20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Leon Best  (Lest 52739 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Leon Best
« Svar #120 på: 13. Feb. 2011, 22:12 »
Synes absolutt Best er vårt neste beste valg på topp akkurat nå. Foran Løven, Ranger, Kuqi.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #121 på: 16. Feb. 2011, 09:46 »
Skal si jeg ikke har forventninger til Best, har ikke hatt troa på han?
Men noe jeg har registrert er at han utenfor 16 meteren virker helt håpløs, ja da mener jeg han ser helt håpløs ut.
Men innenfor 16 meteren virker han veldig smart? Ser ut til at han har noen egenskaper der som vi virkelig kan trenge denne sesongen? Det jeg lurer på?
Er det bare jeg som evt ser dette, eller har noen andre sett det samme?
« Siste redigering: 16. Feb. 2011, 09:59 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #122 på: 16. Feb. 2011, 09:53 »
Skal si jeg ikke har forventninger til Best, har ikke hatt tror på han?
Men noe jeg har registrert er at han utenfor 16 meteren virker helt håpløs, ja da mener jeg han ser helt håpløs ut.
Men innenfor 16 meteren virker han veldig smart? Ser ut til at han har noen egenskaper der som vi virkelig kan trenge denne sesongen? Det jeg lurer på?
Så kampen med naboen og han sa omtrent det samme, når han påpekte det så jeg det også. Han tar mye feil valg utenfor 16m løp osv men innenfor virker han smartere..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 16. Feb. 2011, 12:28 »
5 mål på 7 starter (?) tyder jo selvfølgelig på åpenbare ferdigheter i boksen. Det er vel blitt påpekt av flere her inne at han er veldig varierende og gjør mange feile valg i oppbyggingsfasen, men han har vært god inni boksen. Nok en gang viste han i går at han kan avslutte.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 16. Feb. 2011, 13:20 »
5 mål på 7 starter (?) tyder jo selvfølgelig på åpenbare ferdigheter i boksen. Det er vel blitt påpekt av flere her inne at han er veldig varierende og gjør mange feile valg i oppbyggingsfasen, men han har vært god inni boksen. Nok en gang viste han i går at han kan avslutte.

Veldig gledelig at både Løven og "Best-isen" scoret igår, så på kroppssråket deres at de brøt en aldri så liten barriere med de nettkjenningene. Så det samme hos Best da han goala mot Gunners også. Håper spissene våre kan bygge litt selvtillit på dette, og putte noen mål nå og da så vi holder oss oppe denne sesongen, vi er allerede jævla nærme.

Simmi

• Gjest
« Svar #125 på: 16. Feb. 2011, 14:52 »
Jeg tror at Best kan bli virkelig god. Han er ikke ille teknisk, han er god til å avslutte, god på hodet, ok hurtighet, han har egentlig det meste. Det står egentlig bare på konsentrasjonen, og den håper jeg han får "trent" opp.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 16. Feb. 2011, 15:18 »
Jeg tror at Best kan bli virkelig god. Han er ikke ille teknisk, han er god til å avslutte, god på hodet, ok hurtighet, han har egentlig det meste. Det står egentlig bare på konsentrasjonen, og den håper jeg han får "trent" opp.

Håper han plukker opp ett og annet av konsentrasjonens mester, Shola Ameobi!

Simmi

• Gjest
« Svar #127 på: 16. Feb. 2011, 15:24 »

Håper han plukker opp ett og annet av konsentrasjonens mester, Shola Ameobi!

Får håpe det!

James

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #128 på: 16. Feb. 2011, 16:34 »

+1

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #129 på: 16. Feb. 2011, 16:57 »

Virkelig god vil han aldri bli. Best er en middelmådig spiller som dog har fått vist seg frem med noen mål i det siste. Vi skal(bør!) likevel skaffe oss (to) nye spisser til å erstatte både Løven, Best og Ameobi i sommer.

Simmi

• Gjest
« Svar #130 på: 16. Feb. 2011, 17:05 »

Virkelig god vil han aldri bli. Best er en middelmådig spiller som dog har fått vist seg frem med noen mål i det siste. Vi skal(bør!) likevel skaffe oss (to) nye spisser til å erstatte både Løven, Best og Ameobi i sommer.

Vi får se... :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 16. Feb. 2011, 17:42 »
To nye spisser inn, Best og Ameobi som back-up og Ranger ut på lån.

Simmi

• Gjest
« Svar #132 på: 16. Feb. 2011, 17:46 »
To nye spisser inn, Best og Ameobi som back-up og Ranger ut på lån.

Enig, Best er ikke god nok nå, men vil heller ha han enn Løven, fordi Best har noe uforløst ved seg.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #133 på: 16. Feb. 2011, 18:38 »
Føler det er noe Owen-aktig over Best jeg. Bedre på hodet, men ikke fullt så god i oppbygningen til spillet. Ikke at Best er like god som Owen i sine glansdager, men synes at det er noen likheter faktisk.
Ikke spesielt god avslutter utenfor boksen, god og smart inne i boksen, druser ikke til ballen, men finner alltid en åpning å smette den i (målet mot Arsenal). Har forventninger til Best, men han bør i det lange løp ikke bli mer enn en backup.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 16. Feb. 2011, 19:22 »
Man kan bare ikke sammenligne med Owens glansdager. Da snakket vi om en veldig hurtig, teknisk god spiller som var særdeles god inne i boksen, og som hadde et vanvittig potensiale.

Skal vi sammenligne med Owen, kan vi sammenligne med den "eldre" Owen, som spilte her i to og en halv sesong (strengt tatt var det vel fire, men han var vel sammenhengende skadet i bortimot en og en halv sesong), og kanskje spesielt den Owen som kom til oss i 2005 mer enn den Owen som forlot oss da vi rykket ned.

Owen anno 2005 hadde mistet en god del av den farta han hadde som ungdom, men var likevel ikke av de tregeste. Han hadde blitt mer en ren boksspiller. Vi kunne ikke sende kontringsballer i hans retning, men han var en målscorer hvis han var i nærheten av ballen inne i boksen. Da trengte han ikke mange sjanser for å score, og var en mester i å skaffe seg de millimeterne han trengte. Han var ikke helt ubrukelig i lufta og hadde alltid gode avslutninger - også med hodet.

Best er også en sånn goalgetter som ikke har all verden å bidra med utenfor boksen, men som er ( nesten) livsfarlig inne i boksen. Best er en habil hodespiller, men mangler likevel enn del på å heade ballen mot mål. Han egner seg best til å bruke beina når han skal avslutte. Sånn sett kan han minne litt om Andy Carroll da han fikk sine første minutter for førstelaget. Skuddene var brukbare, men headinger på mål gikk som regel godt utenfor mål eller som keepermat. Best er ikke like ekstrem som Owen på det med å skaffe seg rom, men har potensiale på området.

Leon Best har defintivt potensiale til å bli bedre, men han er 24 år (blir 25 til høsten), og det er begrenset hvor lenge vi kan vente på en spiller som er midt i 20-årene, når vi har 19-20-åringer på akademiet som banker på døra og vil inn i førstelagsvarmen - og disse har et enda større potensiale enn 25-åringen Best. Men Best kan - hvis han jobber bevisst med det - forbedre seg på et par, tre punkter, som vil gjøre han til en bedre fotballspiller.

Men hvis ikke Best er vesentlig bedre enn han er nå innen 31.12.2011 så har han ingenting i Newcastle å gjøre. Da har vi juniorer som heller bør ta hans plass på benken.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon