20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - W.B.A (18.januar 20:45)  (Lest 25180 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - W.B.A (18.januar 20:45)
« Svar #165 på: 19. Jan. 2010, 17:41 »
Ser at Hughton ikke ser veldig svart på Simpsons jobb igår

Impressed

Hughton was suitably impressed with Simpson's performance in the 2-2 draw with fellow Championship high-fliers West Brom at St James' Park on Monday.

He added: "I thought he was excellent.

"He was up against a very good, free-flowing player in Jerome Thomas. He's a good athlete and runner, but Danny was there, and we sorely needed him."
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 19. Jan. 2010, 20:25 »
Excellent er vel å ta i.
Jeg synes egentlig Jerome Thomas var en konstant trussel hver eneste gang han var i nærheten av ballen. Og da kan ikke Simpson ha temmet ham nevneverdig. Det ble noe bedre utover i kampen, men likevel er det langt igjen til excellent.
Men excellent er vel det ordet en manager bruker offentlig, når han i garderoben har brukt ordet average.

Uansett, Simpson er mye bedre enn Ryan Taylor, og vi bør for alt i verden sikre oss Simpson, slik at vi har et noenlunde ok alternativ til neste sesongs nye høyreback. Mener Simpson har mye mer å bidra med i PL enn Ryan Taylor. Simpson har også større utviklingspotensiale.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 19. Jan. 2010, 22:51 »
nja... han fikk ikke fyrt av mange skudd på mål da...? Taylor og Simpson demmet jo bra opp for han da? men han var veldig skummel, og jeg var skremt hver gang..
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 19. Jan. 2010, 23:00 »
Etter å ha sett kampen i går er jeg slettes ikke sikker på om Simpson har mer å fare med enn Raylor. Simpson slet ENORMT hele kampen, og fungerte ofte som rundingsbøye. Dersom du også tar med at Raylor er langt mer angrepsvillig så syns jeg de to spillerne ikke er så veldig langt fra hverandre kvalitetsmessig. Men jeg begynner å bli lysten på å gjeninnsette Raylor på høyreving, sette Guthrie inn sentralt, vrake Ameobi og flytte Nolan litt frem i bana.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #169 på: 19. Jan. 2010, 23:11 »
Enig med Kristoffer. Slik Nolan speler fortida, så har han ikkje mykje å tilføye midtbana, er rett og slett for treig. Han må vere i boksen, han er trossalt vår toppskårer. Ameobi suger balle.

----------Løven
----------------Nolan
Jonas-Guthrie--------R.Taylor
---------------Smith
Enrique-Colo-Taylor - Simpson

Ein ser forøvrig at vi desperat trenger ein rask høgreving og ein solid høgreback.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 19. Jan. 2010, 23:18 »
Japp. Høyresiden vår er svak, spesielt når vi eventuelt snakker opprykk.
Smith er best når han holder seg som et skjold fremfor forsvaret, mens i går var han ofte langt oppe i banen, og vi mistet endel av den defensive tryggheten. Samtidig er det bare å innse at Nolan er for treig ja, og er klart beste når han kan ligge rundt boksen å lukte. Ameobi er frustrerende, rett og slett, og jeg sier igjen at jeg syns vi har vært klart best når vi har spilt med Nolan tilbaketrukket denne sesongen. Da får vi samtidig Guthries sårt tiltrengte kvaliteter inn på midtbanen. Raylor veit vi også at har et meget godt høyreben som vil levere endel gode baller inn i boksen, samtidig som vi får en breddeholder også på høyresiden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 19. Jan. 2010, 23:22 »
Ideelt sett skulle vi minst henta inn en ny høgreback, ny høgrekant og ny stoppar. Skulle eg velge mellom ny stoppar eller back ville eg valgt å gå for en midtstoppar og heller flytte Taylor på høgreback som eg meiner er hans beste posisjon. Vi hadde trengt en stoppar som var skikkelig solid i lufta, vi er altfor sårbare på innlegg fordi hverken Colo eller Taylor er veldig bra på hodet.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #172 på: 19. Jan. 2010, 23:22 »
Slenger meg på det ang. Nolan. Er ikkje imponert over kva han får til i det oppbyggande spelet på midten, og kunne gjerne tenkt meg å sjå Guthrie i hans rolle. Men måla og tilstadeverelsen til Nolan gjer han til eit sjølvskrive val i laget, og då kunne også eg tenkt meg han i ei tilbaketrukken rolle.

Dersom Simpson, som ikkje bør vere noko anna enn backreserve, takkar nei til lønnskravet, bør vi berre gløyme han. Då er det betre å finne ein spelar som er betre og som kanskje også er meir anvendeleg (t.d. Zurab, som var banens beste då han spelte høgreback mot Plymouth).

Når det gjeld kampen i går er eg tilbøyeleg til å vere enig med mykje av det som E.Simonsen seier. Når eg ser vekk frå skuffelsen av å ikkje ta tre poeng heime, samt det at vi er rufsete bakover, så var det ein ekstremt bra kamp. For oss med sympatiar for eit av laga er det lett å henge seg opp i det som var mindre bra, men eg vil gjerne hylle begge laga for ei ekstremt artig og spennande forestilling. Det var tidvis magisk og slik fotballen skal vere. Litt meir klinisk i avgjerande situasjonar, og så hadde ikkje forestillinga vår kunne forvekslast med noko frå Keegan I.

Lars Arild Stordal: Enrique som dødballtakar hadde vore artig. Han har utvilsamt eit ekstremt tilslag på ballen. Det som gjer scenarioet enda artigare, er tanken på dei gongane han bommar skikkeleg. Eg ser for meg hjørnespark som endar opp hos eigen keeper, eller direkte i mål, eller over tribuna. Har vi nokon gong sett ein mann med så stor nivåforskjell frå bestenivå til lavastenivå? Neppe.

