20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010!  (Lest 18093 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010!
« Svar #60 på: 31. Juli 2010, 15:14 »
Herlig :)
Eneste City-spiller jeg virkelig har sansen for :)

http://msn.tv2sporten.no/fotball/ovrig/miguel-veloso-til-genoa-3257048.html
Miguel Veloso går til Genoa.
Selv om jeg ikke vet så veldig mye om italiensk fotball (spesielt Genoa), anser jeg dette som et aldri så lite kupp...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 31. Juli 2010, 15:30 »
Tja, Veloso er vel talentet som aldri slo til. Ble linket til den ene storklubben etter den andre for noen sesonger siden, men ender altså opp i Genoa. I følge ryktene skal han vel ha vært litt for glad i uteliv og ting det fører med seg! :)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #62 på: 31. Juli 2010, 16:03 »
Ok. Man hører jo mest om Juve, Inter, Milan og Roma. That's it. Bryr meg fint lite om italiensk fotball også :P

Håper det er nettopp dette Veloso trenger, for å få fart på karrieren igjen.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 31. Juli 2010, 16:20 »
Genoa er ingen små klubb i Italia.

Genoa er for all del en fin klubb, men er vel ikke dit man regnet med at han skulle dra når han skulle til utlandet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 31. Juli 2010, 20:45 »
Lengre siden Genoa vant både et ligamesterskap og en skikkelig trofè enn oss faktisk! :P
Ser ut som de var et storlag for endel år siden da!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 31. Juli 2010, 21:18 »
Litt feil det også, ettersom Genoa ikke akkurat har hevda seg på noen som helst spesiell måte ute i Europa heller!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 31. Juli 2010, 21:50 »
Kan sammenlikne dei med Aston Villa, Tottenham og Everton i PL, og Valencia, Atl.Madrid, Sevilla og Villareal i La Liga.

Valencia og Ath. Madrid har jo ligatitler siste 15 årene. Sevilla har to europa triumfer siste 5 årene. Villarreal er derimot en liten klubb uten noen form for historie, så de blir det hvertfall feil å sammenligne med.

Villa, Spurs og Everton har titler å se tilbake på fra 80-tallet av stor betydning.

Jeg tenker vi heller sammenligner Genoa med Newcastle jeg!! ;) Genoa er forresten en bra klubb med kanskje Europas mest spektatulære manager når det kommer til spillestil.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 31. Juli 2010, 23:01 »
Genoa hadde en god sesong for to år siden med Milito og Motta. I år endte de vel litt over midten. Ikke lenge siden de var ende i Serie C også så kan ikke sammenlignes med Valencia, Tottenham osv... Men de har fin stadion og har f.eks. også signert Toni denne sommeren så noen liten klubb er det ikke.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 01. Aug. 2010, 09:38 »
Poenget var vel strengt tatt at Genoa ikkje var ei liten klubb i Italia ;)

Hehe  :P

Ahhh...trodde du svarte Kristoffer der jeg ang. at det var så lenge siden de hadde vunnet ligaen ;)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 02. Aug. 2010, 18:41 »
Poenget var vel strengt tatt at Genoa ikkje var ei liten klubb i Italia ;)

Hehe  :P
Og Newcastle er heller ingen liten klubb i England. Men drar du til et land langt, langt borte, så er ikke Newcastle det laget alle sier "åja, de vet jeg hvem er. Det er en stor klubb".

Norge har også hatt sin andel italiaproffer, men spør du den jevne fotballinteresserte nordmann, kanskje han klarer å komme på navnene Tore André Flo og John Carew. Hvor mange er det for eksempel som vet at Steinar Nilsen var en langt mer kjent spiller i Italia, enn i Norge? Per Bredesen er vel Norges første og største Italia-proff, men er det noen i Norge som kjenner til hans historie?

Runar Berg og Petter Rudi har begge hatt korte opphold i italienske klubber? Men hvem var det som brydde seg om det, den gang?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 02. Aug. 2010, 19:04 »
Runar gjorde det ikke så dårlig, han!
Men Steinar Nilsen i Italia var vel ganske så kjent her til lands? Den tiden han var i Italia var også den italienske ligaen langt mer populær her til lands, og hadde vel strengt tatt mye høyere status generelt!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 03. Aug. 2010, 14:45 »
John Arne Riise er vel omtrent Norges eneste Italia-proff som jevnlig omtales i mediene. Men det er pga hans status. Det er mange nordmenn som har vært innom italiensk fotball, men svært få får spesielt mye omtale i mediene. Da skal du ha et kjent navn fra før, og spille i en av de aller største klubbene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 10. Aug. 2010, 19:42 »
Sunderland henter Nedum Onuoah på lån med opsjon på kjøp! En spiller jeg gjerne skulle sett i Newcastle.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 10. Aug. 2010, 20:21 »
Sunderland henter Nedum Onuoah på lån med opsjon på kjøp! En spiller jeg gjerne skulle sett i Newcastle.

Farsken. Det var en spiller jeg særdeles gjerne skulle sett i Newcastle. Nå er vel det heller usannsynlig ettersom han vel ikke vil spille med Barton da..?

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 10. Aug. 2010, 23:12 »
Chelsea må investere nå hvis de skal henge med manu og city..
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/