20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - W.B.A (18.januar 20:45)  (Lest 25114 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - W.B.A (18.januar 20:45)
« Svar #150 på: 18. Jan. 2010, 23:42 »
Jeg skjønner ikke hvilken fotballkamp dere har sett idag:P ???

Jeg er kjempe gira, og lurer på hvordan i helvette jeg skal få sove inatt! Jeg synes det var kjempeartig å se denne kampen, jeg kan ikke tro at dere har gjort noe annet en å høre den på radio?

Simpson ble rundlurt på høyrebacken, inga tvil. Shola slet litt på topp, men måtte ta litt juling, men gjorde tidvis ting bra. Men laget spillte tidvis kjempe god fotball og det var ekstremt god stemning på st James. Når Loven skårte målet sitt så var jeg i fyr og flamme!

Det var helt utrolig artig! WBA spillte strålende offansiv glad fotball som var artig å se på og kunne fort ha vunnet denne kampen! Vi spillte god offansiv fotball og kunne fort ha gjort det samme. Carrol skulle hatt straffe på slutten! Og Nolan skulle knekt foten på spanjakken når han sparket etter han, 2 min etter spanjakk jæveln hadde revet kjeft til han. STEINTØFFT!

Jeg er gira! Jeg synes det var en artig kamp! og jeg ser gjerne reprisen. Artig å se at det er glød i laget, jeg hadde håpet på litt mer konsentrasjon i forsvaret og at disiplin, men av og til så må man ta et mål bakover når man satser alt framover.

Enrique hadde jo noen horrible passninger der bake.. men han var en stjerne framover! Jonas kunne fort ha avgjort kampen for oss i slutten med litt mer hell i passningen sinn.. Jonas førte ofte ballen med seg og skapte farlige situasjoner, å si at han var dagens dårligste er helt horribelt sagt. Det er lov til å miste ballen av og til så lenge man ikke gjør det hver gang. Jeg har faktisk sett Ronaldo miste ballen flere ganger...? Messi også??? hmmm.... de må jo også være horribel!

Hehe, jeg er så gira, enten er det Newcastle og WBA sinn fotball glede som har smittet over eller så spiste jeg Poppsn litt for fort mens jeg så på kampen!:D

Jeg gleder meg som en unge til jeg er i Newcastle nøyaktig 1 mnd fra idag!:D
Han kom, ble mett og dett var dett....

tassen88

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #151 på: 18. Jan. 2010, 23:47 »

Jeg er kjempe gira, og lurer på hvordan i helvette jeg skal få sove inatt! Jeg synes det var kjempeartig å se denne kampen, jeg kan ikke tro at dere har gjort noe annet en å høre den på radio?

Simpson ble rundlurt på høyrebacken, inga tvil. Shola slet litt på topp, men måtte ta litt juling, men gjorde tidvis ting bra. Men laget spillte tidvis kjempe god fotball og det var ekstremt god stemning på st James. Når Loven skårte målet sitt så var jeg i fyr og flamme!

Det var helt utrolig artig! WBA spillte strålende offansiv glad fotball som var artig å se på og kunne fort ha vunnet denne kampen! Vi spillte god offansiv fotball og kunne fort ha gjort det samme. Carrol skulle hatt straffe på slutten! Og Nolan skulle knekt foten på spanjakken når han sparket etter han, 2 min etter spanjakk jæveln hadde revet kjeft til han. STEINTØFFT!

Jeg er gira! Jeg synes det var en artig kamp! og jeg ser gjerne reprisen. Artig å se at det er glød i laget, jeg hadde håpet på litt mer konsentrasjon i forsvaret og at disiplin, men av og til så må man ta et mål bakover når man satser alt framover.

Enrique hadde jo noen horrible passninger der bake.. men han var en stjerne framover! Jonas kunne fort ha avgjort kampen for oss i slutten med litt mer hell i passningen sinn.. Jonas førte ofte ballen med seg og skapte farlige situasjoner, å si at han var dagens dårligste er helt horribelt sagt. Det er lov til å miste ballen av og til så lenge man ikke gjør det hver gang. Jeg har faktisk sett Ronaldo miste ballen flere ganger...? Messi også??? hmmm.... de må jo også være horribel!