Berre frå kampen i går kan ein trekke fram situasjonen der han plutseleg berre gav vekk ballen nede ved hjørnet av eigen sekstenmeteren. Knallmorsom fyr, og ein som potensielt kan bli verdens beste venstreback. No show.
« Siste redigering: 19. Jan. 2010, 23:24 av Hans J »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 19. Jan. 2010, 23:28 »
Du skriver mye fornuftig her, Hans.
I ettertid skal jeg vel også si meg enig i mye av det som dere to sier om kampen i går. Det var vel kanskje den beste CCC-kampen jeg har i år nivåmessig, veldig høyt tempo gjennom hele kampen, og mye bra angrepsspill og sjanser, som dere har påpekt, og som flere engelske medier har påpekt i etterkant. Begge forsvar hadde igrunn store vansker, skal huske på det. Bortsett fra WBAs venstreback levde forsvaret deres farlig store deler av kampen, og WBA skal kanskje være glad de ikke fikk utvisning.
Veldig enig angående Jose også. Tror alikevel jeg foretrekker Raylor og Guthrie på dødballer.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 19. Jan. 2010, 23:34 »
Simpson slet helt klart veldig mot Thomas, og det virker åpenbart at vi trenger en bedre back når vi er i PL. For når vi ikke har ballen like mye som vi ofte har nå og han heller møter spillere som Young, Arsjavin, Kranjcar osv kommer svakhetene til å bli enda tydeligere.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #175 på: 19. Jan. 2010, 23:38 »
Etter Guthrie sin thunderbolt i går, så er vel han "fus" på frispark ei stund. Fortent nok.

For øvrig. Var det nokon som fekk med seg eine frie headinga Olsson fekk på slutten? Skuffande og overraskande at Andy tima så til dei grader feil i den situasjonen der. Greitt nok at det var éin isolert situasjon, men han skal liksom vere den ekstra mannen vi sender bak på defensiv dødball. Før situasjonen, så tenkte eg med meg sjølv at Carroll hadde kunne ha avverga 1-0, dersom det hadde vore han (og ikkje Ameobi) som hadde defensivt ansvar på dødballen. Men så skal det også takast med i betraktninga at Olsson er ein svært solid spelar i boksen.

Kred til WBA for sponsorvalg i går, forresten.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 20. Jan. 2010, 12:18 »
Eg synst vi spelte ein svak kamp eg og hadde ein dårleg dag. Men det kan vel lova godt viss dette då var ein av dei beste kampane i CCC hittil i år. Får vi til ein kamp der vi ikkje slurvar så mykje og rotar til så mykje bakover så kan det verte bra.
Er einig i å flytta Nolan fram og ha Smith og Guthrie sentralt. Med Løven på topp. Ellers så er det som mange skrive her, vi har eit problem på høgresida vår. R Taylor var jo nærme scoring rett etter han kom inn, med eit veldig godt slått frispark. Synst han har skuffa når det gjeld dødballa etter han kom til oss, men kanskje han burde får sjansen frå start.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 20. Jan. 2010, 13:09 »
Fikk med meg den Hans J. Men Caro gjorde faktisk jobben sin. Pga av ham måtte Olsen gå opp mye senere. Ergo kom han ikke over ballen, som gikk høyt over i stedet.

Når det gjelder Nolan så er ikke han særlig dominerende i selve midtbanespillet, men han er en boks til boksspiller. Hans jobb er å være der det skjer rundt vår egen og motstanderens 16m. Typisk Nolan at det var han som fikk ballen på den nydelige 45 graderen fra Enrique. Trodde den satt.  Dermed trenger vi en mer komplett spiller som kan erstatte Butt eller Smith som ikke holder mål. Smith bidrar null og niks fremover, og stopper faktisk opp overgangene vi får. Butt bidrar mindre bakover enn Smith, men slår bedre baller. 

Jeg ser helst at vi får inn en ung spiller, med pasningsfot og stor motor, som kan fordele ballen og veie opp for de svakhetene Nolan har.
« Siste redigering: 20. Jan. 2010, 13:30 av InspectorC »

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #178 på: 20. Jan. 2010, 13:26 »
Kred til WBA for sponsorvalg i går, forresten.
Støttes!

Vet ikke om det har blitt nevnt tidligere i tråden, men det var sykt irriterende at Coloccini stoppet opp fremfor å følge Bednar på 1-2-målet. Er ikke sikkert Bednar hadde puttet etter at ballen hadde vært innom kneet til Harper og tverrliggeren, dersom Colo hadde brukt håret sitt til å forstyrre ham litt.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #179 på: 20. Jan. 2010, 13:57 »
Men Caro gjorde faktisk jobben sin. Pga av ham måtte Olsen gå opp mye senere. Ergo kom han ikke over ballen, som gikk høyt over i stedet.

Reaksjonane frå svensken i etterkant viser at han fekk langt mindre ut av headinga enn han sjølv hadde forventa. Reprisa viste jo at avstanden mellom Carroll og Olsson var betydeleg, og at det lett kunne stått 3-2 etter den situasjonen.

At Carroll, berre ved å vere til stades i boksen, kunne gjort svensken stressa, kan godt vere. Men det er det ikkje lett å dømme utifrå tv-bilete. Etter mitt syn kunne Carroll gjort det betre i den situasjonen. Dersom han er tett opp i ein situasjon vinn han 99/100 hovudduellar, og det er også der han bør vere.