20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Leon Best  (Lest 52779 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Leon Best
« Svar #135 på: 16. Feb. 2011, 19:33 »
Skal vi sammenligne med Owen, kan vi sammenligne med den "eldre" Owen
Var dette jeg mente. Men når jeg leser innlegget mitt nå, skjønner jeg at du trodde jeg mente at det var likheter mellom Best nå og glansdagene til Owen. :P
Mente at man skulle sammenligne han med Owen litt etter glansdagene, altså tiden hos oss. Eller som du sier, den "eldre" Owen ;)

Ikke at Best er like god som Owen i sine glansdager, men synes at det er noen likheter faktisk.

▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 16. Feb. 2011, 19:37 »
Hvis du hadde føyd til et "hos oss" eller "i Newcastle" etter "glansdager" så hadde setningen vært grei, og da hadde jeg nok også forstått hva du mente. ;)
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 16. Feb. 2011, 22:53 »
Jaja, da var den lille misforståelsen retta opp i :P
Forøvrig vil det fortsatt være gambling å skulle kaste ut Best for noen av juniorene våre som fortsatt har en temmelig enorm vei å gå enda. For min del syns jeg Daniel sa det relativt greit. Neste sesong forventer jeg at Løvenkrands er historie, at Ranger spiller i en nyopprykka klubb/Wanker-klubb på lån og at TO nye spisser er hentet inn.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 17. Feb. 2011, 13:59 »
Man kan bare ikke sammenligne med Owens glansdager. Da snakket vi om en veldig hurtig, teknisk god spiller som var særdeles god inne i boksen, og som hadde et vanvittig potensiale.

Skal vi sammenligne med Owen, kan vi sammenligne med den "eldre" Owen, som spilte her i to og en halv sesong (strengt tatt var det vel fire, men han var vel sammenhengende skadet i bortimot en og en halv sesong), og kanskje spesielt den Owen som kom til oss i 2005 mer enn den Owen som forlot oss da vi rykket ned.

Owen anno 2005 hadde mistet en god del av den farta han hadde som ungdom, men var likevel ikke av de tregeste. Han hadde blitt mer en ren boksspiller. Vi kunne ikke sende kontringsballer i hans retning, men han var en målscorer hvis han var i nærheten av ballen inne i boksen. Da trengte han ikke mange sjanser for å score, og var en mester i å skaffe seg de millimeterne han trengte. Han var ikke helt ubrukelig i lufta og hadde alltid gode avslutninger - også med hodet.

Best er også en sånn goalgetter som ikke har all verden å bidra med utenfor boksen, men som er ( nesten) livsfarlig inne i boksen. Best er en habil hodespiller, men mangler likevel enn del på å heade ballen mot mål. Han egner seg best til å bruke beina når han skal avslutte. Sånn sett kan han minne litt om Andy Carroll da han fikk sine første minutter for førstelaget. Skuddene var brukbare, men headinger på mål gikk som regel godt utenfor mål eller som keepermat. Best er ikke like ekstrem som Owen på det med å skaffe seg rom, men har potensiale på området.

Leon Best har defintivt potensiale til å bli bedre, men han er 24 år (blir 25 til høsten), og det er begrenset hvor lenge vi kan vente på en spiller som er midt i 20-årene, når vi har 19-20-åringer på akademiet som banker på døra og vil inn i førstelagsvarmen - og disse har et enda større potensiale enn 25-åringen Best. Men Best kan - hvis han jobber bevisst med det - forbedre seg på et par, tre punkter, som vil gjøre han til en bedre fotballspiller.

Men hvis ikke Best er vesentlig bedre enn han er nå innen 31.12.2011 så har han ingenting i Newcastle å gjøre. Da har vi juniorer som heller bør ta hans plass på benken.