Hehe, jeg er så gira, enten er det Newcastle og WBA sinn fotball glede som har smittet over eller så spiste jeg Poppsn litt for fort mens jeg så på kampen!:D

Hva enn du tar så tar jeg det dobbelte!

Neida, vi har nok blitt litt kravstore denne sesongen, men noe spesielt bra fotball synes jeg ikke vi spilte. Var det samme som tidligere, noe bra, noe dårlig og veldig mye nesten. Vi bør slå WBA hjemme for vi er et bedre lag!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 18. Jan. 2010, 23:54 »
I dag synst eg forsvaret og midtbana ikkje hang med når WBA kom. Greit at Simpson var svak, men Enirique var jeggu meg like svak bakøve han og. Einaste e at han trekk opp med sitt offansive spel. Men for nokre horribe feilpasningar han hadde til tider. Irriterande at dommaren overser to straffe situasjonar der han fort kunne dømt straffe til oss. Dessuten skandale å vifta for offside når Løven var gjennom. Følte kampen ikveld var ein kamp der ingenting gjekk på skinner for oss, vi spelte dårleg, og dommaren var dårleg. Vi kunne fort ha avgjort kampen, men samtidig slik som kampen utvikla seg får vi seg oss fornøyde med 1 poeng og fortsatt ubeseira heima.
Visste ikkje at WBA besto av so mange ekle stygge klysete grisespelarar!!! Irriterte meg noko kraftig heile kampen. Håpar vi grusar dei i cupen.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #153 på: 19. Jan. 2010, 07:24 »
Enig med lgrinde. Jeg er dessuten skuffet over colo. Han var ukonsentrert ved flere anledninger. Guthrie spilte svakt, men scoret et fantastisk mål. Simpson trenger vi ikke. Jeg tror halve reservelaget er bedre enn ham. Ellers så var det en morsom om enn litt skuffende kamp.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 19. Jan. 2010, 09:10 »
Hehe...Jeg har jo alltid rett gutter- Jeg sa jo at Simpson ikke en god nok back for oss.   ;)

Uavgjort var egentlig et greit resultat. Kampen kunne ha bikket begge veier på slutten. Vi hadde noen enorme muligheter blant annet Nolans dårlige avsutning, Raylors frispark og det raidet til Jonas på slutten. Men spesielt da WBA bommet på alle sjansers mor i det 83 var jeg fornøyd med uavgjort. Hvordan han klarte å bomme der er for meg uforsåtelig. Hadde det blitt scoring der, hadde vi tapt.

Men det var mange svake prestasjoner i dag. Simpson ble lurt for ofte, men Guthrie skulle kanskje ha gitt ham støtte i større grad. Sistnevnte mistet ballen unødvendig et par ganger i tillegg holdt han får mye på ball, men får pluss for gode dødballer. Jonas var god i første, men prøvde å gjøre alt selv i 2 uten at det ble noen suksess.

Enrique hadde et par skumle ballmiss og plasseringsfeil, men han kan ikke lastes for 2. målet. Han hadde full kontroll på sin back, mao var Colo svak i går. Plasserte seg feil et par ganger og spesielt på 2. målet.  1. målet bør Sholadinhio ta på sin kappe, han var nærmest Olsson (forbanna drittspiller), men tradisjonen tro sov førstnevnte i timen. 

Smith får pluss for at han blokkerte skuddet etter den enorme muligheten til Ismael. Men jeg mener at gårsdagens kamp viser de klare begrensningene ved å bruke Smith. Absolutt alt ble skapt på vår venstreside. Jeg så Guhrie tom. komme over på den siden for å være med i spillet. Smith slo ikke en crosser i går. Og opptil flere ganger hadde han et hav av rom på midten da han fikk ballen. Dette burde han ha orientert seg om før han fikk ballen, men i stedet slo han støttepasninger på 2 meter tilbake til egen midtstopper.  Han skulle selvsagt ha vendt opp og satt fart. Selv om WBA stilte med 5 på midtbanen kom de virkelig i angrep når de fikk overgangene. De etterlot seg store rom et par ganger da castle brøt spillet. Med Butt på banen er jeg overbevist om at vi i større grad ville tatt vare på de overgangsmulighetene. Men hedligvis for WBA fikk de ikke en god crosser mot seg da de hadde tømt seg fremover. Dette gikk selvsagt utover Løven som nesten ikke fikk pasninger i bakrom. Han fikk en slik pasning en gang, og da var han gjennom. Men han ble selvsagt feilaktig avblåst for offside Vi må ha en på midten som kan slå gode pasninger til Løven. Han timer løpene helt perfekt. Sholadinhio ville selvsagt ha stått i offside.

