20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Football Manager  (Lest 160313 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: FM 2011
« Svar #390 på: 24. Juli 2011, 18:06 »
Til de som har litt penger er 20 mill pund en ganske grei pris til Eden Hazard. ;) For han tom. for 18 på noen av savene.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #391 på: 24. Juli 2011, 18:56 »
Pastore heller !! Eller Lucas fra Brasil, fikk lucas for 7.5mp og han er sinnnnsyk på min nye save nå..
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #392 på: 24. Juli 2011, 22:47 »
Pastore?? Må punge ut 45 mill pund for han og han vil ikke til klubber utenfor CL.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #393 på: 24. Juli 2011, 23:41 »
hmm.. usikker på hvor mye jeg ga.. Starta ny save

Men hentet Simon Vukcevic for 1.7mp fra sporting, han er helt SYK !!  7.35 i snitt første sesong (fra januar)
Er i andre sesong nå, 9kamper spilt 7mål 4 assist og 8.1 i snitt.. Mens resten av laget har et CA snitt på 7.25

Offansiv midt ja :P
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Simmi

• Gjest
« Svar #394 på: 25. Juli 2011, 00:01 »
Slenger ut en anbefaling om spillerkjøp og litt taktikk i første sesong med Newcastle.

Milan Badelj ms (36 mill)
Enyeama kee (2,3 mill)
Lugano fs (29 mill)
Lichsteiner (49 mill)
Eden Hazard oms/omv (omskoler han til omh) (lån 30 mill)
Christian Benitez sp (17 mill)

Badelj er en klasse midtbanespiller til grei pris, og han kan rotere med Barton/Cabaye/ Tiote på midten. Enyeama er tett opptil verdensklasse, og koster utrolige 2.3 mill.
Lugano holder et bedre nivå enn Saylor på stopperplass. Gode fysiske ferdigheter.
Lichsteiner er en god og solid back som holder i mange år. 10x bedre enn Simmo.
Eden Hazard er virkelig klasse. Verdensklasse. Lån først, kjøp han sesongen etter.
Benitez er en spiller som fort kan score 20 mål + i løpet av en sesong. Rullerer med Ba.

Som dere ser blir dette mer penger enn de 190 mill kronene man får handle for. Da kan man enten kjøpe på avbetaling, eller selge spillere. Man kan få solgt spillere som Ranger, Raylor, Williamson, Ameobi og Løvenkrands til en samlet pris på ihvertfall 50 mill.

Taktikken blir da som følger:

Enyeama

Lichsteiner - Lugano - Colo - Enrique

Tiote/Badelj - Barton/Cabaye

Hazard        - Ben Arfa          - Gervinho/Zogbia.

Benitez/Ba

Dette laget er kapabelt til topp 7.

En annen taktikk man kan bruke, som jeg personlig er fan av 4-2-3-1 med tre offensive spillere. Da anbefaler jeg samme spillerkjøp bortsett fra Zogbia/Gervinho. Kjøp heller Douglas Costa. Blir verdensklasse han og. Trioen Ben Arfa, Costa, Hazard lukter det svidd av.

Obs! Spiller med sommeroppdateringen på fmnorge. Den finner dere her: http://www.fmnorge.com/index.php/topic/14668-sommeroppdatering/

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #395 på: 25. Juli 2011, 00:14 »
Takk for flotte tips Simmi!!

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #396 på: 25. Juli 2011, 00:30 »
Sliter litt med gervinho der ? Er han ikke i Arsenal på den "oppdateringen" du bruker ?

Simmi

• Gjest
« Svar #397 på: 25. Juli 2011, 00:35 »
Nup, oppdateringen er ikke så ny... men sannsynligvis oppdaterer han den i løpet av nærmeste tid, så da var et et rimelig dårlig tips :P

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #398 på: 25. Juli 2011, 05:18 »
Slenger ut en anbefaling om spillerkjøp og litt taktikk i første sesong med Newcastle.

Milan Badelj ms (36 mill)
Enyeama kee (2,3 mill)
Lugano fs (29 mill)
Lichsteiner (49 mill)
Eden Hazard oms/omv (omskoler han til omh) (lån 30 mill)
Christian Benitez sp (17 mill)

Badelj er en klasse midtbanespiller til grei pris, og han kan rotere med Barton/Cabaye/ Tiote på midten. Enyeama er tett opptil verdensklasse, og koster utrolige 2.3 mill.
Lugano holder et bedre nivå enn Saylor på stopperplass. Gode fysiske ferdigheter.
Lichsteiner er en god og solid back som holder i mange år. 10x bedre enn Simmo.
Eden Hazard er virkelig klasse. Verdensklasse. Lån først, kjøp han sesongen etter.
Benitez er en spiller som fort kan score 20 mål + i løpet av en sesong. Rullerer med Ba.

Som dere ser blir dette mer penger enn de 190 mill kronene man får handle for. Da kan man enten kjøpe på avbetaling, eller selge spillere. Man kan få solgt spillere som Ranger, Raylor, Williamson, Ameobi og Løvenkrands til en samlet pris på ihvertfall 50 mill.

Taktikken blir da som følger:

Enyeama

Lichsteiner - Lugano - Colo - Enrique

Tiote/Badelj - Barton/Cabaye

Hazard        - Ben Arfa          - Gervinho/Zogbia.

Benitez/Ba

Dette laget er kapabelt til topp 7.

En annen taktikk man kan bruke, som jeg personlig er fan av 4-2-3-1 med tre offensive spillere. Da anbefaler jeg samme spillerkjøp bortsett fra Zogbia/Gervinho. Kjøp heller Douglas Costa. Blir verdensklasse han og. Trioen Ben Arfa, Costa, Hazard lukter det svidd av.

