20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester United - Newcastle United(16. august: 21:00)  (Lest 26925 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Manchester United - Newcastle United(16. august: 21:00)
« Svar #120 på: 17. Aug. 2010, 14:39 »
Baptism Of Fire

Og velkommen tilbake til Premier League...  :)

Det ble ingen altfor imponerende forestilling på Old Trafford, men ikke altfor ille heller, mener nå jeg da. Akkurat da 2-0 kom rett etter den første imot så fryktet jeg at det skulle bli stygge sifre, men da roet det seg heldigvis.

Planen virket bra den første halvtimen, men deretter falt vi dessverre sønder og sammen.

Den mest åpenbare grunnen er vel at vi aldri fikk til noe særlig med offansivt spill, og da blir det altfor tungt å forsvare seg på Old Trafford. Evening chronicle skriver idag at Nolan fikke hjernerystelse allerede etter 5 min i duellen med Vidic, og sier at han husket "very little" av den andre omgangen. Det forklarer vel hvorfor kapteinen vår var skuffende.

Jonas var heller ikke allverdens, som mange påpeker, men han har hatt en tynn preseason sammenlignet med mange av de andre, og jeg var overrasket over at han fikk spille så lenge som han gjorde.

Ble ikke allverdens imponert over Pearch heller, mulig vi hadde vært like bra tjent med R.Taylor på høyreback i denne kampen? Han har iallfall spilt PremierLeague før. Colo var også skuffende, jeg syns faktisk Williamson var bedre, og gleder meg til det er "Sol systems GO", da tror jeg Colo bør begynne å frykte for plassen.

Det posetive, jeg syns Barton hadde noen fine pasninger og cornere, og kan han holde seg skadefri og ute av fengsel så blir han en viktig mann sentralt på midtbanen vår. Smith har, fortsatt, høyst begrensede ferdigheter, men han tar i et tak når det trengs og skal ha honnør for innsatsen. Jonas og Routledge prøvde begge å skape noe fremover, men hadde vanskelige arbeidsforhold og Carroll jobbet som en hest på topp, selv om jobben hans ikke var noe enklere. At vi ikke fikk til noe særlig fremover gjorde den deffansive jobben veldig tung, laget hang ikke godt nok sammen fremover, noe jeg tror  stor grad skyldes Nolans hodeskade.

Men men, vi kom fortsatt unna med bare 0-3 imot på Old Trafford, og det er ikke altfor dårlig for et nyopprykket lag. Det er nok flere som skal få slite der denne sesongen. Javier hernandez, eller Chiqarito (ellever hva Alsaker nå kalte ham?) scoret ikke engang mot oss. Og de som hadde satt 1000 kr på at Chris Foy, som alle andre dommere på Old Trafford, var i lomma på Ferguson og MænJu, de fikk igjen sine 1001 forventede kroner.  ;)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 17. Aug. 2010, 14:44 »
For de som savnet Guthrie og Løvenkrands på benken (meg selv inkludert), begge skal vistnok ha hatt føling med småskader før kampen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 17. Aug. 2010, 14:48 »
Xisco har vore meget god i pre season på kanten, og var ikkje dårleg i går.
Jonas rota jo vekk ballen på 1-0 eller 2-0 målet(hugsar ikkje i farten) i går, og mistar ballen ofte. Seier ikkje Jonas er dårleg, men synst Xisco burde få sjangsen. (Og eg er stor fan av Jonas)
Vi har stengt tatt ikke spilt en eneste ligakamp ennå (ManU er jo i en egen liga), og du skal allerede bytte ut Jonas med en helt annen spillertype? En spiller som strengt tatt ikke har gjort seg veldig fortjent til sin sjanse nr. 2.
La nå Jonas spille seg varm først. Han mistet ballen i forkant av 1-0 ja. Og er hovedskyld i akkurat den. Men han rakk vel knapt nok å ta imot ballen før han mistet den. Virket ikke helt som han hadde oversikt på det tidspunktet, og man kan jo spørre seg om han egentlig skulle hatt ballen i det tilfellet. Om det nå var Colo eller Williamson som ga ham ballen, så hadde de vel kanskje andre og bedre alternativer. Uansett, Jonas gjorde på langt nær noen SÅ dårlig kamp.
Han hadde bare veldig liten hjelp. Og vi vet alle at Jonas ikke er noen Messi, som kan være et helt lag alene. Han trenger medspillere han også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 17. Aug. 2010, 14:56 »
Vil ikkje bytte han ut/vrake han. Meinar berre Xisco bør få ein sjangs. Evnt. kan Xisco få ein rolle ved sidan av Carroll, om Løven er skada mot Villa.

Dette skulle jeg også til å nevne. Hadde vel ikke vært helt skivebom å flytta inn Xisco sammens med Carroll. Xisco er jo langt mer bevegelig enn Nolan, og virker samtidig arbeidsvillig. Bør absolutt være en mulig løsning.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #124 på: 17. Aug. 2010, 15:18 »
En ting som irriterer meg med kampen er at når vi først kontrer, så kontrer vi vi med to-tre mann. Det nytter jo ikke. Også må jeg bare klage litt mer på Coloccini, for jeg mener virkelig at han ikke holder Premier League-nivå. Vet han kom på årets lag i Championsship, men selv da syntes jeg han sleit for ofte, det synes bare ikke like lett i Championsship som i Premier League. I Championsship slipper man mye lettere unna, mens i Premier League så blir du hardt straffa, og jeg er helt sikker på at Coloccini kommer til å slite denne sesongen. Han er svak, ikke spesielt ikke rask, ikke sterk i lufta, ikke aggressiv, samt at han har dårlige markeringer. Han er en typisk sør-amerikansk midtstopper med god teknikk og bra ballkontroll, men det er det. Alt går for fort for han i Premier League. Håper S.Taylor og Campbell er tilbake snart, for de trenger vi!
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #125 på: 17. Aug. 2010, 15:33 »
Enig i mange av innspillene/oppsummeringene her. Noe som også irriterer er Alsaker. Makan til partisk manu-idiot skal du lete lenge etter. Skuffende... Håper at TV2 PL også sender med engelske kommentatorer fremover....
Who else...... Alan Shearer

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 17. Aug. 2010, 15:35 »
Enig i mange av innspillene/oppsummeringene her. Noe som også irriterer er Alsaker. Makan til partisk manu-idiot skal du lete lenge etter. Skuffende... Håper at TV2 PL også sender med engelske kommentatorer fremover....

På hvilken måte?? Synes ikke det var noe i veien med han, tok seg også i å være uenig med dommern i en del situasjoner som gikk imot oss. Dessuten er han Liverpool supporter.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 17. Aug. 2010, 15:35 »
Alsaker er jo LFC-fan da :P
Syns egentlig det var ganske godt med Myhre som ekspertkommentator i tillegg, jeg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 17. Aug. 2010, 15:51 »
Nokre fokuserar på at Colo ikkje taklar PL, kva med Routledge? Han var no usynleg i nesten heile kampen. Men eg meinar at det verte feil sei dei ikkje taklar PL pågrunn av svak opptreden mot Scums. Dei er gode nok mot midt- og botnlaga. Når me møter topplaga då må dei vertfall, på lik linje med resten av laget, spela på sitt beste og meir til.
Me hang godt med første halvtimen, og burde ha leia kampen. Men i kjent stil gjorde me nokre feil og dette straffar seg.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #129 på: 17. Aug. 2010, 16:03 »
Alt det eg har å seie om kampen er blitt sagt av andre. Vil berre påpeike at det berre er fire månader sidan CL-finalist Bayern München vart rundspelt i ein 1. omgang, som var langt verre enn vår, på same arena.

Får vi luka vekk pasningsfeila på eigen halvdel, er vi allereie eit par hakk over gårsdagens prestasjon. Vi skal også hugse at vi berre i få kampar vil møte lag med like stort balltempo og pasningsrepertoir som Manure. Mot Stoke, Wigan, Blackpool, WBA, Wolves etc. vil Nolan, Smith og Barton i langt større grad henge med sentralt.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 17. Aug. 2010, 16:08 »
Alt det eg har å seie om kampen er blitt sagt av andre. Vil berre påpeike at det berre er fire månader sidan CL-finalist Bayern München vart rundspelt i ein 1. omgang, som var langt verre enn vår, på same arena.

