20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Football Manager  (Lest 160810 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Simmi

• Gjest
Sv: FM 2011
« Svar #315 på: 25. April 2011, 11:15 »
Har aldri gitt Lualua noen ordentlig sjanse, utvikler han seg bra? :)

Forresten, på overganger 2012/13 er det SS av overganger 2011/12.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #316 på: 25. April 2011, 17:26 »
Synes ikke han har noen supergode stats, men han produserer bra med mål , og scorer tilogmed noen innimellom. Laget er veldig sammensveiset, hvis man kan si det om et lag på FM :P
Journalistene kommenterer hele tiden samholdet i gruppa hvertfall  :P

Fikset det bildet :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 25. April 2011, 18:41 »
Så mye penger du hadde til å bruke :O
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #318 på: 25. April 2011, 18:48 »
Det reagerte jeg også på, hvor kommer alle pengene fra?

Jeg har fått brukbart med penger selv, men ikke i nærheten av det der!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #319 på: 25. April 2011, 22:07 »
Må vel kanskje være så ærlig å si at jeg har kjøpt en del på avbetaling :P Tror kanskje bortimot alle som ble kjøpt sommeren 2010 er på avbetaling :P Bortsett fra de billigste. Spør ofte om mer penger av styreformann i tillegg.
Ble kjøpt opp i februar 2012, så fikk et bra budsjett sommeren før 3. sesong da.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 25. April 2011, 22:45 »
Luksusfellen, here we come, Anders. ;)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #321 på: 25. April 2011, 23:00 »
Hehe, jaa :P Men ble veldig glad når Koos Formsma kjøpte klubben.
Dog ble det kanskje litt for mange spillerkjøp foran 3. sesongen. Går ikke fullt så bra nå. :P

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #322 på: 25. April 2011, 23:27 »
Som de som leste "hovedinnlegget" mitt sikkert skjønner, er forsvaret mitt lekk. Tror jeg har funnet et glimrende stopperpar i Shawcross - Vertonghen. Bør jeg da evt selge Zapata og/eller Colo, og heller hente inn andre med samme kvaliteter som de to foretrukne? Shawcross og Vertonghen er to spillere som er gode på hodet, men ikke så jævlig raske. Zapata er rask, mens Colo er verken eller :P Har jo alltids Tayls i bakhånd, men det er fordi ingen vil kjøpe han :P Btw, nærmer meg januar :P

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 26. April 2011, 01:47 »
Jeg liker å ha en rask og en hodesterk, altså en som er "Stopper" og en som "dekker opp". Kjøpte også Shawcross, mens jeg bruker Saylor ved siden av pga formsvikt fra Colo. Jeg har ikke råd til ny stopper enda. Jeg hadde satsa på Zapata, raske midtstoppere er en mangelvare  :P
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #324 på: 26. April 2011, 02:06 »
Ja, lånte ut Tayls. Men beholder alle fire jeg. Er i semifinalen i ligacupen, 4. runde i FA-cupen, 1. utslagsrunde i CL og selvfølgelig med i ligaen ;) så blir en del kamper fremover :)

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #325 på: 26. April 2011, 08:53 »
Jeg pleier å selge Colo når han bikker 30. Han krever for mye i lønn og får kjøpt bedre stoppere for den summen jeg får for han. Barton selger jeg også etterhvert. Nekter å gå ned i lønn selv om han kun er en backup spiller.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #326 på: 28. April 2011, 21:28 »
Sesong 3:

Absolutt ikke den suksessen jeg håpet/trodde/ønsket før sesongen. Velger å skylde på Gameiro, som var ute i 6-7 mnd midt i sesongen. Det ødela mye for min del!

Ligacup:
Seier mot Chelsea. Endelig slo jeg de blå jævlene fra London. Slo de både i finalen i Ligacupen, 5. runde i FA-cupen og i ligaen på under en mnd. 1-0 alle tre kampene....
FA-cupen:
Tap i semifinalen mot Birmingham på straffer. Latterlig dårlig kamp fra laget mitt, og Roger Johnson utligner i det 86. min. 2-2.
Premier League:
Karret til meg 5. plass i siste serierunde. Lå på 7. før siste runde, men både City (tap) og Spurs (uavgjort) avga poeng! Så klarte det forhåndsbestemte målet om å kvalifisere meg for Europa gjennom spill i ligaen. Ble dessverre ikke noe kamp om ligagullet for min del da :(
Champions League:
Gikk "enkelt" videre fra gruppespillet, da jeg bare tapte en kamp. Borte mot Schalke. Møtte selvfølgelig Barca i første utslagsrunde, hvor jeg klarte 2-2 hjemme. Ledet først 1-0, så havnet jeg under. Men utlignet rett før slutt. På Camp Nou jeg var sjanseløs. 2-0 tap. Dog et hederlig 4-2-tap sammenlagt.

Transfers:
Ut:
James Tavernier - Crawley - 100k
Colo - Inter - 23 mill
Yven Moyo - Sheff Utd - 2,3 mill
Neymar - Man Utd - 440 mill*
Liam Ridgewell - Ajax - 16 mill
James Perch - Swindon - 3,75
Cheick Tiote - Zenit - 75

Overgangsvinduet er ikke over, og prøver å kvitte meg med noe daukjøtt som Tayls ++. Frigitt og lånt ut en del også, men regner med det er lite interessant :P

*Man Utd var jævlig hypp på å kjøpe Neymar tidlig, men jeg nektet. Til slutt hadde visst styreformannen min akseptert et bud med en totalpakke på 440 mill. Meget skuffet tilbydde jeg andre klubber å kjøpe han for 500 mill. Barca beit på, men han valgte Man Utd. Fansen er merkelig nok glad for salget ::)

INN:
Simon Kjær - Wolfsburg - 235 mill
Kyle Ebecilio - Arsenal - Free Transfer (22mill)
Jack Rodwell - Everton - 172 mill
Mario Balotelli - Man City - 46 mill
Khouma Babacar - Fiorentina - 147 mill

Ebecilio har jeg hatt når jeg har spilt med Arsenal. Blir en veldig god sentral midtbanespiller. Måtte betale 22 mill i utdanningskomp.
Balotelli og Babacar måtte jeg handle inn når Neymar forsvant, har bra med spisser nå. Får jeg beholde alle sammen, forsterker jeg ikke der med det første. Unge og gode spisser! Holdt på å kjøpe Adebayor for 34 mill, men ville ha for høy lønn.

Målet for min 4. sesong er å vinne noe mer enn bare ligacupen. Satser på FA eller Europa League, men tviler sterkt på at jeg kommer noe høyere enn min 5. plass i ligaen. Dog vil jeg vinne den også. :P
Føler laget ikke er så mye sterkere enn i fjor, men forhåpentligvis litt mer samspilt! :)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #327 på: 28. April 2011, 22:09 »
Er inne i sesong nr. 5  med Newcastle. Har en winratio på 57% (kommer seg stadig) og har 373 mål fremover og 243 mål bakover på 211 kamper. Men statistikken er blitt betydelig bedre i de siste to sesongene i forhold til de første 2 så satser på bedring her fremover! :)

Har satset ungt og engelsk på denne saven, så går sånn passe bra. Beste plassering er 2. plass, men har startet serien suverent i min 5. sesong med 6 strake seire, som strekker seg til 18 hvis jeg tar med serieinnspurten fra forrige året. Har vunnet ligacupen en gang, og kommet meg forbi gruppespill i CL, men røk i første runden etter det mot Barcelona.

2010/11 - 7. plass
2011/12 - 6. plass
2012/13 - 2. plass
2013/14 - 4. plass

Største kjøp så langt er Joe Hart til £23m. Mitt beste kjøp vil jeg si er enten Karim Benzema (£8m - 2010), Christian Eriksen (£9m - 2011. lånt i 2010) eller Alex Chamberlain (£3.5m - 2011). Benzema scorer mye mål, takk Real Madrid for transferlisten selv om jeg måtte sprenge lønnsbudsjettet med £100.000 i uka for å overtale han. Eriksen årets spiller to ganger og ligger jevnt på 7.50 pluss minus hver sesong. Mens Chamberlain er wonderkid som det blir bydd mye på i £20-30m klassen, han scorer en 10-15 mål på høyreving og spiller varierende godt.

