:18 »
Lurer på hva som blir taktikken deres mot Newcastle i år når de ikke kan gå konsekvent etter å terge Barton flyvende forbanna. Trøsten deres er vel at de i det minste kan prøve det mot QPR...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #628 på: 30. Aug. 2011, 11:22 »
Wolves var ganske brutale i begynnelsen på forrige sesong. Det jeg har sett av de i år virker mye bedre. Spill langs bakken og kantene, men med spillere som Henry, O`Hara og Krølle kan det smelle.

Enig..Verre med Sunderland som har Cattermole og Bardsley..Forhåpentligvis har Henry fått så mye pepper at han ikke forsøker på slike taklinger flere ganger..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #629 på: 30. Aug. 2011, 16:28 »
Er han tilbake i Oktober eller er det November no? ::)