20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Swansea City - Newcastle United (13.februar 13:45)  (Lest 31644 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SveinInge

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Swansea City - Newcastle United (13.februar 13:45)
« Svar #165 på: 13. Feb. 2010, 16:14 »
pinlig og flau forestilling. rett å slett trist å se på.

At vi kun gjør 1 bytte når ingenting fungerer stiller jeg store spørsmålstegn med. kunne ikke pancrate og ranger fått en sjanse til å endre et kampbilde i alle fall. nok av folk å ta av på midten som kan bli bytta ut for å sei d sånn. enten putta ranger eller best i ei offensiv kantrolle eller spilt med 3 stykk fremme. i alle fall prøvd noe liksom.

men men, nå er me i litt motgang så de neste kampene vil vi få se hvilke evner CH har til å snu en vond trend. han har vært en god mann for klubben til nå denne sesongen så skal få en del sjanser til før han slaktes :)

heldig poeng er alltid greit å dra med seg :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 13. Feb. 2010, 16:34 »
Selvfølgelig InspectorC, jeg er helt enig. Så må vi også vurdere - hvem er det som innehar rollen som den offensive midtbanespilleren i dag? Alan Smith har en veldig klart definert rolle som anker, og har hatt det hele sesongen. Jeg forventer ikke at han skal være den mannen som slår de geniale stikkerne eller tar de dype løpene inn i boksen. Den jobben skal Nolan ha, og Nolan har ikke prestert en dritt over lengre tid nå. Vi veit at Danny Guthrie kan gjøre en slik jobb veldig bra i denne ligaen, og jeg er ikke i tvil at slik situasjonen er i dag, straks Jonas er tilbake, at Danny Guthrie og Alan Smith bør spille sentralt sammen. De utfyller hverandre i langt større grad enn Smith og Nolan.

Helt enig. Men Smith viser i dag at han kun holder Wankershipnivå, og det samme med Nolan også egentlig.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #167 på: 13. Feb. 2010, 16:38 »
Barton kan være en genial spiller om han har hodet på rett plass. Han er jo god til å slå lure og smarte passninger, han er en av de beste midtbanespillerene vi har, når han har hodet på rett plass som sagt.. Vet folk når han er tilbake forresten?
« Siste redigering: 13. Feb. 2010, 16:43 av Roblee »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #168 på: 13. Feb. 2010, 16:56 »
Jeg er veldig ofte enig med deg Kristoffer, men angående hughton blir vi nok ikke enige med det første. Greit at vi er nykomponert men da kan vi ikke ha nolan og Smith sammen, vi må ha noen som evner å slå pasnknger på de nyinnkjøpte som ch har sett at vi manglet. Jg regner med at alle spillere i wankership vet hva dobbling på kant betyr, ov jeg regner på samme måte med at de vet hva en bakromspasning er. Løven har jo nært med oss en stund og alle vet at carroll er konge i lufta. Hvorfor prøver vi ikke da å komme rundt pæ kantene? Og at wankership er jevn er jo forsåvidt sant, men desto viktigere at vi utvikler et spille mønster da...

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #169 på: 13. Feb. 2010, 17:11 »
Jeg er veldig ofte enig med deg Kristoffer, men angående hughton blir vi nok ikke enige med det første. Greit at vi er nykomponert men da kan vi ikke ha nolan og Smith sammen, vi må ha noen som evner å slå pasnknger på de nyinnkjøpte som ch har sett at vi manglet. Jg regner med at alle spillere i wankership vet hva dobbling på kant betyr, ov jeg regner på samme måte med at de vet hva en bakromspasning er. Løven har jo nært med oss en stund og alle vet at carroll er konge i lufta. Hvorfor prøver vi ikke da å komme rundt pæ kantene? Og at wankership er jevn er jo forsåvidt sant, men desto viktigere at vi utvikler et spille mønster da...

Jeg tviler ikke på at Hugton er en dyktig mann på treningsfeltet, men han kommer for kort til ved den taktiske delen av spillet. En manager må kunne få det beste ut av det laget han har til rådighet, og det er ikke alltid Hugton er like flink til å komponere en god første ellver!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 13. Feb. 2010, 17:49 »

Ser ut som Carroll er VELDIG happy ja! ;D

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 13. Feb. 2010, 17:56 »
Hahah, i alle dager a gitt! :o ;D
Nei.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 13. Feb. 2010, 18:11 »
LOL, det er det sykeste jeg har sett på lenge hahaha

Målkåt han der :P
« Siste redigering: 13. Feb. 2010, 18:14 av Andy »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #173 på: 13. Feb. 2010, 18:24 »
Hvem sier at han ikke gir jernet? ;-)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 13. Feb. 2010, 18:36 »

