20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester United - Newcastle United(16. august: 21:00)  (Lest 26923 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Manchester United - Newcastle United(16. august: 21:00)
« Svar #105 på: 17. Aug. 2010, 00:33 »
Vil gjerne ha inn en hurtig spiss som kan brukes sammen med Carroll (som vinner dueller, og kan spille gjennom til en hurtig spiss som går på løp. Carroll gjorde en fin kamp, men midtbanen var altfor slapp, og han ble veldig alene. Slik blir det ikke mål og poeng av. Som noen andre har nevnt, vil jeg også se Krul i mål. Harper så veldig slapp ut idag.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 17. Aug. 2010, 00:35 »
Vi gjør egentlig alt riktig i dag frem til Jonas roter bort ballen slik at Berbatov enkelt kan sette 1-0. Derfra og ut har manutd full kontroll. De hadde nok hatt et ekstra gir uansett, men jeg skulle gjerne sett oss holde nullen enda litt til, så tror jeg det kunne blitt morsomt.

Ser noen plukker på Steve Harper i dag, og selv om han ikke gjør noen klare tabber, så er han ingen matchvinner, tar ikke mer enn det han "skal", og dermed er vi sjanseløse til å vinne mot et sånt lag også. Steve Harper står på hæla når Berbatov setter inn det første målet. Gode keepere står på tå og klarer å sette ut en fot på de skuddene der. Tredje målet står han veldig nære sin høyre stolpe og et ikke altfor hardt skudd går inn i lengste. En keeper med god plasseringsevne og god rekkevidde tar det skuddet.

Mike Williamson spilte veldig bra i dag, og jeg er letta over at han holder PL nivå. Colo og Jose Enrique var begge litt shaky, spesielt Colo. Men dette er ikke kampen vi skal bedømme de for mye etter. Skal heller ikke dømme Perch altfor hardt, selv om jeg sjeldent har sett en dårligere debut av en Newcastle spiller noen gang.

Midtbanen i dag besto av knokkelspillere, og ansvaret hvilte på Joey Barton. Han var varierende, men virker som han kan bli bra i år. Smith gjorde drittjobben ok, mens Nolan fortsetter en litt dårlig trend han hadde i pre-season. Ble etterhvert fryktelig sliten.. Jonas mangler en del på formen, mens Routledge viste fine takter to-tre ganger. Disse to vil definitivt vise seg mer frem senere.

Carroll synes jeg var bra i dag. Vinner som forventet ekstremt mye i lufta både offensivt, men ikke minst også defensivt. Han kommer til sjanser i dag, noe han faktisk slet med i starten av forrige sesong. Det lover godt!

Dommeren; Paul Scholes skulle vært utvist. Hårreisende takling på Kevin Nolan.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 17. Aug. 2010, 00:37 »
Hadde ingen forventninger før kampen, så da er det vanskelig å bli skikkelig skuffet. Alt annet enn tap i dag hadde vært en stor bonus. Heldigvis tror jeg NUFC-spillerne også tenkte sånn, noe som vil si at moralen ikke vil bli påvirket.

Sentralt på midtbanen ble vi for trege dessverre, for mye rom å dekke for Barton og Smith når de ikke har det lille ekstra i beina. Wayne var ikke god, er nok en type som kommer til å skinne på hjemmebane. Jonas var brukbar, prøvde hvertfall.

Får se frem i mot neste runde!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Newcastle

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #108 på: 17. Aug. 2010, 00:37 »
Carroll ble altfor aleine på topp. Han er ikke god nok til å lure hele forsvarsrekka til Manchester United aleine.

Ellers åpner vi bra, men så blir vi spilt bare mer og mer bakover.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 17. Aug. 2010, 02:36 »
Jeg klarte lissom ikke bli fullstendig emo og trist etter dette. Hadde nesten forventa verre. Det er litt hardt å dømme et lag som vi alle veit at ikke er i nærheten av de beste lagene i PL kvalitetsmessig. Et par reflekteringer har jeg fortsatt gjort meg.
Perch er skamdårlig, og jeg syns da at Raylor har bevist seg å kunne gjøre en langt bedre jobb i PL. I tillegg mener jeg han slår bedre dødballer enn Barton, selv om vi i dag med hell kunne hatt mål ved to cornere. Carroll scorer vanligvis på den sjansen han fikk på 0-0.
Videre ser jeg at folk er forferdet over at Smith starta i dag. Smith var langt fra lysende, men Smith gjorde en okei jobb. Han stoppet flere overganger, og gjorde ting enkelt, slik han faktisk skal gjøre. Barton hadde noen stygge pasningsfeil som et litt mer innkjørt ManU-lag ville utnytta bedre.
Jeg er så jævla redd for at Nolan ikke holder mål på dette nivået. Nolan får ikke like mye plass og like mye sjanser på dette nivået. Ikke er han kjapp nok, ikke har han taklingsstyrken til Smith, og ikke har han noen utpreget teknikk eller pasningsfot. I dag syns jeg Nolan er et av våre klart svakeste ledd, fordi han ikke har noen spesiell spisskompetanse vi drar nytte av i slike oppgjør. Skulle vært tatt av ved pause - svært svak kamp.
Williamson imponerer meg faktisk litt. Veldig god i duellene, må gjøre mye av ryddejobbene der bake. Colo viser igjen store indikasjoner på at han rett og slett ikke holder PL-tempo. Jeg anser Sol Campbell som bankers i forsvarssrekka når han er klar, så tror jeg Williamson og Tayls bør gjøre opp om de to siste plassene.
Enrique er vår klart beste i dag, etterfulgt av Carroll. Carroll er tidvis skammelig alene på topp, spesielt med en så statisk spiller som Nolan bak seg, som jeg syns var alt for lite mobil. Men Carroll gav alt han hadde, og var alt annet enn håpløs i duellene med Vidic og Evans. Han blir ekstremt viktig. Enrique nærmest nøytraliserer Valencia kampen gjennom.
Veldig frustrert over Jonas. Ubesluttsom og lite konstruktiv med ballen. Går seg ofte inn i trøbbel. Routledge syns jeg også gjorde en godkjent kamp - skaper litt trøbbel fra sin side tidvis, og forsøker stadig sette litt fart med ball.

Jevnt over er det vanskelig å bli overraska over dette resultatet. Jeg syns vi er litt vel defensive og feige allikevel, og legger oss for lavt. Routledge og Carroll er toneangivende fremover, Williamson viser tegn på at han holder PL-nivå, og Enrique beviser at han antakeligvis er vår klart beste spiller. Jeg skulle gjerne sett en mer reaksjonssterk Krul fra start, så det er nesten litt stygt av meg, men en liten skade på Harper hadde nesten vært okei...
Dette ble litt rotete da, beklager dette, men tok noen øl på puben :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 17. Aug. 2010, 02:42 »
Og - Scholes sin takling burde kanskje gitt rødt kort. Men fyfaen, for en stor spiller. Han er helt rå i dag, han hadde spasert inn i VM-troppen til England med slike prestasjoner.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #111 på: 17. Aug. 2010, 07:52 »
Når det gjelder colo, så er det jo greit at det går en pasning hit og dit, men når du som midtstopper lar fletcher vende  opp på 5 meter... og den eneste han gjør er å pirke litt med beinet som en liten jente.. man får ikke gjøre sånt  i småguttekamper engang... det syns jeg er skremmende :D

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #112 på: 17. Aug. 2010, 08:20 »
Enig med mye her.

Var kjipt å se Colo rote såpass i forsvaret som han gjorde. Både han og Williamson har ett par skrekk-nesten-klareringer som havner i beina på ManU spillere. Burde vel egentlig vært i stand til å blåse ballen litt lenger vekk fra nærmeste ManU-spiller enn som så. Det samme med litt vel nonchalante passninger til hverandre ved egen 16-meter.

Jonas gir vekk ballen fordi han ikke vil spille med de andre på laget ofte nok. "Jeg klarer nok en meter til fremover!" Nei, du gjør ikke det. Spill ballen! Tildels samme med Routledge også, men den mannen har såpass fart at han faktisk klarer den meteren ekstra, ihvertfall oftere en Jonas.

Ellers er det trist å se Carroll jobbe så mye uten støtte fra resten av laget. Han var nede på egen 16-meter og henta ballen og hadde faktisk ett lite raid derifra og ett stykke over midtbanen. De andre på laget ble stående og "måpe" og tilslutt slapp Carroll opp for noen å spille til da han plutselig var alene 10 meter over midtbanen. Her bør resten av laget følge på og hjelpe om ikke annet.

Uanskvett. Hadde vel ikke akkurat sett for meg seier, men kan ikke si jeg føler meg komfortabel med at vi lar motstanderen presse oss inn i eget mål. Egentlig overrasker over at det ikke ble mer. ManU brenner ett par store sjangser. Så alt i alt *må* man vel egentlig være relativt aksepterende for resultatet.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 17. Aug. 2010, 08:58 »
Mange gode referater her ja. Synes vi åpnet veldig bra. Men så fikk Scum det viktige førstemålet, og det på omtrent den første sjansen i kampen. Og den kom ut fra en håpløs pasning av Nolan. En litt mer teknisk spiller enn Jonas hadde også klart å tatt med seg den.

Som jeg regnet med klarte forsvaret seg godt mann mot mann (bortsett fra Perch). Problemene kom da Scum gjørde det de er best på : pasninger i og løp i rom. Da slet spesielt Perch og Colo, og til tider  Men de andre var kanskje ikke helt prikkfrie heller. Williamson ble jeg mest imponert over, pga at dette var hans debutkamp. Han gjorde ikke mange grove feil, hadde dog et par skumle pasninger. Men tror han kan ta nivået bra. Begge midstopperne spilte for mye på marginer, hvilket jeg mener er tull på shit trafford.

Routledge var god fremover en periode, men forsvant fullstendig ut etter hvert. Akkurat som med Jonas brukte han for mye energi på å drible. I tillegg var han helt håpløs i å hjelpe Perch. Giggs fikk stå helt alene på 3. målet, der skulle Routledge ha vært. Dermed over til Perch som var en vandrende katastrofe, var feilplassert hele tiden. Det var på castles høyreside nesten alt ble skapt.

Til slutt må det nevnes at forsvaret fikk alt for lite hjelp av midtbanen. Et stikkord kjennetegner både Smith, Nolan og Barton: Lite bevegelighet. Spesielt Nolan og Smith er alt for lite bevegelig. Nolan var usynlig i går, han er for tung i kroppen og må slankes! Et annen viktig poeng, vi hadde 2-3 skikkelige bruddmuligheter i går pga Scum mistet ballen unødvendig på sin banehalvdel. Men da var det nesten ingen som ble med opp. Carroll, Routledge og Jonas ble vel overlatt til seg selv. Det kommer også av bevegeligheten til sentrallinjen. Skal vi spille med 5 på midtbanen er vi helt avhengige av at de sentrale midtbanespillere er i stand til raskt  å flytte etter når vi får muligheten. Men det har vi ikke per dags dato! Det samme gjelder når innleggene kommer i boksen også. Gode innlegg  var forøvrig fraværene også i går, selv om de hadde muligheten et par ganger.

Banens beste var etter mitt skjønn Carroll. Skulle ha hatt ett mål, men bevegelsene i forkant var fantastiske. Tok i mot mye juling fra skitne midtstoppere som kunne behandle ham som de ville uten å få frispark i mot. Klarte likevel å plukke ned og holde på ball. Viser også avslutningstendenser. Lovende! Enrique og Jonas var også meget god bakover. Tok jo Valencia fullstendig ut av kampen.

Til slutt viser Harper at han ikke holder Givenklasse. Han var alt for treig på 1. målet (mest opptatt av at ballen ikke skulle komme mellom føttene) og 3. målet  kunne han også ha gjort noe med. Hadde han tatt et lite steg til venstre før han slengte seg og han hadde tatt ballen. Skuddet fra Giggs var langt i fra hardt..

Og Scholes er en stor, stor tosk! Hans takling var mer rødt enn Coles. Strak fot, med knottene først i standfot. Blir ikke klarere rødt enn så. Igjen viser dommeren at straff er avhengig av hvem som takler. Hadde dette vært en takling fra barton ville det røde kortet ha vært der. Verste av alt var klaginga i etterkant.
« Siste redigering: 17. Aug. 2010, 09:04 av InspectorC »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 17. Aug. 2010, 10:51 »
Synes enkelte gjør dette til en mye, mye dårligere kamp enn den jeg så.
Ja, vi ble rundspilt. So what? Det skal vi bli på Old Trafford. Poenget var å stå rimelig greit imot defensivt, ikke slippe til for mange åpenbare sjanser. Det greide vi ikke helt. Vi skal prise oss lykkelig over at Rooney og Berbatov var drit dårlige.

Likevel synes jeg vi sto brukbart bra oppe. Tidvis veldig bra press på ballfører og tidvis følger vi godt med på de løpene som kommer. Men så er det små perioder der vi er ukonsentrerte, og da kommer sjansene med en gang.

Forsvaret bærer preg av å ha veldig lite PL-erfaring. Williamson imponerte dog stort. Han har den roen en midtstopper må ha. Han lar seg ikke stresse opp så enkelt som makker Coloccini. Selv om jeg synes Colo gjorde en okey kamp, så lenge han ikke ble utfordret langs bakken. Han og Carroll hadde stålkontroll på alle innlegg og cornere som kom fra Manu. Enrique tok Valencia fullstendig ut av kampen, og gjør således jobben sin utmerket. Mange sier at Perch var forferdelig. Ja, han hadde store problemer med ManUs venstrekanter Evra og Nani, men så forferdelig dårlig synes jeg ikke han var. Jeg har sett dårligere høyrebacker i Newcastle. Og jeg har sett tilsynelatende bedre backer bli rundspilt mye mer enn det Perch ble. Han var kanskje vår dårligste, men ikke med spesielt stor margin.

Midtbanen er temposvak, og altfor lite bevegelig. Alan Smith gjør en godkjent jobb som anker, men kunne tenkt meg en som flytter beina mye raskere. Vi trenger en defensiv ryddegutt i kamper som denne. Men Smith er litt i treigste laget for en slik rolle. Og derfor blir det vel mange frispark imot. Men han var langt unna vår dårligste i går. Nolan var nok dårligere. Han er løpssterk, men er ikke i nærheten av å løpe fort nok til å være med på forflytningene bakover eller fremover. Og det største problemet vårt i dag var at vi ikke greide å flytte laget høyere opp på banen når ballen var på ManUs banehalvdel. Vi sto lavt i utgangspunktet, og innen slutten av omgangen sto forsvaret omtrent inne i eget mål. Der trengs det en tydelig forsvarssjef som tar kommando. Også Harper bør være oppmerksom på dette. Jobben hans blir så vanvittig mye vanskeligere hvis det står 9 mann rundt ham hele tiden. Han må tørre å jage forsvarsrekka lenger ut, når vi ikke har noen forsvarssjef til å gjøre dette. Det er derfor viktig å få Campbell matchfit asap. Jeg er skeptisk til hvordan nivået hans er, men hans rutine vil bli særdeles viktig der bak. Når forsvaret står så langt tilbake, så rygger også midtbanen. Og når vi da vinner ballen i gunstig posisjon har trege midtbanespillere en veldig lang vei å løpe for å bidra offensivt.

I andreomgang slår vi mye langt mot Carroll. Det burde vi gjort mye oftere også i første. Men problemet er at Carroll er mutters alene der fremme. Han vinner overlegent i lufta 9 av 10 ganger. Selv mot Vidic dominerer han luftrommet. Men en eller annen plass i verden, bare ikke i Manchester, satt altså mannen som automatisk starter å løpe når Carroll går opp i luftduell, for å kunne plukke opp nedfallsfrukta, og ser på at Carroll vinner i lufta, men Manu vinner ballen enkelt, fordi Carroll både må heade og jage andreball. Det er en ganske umulig oppgave.
Hvis ikke Løvenkrands er tilgjengelig mot Villa, så MÅ vi finne en annen løsning. Men den løsningen heter IKKE Shola Ameobi. Det håper jeg Hughton forstår.
Og løsningen heter heller ikke Kevin Nolan. Men det er jeg redd han ikke forstår.

Det er selvfølgelig ikke optimalt med både kaptein og visekaptein på benken, men jeg ser helst at både Nolan og Smith benkes mot Villa, og at vi kjører Barton-Guthrie sentralt på midten, og Løven sammen Carroll på topp.

Og til slutt er det bare å si det samme som jeg sa på lørdag: Chris Hughton bør følge Roberto Mancinis eksempel. Krul er til og med bedre enn Harper. Nei, han har ikke erfaringen, men akkurat den erfaringen tror jeg har liten betydning på keeperplassen. Ferdigheter er viktigere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Jani

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #115 på: 17. Aug. 2010, 10:56 »
Enig med Joakim på det han skriver her.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 17. Aug. 2010, 11:59 »
Jepp. Jeg vil bare påpeke at mine spådommer om kampen - hvis vi stilte i 4-4-1-1 - også gikk i oppfyllelse. Vår egen 16 meter ble beleiret og vi fikk aldri flyttet opp nok mannskap til å hjelpe Carroll på evnt overganger. Vi kan ikke bruke denne formasjonen så lenge vi har en så treig sentral midtbane som vi faktisk har. Scholes fikk boltre seg fritt likevel, skulle ikke tro at vi hadde 3 på midten, og årsaken er at vi ikke hadde raske nok spillere, som kom oppi scholes tidsnok.