Får vi luka vekk pasningsfeila på eigen halvdel, er vi allereie eit par hakk over gårsdagens prestasjon. Vi skal også hugse at vi berre i få kampar vil møte lag med like stort balltempo og pasningsrepertoir som Manure. Mot Stoke, Wigan, Blackpool, WBA, Wolves etc. vil Nolan, Smith og Barton i langt større grad henge med sentralt.

Ja, einig. Mot slike lag vil dei vera gode og ha. Me vil kjempa om å overleva, då er Barton, Smith og Nolan gode nok. Men sjølvsagt bør me få inn spelarar som gir oss endå fleire valg.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 17. Aug. 2010, 16:43 »
Nokre fokuserar på at Colo ikkje taklar PL, kva med Routledge?
Såg me samme kamp? Synst han var meget god eg. Itilegg mange Scum/Liverpool fans på jobb idag, synst han var ein av dei bedre for oss igår.

United etterlot seg jo ei stund enorme rom sentralt, og det var jo dei Rout utnytta. Men når han kom inn der gjorde han særlig nokke konstruktivt. Hadde han klart å komme til linja og slå fleire innlegg mot Rout, så hadde eg vert ordentlig fornøyd med han. Han var uansett langt ifra svak i forhold til dei fleste andre !

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 17. Aug. 2010, 16:48 »
Nokre fokuserar på at Colo ikkje taklar PL, kva med Routledge?
Såg me samme kamp? Synst han var meget god eg. Itilegg mange Scum/Liverpool fans på jobb idag, synst han var ein av dei bedre for oss igår.

Mest sannsynleg :P Han var like god som resten av laget dei første 35, etter det var han totalt usynleg spør du meg. Kva gjorde han so var so bra? Han sparka ballen føre seg utallige gonger og prøvde runda med farta si, noko som går viss det ikkje er 3-4 Scums spelarar å runda :P

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #133 på: 17. Aug. 2010, 17:00 »
Andy Carroll hadde en umulig jobb alene på topp, og jeg syns han klarte seg bra, selv om han ikke scorte. Han jobbet bra, bakover også, og hadde blant annet en herlig takling, som vi vant ballen på. Når han var alene, klarte han å skaffe en corner, og generelt sett ikke drite seg ut eller rote bort ballen (som blant annet Jonás gjorde) ved flere anledninger.

Var svært spent på Routledge. Han var et stort talent, som kunne blitt større enn det han er nå... jeg var veldig i tvil på om han ville klare seg i Premier League. Syns han gjorde en god jobb, og det mot Manchester United, vi var alikevel svake på høyre siden. Jamie Perch hadde jeg ingen forventninger til, og det kommer jeg ikke til å ha framover heller. Nå skal man selvfølgelig ikke vurdere nivået på spillere etter en kamp mot Manchester United. Men i forhold til resten av laget, syns jeg han klarte seg dårlig, og det er bare å håpe han klarer Premier League nivå framover.

Syns venstresiden ved Jonás og José Enrique gjorde en svak kamp. De er spillere som bør takle nivået bra, og jeg husker Jonás godt fra 1-1 kampen mot United i 2008. Jeg har troen på at disse også henter seg godt inn i løpet av de neste kampene. Jonás var etter min mening en av våre svakeste.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 17. Aug. 2010, 17:35 »
Synes alle i forsvarsrekken slet med å dekke de rette rommene. Men det er viktig å si at dette er en svært vanskelig bortekamp, og at Scums styrke er få touch og løp i åpne rom. I tillegg skulle midtbanen ha hjulpet til i mye større grad.

Den virkelige testen kommer når vi spiller borte og hjemme mot lag som vi kan sammenligne oss med. Feiplasserer Perch seg fortsatt seg like mye og Routledge gjør ting fortsatt like tungvint, da vil jeg bli bekymret.