20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2010/11  (Lest 129931 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2010/11
« Svar #330 på: 29. Des. 2010, 23:14 »
Var dette Hodgson sin siste kamp?

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #331 på: 29. Des. 2010, 23:36 »
Ja

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #332 på: 30. Des. 2010, 12:11 »
Jaja, mi må kunn teinka på oss sjølve. På tide vinna mot desse dritlaga bak oss. Mi har ikkje råd til å tapa dei 2 neste kampane.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #333 på: 30. Des. 2010, 13:01 »
Jeg vet ikke om siste, men han har ikke mange igjen.
Han for snart sparken ellers tror jeg han er voksen nok til og gå selv. Ser og de linker til Frank Richard i dagens aviser.

En annen som jeg tror kan få sparken faktisk er Gerrard Houllier vist han fortsetter den gode trenden med Aston Villa.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 30. Des. 2010, 15:06 »
Håper det, for vår del. Liverpool har rota bort altfor mange poeng mot bunnlag langt dårligere enn oss. Tanken på å komme foran Pool på tabellen er selvfølgelig fristende, men det er lite realistisk, og hva vil vi egentlig tjene på det?
I den situasjonen vi er i i år, så er det faktisk klart å foretrekke at topplagene er så suverene, at de vinner ni av 10 kamper mot lag på nedre halvdel av tabellen. Dessverre ser det ikke slik ut så langt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 30. Des. 2010, 15:06 »
Ser og de linker til Frank Richard

Hvem?  :P
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Barton88

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #336 på: 30. Des. 2010, 15:11 »
Håper det, for vår del. Liverpool har rota bort altfor mange poeng mot bunnlag langt dårligere enn oss. Tanken på å komme foran Pool på tabellen er selvfølgelig fristende, men det er lite realistisk, og hva vil vi egentlig tjene på det?
I den situasjonen vi er i i år, så er det faktisk klart å foretrekke at topplagene er så suverene, at de vinner ni av 10 kamper mot lag på nedre halvdel av tabellen. Dessverre ser det ikke slik ut så langt.
Er det noen det vil straffe så er det jo oss. Vi har plukket flere poeng mot antatt sterkere lag enn svake, så jeg tror vi bare skal være glade for at topplagene slurver mer enn før. Jeg ser for meg to veldig vanskelige kamper mot Wigan og WH, der det forventes at vi skal strye kampen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #337 på: 30. Des. 2010, 15:24 »
Nå er det jo selvfølgelig tatt med i beregninga at den ene kampen de ikke vinnrer, er mot oss da :P

Poenget er uansett at det ikke er bra for oss at selv Wolves skal klare å slå Liverpool, og at chelsea ikke har vunnet på evigheter. At Arsenal ikke greier å slå Wigan selv om de er en mann mer og dominerer kampen fullstendig.

Kampene ot Wigan og West Ham blir nok vanskelige, men når ikke topplagene greier å slå dem, blir det livsviktig at vi greier det. Det er alfa omega for våre sjanser til å overleve.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 30. Des. 2010, 15:29 »
Det er det - og jeg håper virkelig det er en av trendene Pardew kan snu med sin inntreden. På tide at vi slår de laga vi håper at skal havne bak oss på tabellen. For det er da vel ikke bare jeg som blir nervøs når jeg ser på tabellen og ser på utviklinga ellers?
En dårlig resultatrekke, og man er sugd ned i nedrykksstrida sporenstreks. Ligaen er grusomt jevn.

Hodgson MÅ være ferdig snart forresten. Lever farlig når han nå også har starta kritisere scouser-fansen.
« Siste redigering: 30. Des. 2010, 15:31 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #339 på: 30. Des. 2010, 16:07 »
Det er det - og jeg håper virkelig det er en av trendene Pardew kan snu med sin inntreden. På tide at vi slår de laga vi håper at skal havne bak oss på tabellen. For det er da vel ikke bare jeg som blir nervøs når jeg ser på tabellen og ser på utviklinga ellers?
En dårlig resultatrekke, og man er sugd ned i nedrykksstrida sporenstreks. Ligaen er grusomt jevn.

Nei, dette bør være en wake-up call for de fleste. Nå lyder plutselig overskriften i pressen helt anerledes eller for en uke eller to siden da det var snakk om Europa. Bare to tap, og vi er bare såvidt over streken.

Tror først og fremst at det er på tide for Pardew å få beina ned på jorda igjen og innse realitetene. Dessverre er nok vår posisjon på tabellen nå mer riktig enn da vi lekte med e-cup plass.

Normalt burde vi håpe på ett poeng borte mot Wigan, men nå som de mangler en av sine viktigste spillere (Insomnia som ble utvist igår), bør vi gå etter tre poeng i den kampen. Hjemme mot West Ham vil noe annet enn 3 poeng være tilnærmet katastrofe. 4 eller 6 poeng på disse to, og ting ser straks litt lysere ut igjen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 30. Des. 2010, 16:58 »

Jeg har hele sesongen ergret meg veldig over at NUFC ikke klarer å slå de antatt svakere lagene på hjemmebane og har uttrykt bekymring for det, noe jeg fikk usedvanlig mye pepper for i kamptråden for NUFC - Fulham.

