20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 422612 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #630 på: 12. April 2010, 21:19 »
vil ikke ha ham. måten han forlot spurs på sier mer enn nok. Arbeidsinnsatsen sier resten

Ferguson har uttalt fleire ganga at berbatov er han som av og til løper mest av united spillerane i løpet av kamp.
Ferguson aka Pinocchio sa også at Rooney aaaaldri i verden kom til å spille det andre oppgjøret mot Bayern Munchen.

Jeg setter hele månedslønna mi på at Berbatov ALDRI har løpt mest av sitt lags spillere i løpet av en kamp.

Loddo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #631 på: 12. April 2010, 23:00 »
Sitat
Ferguson aka Pinocchio sa også at Rooney aaaaldri i verden kom til å spille det andre oppgjøret mot Bayern Munchen.

Jeg setter hele månedslønna mi på at Berbatov ALDRI har løpt mest av sitt lags spillere i løpet av en kamp.

Han er blant de som løper mest.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #632 på: 12. April 2010, 23:02 »
Ja, kom med noe statistikk på det takk. Kom ikke her å fortell meg at Berbatov løper mer enn Rooney, Park, Fletcher, Nani osv osv...

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #633 på: 13. April 2010, 00:20 »
Jeg føler at berbatov sier hele tiden at han ikke er noe jobbespiss. Han er ikke et arbeidsjern.   "det er ikke min stil".
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Loddo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #634 på: 13. April 2010, 03:27 »
Ja, kom med noe statistikk på det takk. Kom ikke her å fortell meg at Berbatov løper mer enn Rooney, Park, Fletcher, Nani osv osv...

Søk på google, altså Berbatov Distance Covered, enkelt og greit finner du det ut selv. Og har aldri sagt at han løper mest, men en av de som gjør det. Bare på første siden så er det nok bevis.

noe jeg fant i farten:

Sitat
The major myth about Dimitar Berbatov is that he is lazy, wrong. He isnt lazy he just has a languid look about him.

He are some statistic, showing successful tackles per game and interceptions per game.

Berbatov 0.82 tackles won per game, 1.21 interceptions per game
Rooney 0.44 tackles won per game, 1.16 interceptions per game
Tevez 0.46 tackles won per game, 0.38 interceptions per game

Then looking at distance covered per minute:

Berbatov 112 metres
Tevez 111 meters

This shows that Berbatov covers more ground than Tevez.

Now a quote from Fergie. "He (Berbatov) did more running (against Middlesbrough) on Monday night than any other front player, including (Wayne) Rooney."

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #635 på: 13. April 2010, 10:46 »
De tok selvsagt ikke med Rooney i ground covered. Ville vel ikke avsløre at han springer mindre enn både Berbatov og Tevez  :)

Det er vanskelig å avlede spillestil ut i fra antall meter tilbakelagt: Pga av at Berbatov spiller på Scum kan det være at han får mange flere gode offensive baller å jobbe på, derav flere meter tilbakelagt. Scum er f.eks flinkere til å spille i lengderetning enn City hvor alt går mye treigere. Det som hadde vært interessant å finne ut er den defensive jobbingen hvor spissen jobber som førsteforsvarer. Der tror jeg f.eks Tevez er bedre. Eller finn statistikk for det året Tevez og Berbatov spilte på samme møkkalag.

Loddo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #636 på: 13. April 2010, 15:54 »
Hehe, Rooney er vel en av de spissene med mest arbeidskapasitet. Så han er det får som tar, men som du sier så er det sant at Berbatov får mest meter på det offansive. Når de spiller 4-4-2 så går spillet via han mer eller mindre alltid.

