20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2010/11  (Lest 130414 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2010/11
« Svar #315 på: 16. Des. 2010, 14:01 »
Latterlig, og atter latterlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 19. Des. 2010, 11:51 »
Kom over denne:
http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-united/nufc-news/2010/12/19/would-you-want-big-sam-at-club-79310-27850554/

Would you want Big Sam at club?

En litt lang, men interessant, artikel om Big Sams måte å spille fotball på. Verdt å lese!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 19. Des. 2010, 12:05 »
Shearer 'NO' to Rovers' job

http://www.skysports.com/story/0,19528,11676_6600128,00.html

Shearer blir ikke ny Blackburn-manager ifølge ham selv.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 19. Des. 2010, 13:18 »
Kom over denne:
http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-united/nufc-news/2010/12/19/would-you-want-big-sam-at-club-79310-27850554/

Would you want Big Sam at club?

En litt lang, men interessant, artikel om Big Sams måte å spille fotball på. Verdt å lese!

Sam Allardyce er ikke alene om å spille slik. Artikkelen nevner Mancini, men jeg mener at Mourinho også kan nevnes i samme kategori. Veldig direkte i spillestil med en femmer på midtbanen som gjør det vanskelig for andre lag å bryte igjennom.
2 av de desidert kjedeligste finalene som er spilt i CL er uten tvil med Mourinho som leder for et av lagene. Inter - Bayern Munchen forrige sesong og Monaco - Porto i 2004, samt Juventus - Milan i 2003, går nok inn i historien som noen av de kjedeligste finalene som er spilt i E-cup sammenheng.

Desverre så er mange av de mest suksessrike mangerne i nyere tid ikke spesielt interessert i underholdningsverdi. Mourinho og Mancini er nevnt, van Gaal kan nevnes, Marcelo Lippi likeså. Benitez kan også nevnes selv om jeg rater han langt under de overnevnte.
I tillegg forandrer mange av de mer underholdnende stor-lagene filosofi når det er mer som står på spill. Se den seneste kampen mellom ManU - Arsenal. Ferguson sin femmer på midten brøt ned alt Arsenal hadde å komme med og kampen sett under ett var et eneste stort gjesp. Gørr kjedelig sammenlignet med tidligere årganger.

Jeg mener at de aller fleste managerne som er å finne i toppsjiktet kjører safety first, og blir mer forsiktige etter hvor mye som står på spill. Det er dette som skaffer klubbene titler/pokaler og som gjør dem til store helter hos supporterne. Får man klubben inn i historiebøkene blir du godtatt av fansen uansett filosofi.

Allardyce er ingen dårlig manager. Det er/var også ganske strengt å dømme han etter kun 24 PL kamper i NUFC. Han har bevist at han alltid setter sammen et slagkraftig lag ut av svært begrensede midler om han får litt tid på seg. At han ikke ble noen suksess i NUFC var ikke noen overraskelse. Klubbens supportere er ganske kresne og drømmer fremdeles 15 - 20 år tilbake i tid da Keegan styrte det som ble kalt The Entertainers. Man finner jo ikke større forskjell.

Til sist vil jeg ta meg friheten å spekulere litt. Jeg er nemlig ganske så sikker på at NUFC ikke hadde rykket ned med Allardyce i sjefstolen. Jeg er også ganske sikker på at klubben pr dags dato hadde vært å finne godt oppe på øvre halvdel med han som sjef.
Jeg sier ikke at han ville ført klubben opp til å kjempe om en CL plass, men når han klarer å føre Bolton og Blackburn godt oppover på øvre halvdel, så ser jeg ikke det som veldig usannsynlig at han skulle klart det med NUFC også. Og med midler tilgjenglig til transfers, hvem vet?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 20. Des. 2010, 23:07 »
Gøy å se samholdet i Everton laget etter at de slo ManCity i kveld. Jublet som om de hadde vunnet ligaen. Snur seg nok for dem nå etter vanvittig mye utur i starten av sesongen.

Har også lite medfølelse for flere av de overbetalte ManCity spillerne som sliter med spilletid etter at de ønsket seg vekk fra sin tidligere klubb. Deriblant Given, Lescott og Adebayor som noen av de største taperne. Hadde jo heltestatus i sine tidligere klubber. Kan vel konkludere med at grasset ikke alltid er grønnere på den andre siden. Men penger får de jo nok av nå, det er kansje det som betyr mest for dem.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 20. Des. 2010, 23:14 »
Hele City laget oser av null glede, teamspirit og vinnerinnstinkt. Det er en gjeng individualister, som ikke jobber sammen og som heller ikke viser noen glød. Hele klubben er en skam. Hadde heller sett Newcastle være en middelshavsfarer i Championship enn å ha et sånt type lag som City med null lojalitet.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #321 på: 20. Des. 2010, 23:18 »
Tristeste, mest usympatiske laget jeg har vært borti. Tragiske saker! Muligens noe slikt vi virka til å være da vi rykka ned?

Forøvrig et bra innlegg du skrev tre hakk opp her, Frode!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

maik assly

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #322 på: 20. Des. 2010, 23:34 »
Er kolo toure suspendert neste kamp?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 20. Des. 2010, 23:46 »
Er kolo toure suspendert neste kamp?

To gule kort som resulterer i rødt kort gir automatisk karantene i neste kamp.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #324 på: 21. Des. 2010, 14:43 »
Tristeste, mest usympatiske laget jeg har vært borti. Tragiske saker! Muligens noe slikt vi virka til å være da vi rykka ned?

Ja, det var sånn vi også var, men der vi hadde michael owen og oba martins som våre store stjerner, har City så uendelig mange flere og større stjerner, som ikke vet noe som helst om klubben de spiller for, at det vises så utrolig mye bedre hos dem enn hos oss. Vi hadde da tross alt noen som prøvde å krige og stå på
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 22. Des. 2010, 15:16 »
Bre for å oppsummere litt det som er skrevet over er jeg enig Frode i at Allardyce er en god manager, men tror han presterer bedre i lag som ikke forventer så mye. Bolton og Blackburn er jo begge lag som er mer eller mindre fornøyd med 10-plass hvert år, og Allardyce er mer enn god nok til å ta de forbi akkurat den plasseringen.
- Men om han er en topmanager som kan være med å kjempe om topplasseringer og titler er jeg usikker på. Det har jo også blitt bevist at han er en manager som trenger god tid til å sette laget sitt.

Angående City er jeg helt enig. Hadde vært digg med eiere som kunne bruke litt penger i klubben vår, men når man ser reaksjonene til enkelte av spillerne (Ballotelli og Yaya) er det helt hårreisende. Og selv ble jeg nesten satt ut når det var Tevez, som har sutra hele uka, som ville mest utpå der.
Synes dog ikke Everton-kampen er den verste. Mot West H og West Brom er det så vidt de gidder å feire en scoring, og Ballotelli så helt lik ut på begge scoringene som når han fikk rødt kort mot Brom. Ingen følelse for klubben og stor uro i spillergruppen. Nei, tror vi banker de hjemme for det laget der er jeg ikke redd for.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 23. Des. 2010, 17:32 »
Ballotteli feira vel måla sine med å IKKJE feira :P Kvalmande heile mannen! Han har eit uttrykk heile tida, "Blue steel".
« Siste redigering: 23. Des. 2010, 17:35 av lgrinde »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 29. Des. 2010, 22:33 »
Gliiiiiimrende! Nzogbia fikk akkurat direkte rødt kort mot Pool. Da slipper vi ham kommende kamp. Meget gode nyheter.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #328 på: 29. Des. 2010, 23:01 »
Ahhh... Deilig!
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 29. Des. 2010, 23:07 »
Men bang - nå ser ligaen grusomt jevn ut! Og laga nederst har starta plukke poeng.