20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171329 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Simmio

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1305 på: 01. Nov. 2010, 20:48 »
Enig, årets tippeliga har vært grusomt kjedelig. Stabæk har ikke akkurat hatt sin beste sesong i år, men det er ikke derfor interessen min for norsk fotball har bleknet veldig i år. Grunnen er ganske enkelt at nivået i tippeligaen har vært ekstremt lavt i år, ikke bare av Stabæk, men av så godt som alle lag. Det har blitt spilt kjedelig fotball, og det har ikke vært noe spenning.
Håper neste sesong blir bedre!

Ja, det har vært helt elendig fotball i år, det dårligste jeg har sett av norsk fotball tror jeg.
Men det jeg er aller mest lei av er tv2s sendinger. Hver sending er helt lik, og de prøver å lage dramatikk av hver eneste ting.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1306 på: 01. Nov. 2010, 20:57 »
Kan ikke kom på en eneste minnerik kamp fra denne sesongen - ingenting av virkelig store ting som har skjedd. Grusomt kjedelig, både på grunn av at nedrykks- og gullstriden har vært dau lenge, men også fordi det jevnt over er elendig nivå på fotballen her til lands.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1307 på: 01. Nov. 2010, 21:40 »
Helt enig. Har kanskje vært på 2-3 hjemmekamper og har ikke engang giddet å streame resten av kampene. Sier litt om nivået når Haugesund ligger ligger i toppen.

Hater FFK, men når jeg ser alt det andre søppelet som kommer opp istedenfor så håper jeg de kommer tilbake.

Simmio

• Gjest
« Svar #1308 på: 01. Nov. 2010, 21:43 »
Helt enig. Har kanskje vært på 2-3 hjemmekamper og har ikke engang giddet å streame resten av kampene. Sier litt om nivået når Haugesund ligger ligger i toppen.

Hater FFK, men når jeg ser alt det andre søppelet som kommer opp istedenfor så håper jeg de kommer tilbake.

Håper på Sarpsborg jeg, fordi de spiller så bra fotball. men så er de fryktelig varierende og.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1309 på: 01. Nov. 2010, 21:54 »
ELENDIG nivå i adecco også. Uansett hvilke lag som rykker opp i år - de er alle ekstremt svake.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1310 på: 01. Nov. 2010, 23:06 »
Skal spise mine ord om de gjør det bedre og trekker flere folk en Kongsvinger og Sandefjord. Økonomien og talentarbeidet til motstanderlaget bryr meg lite hvis jeg skal på kamp.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1311 på: 02. Nov. 2010, 00:10 »
Uff...Skarsfjord til 2013?!

Beste alternativet av de som helt sikkert var aktuelle til det vi kan betale, tror nå jeg. Heller Skarsfjord enn f.eks Arne Sandstø, som er den hyllen vi ellers måte lete på...

Verre med spillerstallen: 0 kroner å handle for, og alle pengene som spares i nøkkelspillere (Vaagan Moen, Solli, Bakke, Korcmar) som rømmer fra klubben skal brukes til budsjettkutt for å hindre konkurs. Samtidig skulle vi helst hatt en ny midtbanefirer, en ny forsvarsfirer, en spiss og en keeper. Og Roald Bruun har vel ikke akkurat vist seg som noen gigant på overgangsmarkedet tidligere. Med enda et katastrofe-overgangsvindu (ikke usannsynlig) så rykker vi ned neste år.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1312 på: 02. Nov. 2010, 02:26 »
Svir å ødelegge tidenes hjemmestatestikk for et nyopprykket lag i siste himakamp. Men men sesongen har uansett vært eit eventyr.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1313 på: 02. Nov. 2010, 06:55 »
ELENDIG nivå i adecco også. Uansett hvilke lag som rykker opp i år - de er alle ekstremt svake.

Og kva plass havna Haugesund på? ::) Men det seier vel det meste om Bodø Glimt då :P

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1314 på: 02. Nov. 2010, 08:44 »

Og kva plass havna Haugesund på? ::) Men det seier vel det meste om Bodø Glimt då :P
det sier ingenting om Haugesund, men det sier veldig mye om hvor rævva TL har vært i år. Det er helt utrolig at et nyopprykket lag kan komme å kjempe om europaplass i sin første sesong i topdivisjonen, og jeg tror nok desverre ikke det har vært Haugesund som har vært så fryktelig gode, men heller alle de andre lagene som har vært totalt ubrukelige. Vi har sett slike ting i TL før, som f.eks FFK som tar sølv det ene året, og rykker ned det andre. TL per dags dato er en søppelliga!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1315 på: 02. Nov. 2010, 10:56 »
Christian, tror du virkelig dere holder samme snitt i toppen av Adecco og i bunnen av TL?

Sandefjord og Kongsvinger er noe av det værste jeg har sett. Hvor mange tilskuere har Sandefjord på kampene? 1000?

Jeg vil ha publikumslag i TL, som faktisk har potensiale til å ligge der over tid.

Helt enig Tveit. TL i år har vært en katastrofe. Jeg tror kun RBK og Enga hadde klart å holde seg i CCC. Blir dårlig av å se nivået på kick and run stilen her.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1316 på: 02. Nov. 2010, 12:01 »
Ja da får vi se, det er mulig dere er helt unike og ikke har nedgang på arenaene slik nesten alle andre har.

Jeg står fortsatt på at det er mye søppel som kommer fra adecco, så er det bare for dere å motbevise dette med godt spill og masse tilskuere. Men jeg tror det ikke før jeg får se det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1317 på: 02. Nov. 2010, 14:35 »

Nå er jo historisk sett Glimt et lag som har holdt til i øverste divisjon - og er i så måte ikke noe smålag i norsk sammenheng, sammenlignet med Sogndal og Haugesund blant annet. Det er også slik at Glimt har hatt enorme problemer utafor bana denne sesongen, som selvfølgelig også har prega oss på bana. Å forvente at spillere skal være maks fokusert og yte hundre prosent uten at de får lønna si er nokså fåfengt. Men at Glimt har underprestert mye i år er der ingen tvil om.
Spillmessig har de vært ganske overlegen over Særp, og fått med seg 4 poeng. I årets vendepunkt rent sportslig, når FFK fikk to feilaktige straffe og vant 2-1 på Aspmyra, var Glimt langt bedre spillmessig. I mine øyne er det kun FFK som overgår Glimt på papiret i dagens adecco - men så har jo også diverse utenomsportlige ting samt håpløs sportslig ledelse ført Glimt dit de er i dag. Er uansett ikke slik at jeg mener Glimt burde rykke opp i år - rett og slett fordi probleme Glimt har nå gjør at de ikke vil være i stand til å konkurrere på et så høyt nivå enda - de har mye de skal rette opp i, og mange høytlønnede spillere som skal vekk fra klubben.
Men for å være helt ærlig - Sogndal er ikke noe kvalitetslag, ei heller Sarpsborg. FFK har vært grusomt variable, og på sitt verste har de vært temmelig fæle, de også. Uansett hvem som måtte rykke opp, er det ikke mye å rope hurra for. Adecco-nivået er elendig.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1318 på: 02. Nov. 2010, 18:03 »
Sandefjord og Kongsvinger er noe av det værste jeg har sett. Hvor mange tilskuere har Sandefjord på kampene? 1000?

Jeg regna meg frem til at snittet til SF var drøyt 4600 tilskuere i serien, regner nesten med at KIL har mindre enn det igjen.
« Siste redigering: 02. Nov. 2010, 18:05 av Offe87 »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1319 på: 02. Nov. 2010, 19:04 »
Det er bare Oslo som historisk sett har hadt flere lag i elitedivisjonen enn Haugesunds (4) så når dei alle er under samme forholdsvis nye klubb så bør fotballkulturen som ligger i bunn vere tilstrekkelig til å ein kan forsvare målettingen om å etablere FKH i Tippeligaen.
Er ikkje bare Glimt som sliter av normalt sett storlag og etablerte Tippeligalag. Lyn fxs di e bortevekk. Blir smålig å klandre det nye laga som nå får muligheten til å smake på Tippeligaspill for å være for dårlige og lite publikumsvennlige. Det bør helles ses på som ein imponerende prestasjon.

Før årets ses så ble det 3 nyoprykka laga latterligjort og ble gitt no chanche til å overleve. Status er 1 lag i toppen. Nå kan rigtignok det 2 andre rykke ner men det er vel bare KIL som har tatt for lite poeng, og det er jo i tillegg på vei til å gå konk. Tippeligaen er ikkje bedre enn at ikkje kvalitetslag kan gå rett opp og kjempe om medalje. Men om det kan etablere seg gjennstår å se. Men både Sogndal og Sparta var med i toppen i adecco i fjor også så det er ialfall stabile og fortjener sånn sett sjangsen i Tippeligaen.

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]