Obs! Spiller med sommeroppdateringen på fmnorge. Den finner dere her: http://www.fmnorge.com/index.php/topic/14668-sommeroppdatering/

Badelj og Lichsteiner ender som krisekjøp på mine saver. Badelj til Villa ble årets verste kjøp på den ene saven, tett etterfulgt av Lichsteiner som ble nr 2 etter selvmål og svake kamper. :P Da er det bedre å kjøpe Vegard Eggen-Hedenstad (HB/SM) og Sebastien Corchia (HB) eller f.eks. Alex Chamberlain (SOM/OMH) til omtrent samme pris. ;)
« Siste redigering: 25. Juli 2011, 05:22 av thomashaer »

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #399 på: 25. Juli 2011, 11:20 »
Simon Vuckevic er et kjempekjøp! Ser noen hentet ham for £1,7 mill. Selv ga jeg 30 mill NOK for ham i førstesesongen, og han storspiller! Mange assists og en god del mål. Bruker ham mest som venstreving, men han funker også som offensiv sentral midt.
Jeg hentet også Benzema og Lukaku som nytt spisspar tidlig på min save, for hhv. 77,5 og 70 m NOK. Nå (2014/2015-sesongen) er de et meget bra spisspar.

Etter førstesesongen gjorde jeg et par knallsigneringer i Ilsinho (meget god, målfarlig og anvendelig brasiliansk høyremidt/høyreback, gratis) og Sebastien Bassong (transferlistet i T'ham, 30 mill NOK, avslår nå bud på 150 mill for ham).

Vil generelt anbefale å følge med på spillere med kontrakter som går ut. Mulighet for en del scoop der, spesielt mtp at man gjerne har begrenset med midler i starten av NUFC-karrieren. Og hvis de ikke ønsker å gå til NUFC eller krever for mye i lønn mens de fortsatt er under kontrakt, vent til kontrakten går ut. Da blir de gjerne mye mindre kravstore. Har bl.a hentet Sturridge, Alan Dzagoev (russisk offensiv sentral midtbane, blir kanongod), nevnte Ilsinho, Klaas-Jan Huntelaar, Miguel Veloso, Georginio Wijnaldum på fri transfer. Noen har blitt kjempesuksesser, andre selges videre med god fortjeneste etter et års tid. Fikk 125 mill NOK for Wijnaldum etter en sesong.

Ellers anbefaler jeg en 4-5-1-formasjon med kontringsmentalitet hvis du sliter med å sanke poeng mot de gode lagene. Jeg veksler mellom denne og en vanlig 4-4-2, avhengig av motstander.

Førsteellever i 4-4-2:
Diego Benaglio
Nenad Tomovic - Phil Jones - Sebastien Bassong - Jose Enrique
Ashley Young - Alan Dzagoev - Miguel Veloso - Simon Vuckevic
Karim Benzema - Romelu Lukaku

Førsteellever i 4-5-1
Diego Benaglio
Nenad Tomovic - Phil Jones - Sebastien Bassong - Jose Enrique
_______________Miguel Veloso
_________ Alan Dzagoev - Joey Barton
Ashley Young_________________Simon Vuckevic
Benzema

Andre i troppen:
Fraser Forster, Steven Taylor, Ilsinho, Danny Simpson, Matias Martinez, Zhirkov, Sturridge, Wickham og noen unge og talentfulle regens.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Simmi

• Gjest
« Svar #400 på: 25. Juli 2011, 12:56 »
Sorry Thomas, men verken Hedenstad eller Corchia er bedre enn Lichsteiner i mine øyne. Lichsteiner hadde forøvrig et snitt på 7.21 i sin første sesong. Veldig bra for en back. Og Badelj er jo knallgod! Han holder et høyt nivå, og blir tett opptil verdensklasse.

Chamberlain er heller ikke et godt kjøp etter min mening. Kan bli veldig god, men jeg har til gode å se det på noen av mine saver. Ender som oftest på reservelaget til City.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #401 på: 25. Juli 2011, 14:09 »
Chamberlain blir nesten utelukkende syk på mine saver. ~7.40 i snitt og en 10-15 mål og assists i året er norm. Det krever mye spilletid helt fra starten av og jeg bruker han primært som Inside Forward på høyre. Første sesong kan være litt varierende, men blir som regel over 7 i snitt og en 6-7 mål/assists der også. Fra sesong to og utover går det som regel meget bra. Fikk bud på £30m for han jevnlig på min forrige save.

Simmi

• Gjest
« Svar #402 på: 25. Juli 2011, 14:10 »
Seriøst? Han blir alltid crap på mine :P Holder knapt PL-nivå.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #403 på: 25. Juli 2011, 14:14 »
Han får sjeldent gode tall jevnt over, opp i 16-17 kanskje på noen få spisskvaliteter, men jevnt over ganske lavt (10 og nedover). Likevel spiller han ganske sykt, vet ikke om det er tilfeldig men har hatt han fast på iallefall mine tre siste Newcastle-saver og han har blitt dritgod på alle de. Skal sies at jeg spiller med LFCMarshall sine oppdateringer (med noe nedjusteringer av urealsistiske Liverpoolspillere) så kan hende han tryller noe med statsa til Chamberlain.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #404 på: 25. Juli 2011, 16:09 »
Bruker man Chamberlain fast hele veien blir han veldig god! Han er brukbar helt fra starten som 16-åring. :)