20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wolves - Newcastle - 28.august kl.1600  (Lest 34447 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Wolves - Newcastle - 28.august kl.1600
« Svar #180 på: 30. Aug. 2010, 17:16 »
Jeg prøver på ingen måte å benekte at vi har hatt en brukbar start på sesongen, mot forholdsvis tøff motstand. 6-0 mot Aston Villa vil jeg foreløpig ikke legge for mye i. Den kampen sier oss egentlig ganske lite akkurat nå, bortsett fra at vi viste at vi kan å score mål, vi kjemper i 90+ minutter, vi står sammen som et lag, og vi spilte en veldig god kamp.
MEN, at det ble 6-0 i den kampen, kan ha vært tilfeldig. Tror ikke vi skal legge for mye i de sifrene akkurat nå. Sesongen er tre ligakamper og en cupkamp gammel. Vi har prestert egentlig nøyaktig som man burde kunne forvente av et nyopprykket Newcastle-lag med flere brukbare spillere. Men nøyaktig hvor god stallen er, nøyaktig hvor god Hughton er, og hvor mye 6-0-seieren mot Villa hadde å si, det vet vi ikke før om et par måneder.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 30. Aug. 2010, 17:25 »
Vil bare minne på at vi vant 6-0 mot Aston Villa, hvilket viser hvilket potensial som bor i laget vårt. Altså, potensialet til å komme på øvre halvdel ligger der, men vil vi klare det....? - tvilsomt. Tror det kommer til å svinge i år, men å si at vi er sjanseløse er ihvertfall på jordet.
Møter vi ett "Aston Villa" som tror de skal utpå å vinne møter de ett lag som vet de skal gi alt i 90 min.

Tror det er litt der det ligger. Altså i det som CH har "innført". Slåss til siste pipet har kommet ut av dommern. Lag som tror de skal ut på banen for å leke med oss vil finne at akkurat det kan være å ta litt for lett på det. Noe som kan føre til nettopp det som skjedde i Villa-kampen.

Hvis dere skjønner hva jeg mener :)

Chris Hughton sa i et intervju med the Journal omtrent det samme som jeg antydet tidligere i denne tråden: denne kampen hadde vi tapt for to sesonger siden.

Og det handler veldig mye om det du nevner om å kjempe til dommeren blåser av. Det er lenge siden jeg har sett en slik lagmoral i Newcastle som det Chris Hughton har fått til. Vi har kanskje ikke navn som Owen og Martins lenger, men vi spillere som virkelig blør for drakta nå.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 30. Aug. 2010, 18:05 »
Jeg prøver på ingen måte å benekte at vi har hatt en brukbar start på sesongen, mot forholdsvis tøff motstand. 6-0 mot Aston Villa vil jeg foreløpig ikke legge for mye i. Den kampen sier oss egentlig ganske lite akkurat nå, bortsett fra at vi viste at vi kan å score mål, vi kjemper i 90+ minutter, vi står sammen som et lag, og vi spilte en veldig god kamp.
MEN, at det ble 6-0 i den kampen, kan ha vært tilfeldig. Tror ikke vi skal legge for mye i de sifrene akkurat nå. Sesongen er tre ligakamper og en cupkamp gammel. Vi har prestert egentlig nøyaktig som man burde kunne forvente av et nyopprykket Newcastle-lag med flere brukbare spillere. Men nøyaktig hvor god stallen er, nøyaktig hvor god Hughton er, og hvor mye 6-0-seieren mot Villa hadde å si, det vet vi ikke før om et par måneder.

Vi skal alldeles ikke juble for fornyet Premier League kontrakt allerede nå. Men derimot så skal vi ta med oss alt det posetive vi kan. Hughton sier idag at Wolves-kampen var en type kamp som vi ville tapt for to sesonger siden, og Smith sier idag at for ham personlig så var 1-1 kampen borte mot Wolves bedre enn 6-0 seieren over Villa. Selv er jeg egentlig uenig, men poenget er fortsatt det samme: Newcastle kan ta med seg mye posetivt  fra Wolves kampen såvel som Villa kampen.

