20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Danny Simpson  (Lest 93654 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Danny Simpson
« Svar #180 på: 21. Nov. 2011, 21:22 »
Skal innrømme at min våteste drøm er David Hoilett, og han også går vel inn under alle de kategoriene selv om han spiller med canadisk pass.

Men for å få diskusjonen back on track, jeg ser helst at Simpson får en kontrakt som gjenspeiler verdien hans for laget, det vil si en kontrakt som gjør han til en av de 10-15 best betalte i troppen. Det fortjener du når du spiller fast. Han er i tillegg såpass god, at jeg foreløpig ikke er så veldig sugen på å bytte ham ut.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 21. Nov. 2011, 23:27 »
Hoilett på høyreback, ja! :D

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 21. Nov. 2011, 23:31 »
Jaggu! Det hadde blitt offensive kvaliteter det tenker jeg...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 22. Nov. 2011, 13:20 »
Neeehh. Simpson er ikke dårlig, men han er heller ikke vanskelig å erstatte. Vi kan ha muligheten til å hente inn en back fra utlandet med større potensiale, men som tar seg til takke med lavere lønn. Er enig i at han har utviklet seg, spesielt i det defensive arbeidet. Likevel er han alt for teknisk begrenset: Han bommer på til dels enkle pasninger, og nærteknikken er heller ikke god nok.

Ser lite av det for tida ::) Men men, det verte det same som diskusjonen med at Nolan står bom fast på midtsirkelen og et ein hamburgar. Og ikkje minst at han stjel mål.

Eg håpar Simpson får den kontrakten han fortenar og skriv under.
« Siste redigering: 22. Nov. 2011, 13:22 av lgrinde »

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #184 på: 22. Nov. 2011, 14:12 »
Neeehh. Simpson er ikke dårlig, men han er heller ikke vanskelig å erstatte. Vi kan ha muligheten til å hente inn en back fra utlandet med større potensiale, men som tar seg til takke med lavere lønn. Er enig i at han har utviklet seg, spesielt i det defensive arbeidet. Likevel er han alt for teknisk begrenset: Han bommer på til dels enkle pasninger, og nærteknikken er heller ikke god nok.

Ser lite av det for tida ::) Men men, det verte det same som diskusjonen med at Nolan står bom fast på midtsirkelen og et ein hamburgar. Og ikkje minst at han stjel mål.

Lite å gjøre på jobb  :P

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 22. Nov. 2011, 20:59 »

Simspon er bedre i forsvar er Raylor, men han er den absolutt dårligste pasningsspilleren i laget. Hver gang han får ballen under press skjer ett av to: pol eller pasningsfeil.  Det er IKKE synd i Simpson. Kontrakten han er tilbudt, er sannsynligvis ikke den beste sammenlignet med enkelte av våre andre spillere. Men jeg er rimelig sikker på at han med den femårskontrakten vil tjene mer i løpet av to uker  enn en nordmann gjør i løpet av ett år.

Pards ser han åpenbart som en ok spiller, men det er et faktum at han dessverre ikke vil være god nok om vi skal kjempe i Europa. Men han er en perfekt squadspiller. Derfor tilbys han en kontrakt som reflekterer dette.  Man gir ikke en spiller , som sannsynligvis er den første som ryker hvis vi forsterker oss, en ukeslønn i 30-40 000 pund per uke. Så enkel er den saken,.
« Siste redigering: 22. Nov. 2011, 21:13 av Thomas »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #186 på: 22. Nov. 2011, 21:54 »
Tviler sterkt på at Simpson er så fryktelig gira på å sitte på benken for Newcastle. Enten vil han ha ei kontrakt som gjenspeiler at han er med i start-11, eller så vil han dra. Skjønner han veldig godt. Synes ikke at £25k er for mye for Simpson. Synes absolutt han burde være en viktig del av laget vårt, og det synes heldigvis også Pardew. Per nu har vi ikke mulighet til å skaffe oss en betraktelig bedre høyreback, og da synes jeg vi skal la være å skifte ut. Ser for meg at vi da må ut med mer penger enn vi får for Simpson, og lønna blir minst £25k. I tillegg skal den nye passe inn i gruppa og laget.

Nei, behold Danny! Ihvertfall til en betraktelig bedre spiller dukker opp.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #187 på: 22. Nov. 2011, 23:59 »
£25mill er MYE utenfor England

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 23. Nov. 2011, 09:09 »
£25mill er MYE utenfor England

Akkurat! Hvorfor skal vi gi Simpson mer enn 25000 i uka når vi kan finne spillere i utlandet med større potensiale som tar seg til takke med samme beløp. En av hovedårsakene til at klubbene i PL har havnet i økonomiske problemer, er jo at de betaler idiotiske summer til spillere som på sitt beste er middelmådige.

Verken Simpson eller Raylor er gode nok om vi skal kjempe om Europa. Trodde alle var enige om det? Hvis så er tilfelle, sier det seg selv at Simpson i fremtiden vil få status som en squadspiller. I løpet av den femårsperioden vil Simpson nette utrolige 65 mill. Er ikke det bra for en så middelmådig spiller, så vet ikke jeg.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 23. Nov. 2011, 09:34 »
Etter denne sesongstarten synes jeg at vi i alle fall skal la tvilen komme Simpson til gode. Har vært minst like stabil i prestasjonene som stopperparet, og det er svært, svært sjelden at vi har fått baklengs fra vår høyreside.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 23. Nov. 2011, 09:38 »
Hvorfor dette europa-snakket? Ja, vi ligger riktignok på tredjeplass i PL, men jeg ser oss overhodet ikke som noen aktuell kandidat for en e-cupplass, og det mener jeg vi ikke vil være på minst et par år ennå. Og jeg synes overhodet ikke at Simpson er SÅ middelmådig. Han er en av de bedre engelske høyrebackene, og han holder høyt Premier League-nivå på sitt beste. Mangler litt fart, har ikke verdens beste pasningsfot, men han gjør jobben han skal gjøre veldig bra, og jeg tror han med tiden kan lære seg å kompensere for sine mangler, på en utmerket måte. Jeg anser Simspon for fremdeles å ha stort utviklingspotensial, selv om han er i midten av 20-åra.