Irriterende med dommeren også som snytte oss for 2 åpenbare straffer (handsen var litt vanskeligere å se). En ting er sikkert, jeg håper virkelig at et der Nham som rykker opp sammen med oss.
« Siste redigering: 19. Jan. 2010, 09:16 av InspectorC »

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #155 på: 19. Jan. 2010, 10:39 »
Ameobi var elendig, med noen få unntak..
Lat som fan og følger ikke olsson på 1-0 målet, som sagt noen bra nedtak men ellers ser man at ikke er PL aktuell. Simpson er heller ikke imponerende, men det var omtrent ingen idag. Midtbanen hang heller ikke sammen i det hele tatt, alt for store rom mellom leddene. Jonas er veldig varierende, men viser jo tidvis noen fantastiske prestasjoner som kunne endt med mål om pasningene hans var bedre. Jobber som alltid bra.
Sterkt av Løven, og skulle ha hatt ett mål til, hadde det ikke vært for den feilaktige offiside avgjørelsen. Løven er typen spillere vi har alt for lite av.
« Siste redigering: 19. Jan. 2010, 10:42 av sheaer1 »

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 19. Jan. 2010, 10:59 »
En ting eg la merke til var at når forsvaret vår får ballen springer både Smith og Nolan framover, som om dei berre ventar til at vi skal slå langt. Dette fører til at vi enten må slå langt eller få den ut på venstrekanten og håpe Jonas og Enrique kunne drible seg framover. Her burde ihvertfall en av dei komme ned, møte ballen og vende opp.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 19. Jan. 2010, 11:12 »
Ikkje noe god kamp frå vår side. Mange som ikkje hadde dagen og det er litt synd når kampen er så viktig. Vi sleit noe voldsomt på høgresida vår og bør kanskje vurdere å starte med Raylor i neste kamp. Masse farlig balltap som førte til kontringar i mot og da slite vi når midtbanespillerane våre bare joggar ned igjen. Er litt skuffa for å vere ærlig...
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 19. Jan. 2010, 11:29 »
Ikkje noe god kamp frå vår side. Mange som ikkje hadde dagen og det er litt synd når kampen er så viktig. Vi sleit noe voldsomt på høgresida vår og bør kanskje vurdere å starte med Raylor i neste kamp. Masse farlig balltap som førte til kontringar i mot og da slite vi når midtbanespillerane våre bare joggar ned igjen. Er litt skuffa for å vere ærlig...

Siden dette var siste kampen for Simpson, så har vi nok ikkje nokke valg. Er uansett ikke sikker på at om det blir nokke bedre med Raylor. Han er bedre offensivt, men 1 mot 1 defensivt tror eg han er svakere.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 19. Jan. 2010, 13:43 »
Jeg skjønner at jeg ikke skal gire meg opp til kamp og spise masse sukker underveis:P

Jeg har et helt annet inntrykk av kampen en dere, det er jo bare negativt som kommer fram her? Jeg synes WBA spillte forykende, og det var første kampen jeg har sett i år som virkelig viser 2 lag som ikke bør spille i Wankership. Dette var PL standar i mine øyne.

Jeg tror dere hadde vært positiv hvis vi hadde vunnet, da hadde vi vært strålende over hele fjøla ;D

Jeg ser Loven får skryt, men han var ennå mer usynlig en Shola igår, han gjorde så du jo nesten ikke før sent i andre omgangen. Shola tok imot oppspillene og forsøkte å skape noe på topp. Det var han som vant frisparket på 1-1. og egentlig mange andre rundt boksen.