Har Best et fortsatt like bra scoringssnitt 31.12.2011 som han har nå så spiller han fast og er en av de bedre spissene i Premier League. Selvsagt forutsatt at han spiller regelmessig. Men uansett om vi synes han er dårlig, uinspirert osv., så har han 5 mål på 8 kamper, og selv om 3 av målene kom i en og samme kamp mot West Ham så er det en god statistikk. Har også ett feil annulert mot Arsenal.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 17. Feb. 2011, 14:09 »
Jo, statistikken hans er vanvittig bra. Men for at han skal opprettholde dette snittet i 10 måneder til, så må han nok forbedre seg kraftig på de områdene der han er svak.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 17. Feb. 2011, 18:21 »
Tror grunnen til at Best har scoret så mye som han har, er kvaliteten på midtbanen kombinert med avslutningsevnene.

andrtve

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #141 på: 17. Feb. 2011, 21:53 »
Tror grunnen til at Best har scoret så mye som han har, er kvaliteten på midtbanen kombinert med avslutningsevnene.

det var derfor Carroll scoret mye også da :P

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 17. Feb. 2011, 21:56 »
Det er vel strengt tatt grunnen til at veldig mange spisser scorer mål! :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 17. Feb. 2011, 22:20 »
Har du gode medspillere, så er det veldig lett å bare stå der og ekspedere ballene i mål.
Har du ikke gode medspillere, er det veldig mye vanskeligere å bare stå der å ekspedere ballene i mål, for da kommer det svært få baller. Det sier seg vel egentlig selv.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 18. Feb. 2011, 08:41 »
Nå føler jeg at vi er inne på noe her...  :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 18. Feb. 2011, 09:07 »
Alle ser jo at gutten har kvalitet inne. Det siste og første målet mot WH og det feilaktig annulerte målet mot Pool, er jo alle meget gode avslutninger, og med feil fot tom. Problemet er konsentrasjonen hans, som jeg har nevnt lenge. Og dette påpekte faktisk Pardew om Best i sitt intervju med Sky etter Bham-kampen. Dette er noe han nå jobber med. Det intervjuet kan dere forøvrig se på skysports.com

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #146 på: 18. Feb. 2011, 15:25 »
Best har overrasket meg positivt, men noe skeptisk er jeg enda. Alt spill går for øyeblikket nå ut på at Best skal avslutte angrepet. Dette medfører for de aller fleste spisser mål. Noen mer enn andre, og i så måte har Best bevist kvalitet.

Det er ingenting å utsette på statistikken hans i overflaten. Mål/Kamp er meget bra! Men så må vi huske at det er andre deler av spillet som er viktig enn mål. Det er mye pussige bevegelser i oppbygningsfasen og feilplasseringer er ikke sjeldent å se. Dette resulterer at vi enten mister ballen i en sårbar fase, eller offside som medfører at vi blir presset bakover på banen og at tempoet blir dratt ned.

Forbedrer han disse aspektene ved spillet sitt, så er han en meget habil spiss, for han viser at han kan i boksen. Men så lenge vi ikke har noen andre spisser som kan bære byrden av å være oppspillspunkt og å skape rom i første del av angrepsfasen så vil jeg forstatt være noe misfornøyd med Best sitt bidrag.

Kortsiktig sett så er det jo toppen det han gjør, han har allerede sikret oss noen livsviktige poeng som har distansert oss noe fra nedrykket. Men andre deler av spillet hans må bli bedre for at han skal være noe å satse på slik jeg ser det.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #147 på: 06. April 2011, 12:52 »
Og der var Best klar for ankeloperasjon og blir ute resten av sesongen

http://www.nufc.co.uk/articles/20110406/ankle-operation-for-best_2281670_2332349
Newcastlesupporter siden 1992

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 06. April 2011, 13:47 »
Det er vannvittig synd både for oss og ikke minst han.
Det positive er at jeg syns han har bevist nok til at han fortjener å være på Tyneside den 1. september. Egentlig en av sesongens overraskelser til tross for såpass få kamper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #149 på: 06. April 2011, 13:51 »
Sprøtt, hvorfor sliter våre spisser så med skader?
Best, Ameobi, Løven til tider? Eneste som er frisk nesten hele tiden er Ranger.
Kansje vi bør selge unna Best, Løven. Så beholder vi Ameobi, Ranger og kjøper 2 gode tekniske og raske spisser.

Litt enig i det du skriver Kristoffer,angående Best. Men vi kan ikke ha skadde spillere hele tiden.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.