Hver eneste gang vi ikke vinner en kamp, så er det lynsjestemning og nedrykkssnakk på forumet. I dag gjør vi en bra kamp. Jeg ser at mange mener kampen var gørr kjedelig. Si meg, så dere kampen mot Blackburn? Det var en kamp totalt uten målsjanser til noen av lagene. Der ble det scoret tre mål, men ingen av målene kan kalles opplagte sjanser.
Hvis det likevel var sjanser, så var det de tre eneste sjansene kampen så.

I denne kampen har vi fem STORE målsjanser, Fulham har et par store sjanser. Dette var en kamp som bølget begge veier, begge lagene gjorde en god kamp, begge hadde gode keepere. En nøytral supporter ville nok heller foretrukket denne kampen, selv om den endte 0-0, enn Blackburn-kampen, selv om den endte 1-2.

Vi burde scoret mål, men av og til så skjer ikke det, og det er åpenbart at vi var svekket uten Barton og Ameobi. Det må vi ikke glemme. Vi må heller ikke glemme at vi er et nyopprykket lag, som har prestert - i mine øyne - over ALL forventning i starten av sesongen.

Hverdagen vil innhente oss. Vi vil tape noen kamper, vi vil ha dårlige perioder. I dag får vi med oss ett poeng i en kamp som ikke er helt ulik den vi tapte mot Blackpool. Det sier meg at vi har blitt litt bedre siden den gangen.

At vi ikke har greid å slå de antatt svakeste lagene på hjemmebane i år er mer tilfeldigheter, enn det skyldes at vi er dumpekandidater. Noe jeg ikke tror vi er. Det er jevnt, men allerede ser vi klare tendenser til lag som ser betydelig svakere ut enn oss. Vi ligger på sjuendeplass i Premier League. Hvem faen hadde trodd det før sesongen?

I fjor tapte vi hjemme mot Fulham. I dag fikk vi uavgjort.
La oss ta statistikken. Newcastles mål er nevnt først.
Motstander:      2010/11 2008/09 Poengforskjell 
Man Utd b        0-3         1-1     Minus ett poeng
Aston Villa h     6-0         2-0     Ingen poengforskjell
Everton b         1-0         2-2     Pluss to poeng
Stoke h            1-2         2-2     Minus ett poeng
Man City b        1-2        1-2     Ingen poengforskjell
Wigan h           2-2         2-2     Ingen poengforskjell
West Ham b     2-1         1-3     Pluss tre poeng
Mackems h      5-1         1-1     Pluss to poeng
Arsenal b        1-0          0-3     Pluss tre poeng
Blackburn h     1-2         1-2     Ingen poengforskjell
Fulham h        0-0          0-1    Pluss ett poeng
Totalt:      2010/11 vs 2008/09 Pluss NI poeng
Vi har altså tatt ni poeng mer mot de lagene som var i PL også forrige gang.
Denne sesongen har vi 18 poeng på 13 kamper. Forrige sesong hadde vi etter mine beregninger 13 poeng på 13 kamper.

Med andre ord, vi ligger GODT OVER skjemaet fra 08/09-sesongen.
Et skjema vi også må ligge godt over for å overleve i PL.
Carroll og Nolan mangler bare ett mål hver for å ha scoret like mange som Owen og Martins gjorde hele 08/09-sesongen. Vi har allerede 10 bortepoeng, mot 12 totalt i 08/09.

På alle mulige måter ligger vi godt foran nedryksskjemaet. Så kan vi snart slutte å snakke om at vi rykker ned?

Faktum nå er at vi har like mange poeng etter 19 kamper som vi hadde i nedrykksesongen. Og nå har vi unnagjort en del hjemmekamper mot lag vi normalt skulle slått på hjemmebane. 13 poeng har vi tapt på disse kampene. Det gjør at vi ikke har råd til å tape flere slike kamper. De 2 neste mot Wigan og West Ham blir viktige, spesielt hjemmekampen. Vi må begynne å hente 3 poengere på St. James Park, om ikke blir det tøft å holde seg. Borte har aldri NUFC vært til å stole på.

NUFC er 3 poeng over nedrykkstreken nå, 5 foran West Ham på siste, og med en elendig formutvikling med 1 seier og 1 uavgjort på de siste 6 kampene, resten er tapt. Er bare Villa som er dårligere på formtabellen. Det viktige er uansett at vi holder oss foran WBA, Wigan, Fulham, West Ham, Wolverhampton, Birmingham og Blackpool. Jeg tror at det er disse som blir å finne i nedrykkstriden, kansje sammen med Villa og Blackburn.
« Siste redigering: 30. Des. 2010, 17:00 av Frode »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 31. Des. 2010, 11:32 »

Jeg har hele sesongen ergret meg veldig over at NUFC ikke klarer å slå de antatt svakere lagene på hjemmebane og har uttrykt bekymring for det, noe jeg fikk usedvanlig mye pepper for i kamptråden for NUFC - Fulham.