Han tok juling... han burde også fått en straffe i mine øyne når han dempet ballen og Olsson stupte inn i skuldren hans og slo han overende på ca 7meter. Carrol fortjente straffe og Loven ble feilaktiv avblåst...

Vi skapte nok til å vinne kampen, Simpson slet litt bakover, men han møtte en god spiller som er rask og teknisk, men mangler litt i slutt produktet framfor mål... Simpson var sjeldent god framover i går da. Husker vi kontret en gang og da stakk Jonas alene fram på kanten, en mann sto inne i midten alene... innlegget ble for hardt og der kom Simpson alene fram på andre vingen og tok imot ballen.. Han var den eneste som jobbet etter.

Jeg ønsker en bedre høyreback, bedre høyreving og bedre sentralmidtbane, men jeg er fornøyd med gårdagens kamp. de jobbet hardt og spillte med hjerte utpå drakta!:) De som mener det var dårlig kamp kan heller ikke ha hatt lyden på tvn for det kokte jo på tribunene 8)

jeg synes det var kjempe artig og gleder meg til å banke WBA i cuppen. for der skal dere se at vi får en stor seier.. Gutta er sint nå:)

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #160 på: 19. Jan. 2010, 15:23 »
Guthrie var våra klart beste i går. Skaper noko kvar gang han har ballen og slår kloke pasningar. Heilt klart best sentralt, men då treng vi ein typisk høgrekant som vi  putte inn der. Enrique er også kanon, men lang pasningane han har er heilt utan vinkel gang på gang. Må også få vekk posisjoneringsfeila der han ofte ligg litt høgt. Det må rettast på og han vil vere en av dei beste backane vi har hatt i her på leeeenge. Men alt i alt ein veldig god kamp av oss på veldig lenge. Vi speler med meir vinkel og gjer det lettere for kvarandre. Det er ikkje så mykje bingo der vi er avhengige av og har Carroll og Ameobi (Harewood) på topp for og i det heile tatt ha en muligheit for og komme til sjangsar fordi det må krigast for kvar ein ball med stopparane. Det var litt meir spel langs bakken. Defansivt må me opp mange hakk og må slutte med slurve med markeringane.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #161 på: 19. Jan. 2010, 15:37 »
Bare et par spørsmål?
Enrique.
Hvorfor tar han aldri cornere eller frispark? Dette uansett hvor frisparkene kommer ifra?
Har ikke han et glimrende tilslag på ballen?
Eller er dette bare noe jeg tror?
Han er vel nesten eneste spiller vi har med et meget godt venstrebein.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #162 på: 19. Jan. 2010, 15:42 »

Messi er vel kanskje den spilleren i verden som mister ballen minst uten og få frispark ut av situasjon:)
Selv om jonas har en tendens til å miste balln masse,  gjør han også veldig mye bra med ball, skaper mye. MEN pasningene/innleggene er desverre ikke bra nok.
Eks: Da han på Maradona-vis sprang fra alt av spillere og skulle slå carroll som kom 45. Han slår alt for sent, og med alt for dårlig utførelse. Det hadde nok mest sannsynlig blitt mål, vis pasningen hadde kommet når den skulle.
Jeg er fan av Jonas, men må forbedre en del ting for å bli ordentlig god.
Dagens dårligste var Jonas ihvertfall ikke!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 19. Jan. 2010, 16:22 »
hehe da er vi ikke helt uenig sheaer1:)

Jeg har sett lag spille bedre fotball en det jeg så igår, men fy faen hvor mye begredelig fotball Newcastle har spillt denne sesongen:)

Gårdagen møtte vi et bra lag og spillte ut ifra forholdene bra. Vi er jo et dårlig lag, vi har rykka ned og fortjente det, vi er ikke suveren i Wankership og leder tabellen med 4 poeng:) gårdagen var en av de bedre i mine øyne :)

Fortsetter vi sånn og klarer å forsterke blir det bra :)

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #164 på: 19. Jan. 2010, 17:06 »
Hehe nei da er vi ikke helt uenig :D
Ja, vi får satse på det.
Håper spissene våre begynner å putte for alvor :P