20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171151 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1485 på: 07. Jan. 2011, 20:50 »
Har en følelse på at FFK tar medalje i år.
Det tror jeg ikke, men veldig fornøyd med det vi har gjort sålangt i vinter ihvertfall. Horn, Ruud Tveter og Tarik er signert, samt at vi har henta en spennende unggutt fra Sierra Leone. Klubben sier også at det skal hentes to spillere til.

Typisk Norsk de senere åra at ett par lag overpresterer en sesong. Og det ser ut som FFK har noe på gang i år.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1486 på: 07. Jan. 2011, 22:32 »
Spent på Molde i år.
De skal spille treningskamper mot Wigan, coventry, scums og ifk Gøteborg blant annet. Jeg er overbevist om at det er bedre enn å spille mot de samme sløve motstanderne som alle år før.

Har trua på solskjær, så medalje bør være målet.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1487 på: 07. Jan. 2011, 23:25 »
Hva som helst kan skje i TL. Rosenborg kan rykke ned, og Sogndal kan ta gull. Ingenting forundrer meg i den ligaen lenger. Nivået har blitt elendig, og alle lag er omtrent like dårlige. Selvfølgelig har noen penger litt mer å rutte med på overgangsmarkedet(eks. RBK), men de klarer ikke å lokke til seg gode utenlandske spillere, så derfor ender de opp med de "gode" spillerne fra de andre TL lagene, uten at det egentlig gjør dem nevneverdig bedre. TL er nede i en gjørmegrøft for øyeblikket, og forrige sesong er noe av det tristeste og kjedeligste jeg har sett. Men vi får håpe en ny generasjon gode spillere er på vei, som kan løfte TL mange hakk, for slik den er nå er ikke verdt å følge med på. Synes ikke det er så prestisje å gjøre det bra i TL, ettersom det kun finnes ett stabilt topplag i ligaen, og det laget spiller grisekjedelig møkkafotball.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1488 på: 08. Jan. 2011, 01:12 »
Med Glimt nedi ingenmannsland er det liten grunn for meg å gidde se noe TL, for det er altså ikke så jævla mye mer underholdende enn de ganske triste adecco-kampene jeg har lidd meg gjennom forrige år. Det meste av action skjer utenfor bana!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1489 på: 08. Jan. 2011, 10:07 »
Jaja. Dere får følge med på Rekdal, for i år kommer Aafk til å bli pissa på...

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1490 på: 08. Jan. 2011, 10:17 »
I motsetning til Tveit så synes jeg TL er mer interessant nå enn den noen gang har vært. Nettopp på grunn av det jevne nivået det nå har blitt. Nei den er ikke like god som PL, La Liga og de store ligaene i Europa. Men har vi egentlig forutsetning for noen gang å bli like gode som de?

Jeg ser virkelig frem til årets sesong som blir mer spennende på lenge.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1491 på: 08. Jan. 2011, 15:51 »
Det er langt fra kvalitet som er den viktigste underholdningsfaktoren i fotball, ihvertfall for meg.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1492 på: 08. Jan. 2011, 17:18 »
Et godt utsagn, Berntsen. Jeg tror det er sånn for veldig mange nordmenn. Unntaket er de som ikke heier på landslaget, hater engelsk fotball, og forguder Barca. Sånne kan jeg ikke forstå meg på. Når det er sagt så synes ikke jeg noe særlig om Tippeligaen, men det handler mer om mangel på et lag enn mangel på kvalitet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1493 på: 08. Jan. 2011, 17:21 »
Jeg klarer ikke forstå folk som setter engelsk fotball høyere enn norsk fotball når de er fra Norge, oppvokst i Norge og har tilbragt hele sitt liv i Norge. Men det er en diskusjon jeg har hatt med en del folk en del ganger, og blir vel aldri noe klokere..

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1494 på: 08. Jan. 2011, 18:16 »
Der er jeg helt enig med deg. Fotball er følelser og lokal tilhørighet har utrolig mye å si.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1495 på: 08. Jan. 2011, 19:30 »
Jeg er mer ivrig til å følge Engelsk fotball enn Norsk. Mye kjekkere fordi kvaliteten er bedre. Hjemme i Batnfjorden heiet nesten alle på Molde. Ble lite diskusjoner av det. Men Engelsk fotball diskuterte vi nesten hver dag, fordi vi hadde forskjellige favorittlag

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1496 på: 08. Jan. 2011, 19:57 »
Jeg ser Glimt-kamper, men heller ikke når Glimt var i TL gidda jeg se spesielt med kamper utover Glimt-kampene. Kan driste meg til å se en Enga-kamp, da de kan underholde.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1497 på: 08. Jan. 2011, 22:00 »
Der er jeg helt enig med deg. Fotball er følelser og lokal tilhørighet har utrolig mye å si.

Når man ikke har noe eliteserie- eller adeccoligalag såpass nærme at man føler noen form for tilhørighet så blir det verre, i alle fall har det vært det for meg. Det er og har alltid vært engelsk fotball og Newcastle som har hatt alt å bety. Den lokale fotballen i lavere divisjoner er naturligvis høyinteressant, men det kan liksom ikke sammenlignes.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1498 på: 08. Jan. 2011, 22:13 »
Det kan jeg forstå. Merkeligere med folk fra storbyene som bryr seg mer om et engelsk lag enn sitt lokale lag. Det virker også som vi trønderne og bergenserne på dette forumet som er aller mest opptatte av laget sitt også.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1499 på: 08. Jan. 2011, 23:48 »
Jeg ser Glimt-kamper, men heller ikke når Glimt var i TL gidda jeg se spesielt med kamper utover Glimt-kampene. Kan driste meg til å se en Enga-kamp, da de kan underholde.
Akkurat samme her.
Jeg ser alle Stabæk sine kamper, og går på kamp når jeg har tid, men ser ingenting av TL utover det, rett og slett fordi jeg synes det er gørrkjedelig å se noe annet enn stabæk. Stabæk har tidligere vært kjent for å spille underholdene fotball, men ifjor var det helt fraværende. Den eneste grunnen til at jeg klarte å følge med på stabæk ifjor, var at det er mitt lokale lag og laget har en plass i hjertet mitt, og derfor blir det uansett enn viss spenning ved om det blir tap eller seier osv. Men har faktisk opplevd ved flere annledninger at jeg har sovnet når jeg satte på hovedkampen på tv2 f.eks. Og da var det ikke fordi jeg var trøtt, men fordi kampene er totalt blottet for underholdningsverdi.
Jeg synes alle TL-lagene står for veldig kjedelig fotball og trenerene bryr seg kun om å vinne, og ikke om å underholde. Det er veldig sjeldent etter å ha sett en TL-kamp, at jeg tenker "det var en skikkelig god kamp".