Helt enig med deg Frode. Vi har vært høyt oppe etter sterke borteseiere mot Everton og Arsenal, men det er "bare 3 poeng" det også. Akkurat som vi vile fått 3 poeng hadde vi slått f.eks Blackpool og Stoke hjemme. Fullham-kampen, som du nevner, var vel også listet som en 3-poenger i vår blueprint før sesongen begynte.

Ser på at dersom vi faktisk hadde slått de ovenfornevnte lagene, Fullham, Stoke og Blackpool, samt Blackburn, så hadde vi faktisk vært a-poeng med Tottenham og behagelig mye lenger unna nedrykksstriden.

Faktum nå er at vi har like mange poeng etter 19 kamper som vi hadde i nedrykksesongen. Og nå har vi unnagjort en del hjemmekamper mot lag vi normalt skulle slått på hjemmebane. 13 poeng har vi tapt på disse kampene. Det gjør at vi ikke har råd til å tape flere slike kamper. De 2 neste mot Wigan og West Ham blir viktige, spesielt hjemmekampen. Vi må begynne å hente 3 poengere på St. James Park, om ikke blir det tøft å holde seg. Borte har aldri NUFC vært til å stole på.

Huff, var du egentlig nødt til å finne frem akkurat den statistikken.  :P

Vi er pokka nødt til å få med oss minst ett poeng mot Wigan, og slå West Ham hjemme. Da holder vi begge de to bak oss på tabellen, og uten at jeg har sjekka terminlista og kampene til de andre, så tror jeg at vi skal klare og holde oss unna den verste sumpa. Coloccini var ute i lokalavisa igår (eller dagen før?) og snakket om at vi ikke har råd til et tredje strake tap. Dette er det første dårlige tegnet når vi begynner å nærme oss sumpa. Spillerne begyner ikke bare å tenke på det, men de snakker også om det (hva om vi rykker ned), og da kan negativiteten fort begynne å bre seg i garderoben. Det er nå det blir viktigere enn noen gang at gutta klarer å holde hodet hevet, og beholde den gode lagmoralen. Klarer Pardew og spillerne og holde oppe moralen i laget tror jeg vi skal være gode nok til å unngå et nytt nedrykk.

Vi må begynne med å minst unngå tap mot Wigan, eller kanskje tilogmed vinne, samt slå West Ham hjemme, da har vi fått en god start på 2011.

Vi hadde i det minste flaks da Insomnia ble utvist mot Gunners, er slett ikke sikker på at Wigan hadde putta to mot oss på St.James Park uten ham.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 31. Des. 2010, 12:23 »
Er litt ueinig i det du seier, chickenman. Før sesongen starta so kan eg ikkje skjønna anna enn at laget og CH snakka om at målet denne sesongen er å holda seg oppe. Dei var då veldig bevisst kva som kom til å verte realiteten denne sesongen, noko som ofte forsvinn der oppe i Newcastle. Eg er sikker på at det laget som mi rykka ned med aldri innsåg realiteten før det var for seint, der var det meir ein haldning "at dette ordnar seg og snur snart". Mi kan ikkje gå i same fella, derfor er det viktig at ein som Colo går ut og gir alle ein advarsel. No skal eg ikkje dra inn i CH i dette, men mi veit alle kven som bygde dette laget og ga det eit veldig godt samhold og ein utmerka moral. Mi har sjølvsagt vist at ferdigheitane er der og, men no er det samholdet og moralen i laget som må komma fram att. Dette har eg tru på at laget greier få til, eg er meir skeptisk til kva Alan Pardew får til. La oss ta ein kamp av gongen, og la oss for all del ikkje tru mi er for gode til å rykka ned. Det må vera lov å gå ut sei at kampane mot Wigan og WH skal vinnast!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 31. Des. 2010, 13:41 »
Må huske at vi nå er på et annet tidspunkt i sesongen, Frode. Jeg var ikke enig med deg etter Fulham-kampen, men utviklingen siden har som nevnt vært alt annet enn oppløftende. Det var kanskje naivt av mange av oss å tro at Europa var nærmere enn Championship på det tidspunktet også, men da lå vi mye bedre an enn nå.

Men, tre strake trepoengere så er vi der igjen. Tabellen denne sesongen er jo fascinerende jevn. Det er fra nå og ut det gjelder å holde tunga rett i munnen. Får håpe Pardew har kontroll på sakene.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #344 på: 31. Des. 2010, 13:49 »
2008/09 tok vi 22 poeng på de 19 første kampene. Egentlig helt ok. Vi har, som det er påpekt, akkurat det samme nå.
De siste 19 kampene av 2008/09 tok vi fattige 12 poeng. To seire, mot WBA og Boro. Vi har mulighet til å ta halvparten av de 12 poengene de to neste kampene, selv om det blir veldig tøft. Vi har driti oss ut litt på hjemmebane i år, noe som er veldig synd. For når jeg ser programmet ut sesongen, er det ikke enkle kamper. Håper bare vi er reddet før mai :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