20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Football Manager  (Lest 160477 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2011
« Svar #330 på: 28. April 2011, 22:47 »
De skal ikke ha såå mye hos meg, men ikke langt unna. Gir dem og agenten litt ekstra signing on fee. Synes de kommer meg urealistiske ønsker ja. Nolan hos meg er 31 år gammel, har igjen et år. Tenkte jeg skulle gi han et år til, men vil ha en lønnsøkning på bortimot 50%. Uaktuelt. Slipper han gratis til neste år.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Erlend

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #331 på: 03. Mai 2011, 17:05 »
Hei! Jeg spør dere som er erfarne i FM jeg.

Backroom Advice? Pleier dere å dismisse alt der, eller godta/lese det de sier?

Et annet spørsmål.

Skal jeg sette opp startellevern for Reserve laget og U18 laget + taktikk? Og sette de på trening? Går reservene i den vanlige treningen eller må de ha egen de også?

Sikkert dumme spørsmål.. :P

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #332 på: 03. Mai 2011, 23:54 »
Nei gode spørsmål det tror jeg. :)

Angående backroom advice så dismisser jeg det meste, av og til at jeg lytter til råd angående ros av spillere og hva jeg skal gi de å trene på. (avoid using left foot, dribble down the right osv.) Men synes generelt det er mye vås de kommer med.

Reserve/U18 lar jeg seile sin egen sjø utover at jeg ber de spille samme taktikk som førstelaget slik at ungdomsspillerne er kjent med spillestilen min om/når de spiller for førstelaget. Jeg prøver også å ansette 1 trener for reservene og 1 til juniorene som er "assistant manager"-materiale med høy verdi på "Working with youngsters".

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #333 på: 04. Mai 2011, 18:02 »
Råd fra støtteapparatet må du bare ta på feelingen. Foran kamper pleier jeg å lese godt gjennom rådene, men tar avgjørelser med tanke på hvilke spillere de har. Den defensive linjen f.eks. Ligger ikke lavt hvis de har trege spisser.

Ellers gjør tydeligvis Hughie omtrent akkurat det samme som meg ;)
Driter en lang marsj i U18 og reserver, men sørger for at de spiller med samme taktikk :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Erlend

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #334 på: 04. Mai 2011, 18:03 »
Takker! Begge to!

Men hvis jeg har alle spillerne på et eget treningsprogram, og ass trenerne osv ber ham jobbe mere med venstre foten f.eks. Hva skjer hvis jeg godtar det? Slutter han med treningsprogrammet som jeg har gitt han da, eller hva?

Og hvordan ser man at en spiller utvikler seg? Kan man se historien på stats fra en spiller fra sesong til sesong?
« Siste redigering: 04. Mai 2011, 18:48 av Erlend »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #335 på: 04. Mai 2011, 20:35 »
Takker! Begge to!

Men hvis jeg har alle spillerne på et eget treningsprogram, og ass trenerne osv ber ham jobbe mere med venstre foten f.eks. Hva skjer hvis jeg godtar det? Slutter han med treningsprogrammet som jeg har gitt han da, eller hva?

Nei, han fortsetter på samme treningsprogram som før, men hvis du klikker deg inn på spilleren og går til "Training" så ser du nede til venstre hvor mye av energien som går til ulike former for trening. "Preferred move training" tar opp 20% så han vil trene litt dårligere på de andre feltene så lenge spilleren forsøker å tilpasse seg.

Og hvordan ser man at en spiller utvikler seg? Kan man se historien på stats fra en spiller fra sesong til sesong?

På samme sted, under "Training" så er det et stort vindu til høyre med oversikt over alle "Attributes". Simpelthen klikk på den ferdigheten som du vil se utviklengen på så ser du dette i grafen som kommer frem under. Det går imidlertid bare an å se 12 måneder bakover i tid, så om du vil lenger bak i tid så vet ikke jeg hvordan dette kan gjøres.

En oversiktlig, men kortsiktig, måte å se utviklingen til spillerne basert på trening er å markere ut "Show recent attribute change" på hovedsiden til den enkelte spiller. Pilene viser om verdien har steget, sunket eller forblitt den samme. Usikker på hvor langt bak denne går, men mistenker at det er 6-12 måneder, muligens fra sesongstart til sesongstart.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #336 på: 07. Mai 2011, 14:19 »
Noen gode tips til støtteapparat

Beholder dere noen- og i såfall hvem??

Hvem ansetter dere?

Er Newcastle jeg tenker på nå om det skulle være tvil...

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #337 på: 07. Mai 2011, 15:04 »
Paul Winsper er god Fitness Coach i starten.
Giambattista Venturati også en bra Fitness Coach (God Attacking Coach også).
Bryan Robson som Assistant Manager.
Wim Teunissen habil Tactical Coach.
Elio Carravetta er en superb Fitness Coach.
Tommy Martin meget god Technical Coach.
Steve Bould en meget god Defending Coach.
Eamon Mulvey god Technical Coach.
John Metgod habil Defending Coach.
Tosh Farrell habil Attacking/Technical Coach.

Ikke alle som du får første sesongen, men jeg fikk iallefall inn disse første sesongen på min siste save: Wim Teunissen, Eamon Mulvey, John Metgod, Paul Winsper, Bryan Robson, Tosh Farrell og Giambattista Venturati.

Kvitter meg alltid med Simon Tweddle og Jack Ade, Carver kan man beholde, men Robson er konge Assistant Manager om du har råd. Steve Stone får også fyken med meg, men han kan jo gjøre en ok jobb han også.

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #338 på: 14. Mai 2011, 15:46 »
Noen som er interessert i å lage en multiplayer liga? Vis vi hadde klart å skaffe rundt 6+ folk som vil bli med, også avtaler vi tider når vi skal spille. Tenker at TL hadde blitt enklest, i og med at det er kun 16 lag.

Har aldri prøvd dette ut, men det skal vist gå ann vis vi bruker Hamachi og avtaler tid når vi skal spille.

Simmi

• Gjest
« Svar #339 på: 16. Mai 2011, 12:52 »
Er med jeg, men det passer kanskje litt dårlig nå i disse eksamenstider :)

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #340 på: 16. Mai 2011, 12:59 »
Trenger en brukanes ving til 30mill...Noen tips?
Hadde phillips og ben arfa sist sesong på lån, men klarte ikke å få noen av de til klubben... Kjøpte N`zogbia og har 30mill til en ny en..
Ser ut som det blir Gamst pedersen for 5 mill, men vill jo ikke ha han...vurderer å satse på LuaLua.

Simmi

• Gjest
« Svar #341 på: 16. Mai 2011, 14:11 »
Da har jeg også startet en save med Newcastle på den nye patchen, og jeg må si at det har gått over all forventning.

Det første jeg gjorde var å kvitte meg med spillere som ikke hadde noen fremtid i klubben/ spillere med høy lønn, som for eksempel Barton og Løven.
Dette frigjorde ekstra midler, så da ble det endel storkjøp.

Overganger:

Som dere ser, har jeg kjøpt for svimlende 640 mill, og solgt for 141 mill (Guthrie går til Bolton i Januar). Newcastle har jo ikke så mye penger, så alle er kjøpt på avdrag, men for å opprettholde en grei økonomi blir dette den eneste sesongen jeg betaler med avdrag.

Taktikken:

Jeg spiller i en 4-1-1-3-1 formasjon, noe som funker ypperlig med den stallen jeg har til rådighet. Rollene er som følger:
Agbonlahor - Måltyv
Gervinho - Indreløper, angrep
Ben Arfa - Fremskutt playmaker, angrep
Jonas - Ving, angrep
Sissoko - Boks til boks
Fellaini - Anker
Wiel - Vingback, støttende
Enrique - Vingback, støttende.
Coloccini - Midtstopper, forsvar
Lugano - Midtstopper, forsvar

Det eneste jeg har gjort på laginnstillinger er Fri som filosofi, og kontroll på strategi ved kampstart.

Ligacupen:

Røk ut i 2. runde i ligacupen mot Bournemouth... Kjedelig med cupkamper, så jeg dro på ferie. Tabbe.

FA cupen:

Skal møte nemesisen min, Bournemouh i tredje runde...

Ligaen:

Jeg leder ligaen halvveis! Agbonlahor spiller og putter som en gud, Jonas og Ben Arfa leverer mange assist, mens Gervinho gjør begge deler. Laget spiller rett og slett helt fantastisk, og jeg tror jeg har funnet en helt perfekt balansert taktikk både defensivt og offensivt.

Det blir nok tøft å holde 1.plassen ut sesongen, men jeg har ihvertfall håp om Europa! :)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #342 på: 16. Mai 2011, 14:25 »
Trenger en brukanes ving til 30mill...Noen tips?
Hadde phillips og ben arfa sist sesong på lån, men klarte ikke å få noen av de til klubben... Kjøpte N`zogbia og har 30mill til en ny en..
Ser ut som det blir Gamst pedersen for 5 mill, men vill jo ikke ha han...vurderer å satse på LuaLua.

Alex Chamberlain må jeg nesten anbefale. Ser ikke all verdens ut på tall, men scorer 10-15 mål i sesongen for meg og etter 3 sesonger ramlet det inn bud i £20-30m klassen. Kostet £3,5m for meg å få han, så litt over budsjettet.

En annen spiller som er en habil ving er Vaclav Kadlec til £950k. Gjør en meget god jobb som ving og er et annet stortalent. Han kan forøvrig også spille spiss.

Det går også an å låne Christian Eriksen for en billig penge, tilpasser seg en vingrolle meget raskt, og fungerte også svært godt for meg med 17 assists og 9 mål i første sesongen (primært som venstreving). Hører med at han er corner-mannen min og jeg scorer -masse- mål på corner. :)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 16. Mai 2011, 14:43 »
Christian Eriksen har vert et kupp for min del på lån, og holder Ben Arfa ute av laget på offensiv midtbane i 4231... Sliter med å få i gang Ben Arfa, spesielt som ving.

Simmi

• Gjest
« Svar #344 på: 16. Mai 2011, 17:23 »
Ble til slutt en sterk 2.plass, fem poeng bak city :D

Champions League here we come  8)