Dobling på kant er vi dyktige på når Jonas spiller, men problemet med Guthrie er jo at han ikke er ving og er tydelig malplassert, spesielt når han er satt på venstervingsplass. Tror høyrekanten kommer til å bli bedre og bedre i løpet av sesongen jeg, jo mer Routledge og Danny Simpson spiller sammen! Problemet er at vi ikke er overflommet av gode vinger, jeg anser Pancrate som et glemt kapittel. Jeg sier ikke at jeg er enig i alt av vurderinger Hughton gjør - jeg har lenge ropt på at vi må endre den sentrale midtbanen med å flytte Nolan frem eller ta han helt ut. Men vi må også innse at Hughton er en defensive-minded manager - som legger stor vekt på at vi skal ha et solid defensivt fundament i bunn. Da er Nolan-Smith en arbeidssom og relativt duellsterk duo, i tillegg til at Nolan også er målfarlig (selv om det har stoppa opp ei stund nå). Tipper det er slik Hughton tenker når han gjør som han gjør. Jeg er jo ikke enig, men det er jo da også slik at managere har ulik oppfatning av hvordan fotball best skal spilles. Husk på at King Kev også gjorde noen rare ting når han var manager for oss sist.
Hva Smith angår - jeg tror han vil være et greit anker for et PL-lag som skal kjempe om å overleve. Det kommer også veldig an på hvem han spiller sammen med. Såklart, Barton er vår klart beste midtbanespiller dersom, og hvis og alt det derre. Men jeg har jo nesten slutta regne med han. Men har selvfølgelig et lite håp om at han skal komme å løfte midtbanen siste del av sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #175 på: 13. Feb. 2010, 19:12 »
I neste kamp vil eg ha ein midtbane beståande av Jonas - Smith - Nolan - Guthrie. Skuffa over det eg har sett over Routledge til no. En fantastisk spelar med veldig god fart og lavt tyngdepunkt, MEN vi mister ballen veldig ofte når han har den. Han er veldig glad i og utfordre  i lengderettninga. Dette gjer at vi kan slite litt med og holde ballen i laget fordi han ofte kan miste den. Dette er noko som må gjerast noko med, enten så må vi bruke ein anna eller so må han forstå at han må begynde og spele ball meir slik at vi kan rulle opp og så kan han utfordre når der er rom. Possesion er noko av det viktigaste for et topplag. Vi kan ikkje ha det slik i en eventuel premier league sesong heller. Vi må klare å holde ballen i laget over ein litt lengre periode slik at vi ikkje heile tida får trøkk mot oss og at kontringane er vårt einaste angrepsvåpen

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 13. Feb. 2010, 19:20 »
Det der må være det dummeste innlegget jeg har lest på lenge. Er det en ting dette laget trenger så er det noen spillere med pace, som kan utfordre og gå forbi motstandere. Og når du først snakker om å miste ballen. Så du dagens kamp? Nolan er så fet og treig at han ble løpt opp gang på gang på gang og mistet baller. Helt forferdelig å se på. Det samme med Guthrie.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #177 på: 13. Feb. 2010, 19:24 »
Me treng fart på rett tidspunkt ja. Probleme er at Routledge gjer feil valg alt for ofte, vi må klare og holde ballen i laget. Guthrie er meir en god nokk, og Nolan har ein dårlig periode. Skal du selge begge? Nolan var jo nettopp vår beste spelar og skåra viktige mål på bestilling. Berre og selge, ingen av dei er god nok? Men det er vel slikt det fungera her inne

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 13. Feb. 2010, 19:27 »
Vi trenger kanter med fart og ferdigheter til å gå forbi motstandere. Det har vi i Jonas og Routledge. Så trenger vi ballsikre og løpssterke sentrale midtbanespillere, det har vi så absolutt IKKE. Skal vi i det hele tatt drømme om å klare å beholde plassen i PL neste sesong er vi i mine øyne totalt avhengige av to nye sentrale midtbanespiller. Det er der problemet ligger.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #179 på: 13. Feb. 2010, 19:33 »
Poenge mitt er at det er ikkje vits med ballsikre sentrale midtbane spelarar vist du ikkje kan slå den uten på kant uten og få den tilbake. Da kan man like godt ha Butt og Smith sentralt for da er det kun kriging som gjelder. Såg ved fleire tilfelle i dag at Routledge gjekk for og utforde i staden for og spele ball. Fekk frispark et par gongar, men alikevell liker eg ikkje at han alltid skal gå for det vanskligaste i staden for og sjå dei lette løysningane