Samtidig så må vi ikke miste bakkekontakten helt ennå. For 3-4 sesonger siden så ville nok veldig mange siktet mot Europa etter en 6-0 seier mot Aston Villa. Det virker som Chris Hughton er i ferd med å få inn en litt mer nyktern holdning i klubben, og det trengs så absolutt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 30. Aug. 2010, 18:19 »
Selvfølgelig, det er mye positivt å ta med seg fra disse to kampene. Men hvor stor betydning 6-0 mot Villa vil ha i november/desember, det vet vi ikke ennå. Situasjonen kan ha endret seg dramatisk innen den tid.

Men so far, so good. Veldig lovende start, spillemessig, sjansemessig og scoringsmessig. Men fremdeles er det kun én ting som gjelder for meg (og tilsynelatende også Hughton): Overleve i Premier League. 17. plass holder i massevis det.

Å tenke på topp 10, snuse på e-cup og alt det der, er noe forbaska tull. Tabellen får vi ta som den kommer. Det viktigste er at vi fortsetter den lovende trenden, og tar poeng der vi skal ta poeng. Så får vi se hvor mange poeng det blir til slutt. Mitt mål er å komme over 40. Da er jeg sikker på at vi unngår nedrykk.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 30. Aug. 2010, 18:27 »
Når vi har banka et så godt lag som Aston Villa 6-0, så viser det hvilket potensiale som ligger i laget. Ja, det er en enkelt kamp, men allikevel så viser den kampen at det meste er mulig hjemme på SJP. Det eneste som er umulig for dette laget slik jeg ser det er topp 6, men fra 7-20 plass vil jeg påstå at det aller meste er mulig. Mye skal gå galt for at vi rykker ned, og mye skal gå vår vei for å havne topp 10. Men laget har vist hva som bor i de i to ganske tøffe kamper nå, og fått med seg poeng. Det er selvsagt ikke snakk om å ta av etter en god kamp dette, men Birmingham klarte 9.plass i fjor og da skal det jaggu være mulig for dette laget her også. Om vi klarer øvre halvdel tviler jeg på, tror vi havner litt under midten, men mulighetene er er der for årets Newcastle lag.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #185 på: 31. Aug. 2010, 09:03 »
Når vi har banka et så godt lag som Aston Villa 6-0, så viser det hvilket potensiale som ligger i laget.

Potensialet har jo alltid vært i Newcastle laget, men vi har tidligere sett at noen langtidsskader på viktige spillere samt diverse skandaler osv kan føre til at lagets moral forsvinner og at laget mister all tro på at de kan vinne.

Dette er grunnen til at jeg sier meg meget fornøyd om vi unngår nedrykk og jeg tør ikke håpe på noe bedre.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #186 på: 31. Aug. 2010, 09:31 »
Baksiden av medaljen er vel at etter 6-0 mot Villa spørs det om det er noen andre lag som kommer til SJP og "tror" de skal vinne. Spørs om ikke de har skjønt tegninga og slåss tilbake :)

Går for gull, uansett :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 31. Aug. 2010, 10:45 »
Tror fremdeles at mange lag vil komme til SJP å forvente å slå et nyopprykket lag, selv om vi viste mot Villa at det er grunn til å ta oss alvorlig. Tror også mange managere ser hvor dårlig Villa faktisk var i den kampen, hvor lite de hadde å by på. Dessuten har vi god tradisjon for å slå Villa på hjemmebane.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #188 på: 31. Aug. 2010, 12:59 »
Liker gode tradisjoner ;)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #189 på: 31. Aug. 2010, 17:20 »
fasiten etter august med en hjemme kamp og tre bortekamper viser to seiere, et tap og en avgjort som er i mine øyne godkjent.
Den ene var cup-kamp, så vi har 1-1-1 etter 3 kamper. Godkjent, men også det samme vi hadde de tre første kampene vi var oppe i PL :P
Relativt like resultater også. 1-1, 3-0 tap. Seieren er den eneste som skiller :P

Veit at det var en cup kamp ;).

Morro med at det er akkurat det samme vi klarte og skrape sammen i august. Derimot klarer vi 1(!!!!!) poeng i september så er vi bedre stilt en under 08 09 sesongen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 31. Aug. 2010, 18:59 »
Når vi har banka et så godt lag som Aston Villa 6-0, så viser det hvilket potensiale som ligger i laget. Ja, det er en enkelt kamp, men allikevel så viser den kampen at det meste er mulig hjemme på SJP. Det eneste som er umulig for dette laget slik jeg ser det er topp 6, men fra 7-20 plass vil jeg påstå at det aller meste er mulig. Mye skal gå galt for at vi rykker ned, og mye skal gå vår vei for å havne topp 10. Men laget har vist hva som bor i de i to ganske tøffe kamper nå, og fått med seg poeng. Det er selvsagt ikke snakk om å ta av etter en god kamp dette, men Birmingham klarte 9.plass i fjor og da skal det jaggu være mulig for dette laget her også. Om vi klarer øvre halvdel tviler jeg på, tror vi havner litt under midten, men mulighetene er er der for årets Newcastle lag.

Jeg blir skuffet om NUFC ikke klarer en topp 10 plassering. Jeg ser bare ikke at lag som Stoke, Sunderland, Bolton, Blackburn, Birmingham, Fulham, osv er så forbasket mye bedre enn oss. Og det er stort sett disse jeg tror vi må kjempe mot for å komme på topp 10. Forrige sesong var det jo Birmingham og Blackburn som karret seg til en topp 10 plassering, da var Birmingham nyopprykket.

Selvfølgelig kreves det litt tur med henhold til skader, dommere og gunstige tidspunkt for møtet av andre lag, men jeg tror at vi uansett skal bli særdeles vanskelige å slå på hjemmebane.
Vi har et veldig fysisk sterkt lag som ikke står tilbake for noen. I tillegg har laget fått mer fart og teknikk i Ben Arfa, Routledge, Jonas og Gosling. Dette gjør at vi har flere strenger å spille på offensivt. Løvenkrands og Best er heller ikke spillere som mangler noe på hurtighet. Er jo spillere som er gode å ha i bakhånd og som både kan hjelpe Carroll og avlaste han.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #191 på: 31. Aug. 2010, 20:52 »
Jeg er egentlig enig med deg der pga gjennomsnittet for 10 plass er ca 12-13 seiere i en sesong.
vi er jo tross av et veldig godt hjemmelag så hvis vi tenker 10 seiere på sjp (som er helt reelt i mine øyne)
4-5 borte er vi sannsynelig topp 10 ifølge statestikken.( tippet 13 før sesongen)
Men jeg må jo si at jeg blir veldig fornøyd hvis det skjer da.
Vi må jo ikke glemme at vi akkurat har rykket opp og om at hvis får vi skader på noen vesentlige spillere kan mye gå galt.
Er veldig fornøyd med de 2 siste signeringene  men ellers har vi ikke vært de største på transfer, siden vi rykket ned.
Tror vi gjør det så bra så langt er pga fjordåret å samspillet vi fikk til da.
Vi kom opp med god selvtillit og at vi ikke har respekt for de andre PL lagende som sikkert mange av de andre nyopprykkede lagene kanskje har.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #192 på: 31. Aug. 2010, 20:54 »
Gjennomsnittet er fra 2000 til nå. ;D

Kjartan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #193 på: 10. Sep. 2010, 08:42 »
Imponert over Barton som holdt roen i denne kampen, bare se her:

Godt han fekk seg litt poppers :p (Såg ihvertfall slik ut)

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 02. Okt. 2010, 18:51 »
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.