Har i løpet av 4 sesonger (5 sommerovergangsvinduer)brukt £127m på spillere, og solgt for £61m så ikke all verdens med et snitt forbruk på vel £25m i året. Trekker vi ifra spillersalg så ligger jeg på vel £15m utgift i året. Omtrent nok til at jeg går i null hver sesong, først siste sesongen at jeg begynner å se et overskudd egentlig.

Har vært endel gjennomtrekk over årene så viser like godt årets lag.

Keeper: Joe Hart (Jack Butland)
Høyre back: Kyle Walker (Danny Simpson)
Midtstopper 1: Gary Cahill/Steven Taylor
Midtstopper 2: Steven Howe (regen wonderkid) (Miles Addison)
Venstre Back: Jack Robinson (Danny Simpson)
Sentral Midtbane 1: Jack Rodwell (Owen Hargreaves)
Sentral Midtbane 2: Josh McEachran ( Markus Henriksen/Charlie Adam)
Høyre Ving: Alex Chamberlain (Adam Johnson/Kane Galloway (regen))
Offensiv Midtbane: Christian Eriksen
Venstre Ving: Jack Wilshere (Iker Muniain)
Spiss: Karim Benzema (Klaas-Jan Huntelaar)

Ellers har jeg i bakhånd:
- Connor Wickham som er i ferd med å spille seg til fast plass nå. Huntelaar gammel, og spiller en del med 2 spisser.
- Andy Carroll som jeg kjøpte for £5.25m i 2012. :) Han syter mye, men bruker han mye i kampene når jeg spiller med 2 spisser.
- Sjonglerer en del rundt med midtbanen min da de fleste kan spille MC, AMC og enten AML eller AMR. Kommer an på hvem som er "match fit"

Taktikk I:
           GK
DR - DC - DC - DL
       MC - MC
AMR - AMC - AML
          SC
Taktikk II:
           GK
DR - DC - DC - DL
       MC - MC
AMR      -      AML
       SC - SC

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #328 på: 28. April 2011, 22:24 »
Veldig bra lag du har :)
Har du (eller andre for den saks skyld) blitt kjøpt opp? Lurer på om det bare er jeg som har vært heldig :P

Taktikk I:
           GK
DR - DC - DC - DL
       MC - MC
AMR - AMC - AML
          SC

Bruker denne selv. Gitt meg stor suksess nesten uansett hvilket lag jeg er. Har så smått brukt 4-5-1, men det er bare i kamper jeg har stort fokus på forsvar.

Btw, slo mackems 5-0 i serieåpningen på sesong 4. Shawcross x2, Zapata x2 og Ben Arfa. Noe tyder på at dødballene mine sitter hvertfall ;)

EDIT: Fikk 6 spillere på ukens lag, selv om det var full runde samtidig med kampen min :P 4 forsvarsspillere og 2 vinger i en 5-0 seier :P sterkt!
« Siste redigering: 28. April 2011, 22:30 av Anders »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #329 på: 28. April 2011, 22:39 »
Har blitt kjøpt opp ja, men det eneste som kom ut av det var at de rustet opp treningsfasiliteter og ungdomsakademi fullt ut. Sitter fortsatt med gjelden og ikke fått noe tilskudd fra det franske consortiumet som nå eier Newcastle. :)

Den taktikken er den absolutt beste allround synes jeg også. Alltid digg å slå mackems, selv i fiktive settinger!

Opplever forøvrig også at stopperene mine scorer svært mye på corner, hadde 21 cornermål fra stopperene mine i fjorårssesongen! :) Må være noe bugs ute å går der i gården tror jeg.

Synes også at det er ekstremt vanskelig å fornye kontrakter med spillerne mine med det jeg vil kalle totalt urealistiske lønnskrav. Har mistet Ben Arfa, Barton, Colo og Enrique på grunn av lønnskrav i £150k+ i uka. Er dette noe du har erfart? Eventuelt hvordan omgår du det? Kan få de til å gå med på samme lønn som før men da snakker vi kriminelle utlegg i sign-on-fees og klausuler til det ekstreme!