Tror folk at Ferguson ville brukt Berbatov, hvis han var lat og ikke gadd å løpe bakover? En venn av meg som tok turen bort på old trafford sa faktisk at Berbatov løpte mye mer LIVE enn du fikk se på TV.
Men tror ikke at Berbatov er noe særlig realistisk, kanskje Carrick om ett år, Carrick har ikke akkurat vært så god og stabil for Man Utd i år.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #637 på: 13. April 2010, 16:48 »
Carrick blir vel 30 neste år han også. Og han har alt for godt betalt. Kan ikke forestille meg at vi henter ham. Dessuten vil jeg ikke ha slike spillere. De har opplevd det som er å oppleve på fotballbanen. Da skal du være uhyre profesjonell for å opprettholde samme nivå på banen i en klubb som etter all sannsynlighet ikke vil oppleve samme suksess i nærmeste fremtid.  Vi må heller hente inn yngre spillere som er sultne og som er ute etter å bevise at de duger.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #638 på: 13. April 2010, 16:56 »
Hvis Carrick av en eller annen grunn skulle ønske å avslutte karrieren i Newcastle, hvor han tross alt er vokst opp der, samt at han sannsynligvis har følelser for klubben. Da er det bare å ta imot med åpne armer så lenge prisen og lønna er innenfor rimelighetens grenser.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #639 på: 13. April 2010, 17:56 »
Jeg tror først og fremst ikke vi får ham fordi han blir for dyr lønnsmessig. Noen som vet når kontrakten går ut? Men er han villig til å gå ned i lønn, viser han jo rette følelser for klubben. Og da kan han jo være rett mann.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #640 på: 13. April 2010, 18:22 »
Ironisk nok brukte jeg lønn som argument når jeg svarte på innlegget ditt  ;) Men i dette tilfellet hvor vi henter en som har blitt danka ut av et storlag(da jeg ikke tror han vil forlate manutd med mindre han sliter med å komme på banen), så mener jeg det er naturlig at han må ned på et lavere lønnsnivå(med forutsetninger om at han tjener mer enn 50-60k pund i uka).

Googlet litt, og fant ut at han signerte en 4 års avtale i mai 2008, så sannsynligvis har han to år igjen på kontrakten sin da..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Loddo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #641 på: 13. April 2010, 19:10 »
Blir bare tull å ha kun unge spillere, må ha litt rutine. Ellers er jeg ganske så enig med kø1

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #642 på: 13. April 2010, 19:22 »
Du må selvfølgelig ha rutinerte spillere i laget på sentrale plasser. Men det er viktig at balansen blir riktig. Og jeg ser gjerne at vi har et ungt lag, med en stamme bestående av omtrent 50-50 unge og "gamle" spillere, og at vi fyller opp stallen med talenter i stedet for pensjonister.

En ellever bestående av fire-fem spillere over 25 og fem-seks spillere under 25 år, er en perfekt ellever.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #643 på: 13. April 2010, 20:04 »
Enig i deg der Jokke. Vi må ha en balanse. Men spørsmålet er om vi trenger forsterkninger sentralt i det hele tatt. Vi har jo Guthrie, Nolan og Barton sentralt (Smith tror jeg blir solgt og Butt får ikke forlenget). Nolan og Barton holder med god margin PL-klasse. Og begge kan jo være strålende hvis de kommer tilbake i god gammel form. Ergo blir det kanskje feil å hente inn en spiller ala Carrick siden han sannsynligvis ikke akkurat vil være fornøyd med benken.
Hvis vi skal ha inn en sentralt bør det derfor være en yngre mindre merittert spiller med potensiale  som er fornøyd med å være andrefiolin en sesong eller to.

Vi bør heller prioritere en midtstopper (hvis Tayls selges), en god høyreback som tar plassen til Simspon. I tillegg en backup til enrique i samme spillerkategori som for
midtbanen og god spi. Til slutt en ung lovende kantspiller som kanskje kan andvendes på begge sider. Sentralt på midtbanen og keeperplass er vel de eneste plassene på banen vi ikke trenger å forsterke akkurat nå, tror jeg.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #644 på: 13. April 2010, 20:36 »
Jeg hadde ikke hoppet i taket over en signing av Berbatov. Han er en fantastisk spiller, men jeg tror først og fremst han hadde slitt med motivasjonen. Uansett totalt urealistisk og hvis vi skal følge vår nye spiller-plan så passer han jo overhodet ikke inn. Da måtte de være mye smartere å punge ut 7-10 mill for en rask klassespiss ala Remy eller Rodallega for å komplementere våre kraftspisser.

På midtbanen har vi gode spillere, men hadde vi fått tak i et lovende klassenavn så hadde vi overhodet ikke angret på det. Moussa Sissoko hadde vært drømmen.