20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 379354 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #600 på: 27. Juli 2011, 14:07 »
For all del, flatline, jeg deler dine bekymringer om at Ben Arfa er en kjeks - det har vi vel fått prov på.

Ben Arfa har jo aldri tidligere i karrieren slitt med skader. Han har vært uheldig da han har fått 2 meget ufine taklinger mot seg der den ene førte til et beinbrudd. Den siste taklingen kom heller på et mer ugunstig tidspunkt ikke lenge etter beinbruddet og i pre season.

Det er jo vanvittig mange spillere som brekker det ene eller andre beinet eller får noen andre alvorlige skader, men bare et fåtall av disse blir dårligere fotballspillere når skaden er leget, de yngre spillerne kommer gjerne tilbake mye bedre enn de noensinne har vært.

James

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #601 på: 02. Aug. 2011, 08:43 »
Noen som egentlig vet hvor lenge Ben Arfa er ute med skade? skulle jo få svar innen 48 timer..  ::)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #602 på: 02. Aug. 2011, 10:00 »
Som sikkert blir til 4 kamper.. Skader i NUFC blir alltid lengre enn først antatt.

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #603 på: 02. Aug. 2011, 10:03 »
Jeg må nok skuffe dere. Dette er tull. Ved tilheling av benbrudd dannes det ikke brusk, det dannes ben, av bendannende celler, osteoblaster. Brusk finnes stort sett i ledd og i ribbeina, og hvis det dannes brusk ved tilheling av brudd, har det gått galt.

Hvis et brudd ikke får nok stabilitet kan det dannes brusk i bruddflaten, og dette kan på en måte bli et "falskt ledd", pseudartrose.

Men stemmer det at  bruddsonen kan bli sterkere enn tidligere, hvis bruddet gror skikkelig?

Etter å ha brukket begge armer og bein var jeg ganske sikker på at i en liten periode etter at bruddet har grodd vil det være litt sterkere, men dette er kun forbigående og over litt tid vil man være tilbake til slik det være såfremt det har grodd ordentlig.

Når det er sakt tror jeg lang fra at Ben Arfa er en kjeks, som det har blitt nevnt tidligere, han har vært utrolig uheldig etter at han kom til oss ja, men dette skyldes jo taklinger som ikke har noe på en fotballbane å gjøre. Ben Arfa vil nok se at han er spesielt utsatt for dette mtp. hvor han spiller samt spillestil og ferdigheter med ballen; gleder meg til han er tilbake og får spilt litt.
« Siste redigering: 02. Aug. 2011, 10:06 av dagr »

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #604 på: 12. Aug. 2011, 12:14 »
[ironi]Jadda. Måtte komme en cherry-topping i lys v de siste hendelser på overgangsfronten...[/ironi]

Barfa ute enda litt til...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #605 på: 12. Aug. 2011, 12:42 »
Jeg lurer på hva det er vårt medisinske personell egentlig gjør. En ting er i alle fall sikkert, de er elendige på å beregne hvor lenge en spiller kommer til å være skadet.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #607 på: 12. Aug. 2011, 13:42 »
Porselen !
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #608 på: 12. Aug. 2011, 13:45 »
Porselen !
Eller et talentløst medisinsk støtteapparat. Jeg heller mer mot det siste, for alle spillere blir tilsynelatende "porselen" når de kommer hit, selv om de aldri har vært skadet før.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #609 på: 12. Aug. 2011, 13:47 »
Så sant så sant !! Blir et skummelt år !
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #610 på: 12. Aug. 2011, 17:55 »
Han er vel fortsatt i Frankrike?

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #611 på: 12. Aug. 2011, 19:01 »
Ben Arfa har bare vært usannsynlig uheldig. Han er ikke porselen fordi han har vært offer for to stygge taklinger. Slik jeg har forstått det så er det vanskelig å beregne den type skade han har, da folk heles veldig forskjellig. Noen er klare etter noen uker, mens for andre tar det lengre tid.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #612 på: 20. Aug. 2011, 15:47 »
noe nytt her? når er han klar?

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #613 på: 20. Aug. 2011, 15:52 »