20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 422091 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2355 på: 20. Aug. 2010, 23:52 »
Good news for Newcastle: Werder Bremen have signed Wesley from Santos for ?7.5m, theoretically ending their interest in Hatem Ben Arfa...

@tomwfootball - Twitter

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2356 på: 21. Aug. 2010, 00:46 »
Vi har vist singert Tiote!

CaulkinTheTimes Hey! You know that Tiote fella? In Jesmond tonight, having medical. ?4m, perhaps. Needs a work permit. Any good? No idea. #NUFC
« Siste redigering: 21. Aug. 2010, 00:49 av fredd »

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2357 på: 21. Aug. 2010, 00:48 »
Jeg har på følelsen at Ben Arfa signerer for Sunderland jeg. Hadde vært så typisk.
Ashley vil kun gå med på lån, mens Sunderland kommer på banen å kjøper han.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Yahh

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2358 på: 21. Aug. 2010, 01:02 »
Også ifølge wikipedia har vi signert Tiote ja  :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Cheick_Tiot%C3%A9

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2359 på: 21. Aug. 2010, 01:07 »
Fin spiller, men feil posisjon. Vi har nok sentrale midtbanespillere og trenger heller en ving...

Litt uenig, fredd. Vi har nok midtbanespillere, men ikke av Tiotes kaliber. Dersom du ser på Nolan, Smith, Guthrie og Barton, sliter vi både med kreativitet og fart i midten. Alle er rimelige rutinerte, pasningssterke og solide, men de har ikke det lille ekstra jeg synes vi mangler i midtbaneleddet; nemlig en slags Essien som kan finne på noe nytt, med sin fart og teknikk. Har sett en del av Tiotes kamper for Twente, og han minner meg veldig om Fer. En eksplosiv bylt av muskler og rå gjennombruddskraft! Får vi Fer eller Tiote, blir jeg überhappy!

Nå skal ikke jeg si mye om Tiote for har ikke sett han veldig mye. Men poenget var at vi har mange sentrale midter og trenger sårt en ving. Vi har som kjent kun Jonas og Routlede som skikkelige vinger og en skade her vil føre til at Guthrie settes på ving eller at Ryan Taylor starter. Når vi samtidig vet at vi sannsynligvis ikke har store midler å kjøpe for hadde jeg heller sett at vi brukte pengene på en ving.

Forhåpentligvis henter vi begge deler for jeg syntes Tiote virker spennende og kan han forsterke midtbanen er det flott. Nå har vi dog Smith, Nolan, Barton, Guthrie, etter hvert Gosling og muligens Tiote. Ligger det da i kortene at Smith kan vært på vei bort? Han har jo høy lønn og Tiote er vist deffensiv midt. Usikker på hvor høyt Hughton rangerer han.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2360 på: 21. Aug. 2010, 01:16 »
Han skada Elano stygt under VM ;P
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #2361 på: 21. Aug. 2010, 01:16 »
Herre fred så deilig om Tiote er vår! Skjønner godt hva du mener, fredd, vi trenger en ny kant! Vi er vel bare uenige i hva som trengs mest, der jeg mener vi bør kvitte oss med litt pengesugende dødkjøtt (ja, Smith), og heller få inn noe vi ikke har i de 5 andre sentrale midtbanespillerne våre! 3,5 mill høres ut som et røverkjøp for en sånn spiller!

Jeg er også spent på hva Hughton gjør med Smith. Han utnevnte vel Smith til vise-kaptein nettopp? Det må vel bety at han er i planene...(?) Håper dette betyr en exit for Smith, selv om det er litt vemodig. Vi har like gode spillere som Smith i Nolan, Guthrie og Barton, og bedre i Tiote. Lønnen er også et minus i margen til Smith.

Nå er det opp til høyere makter om de vil gi oss Ben Arfa (nei, har gitt opp at ashley skal gi han til oss, og franskmennene er umulige!), han hadde gitt oss både konkurranse og backup på vingene, noe som sårt trengs!

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2362 på: 21. Aug. 2010, 01:18 »
Og det var vell han og keita som fyrte kaka under heile kampen så kaka fikk 2gule ? Eller er det feil kamp ? Litt usikker..
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2363 på: 21. Aug. 2010, 11:08 »
Jeg vet ikke hvem Tioute er. Selv om vi er vel besatt på midten, har vi ikke en god nok defensiv midtbanespiller. Smith vinner dueller ja, men han dekker et alt for lite område, ikke rask nok og for dårlig i den offensive delen av spillet. Vi får flere overganger hvis vi har en defensiv midtbanespiller i stand til å løpe opp en motspiller, takle (uten å lage frispark) og sette i gang vårt angrep med en god offensiv pasning i lengderetning.

Ingen av delene er Smith i stand til å utføre. Beste eksemplet (sikkert nevnt det tidligere) jeg så var i Wanker da han erobret ballen på rundt 20 meter på vår del. Han kunne ha satt fart fremover (var et hav av rom foran ham). Hva gjorde Smith? Slo støttepasning til sin egen midtstopper og satte dermed en effektiv stopper for en god overgangsmulighet.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #2364 på: 21. Aug. 2010, 11:39 »
SYYKT! J. Voskamp (25 år) putta 8 mål i går for Sparta Rotterdam. Det er riktignok Jupiler League, men sterkt for det. 5 av de kom etter hverandre. De vant 12-1. Det var i debuten hans.

Hva sier dere til å legge inn et lusebud å han. Han scoret 22 mål på 34 kamper for Helmond forrige sesong. :)
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #2365 på: 21. Aug. 2010, 11:49 »
Foresten så lurer jeg på om vi får noen av City pengene for Milner. Ble vi enige om noen videresalgsklausul når vi solgte han til Villa?
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2366 på: 21. Aug. 2010, 11:54 »
Tror ikke det. Når det er snakk om så store summer som Villa betalte oss er det vel også sjelden det er med vidresalgsklausul.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2367 på: 21. Aug. 2010, 12:24 »
Jeg ser det ikke som realistisk at Smith blir solgt nå, nettopp utnevnt til visekaptein, og virker som om han er godt likt av spillergruppa og sjefen selv.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2368 på: 21. Aug. 2010, 13:27 »
Smith og Nolan er gode nok når målet vårt i år er å overleva, MEN me treng betre spelarar for det. Få inn han her Tioute og Ben så ser det vel litt lysare ut  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2369 på: 21. Aug. 2010, 13:57 »
Syns uansett det er langt viktigere med offensive midtbanespillere med tempo i kroppen, helst vingspillere. Tar selvfølgelig i mot en mer mobil defensiv midtbanespiller, men det bør helst ikke gå på bekostning av offensive spillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida