20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Swansea City - Newcastle United (13.februar 13:45)  (Lest 31671 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Chris 9

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Swansea City - Newcastle United (13.februar 13:45)
« Svar #150 på: 13. Feb. 2010, 15:46 »
Hvor har egentlig formen til Nolan blitt av, han storspillte jo i begynnelsen av sesongen, nå er han jo crap!

Nolan har begynt med fjorårets PL form igjen.. så dårlig som du får dt
Welcome To The Toon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 13. Feb. 2010, 15:47 »
Guthrie skuffet idag. holdt ballen alt for lenge i føtterne, og spillere som var på løp rundt han ble ikke brukt... da valgte han heller sin tradisjonelle springe i sirkel finte og miste ballen til slutt.

Carrol slo flere feilpassninger en hva Butt klarer på en god dag, så han får ikke godkjent forde om han skapte målet.

Det er jo greit å få konstatert at vi vinner ikke fotballkampen med å starte Løven isteden for Best.

Hadde Guthrie spillt hele kampen slik han gjorde de siste 20 ville vi vunnet denne kampen. Vi må tørre å løpe med ballen sentralt.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 13. Feb. 2010, 15:47 »
Hvor har egentlig formen til Nolan blitt av, han storspillte jo i begynnelsen av sesongen, nå er han jo crap!

Lurer eg også på. Samme kan en sei om Smith, har vore direkte håplause begge to dei siste par mnd.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 13. Feb. 2010, 15:47 »
Swansea imponerte meg, såpass kan jeg si. Forutenom WBA tror jeg ikke at jeg har sett et like fintspillende lag mot oss denne sesongen.
Ellers, vi er heldige i dag - men Hughton lyktes med byttet. Løvenkrands var begredelig.
Dagens to aller verste syns jeg allikevel var Danny Guthrie og spesielt Kevin Nolan i egen særklasse. Veldig mye balltap og elendige pasninger fra disse to, igjen må spesielt Nolan dras frem. Nolan har vært så elendig nå over lang tid, og Guthrie fungerer overhodet ikke på venstrevingen. Flytt inn Guthrie sentralt og benk Kevin Nolan.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 13. Feb. 2010, 15:47 »
Utrolig ufortjent, og jeg synes nesten synd på Swansea City i dag. At det er mulig å spille så sinnsykt dårlig. Smith og Nolan ser jo ikke ut til å prøve i det hele tatt. Det er faen meg helt utrolig! Og gjør Smith noe annet enn og jogge rundt som en jævla klovn?

Synes dog at Wayne Routledge gjorde en kuratn kamp og blir smått imponert over han til tider. Ellers, DRITT!
Nei.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #155 på: 13. Feb. 2010, 15:48 »
Dette er ikke noe nytt. Med unntak av Cardiff kampen, så har vi stort sett vært under pari, om enn ikke direkte dårlige. I nesten alle kampene jeg har sett, har det vært gåfotball og innlegg rett bakfra, altså uten å dobble på kant og legge inn derfra. Dette er et stort problem for oss, enten vi har Jonas skadet eller ikke, da laget ikke satser på denne typen fotball.
Hvis vi greier å satse mer på kantene, skal vi se at det åpner seg opp for Nolan og Carroll i midten også. I dag så jeg på en hakkete stream, og kan derfor ha gått glipp av en del, men vi så alle hva som skjedde når Leon best kom rundt på kant. Hvor mange ganger skjedde det? Iallefall ikke nok til at vi fortjente poenget vi fikk, men kanskje nok til at CH forstår at vi må gjøre det enda oftere neste kamp? (Jeg tviler, men enkelte har ståltrua på at han er magikeren vi trenger og at det er uflaks som gjør at vi noen ganger taper)

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #156 på: 13. Feb. 2010, 15:51 »
Haha! Vi fikk med oss et svært ufortjent poeng idag! Det var nesten latterlig å sitte å se på denne kampen. Faktisk så latterlig at jeg vurderte å ta oppvasken midtveis i kampen  :P

For å ta det positive først:
1) Vi får 1 poeng.
2) Forsvaret spilte en ganske god kamp.

Også det negative:
1) Null plan over spillet
2) Null vilje, selv om det kom seg på slutten
3) Elendig press på midtbanen.
4) Horribelt passningsspill
5) Nolan
6) Smith - spilte han??
+++++++++++++++

Kunne ramsa opp en hel del til, men holder meg til de punktene. Vi taper omtrent alt av dueller, vi har null vilje til å gå på løp og midtbanepresset er fraværende. Kevin Nolan ser ut som en 6.divisjonsspiller på Island, og ser ut til å ha lært innsidepassninger på Sesam Stasjon! Alan Smith er usynlig, og får stryk for innsatsen idag. Spissene får nesten ikke baller å jobbe med, som gjør at vi hele tiden blir presset bakover.

Synes Swansea fortjente seieren idag - men vi får være fornøyd med poengene vi får!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 13. Feb. 2010, 15:52 »
JADA! Ran på høylys dag. Stor forskjell på uavgjort og tap borte mot Swansea. Men herregud for en møkkafotball. Vi kan ikke stille med den sentrale midtbanen i neste kamp, samme faen hvilke motstander vi møter.

Synes One Size, Colo, Aanholt og Harper var de beste i dag. Guthrie var brukbar til tider men mistet ballen unødvendig og fikk den fra seg for sent. Routledge var ute store deler av kampen (han får jo ingen løpsballer), også han mistet ballen unødvendig. Smith og Nolan gidder jeg ikke å bruke mer tid på. Simpson fikk kjørt seg på høyrebacken og kunne vel ha gjort det bedre,.

Carroll er dødelig når han får crossere å jobbe med. Men hverken han heller Løven kom så mye med pga den forbanna sentrallinja som overhodet ikke fungerer!!!!Går jo utover hele spillet. Hverken vingene og spissene blir med i spillet pga den RÆVA ballfordelingen. Og ikke er de raske nok i presset heller, og bruker alt for lang tid med ballen, eller roter den vekk.

Smith og Nolan er tydlegvis heilt ute av form. Vi scora no etter at Løven var bytta ut. Men synst det verte feil å gi midtbana all skuld. Uansett om det er offansivt eller defansivt so er alt deira feil. Det skal faktisk vera godt få tilbake Barton. Og Guthrie er veldig ustabil. Heile laget generelt slite borte. Men sjølvsagt bra ta poeng på ein revva dag, vi får håpa vi finne formen atte snart.

Både laget og CH har vist at dei kan spela veldig god fotball og gjennomføra ein kamp taktisk godt.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #158 på: 13. Feb. 2010, 15:54 »
Jeg fikk bare sett de siste 15 min, og jeg så ikke stort til noe vinlje som du påpeker kommer på slutten, Vegard9.

Synes vi spillerne så slitne ut, var aldri oppi ballfører og holdt på ballen altfor lenge.

Og stemmer det at vi bare hadde ÈN sjanse som kommentatorene sa?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 13. Feb. 2010, 15:57 »
For å si det slik - hele midtbanen minus Routledge får stryk, men jeg syns ikke Smith var fullt så elendig som Nolan og Guthrie. Defensivt holdt han god stand, og gjorde jobben sin greit. Stort sett trygge pasninger leverte han også. Må huske på at Smith sin rolle er midtbaneanker, og at jeg forventer at hans partner Nolan er den som skal ta de offensive løpene og i større grad slå de geniale pasningene. Det var Nolan og Guthrie som i størst grad bidro til alt for mange unødvendige ballmist på midten, fordi de rett og slett gikk seg inn i trøbbel eller slo masser av elendige pasninger. Pasningsspillet og presisjonen i dag var helt for jævlig. Jeg vil påstå at laget kollektivt spilte dårlig. For en må huske på at Carroll slo styggmye feil de gangene han hadde ballen eksempelvis.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 13. Feb. 2010, 16:00 »
Dette er ikke noe nytt. Med unntak av Cardiff kampen, så har vi stort sett vært under pari, om enn ikke direkte dårlige. I nesten alle kampene jeg har sett, har det vært gåfotball og innlegg rett bakfra, altså uten å dobble på kant og legge inn derfra. Dette er et stort problem for oss, enten vi har Jonas skadet eller ikke, da laget ikke satser på denne typen fotball.
Hvis vi greier å satse mer på kantene, skal vi se at det åpner seg opp for Nolan og Carroll i midten også. I dag så jeg på en hakkete stream, og kan derfor ha gått glipp av en del, men vi så alle hva som skjedde når Leon best kom rundt på kant. Hvor mange ganger skjedde det? Iallefall ikke nok til at vi fortjente poenget vi fikk, men kanskje nok til at CH forstår at vi må gjøre det enda oftere neste kamp? (Jeg tviler, men enkelte har ståltrua på at han er magikeren vi trenger og at det er uflaks som gjør at vi noen ganger taper)

Det er vel ingen som påstår at CH er noko magikar og ein gjennoppstandelse av Sir Bobby. Ein må sjå på heilheiten og kva denne klubben har vore gjennom sidan Ashley kom. Viss CH får oss oppatte i PL, så kan vi vel ikkje krevja so mykje meir? Det er urovekkande med den formen vi har no, og spelet vårt denne sesongen har vore ustabilt og planleust til tider. På det beste er vi gode nok til og rykke opp og overleva i PL, dette trur eg CH kan greia men ikkje meir enn da. Sjølvsagt er kunn opprykk godt nok, og det er fortsatt sannsynle. Derfor er CH manager.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 13. Feb. 2010, 16:04 »
Er litt usikker på Hughton. Har jo sålangt gjort en god jobb med å samle laget, utafor bana osv, men det er jo tydelig at han ikkje klarer å få laget til å spele fotball, ei heller innehar han taktiske egenskapar overhodet.

Skulle vi rykke opp fortjenar han jo i og for seg en sjanse, men helt ærlig, kan Chris Hughton hevde seg som manager i PL? Aldri i verden spør du meg, blir han PL-manager neste sesong er eg bombesikker på at han blir sparka ved juletider, kanskje før. Uansett kor mykje han fortjenar det så er det ikkje veldedighet vi driver med, og må tenke på klubbens beste, ikkje Chris Hughton.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 13. Feb. 2010, 16:07 »
Men Carroll ble jo satt under voldtsomt til press hele tiden. Og Løven fikk jo null baller også han. Begge spissene våre har ekstremegenskaper, og det er midtbanen og vingene sin jobb å få  utnytte disse. Dvs å slå gode innlegg på carroll eller bakromspasninger på Løven. Når disse ikke kommer, så sier det seg selv at de spiller en dårlig kamp.

Det aller viktigste er at vi har en sentral midtbane som kan møte når forsvaret vårt har ballen. og nåri er under press.  En midtbanespiller i stand til å dempe ballen, slå til siden på backen som kommer  i rundt. En midbanespiller som kan vende og sette fart. Og kanskje slå ut på vingen, og fortsette løpet sitt. Dette gir ytterligere rom til både til vingen og kanskje til backen som kan overlappe.

Siden vi ikke hadde en midtbane som var bevegelig kunne Swansea boltre seg sentralt akkurat som det passet dem. Og forvaret vårt endte med å pole oppover. 

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 13. Feb. 2010, 16:10 »
Det er vel beinest ikke Chris Hughton sin feil at han har arvet den stallen han har! En stall som var blottet for fart og kreativitet over hele linja ettersom alt slikt ble solgt vekk og bytta ut med arbeidsmaur.
Chris Hughton har jo faktisk sett alt dette og styrket mye av det vi har vært svake på. Får vi inn en sentral midtbanespiller som bidrar med noe annet enn alt det britiske stålet vi har overvekt av per nå, så er vi enda lengre på vei. Og det å tro at et ganske nykomponert lag skal storspille med en gang er vel også mye forlangt. Jeg er av den oppfatning at Chris Hughton bygger laget etter "læreboka", at han altså starter bakfra med å etablere en god defensiv enhet som skal gi den tryggheten vi trenger for å vinne kamper.

Det er ikke tilfeldigheter at vi vinner mange jevne kamper, for laget fremstår som en veldig god defensiv enhet, med relativt klare definerte roller. Det er heller ikke tilfeldigheter at kampene er såpass jevne, nettopp fordi vi må innse at vi ikke har alt av kvaliteter som tilsier at vi skal kjøre over etthvert lag i CCC, er min oppfatning. Vil også minne på at CCC er en jevnere liga enn det vi fikk inntrykk av etter den veldig gode starten. Wolves og Brums tapte henholdsvis 10 og 9 kamper forrige sesong.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 13. Feb. 2010, 16:14 »
Selvfølgelig InspectorC, jeg er helt enig. Så må vi også vurdere - hvem er det som innehar rollen som den offensive midtbanespilleren i dag? Alan Smith har en veldig klart definert rolle som anker, og har hatt det hele sesongen. Jeg forventer ikke at han skal være den mannen som slår de geniale stikkerne eller tar de dype løpene inn i boksen. Den jobben skal Nolan ha, og Nolan har ikke prestert en dritt over lengre tid nå. Vi veit at Danny Guthrie kan gjøre en slik jobb veldig bra i denne ligaen, og jeg er ikke i tvil at slik situasjonen er i dag, straks Jonas er tilbake, at Danny Guthrie og Alan Smith bør spille sentralt sammen. De utfyller hverandre i langt større grad enn Smith og Nolan.