Slik situasjonen er nå så har vi ikke råd til en vesentlig bedre høyreback, og jeg tviler på at vi finner en vesentlig bedre høyreback i en utenlandsk klubb til en billig penge. Jeg synes også det er et stort og viktig poeng å satse på engelske spillere der vi kan. Simpson er en av disse.
Taklingssterk, duellsterk back med vilje til å bli med offensivt. Brukbar fart, brukbar pasningsfot. Ingen verdensklasseback, men mer enn god nok til sitt bruk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 23. Nov. 2011, 09:47 »
Etter denne sesongstarten synes jeg at vi i alle fall skal la tvilen komme Simpson til gode. Har vært minst like stabil i prestasjonene som stopperparet, og det er svært, svært sjelden at vi har fått baklengs fra vår høyreside.

Det kommer ikke bare av Simpsons forsvarsspill. De fleste lagene setter opp spillet rundt  Raylor, som spiller ute av posisjon og naturligvis da vil være det svakeste leddet i forsvaret.  Ergo slipper Simpson det samme bombardementet. Spørsmålet som bør stilles er om Simpson ville spilt bedre enn Raylor på venstreback. Det svaret er ikke gitt.

Når det er sagt, er det ikke Simpsons defensive kvaliteter jeg er mest kritisk mot. Det er hans offensive bidrag og hans generelle grunnteknikk som i mine øyne gjør at han aldri kommer til å bli mer enn en middelmådig back. Offensivt backspill er en viktig del av dagens fotball. I tillegg er det også essensielt å ha forsvarsspillere med ballkontroll som er i stand til å spille ballen rolig ut av forsvar under press. Simpson besitter ikke disse evnene, dessverre.

Jeg ser gjerne at Simpson blir i klubben, og jeg ser han som en perfekt spiller å ha i bakhånd. Samtidig er han fullstendig uproblematisk å erstatte, spesielt med vårt ekstensive speidernettverk og grunnarbeid skal vi ha gode muligheter for å finne en bedre og billigere spiller.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 23. Nov. 2011, 09:53 »
Taklingssterk, duellsterk back med vilje til å bli med offensivt. Brukbar fart, brukbar pasningsfot. Ingen verdensklasseback, men mer enn god nok til sitt bruk.

Enig i at han er god til å tackle, men dullsterk? Han rygger mere enn de fleste. Pasningsfot?? Absolutt ikke. Han er ikke i stand til å slå semivanskelige pasninger. Men hvis du definerer pasningssikkerhet som evnen til å slå innsidepasninger 5 meter lengre opp i banen, så har du kanskje rett.

Bare et kjapt spørsmål. Hvis du fjerner Raylor fra lagoppstillingen, hvilke spiller tror du motstanderen da vil identifisere som vårt svakeste ledd?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 23. Nov. 2011, 10:02 »
Jeg tror ikke motstanderen bevisst går på Raylor fordi han er vårt "svakeste ledd". Dessuten har han klart seg veldig bra i de fleste kampene denne sesongen. Jeg tror det handler mer om at de aktuelle motstanderne har vært bedre på sin høyre kant enn på sin venstre, og har benyttet høyrekanten oftere. Det kan også være noe i at Simpson faktisk har stoppet det som har kommet på hans side veldig effektivt. Tottenham følte jeg prøvde å spille seg gjennom på begge kantene, og prøvde venstre like mye som høyre. Men Simpson stoppet veldig effektivt alt det som kom på Tottenhams venstre side, mens Raylor hadde bittelitt større problemer på sin side, men ikke det at han kom så fryktelig dårlig fra det han heller.

Ja, jeg anser Simpson som duellsterk. Rygger mye, joda, men fremdeles i stand til å vinne dueller. Og pasningsfoten hans er ikke SÅ dårlig. Han er ikke i stand til å slå så veldig vanskelige pasninger, men han slår helt greie pasninger, og jeg har inntrykk av at han stort sett treffer medspiller. Og det er greit nok for meg. Om vi så erstatter Raylor med Santon er jeg ikke så sikker på at Santon vil få det så forbaska mye lettere. Jeg tror ManU kommer til å angripe mye gjennom Nani på høyrekant, av den enkle grunn at de er sterkere der enn på motsatt side. Jeg tror egentlig Ferguson gir blanke f... i om vi stiller med Raylor, Santon, Ferguson eller Simpson på venstrebacken. Eller om Simpson eller noen andre spiller høyreback. Det tror jeg er ett fett for han. ManU angriper på sin måte uansett motstander.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 23. Nov. 2011, 10:51 »
Spørsmålet som bør stilles er om Simpson ville spilt bedre enn Raylor på venstreback.

Her er jeg helt uenig med deg. Den eneste grunnen til å stille det spørsmålet må være for at det evt. ville passet retorikken din godt. Simpson er vår beste høyreback for øyeblikket og det er derfor et mye mer betimelig spørsmål om hvor godt Raylor ville gjort det på høyreback kontra Simpson. Der vinner Simpson klart. Spørsmål om hvem av dem som spiller best utenfor posisjon blir i så måte uinteressante.