20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 423287 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1830 på: 02. Aug. 2010, 12:41 »
Thioune tror jeg faktisk ikke har den mentale styrken til å takle PL. -En kraftig takling og han mister det jo helt! Mulig jeg tar feil, men synes fyren virker veldig ustabil på mange måter. I fjor var han riktignok glimrende, men han trenger nok å modnes litt før han i det hele tatt kan være aktuell.

Er uenig der. Mannen kom tilbake fra skade, og ble skadet IGJEN av en ubrukelig Bjørnar Holmvik som overhodet ikke hadde mulighet til å ta ballen. Det tar alltid tid å komme tilbake fra et langvarig skadeopphold. Han var glimrende i samtlige kamper i fjor, til tross  han ble til tider tatt stygt av treige spillere, som satser mer på fysikk enn finessse. Så mental psyke har fint lite med saken å gjøre.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1831 på: 02. Aug. 2010, 12:47 »
Thioune tror jeg faktisk ikke har den mentale styrken til å takle PL. -En kraftig takling og han mister det jo helt! Mulig jeg tar feil, men synes fyren virker veldig ustabil på mange måter. I fjor var han riktignok glimrende, men han trenger nok å modnes litt før han i det hele tatt kan være aktuell.

Er uenig der. Mannen kom tilbake fra skade, og ble skadet IGJEN av en ubrukelig Bjørnar Holmvik som overhodet ikke hadde mulighet til å ta ballen. Det tar alltid tid å komme tilbake fra et langvarig skadeopphold. Han var glimrende i samtlige kamper i fjor, til tross  han ble til tider tatt stygt av treige spillere, som satser mer på fysikk enn finessse. Så mental psyke har fint lite med saken å gjøre.

han var ikke glimrende i samtlige kamper i fjor, men vi kan vel være enige i at han var en av tippeligaens 3 beste i fjor.  Jeg synes han fremstår som en type det er lett å få ut av fatning og han har dratt på seg en del "fakter" jeg ikke liker i det hele tatt.  Under kampen i går fks takler han en Brann-spiller stygt nede ved hjørneflagget og mister det helt , stormer mot dommeren i protest og markerer at han tar ballen. Jeg trudde jeg skulle le meg ihjel, han var minst 2 meter unna ballen  :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1832 på: 02. Aug. 2010, 13:17 »
Han var god i samtlige i samtlige kamper i fjor og glimrende i mange av dem. Jeg så dem alle. Thioune har aldri taklet en spiller stygt. Derimot vet jeg om en del på knokkelknuserlaget Brann som som glitrer til med idiottaklinger rett som det er: Austin, Bakke, Nielsen (mot Leeds), og Holmvik. Så at brannsupportere klager over stygge taklinger er jo bare morsomt, siden det er nettopp slike virkemidler Brann selv anvender for å holde seg over streken. For sannheten er at bortsett fra Huseklepp, har brann svært lite å bidra med. Og at han fortsatt omtales som et stort talent, i en alder snart fylte  26 år, sier vel litt om talentutviklingen i den delen av landet.

Og å påstå at Thioune  er lett å få ut av fatning er jo helt feil, mannen dominerer jo alle kamper når han er skadefri. Det er ikke en som er ute av fatning, spør du meg. I går spilte  han ute på kant, er fortsatt litt rusten og likevel klarte han å sende brannspillere i pølseboden 3 ganger. Det sier sitt.
« Siste redigering: 02. Aug. 2010, 13:22 av InspectorC »

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1833 på: 02. Aug. 2010, 13:39 »
For å konkludere, vi er uenige om at han er lett å få ut av fatning. Jeg er så langt ifra Brann-supporter som du kan komme og mener også at Thioune er en fantastisk spiller. MEN , jeg tror altså at han har noen fakter ved seg som ikke vil gagne NUFC noe særlig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1834 på: 02. Aug. 2010, 16:56 »
Jeg mener jo at det er en mann som var på høyde med Thioune i fjor, og han har i mine øyne bevist seg som TLs beste spiller denne sesongen - og det er godeste Anthony Annan. Det er en spiller jeg gjerne skulle sett inn fra Tippeligaen!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1835 på: 02. Aug. 2010, 18:08 »
Thioune er ikke klassespissen som scorer over 15 mål i pl

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1836 på: 02. Aug. 2010, 18:15 »
Nei, men han har jo et potensiale til å kanskje kunne servere 15 mål i løpet av en sesong ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1837 på: 02. Aug. 2010, 18:23 »
Nå er han langt ifra den klassemidtbanen som leverer 15 assist heller. Vi snakker ikke om noen Xavi her.

Thioune er en defensiv ballsentral på et helt ok Tippeliga-nivå, og spiller for drita dårlige Molde, uten at de blir VELDIG mye bedre med han på banen. Han var god i fjor, da han hadde Diouf å spille opp til. Han har vært elendig i år, når alle andre på laget hans er elendige også.

Da ser jeg heller at vi redder Anthony Annan fra en tilværelse som malplassert angrepsspiller under Nils Arne Eggen i Rosenborg, eller en særdeles lite fortjent tilværelse i greske bakgårder. Det er en helt annen spillertype, men likevel mye bedre enn det vi har fra før, og det vi evetuelt kunne finne på å kjøpe andre plasser. Annan gir oss ikke 15 assists eller 15 mål, men kan gi oss langt mer enn 15 poeng, gjennom å være en av verdens aller beste i sin jobb.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1838 på: 02. Aug. 2010, 20:02 »
Jeg mener at Thioune kunne blitt en bra spiller i premier league, men da må han opp på nivået fra i fjor. Da var han glimrende!! Annan er helt klart en spiller jeg også vil ha inn i troppen, men jeg tenker mer på at vi trenger mer kreativitet inn i troppen, enn enda en defensiv midtbane.

Hadde derimot ikke blitt skuffet om Annan kommer. Men med bedre spillere rundt seg, som i fjor med Diouf, kan mannen fort bli en ballsentral også i Premier League. Hvorfor ikke ta sjansen liksom, han er jo helt sikkert rimelig billig.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1839 på: 02. Aug. 2010, 20:44 »
Hvis det var folk fra Newcastle på Ullevål i kveld så er nok Moa høyt oppe på ønskelista :)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1840 på: 02. Aug. 2010, 22:21 »
Moa kan være så god han bare vil, men faen ell om jeg vil ha han til Newcastle. Jaaawzuz, neitakk. 8)
Nei.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1841 på: 02. Aug. 2010, 22:31 »
hør hør :D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1842 på: 03. Aug. 2010, 09:43 »
Haha Joachim. Hvordan kan du kalle Thioune for en defensiv midtbanespiller?Åpnebart at du ikke har sett mange moldekamper. I MFK er det Holm som har den defensive rollen. Thioune har vært langtidsskadet, og da sier det seg selv at han ikke er god siden han a) ikke spiller og b) trenger tid til å komme tilbake. Når Pap i tillegg er borte, sier det seg selv at MFK er svekket og dermed får  Thioune ikke  servere de nydligste bakromspasniner som før. Og du blander årsaksrekkefølgen i stor grad her. Du sier at årsaken til at Thioune var god var fordi han hadde Mam å slå opp til. Det er å snu alt på hodet: Det hjelper ikke å ha en rask spiller på topp så lenge du ikke besitter ferdighetene til å slå den pasninga. Vil heller påstå at årsaken til at Mame ble solgt for 50 mill var fordi han hele tiden fikk fantastiske pasninger fra Thioine, kombinert med sin egen hurtighet og løpsvillighet. Det sier seg selv at MFK og Thioine får færre alternativer når Mam og Pap er borte. Hva vil RBk ha vært uten Lustig og Dorsin f.eks? Ingenting.. Alle angrep kommer gjennom lagets backer, som forøvrig holder et høyt nivå.

Og den såkalte middelmådige fotballspilleren Joachim: De fleste fotballeksperter var fjor enige om at Thiounes prestasjoner var tidenes beste i TL. Pølseboden måtte jo utvide lokalene for pokker pga hans dragninger.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1843 på: 03. Aug. 2010, 13:48 »
Var veldig god i fjor - men tidenes beste i TL? Den er ganske hard å påstå. Pølsebodene ble på 80-tallet fast vare på Aspmyra, de.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1844 på: 03. Aug. 2010, 13:59 »
Kan vi slutte å gjøre dette til en diskusjon om lokalfotballen i utkantnorge?
Oscillons From The Anti-Sun