Jeg syntes og synes fortsatt at da ville det vært bedre med Løva på topp. Pga hans fravær, trengte ikke Scum å ta hensyn til bakrom i går. Ergo kunne de stå høyere opp på banen og sette vårt forsvar under konstant press. Skulle gjerne ha sett Løven på banen da vi fikk bruddene, han hadde startet med EN gang.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 17. Aug. 2010, 12:21 »
Jepp. Jeg vil bare påpeke at mine spådommer om kampen - hvis vi stilte i 4-4-1-1 - også gikk i oppfyllelse. Vår egen 16 meter ble beleiret og vi fikk aldri flyttet opp nok mannskap til å hjelpe Carroll på evnt overganger. Vi kan ikke bruke denne formasjonen så lenge vi har en så treig sentral midtbane som vi faktisk har. Scholes fikk boltre seg fritt likevel, skulle ikke tro at vi hadde 3 på midten, og årsaken er at vi ikke hadde raske nok spillere, som kom oppi scholes tidsnok.

Jeg syntes og synes fortsatt at da ville det vært bedre med Løva på topp. Pga hans fravær, trengte ikke Scum å ta hensyn til bakrom i går. Ergo kunne de stå høyere opp på banen og sette vårt forsvar under konstant press. Skulle gjerne ha sett Løven på banen da vi fikk bruddene, han hadde startet med EN gang.

Denne kampen her hadde vi tapt 9 av 10 ganger uansett formasjon, Inspector. 4-4-1-1 hvor Nolan kom dypt for å hjelpe midtbanen var utvilsomt en av grunnene til at Man.Utd slet med å finne rytmen i starten av kampen. Jeg er redd de hadde kjørt enda kraftigere over oss om vi hadde gått ut i 4-4-2 fra start, FORDI de da ville fått mye større rom å boltre seg i fra første sekund. Det at vi tettet igjen med fem mann på midten funket greit de første 35 minuttene..

Rom fikk de som du sier etterhvert uansett, men min mening er at vi hadde blitt direkte rævkjørt av midtbanen til Manchester U med fire mann på midten. Berbatov er god til å komme ned i mellomrommet, det samme er Rooney, og vips så ville Fletcher og Scholes lekt seg og skapt overtall gang på gang!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 17. Aug. 2010, 13:28 »
Det er i kamper som denne vi burde ha fått lov til å ha 12 mann på banen, så vi kunne hatt en ekstra spiss. :P

Christian: Xisco for Jonas? Hva i all verden skal Xisco bidra med ute på kanten? Hvorfor skal vi plutselig droppe Jonas, bare fordi han har en tendens til å gå seg litt fast? Hvilke alternativer har vi egentlig? I mine øyne ingen.

Hadde vi hatt Ben Arfa så hadde vi kanskje hatt et alternativ. Men om det hadde vært så mye lettere for Ben Arfa å drible seg gjennom ManU-forsvaret på egenhånd i går, det tviler jeg sterkt på. Vi trenger ballsikre spillere, og Jonas er den mest ballsikre av dem alle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #119 på: 17. Aug. 2010, 14:02 »
Mmmmm...

Enig i stort sett alt i Joakims "oppsummering" av kampen. Spesiellt med tanke på at Carroll selv må plukke opp egne stusser.

Samtidig mener jeg det må være lov å være kritisk. Selvfølgelig må det tas i betraktning at det er ManU det spilles mot, men jeg står for det jeg opprinnelig sa i min egen oppsummering. Uansett om det er ManU eller Accrington vi spiller mot, må forsvaret slutte med høy-risiko-passninger, midtbanen må følge på når vi har noen som raser av gårde mot mål og vingene våre må lære seg å spille ball når det begynner å tykne med forsvarere rundt dem.

Det mener ihvertfall jeg :)
« Siste redigering: 17. Aug. 2010, 14:14 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!