20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Utkast til nytt design - innspill?  (Lest 16210 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Utkast til nytt design - innspill?
« Svar #15 på: 28. Juni 2010, 23:00 »
Tror du Nordin velger å ha slik reklame hvis det ikke er nødvendig?

Han spør oss jo om det kunne vært en ide å droppe den?

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #16 på: 29. Juni 2010, 19:54 »
Et par ting...

- Boing-reklamen kan lett fjernes siden den ikke er en nødvendighet. Jeg tok ideen fra Liverpool.no og United.no, og tipper de drar inn noen kroner på den reklamen. Men er enig i at den tar for mye av siden. NewUtd-banneret må eventuelt gjøres større.

- Den fashion-greia er IKKE tiltenkt å være reklame! Her ville vi hatt mer viktige nyheter (featured content) som "Bli medlem av supporterklubben" / "Diskuter med likesinnede i forumet" / "Kjøp Newcastle-utstyr i vår nye SHOP". Supporterklubben og diskusjonsforumet bør få så mye oppmerksomhet som mulig siden det er, i likhet med vanlige nyheter, det viktigste vi har å tilby her på NewUtd.no. Denne boksen vil ha rullerende nyheter som skifter her 10. sekund eller noe.

- Designet til Christian er stilrent og pent. MEN hele grunnen til at jeg ønsker et mer "rotete" design er at jeg vil inkludere mye mer på hovedsiden. Som sagt bør forumet, supporterklubben og en eventuell shop promoteres på forsiden. Next match og last match er bankers. I tillegg fikk jeg vel nesten et tresifret antall henvendelser forrige sesong om en manglende tabell. Når vi også skal ha "siste 5 fra forumet" og noe reklame der for å få økonomien til å ikke vise røde tall, så er det klart at vi må ha et mer omfattende design. Spørsmålet er om vi kan klare å få det noe mer oversiktelig enn det er nå, selv om vi skal ha så mye info med? Skal prøve å lage en ny skisse uten Boing-reklamen så ser vi hvordan det blir.

- Banneret skal forandres på, og ideene som nevnes om å ha nye spillere er selvsagt god. Som sagt var dette bare en skisse. Banneret i skissen er også strukket for å bli like bredt som selve siden :)

Ellers vil jeg takke for mange tilbakemeldinger! Håper flere melder seg på i debatten og kommer med innspill/forslag.
« Siste redigering: 29. Juni 2010, 19:56 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 29. Juni 2010, 20:05 »
tanken slo meg at noen kom til å tro den fashion artikkelen var reklamen:P hehe... jeg synes det ser helt greit ut :)

reklame oppe og på høyre side slik som foreslått er helt ok for meg  :)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 30. Juni 2010, 02:03 »
Nytt forslag med ny banner og mindre reklame:

http://img196.imageshack.us/img196/5497/nyttdesign2.jpg

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 30. Juni 2010, 10:06 »
Synes alt virket flott i det siste forslaget ditt Nordin, bortsett fra newutd.no-logoen og de stripene.  Skjønner symbolikken bak, men jeg  er likevel  tilhenger av det enkle. Ville gjerne hatt sort bakgrunn på hvit newutd.no logo eller lignende. Synes nufc.co.uk sin side er veldig flott slik. Bruker sort bakgrunn med overlappende blått. Noe sånt tror jeg hadde gjort seg veldig bra på newutd.no også. Ellers bra jobba, klapp klapp :)

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 30. Juni 2010, 11:55 »
jeg likte heller ikke banneret nå, når jeg så det sammen med alt det andre, passet liksom ikke helt inn, da likte jeg faktisk det gamle banneret bedre. Jeg kan godt forsøke å lage noen nye banner-forslag om det er ønskelig?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 30. Juni 2010, 13:02 »
Ingen som har noe i mot det Tveit, regner jeg med... :)  Hva med å se litt på nufc sin egen side for litt inspirasjon? Jeg synes bakgrunnen bør være svart/mørk. Står veldig fint til den offisielle nufc-logoen. Og en lysere newutd.no-overskruft,

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 30. Juni 2010, 17:00 »
jeg likte heller ikke banneret nå, når jeg så det sammen med alt det andre, passet liksom ikke helt inn, da likte jeg faktisk det gamle banneret bedre. Jeg kan godt forsøke å lage noen nye banner-forslag om det er ønskelig?
Som jeg har sagt før, syns jeg dette høres konge ut ;)

Carroll og Taylor burde være med i layouten, men at legender også er med. F.eks Carroll og Taylor på høyresiden, og Shearer og en annen legende (f.eks Super Mac, Jackie Milburn, Gazza eller Beardsley) på venstresiden. Og ha NewUtd.No - Av supportere, for supportere i midten.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 30. Juni 2010, 18:26 »
Her har jeg laget et nytt forslag, det kommer flere etterhvert.
http://img717.imageshack.us/img717/3066/forslag1.jpg

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 30. Juni 2010, 18:38 »
Var veldig tøft med den bakgrunnen og bildene av Carroll og Taylor. Godt valg av bilder!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 30. Juni 2010, 18:45 »
Veldig bra Tveit. Flotte med sort-hvit bakgrunn er at du fremhever logoen, spillerne og tittelen.
Men jeg synes kanskje det skulle vært gjort noe med fonten til newutd.no..

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 30. Juni 2010, 20:20 »
Synes den siste banneren der var fin jeg også. Men som inspektøren nevner så må noe gjøres med skrifta. Likte verken fargen eller fonten på "NewUtd.no  Av supportere - for supportere"

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 30. Juni 2010, 21:05 »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 30. Juni 2010, 22:20 »
RØDT?? Har du gått helt av skaftet eller? ;) Den sistnevnte er penest av dem. Men skulle kanskje fått inn litt hvitt inn i skriften, ala slik som er gjort på nufc.co.uk hvor fargene glir over hverandre. Hvitfargen kunne kanskje ha vart skarp i utkanten av bokstavene, men blitt svakere lengre innover i bokstavene den kommer. Litt vanskelig å forklare. Gå inn på http://www.nufc.co.uk/page/Home/0,,10278,00.html og se helt øverst på siden (over menyen) og se på den bakgrunnen til  headingen. Hvis du kunne ha klart å fått til ala noe lignende på bokstavene så hadde alt vært helt perfekt..Da ser fonten unik ut, og ikke noe som er skrevet inn rett fra word...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 01. Juli 2010, 08:41 »
Når det gjelder fonttype bør du prøve Helvetica. Blir mye brukt i kommersiell sektor pga dens enkelhet..tror det er den nufc også har brukt..