20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2010/11  (Lest 129943 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2010/11
« Svar #255 på: 11. Nov. 2010, 22:35 »
hadde vært morro, for det er ikke noe tvil om at han er dyktig.
men skal nok mye til.

54 år gamle Wilkins begynte sin karriere i Chelsea og spilte 179 kamper for klubben som aktiv. Han gikk fra Chelsea til Manchester United i 1979, men i de siste årene har han hatt stor innflytelse i London-klubben som Carlo Ancelottis mest betrodde medarbeider.
 ref: NRK

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #256 på: 13. Nov. 2010, 13:24 »
Hvem er hun heite i TV2s PL-studio?
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #257 på: 13. Nov. 2010, 13:32 »
Hvem er hun heite i TV2s PL-studio?
kommentator fra BBC - drømmedame? Fotballfaglig dyktig og pen!

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #258 på: 14. Nov. 2010, 02:09 »
Sjelden vare  ;)

Er det bare meg, eller har kampene våre så langt i sesongen nokså likt utfall (vi har selvsagt noe bedre stats, hehe) som Liverpool sine? Altså tap for Blackpool, Stoke, Manure og Manshit, uavgjort mot Wigan og seier mot Chelsea (dog vår var i c-cupen)? De klarte 0-1 borte mot Bolton, så skal ikke se bort ifra at vi vinner den kampen vi også :P
Gan canny doon Toon!

maik assly

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #259 på: 15. Nov. 2010, 10:13 »
jaqui oatley

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 15. Nov. 2010, 15:48 »
Hun kunne mykje fotball ja :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 21. Nov. 2010, 18:03 »
Synes synd på Mark Hughes etter bildene de viste av han i pausen av dagens kamp. Håper han klarer å løfte Fulham litt i pausen.
Vil også si at jeg er veldig fornøyd med at Duff er borte fra klubben. Har aldri sett han dårligere enn hva han har vært denne sesongen. Er jo utrolig hvor mye nivået hans har sunket de siste sesongene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 21. Nov. 2010, 18:17 »
Jeg er glad for alle som forsvant den sommeren de forsvant. Men Duff skal dog ha kreditt for en veldig god forrige-sesong. Har ikke sett mye Fulham denne sesongen - men Duff var helt elendig mot oss ihvertfall.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 23. Nov. 2010, 14:48 »
Det er ein ting eg lure veldig på. Ikkje at eg trur FA har eit korstog mot Newcastle, men kvifor er det so ufatteleg lett for dei å dømma Nufc-spelarar ved hjelp av videobevis?
No har ikkje eg sett Bolton-kampen, men slik eg har forstått det så er dei 2 karantene frå den kampen greie og i tillegg er Barton si grei. Men det har no seg slik at i dagens PL skjer det noko nesten kvar runde og det er mykje som FA let gå. Og det er då ekstremt fristande og dra fram episoden med Ben Arfa...og eg er heilt sikker på at noken her inne har fleire gode eksempel :)

Må og leggja til at det er ekstremt skuffande og amatørmessig av Colo, Williamson og Barton. Slik eg ser det har dette kosta oss verdifulle poeng og kjem mest sannsynleg til å kosta oss fleire poeng! Må ærleg innrømma at eg er litt redd med tanke på poengfangsten framøve, spesielt når ein ser på dei 3 siste kampane våre. (Det er no dei mest positive ildsjelene her inne skal bidra med sin ekstreme kraft og gi oss 3 poeng sundag ;))

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 23. Nov. 2010, 14:56 »
Greia med De Jong sin kvesting av Ben Arfa, er at dommeren faktisk så det. Da kan de ikke gjøre slikt i ettertid. Ufattelig teit regel.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #265 på: 23. Nov. 2010, 23:51 »
Ikke teit regel i det hele tatt!

Hvis man kunne gått inn å justert på alle de tingene dommeren så, hadde vi endt opp med hva? Jo, videodømming. Dommeren hadde mistet all autoritet og et panel hadde måtte sittet og sett igjennom hver eneste situasjon/takling i kampen, for å se om dommerens avgjørelse var korrekt.
Alle vet at i en fotballkamp så er det ALLTID tvilsomme situasjoner, som bedømmes subjektivt av kamplederen. I åpningsminuttene av kamper deles det sjelden ut gule kort og noen ganger velger dommeren å gi gult kort for gjentatte forseelser, på en takling/duell som er rimelig harmløs. Dette er oppgaver som domeren må løse, for å sørge for at kampen glir best og blir mest mulig fair.

Når en dommer gjør en så dårlig vurdering som han duden gjorde med taklingen til de jong, så er det tragisk! Men uten å innføre videodømming, er det helt uakseptabelt at et panel skal kunne gå inn å overprøve dommeren. Hva med straffesituasjoner? Er ballen over streken eller ikke? Dette ville betydd at det ville vært grunnlag for omkamp hver eneste serierunde.

Dette er den evige diskusjonen; videodømming, eller ikke?
Jeg mener hvertfall at det ikke kan være en mellomting, der dommerens avgjørelser kan endres på (untatt ekstreme tilfeller, som hvis dommeren ber om det selv).

Når det gj ;Delder at an kan straffe ting dommeren ikke ser, er det kun pga den menneskelige delen, at dommeren ikke kan få med seg alt. Dette er et grep for å gjøre sporten mest mulig fair, slik at drittsekker og retards ikke skal komme unna med f.eks vold.
En ting jeg personlig mener det bør gjøres noe med, er all filmingen. Den kan potensielt drepe sporten. Tidene har forandret seg raskt. Nå ligger voksne menn og vrir seg i "smerte", som om de har brukne bein både her og der, opptil 4-5 ganger per kamp. Så man det for 10-15 år siden?

edit: Skrev rimelig raskt, så pliz overse elendige setninger:P dere forstår hva jeg mener ;D
« Siste redigering: 23. Nov. 2010, 23:55 av Matsaran »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 24. Nov. 2010, 11:35 »

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #267 på: 24. Nov. 2010, 12:16 »
"The Premier League is a c*** league"

For eit herleg politisk ukorrekt sitat!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 24. Nov. 2010, 13:08 »
Når det allikevel skjer sånner såpass stygge ting som dommeren får med seg uten å gjøre noe med det, da syns jeg ikke regelen er mye verdt.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 25. Nov. 2010, 11:39 »
når har vi Chelsea, W.B.A og Liverpool i de 3 neste kampene. Hvis noen hadde tilbudt meg 3 poeng av 9 mulige hadde jeg sagt ja takk. Vi kan fort ende opp med 0 poeng i disse kampene.
Nå har vi 18 poeng på 14 kamper. Dobbelt så mye som West Ham og W.B.A på sisteplass.
Det er imidlertid bare 4 poeng ned til Wigan på 18.plass :-\

(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /