20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172504 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1500 på: 09. Jan. 2011, 00:52 »
Jeg klarer ikke forstå folk som setter engelsk fotball høyere enn norsk fotball når de er fra Norge, oppvokst i Norge og har tilbragt hele sitt liv i Norge. Men det er en diskusjon jeg har hatt med en del folk en del ganger, og blir vel aldri noe klokere..

Det er ganske enkelt. Jeg er fra et sted hvor byens lag alltid har spilt i 2.div eller 3.div. Har selvsagt sett en del kamper, men aldri vært noen "fan" i den forstand. Når jeg ble interessert i fotball, så var det engelsk fotball som var popoulært og i vinden. Jeg ble fortalt mye om engelske spillere, både gamle og nye helter og jeg ble selv interessert. Derfor fikk man selv et øye til engelsk fotball også har det bare bygd seg videre.  For min del har det hele tiden vært mer naturlig å følge med på engelsk fotball. Norsk fotball har ingen supporterkultur i indre østland området.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1501 på: 09. Jan. 2011, 00:53 »
Jeg synes alle TL-lagene står for veldig kjedelig fotball og trenerene bryr seg kun om å vinne, og ikke om å underholde. Det er veldig sjeldent etter å ha sett en TL-kamp, at jeg tenker "det var en skikkelig god kamp".

Alle sammen? :P

Kynisme går jo foran underholdningsverdi hos alle de virkelig gode trenerne. Ferguson, Mourinho m.fl. er jo ikke akkurat kjent for å underholde så mye, men det er vel de to nevnte trenerne som er de beste i verden.

Selv synes jeg veldig mange av Tippeligakampene er veldig gode - og ikke minst målrike.

Kø1: Ja, som torfinn påpekte og Geir konstanterte ; det er naturligvis mye vanskeligere å få tilhold til et lokalt lag dersom det rett og slett ikke finnes noe naturlig lokalt topplag. Men allikevel mener jeg at feks Østlandet har en såpass høy topplagstetthet at det skal være mulig å finne noe å heie på. Bare ikke velg VIF.
« Siste redigering: 09. Jan. 2011, 00:57 av plebUTG »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1502 på: 09. Jan. 2011, 12:00 »
Det er ikke bare å velge et lag man vil heie på. I alle fall synes jeg at det må ligge noe mer bak. Og når man er fra de indre dalstrøkene på Østlandet så er det ihvertfall ikke lokal tilhørighet som kan være en grunn. Og det har aldri vært noe med lagene på Østlandet som har fenget meg såpass at jeg plutselig vil begynne å heie på de. På samme måte tror jeg neppe at jeg hadde begynt å holde med Newcastle hvis de ikke hadde fått Shearer, men langt mer viktig hvis de ikke hadde spilt flott, underholdende fotball og kjempet med nebb og klør om ligatittelen rundt 96-97.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1503 på: 13. Jan. 2011, 18:41 »
Björn Andersson har signert en toårskontrakt med Viking?
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/svensk-stopper-signerte-for-viking-3387446.html
Ja, aldri hørt om han.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1504 på: 14. Jan. 2011, 22:09 »
Sarpsborg 08 sin nye superspiss heter Glenn Roberts! ;D

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1505 på: 15. Jan. 2011, 13:42 »
Hjemme i Batnfjorden heiet nesten alle på Molde.

Weehoo! Gamlelæraren min kjem frå Batnfjordsøra!

-
Må seie det same som fleire har sagt ang. norske lag. Har sett ein del kampar både på Kråmyra og CLS, men kjenner ingen glede over verken byen eller fotballklubben til Ålesund. Har nok med avstand å gjere, i og med at det næraste TL-laget (eller dei to næraste; Molde og AAFK) er to timar frå der eg opprinneleg kjem frå.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1506 på: 15. Jan. 2011, 14:04 »
Må si Start er underholdende med masse mål både riktig vei og imot, kanskje laget som gir Rosenborg mest motstand i tipeligaen når de møter hverandre. Rosenborg slepper alltid inn mye mot Start, og lite mot de fleste andre lagene. Dessverre er Start så svake bakover at det bare holder til uavgjort/tap. :P Liker også bedre Vålerenga enn Rosenborg, ettersom Vålerenga er så offensive og klarer seg bra bakover. Forventer at Start starter bra igjen, som de gjør gang på gang, men dabber litt av etterhvert. Det ligger i navnet! :P Start scoret forrige sesong mer enn Vålerenga, og ble laget som scoret nest mest i tippeligaen etter Vålerenga, om jeg ikke tar feil, og de var laget som skapte flest sjanser ifølge statistikken. Men de var jo nesten laget som slapp inn flest også. Og nå som Goodson ble solgt, vår eneste gode forsvarer, må de få inn et par jevnt gode forsvarere! Hvis ikke kan det bli stygt. Kjipt å miste magikeren Bolaños også.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1507 på: 15. Jan. 2011, 14:27 »
Men likevel er ALLE de nærmeste tippeliga lagene nærmere enn hvilket som helst Engelsk/Spansk/Italiensk lag :P

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1508 på: 16. Jan. 2011, 18:42 »
Jaaa FKH vant VM.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1509 på: 17. Jan. 2011, 16:03 »
VM er altså Vestlandsmesterskapet, for de som måtte være bekymret.

Ser ellers at FHK har signert Ranheim-backen Ole Kristian Kråkmo.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1510 på: 19. Jan. 2011, 18:03 »
Da har Mads Hansen endelig skrevet under for FFK. En spennende forsterkning.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1511 på: 19. Jan. 2011, 18:31 »
VM er altså Vestlandsmesterskapet, for de som måtte være bekymret.

Ser ellers at FHK har signert Ranheim-backen Ole Kristian Kråkmo.

Overraskende overgang!
Kva skal FLATEBY HUNDEKLUBB med ein Ranheim back ?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1512 på: 19. Jan. 2011, 18:51 »
Da har Mads Hansen endelig skrevet under for FFK. En spennende forsterkning.

Det kan du nok muligens takke Bangura for  ;) Men bra det løyste seg for han. Trur han hadde veldig lyst på tippeligaspill.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1513 på: 19. Jan. 2011, 18:54 »
Hva har det med Bangura å gjøre? :P

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1514 på: 19. Jan. 2011, 19:04 »
FKH var veldig intresert i Hansen tidligere. La inn bud på ca 250k etc men etter Bangura signerte så ble han vel mindre aktuell.